Olen itsekin nyt suhteellisen aktiivista salitreeniä vetänyt tässä vajaat puoli vuotta.. tarkoituksena sekä keskivartalon kiinteytys, että puhdas voimatreeni. Tulokset ovat olleet jo rohkaisevia, vaikka taukoa aktiivikuntoilussa minulla oli noin viisi vuotta, ennen kuin nyt aloitin uudestaan..
On kuitenkin yksi ongelma josta en tunnu pääsevän eroon: oikea käteni on voimakkaampi kuin vasen (olen oikeakätinen). En omista mittanauhaa, että mitään "ympärysmittoja" en pysty teille antamaan, mutta sanotaan nyt että paljaalla silmälläkin huomaa miten oikea hauis on hivenen isompi kuin vasen. Tietyt hauisliikkeet on pakko tehdä vasurilla pienemmillä painoilla, koska ei vain käsi anna periksi tehdä samoilla kuin oikealla.. Kysymys kuuluu että miten tästä päästä tasapainoon?? Tiedän että heikomman käden ehdoilla pitäisi treenata, mutta mitä se käytännössä tarkoittaa.. jätänkö oikean käden treenaamatta kokonaan, vai vähennänkö vain painoja niin paljon että vasemmassa on sitten enemmän?? Entä miten on mahdollista muka tehdä salitreeniä ilman että molemmat kädet tekevät töitä tasaisesti?? Kotoa ei löydy kuin max 8 kilon käsipainot, ja niillä teen vaivatta toistoja molemmilla käsillä.. pitäisikö kotitreeniä muuttaa, niin että ero kuroutuisi kiinni??
Vinkeistä ollaan kiitollisia..