Punttisalilla kävijät/bodausta harrastavat

  • 908 664
  • 4 643

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Kiitos vinkeistä. Voiko käsipainoilla auttaa myös vatsalihasten saamista tai niiden esiin tuomista? Jonkunlaiset vatsalihakset ne mullakin joskus hankittuna on, joskus näen niistä välähdyksen, mutta päällä on jonkin verran rasvaa.
Käsipainojahan voi käyttää esimerkiksi lisäpainona normaaleja vatsalihaksia tehdessä. Molempiin käsiin käsipaino niskan taakse ja normaaleja vatsarutistuksia, jotka varmasti tehostavat treeniliikkeen vaikutusta normaaliin ilman painoja tehtävään harjoitukseen verrattuna. Hyvät vatsa- ja selkälihakset vaikuttavat myös ryhtiin, joka myös hieman korostavat vatsalihaksia.

Mikäli ylimääräistä rasvaa kuitenkin on jonkin verran (kuten ymmärsin), niin tehokkaimmin vatsalihakset tulevat näkyviin polttamalla sitä rasvaa. On siis myös hyvä ottaa jonkinlaista lenkkeilyä vatsalihastreenin kaveriksi, jotka molemmat tehostavat toisiaan.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Mikäli ylimääräistä rasvaa kuitenkin on jonkin verran (kuten ymmärsin), niin tehokkaimmin vatsalihakset tulevat näkyviin polttamalla sitä rasvaa. On siis myös hyvä ottaa jonkinlaista lenkkeilyä vatsalihastreenin kaveriksi, jotka molemmat tehostavat toisiaan.

Jep, ryhtiä pitäisi saada. Meikäläisen laahustaminen on sitä perinteistä niska kyyryssä kohti uusia vastoinkäymisiä -mallia. Sulkapallon pelaamisen olen nyt aloittanut. Siinä on hauska laji, kaloreita palaa mukavasti, eikä ole yhtä tylsää kuin lenkkeily. Varjopuolena siinä on hinta. Myös tennis ja meikäläisen surullisenkuuluisa kahden käden rysty tulee pian kuvioihin.

Joo, pitääpä alkaa näiden neuvojen pohjalta hävittämään rasvaa, parantamaan kuntoa ja ehkäisemään selkä- ja niskavaivoja. Eukkokin varmaan tykkää.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kuinka saisin voimisteltua selkä- ja niskalihaksia käsipainoilla? Selkä on jatkuvasti kipeä istumatyön takia ja niskatensiopäänsäryt jatkuvana riesana.
Selälleen matolle ja siitä siltaan niskan varaan. Aluksi voi auttaa käsillä ja pitää liikkeen lyhyenä. Toinen mahdollisuus on pojauttaa käsipaino otsalle em. asennossa ja nostaa pää ilmaan. En tiedä, kuinka hyviä nuo ovat aloittelijalle, mutta kai niitä voi kevyesti kokeilla.
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Kuinka saisin voimisteltua selkä- ja niskalihaksia käsipainoilla? Selkä on jatkuvasti kipeä istumatyön takia ja niskatensiopäänsäryt jatkuvana riesana.
Useita vinkkejä tuli jo edellä mutta erittäin suositeltavana pitäisin ns. ovirekin - eli perinteisen oven karmiin viriteltävän leuanvetotangon - hankkimista. Selkäkipuihin jo pelkkä roikkuminenkin voi tehdä nannaa nikamien oietessa, ja sitten selän mahdollisesti vahvistuttua ja elopainon tiputtua vetämään leukoja! Vasta-, myötä-, ja ristiotteella normaaleja ja vaikka niskan taakse tehtyjä leukoja eri oteleveyksin. Siinä saa selän ohella samalla moni muukin paikka hyvää treeniä, etupäässä haukat. Saa sellaisenakin mallina jollain parilla kympillä, että kiinnitys onnistuu ilman ruuveja.
http://www.sport-tiedje.com/kettler/tuerreck_detail.jpg

Pitääkin kokeilla Virginialaisen vinkkiä renkaista, kun jossain tulee vastaan niin virittää vaan tankoon kiinni.

Nimim. alle 15 leukaa söisi miestä
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Kiitos vinkeistä. Voiko käsipainoilla auttaa myös vatsalihasten saamista tai niiden esiin tuomista? Jonkunlaiset vatsalihakset ne mullakin joskus hankittuna on, joskus näen niistä välähdyksen, mutta päällä on jonkin verran rasvaa.
Tähän tuli kuin tulikin mieleeni vinkki liikkeestä, vähän sovelletusti. Suorittamisen toteutettavuus vain riippuu käsipainojen mallista. Kyseessä siis liike nimeltään voimapyörä, jossa lähtöasento polvillaan, ote käsipainosta/voimapyörästä joka suorittajan edessä, polvien lähellä. Tästä asennosta rullaus eteen kroppa suoristaen polvien ja käsipainon varassa, josta paluu lähtöasentoon. HC versio liikkeestä siten, että polvien sijasta tukipisteenä ovatkin jalkaterät. Harkinnan arvoinen saattaisi myös olla alla olevassa videossa näkyvä voimapyörä, joka tehty nimenomaan liikettä varten.
http://www.youtube.com/watch?v=43Qvf8LxncA&feature=related
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Ite oon nyt noita perus vatsarutistuksia tehnyt kymmenen kilon käsipaino molemmissa käsissä. Tiedä sitten onko se sen tehokkaampi kuin ilman jolloin jaksaa luonnollisesti tehdä noin 2-3 kertaa pitempiä sarjoja.

Ojentajille löysin tälläisen helvetillisen liikkeen kuin kicbacks. Kyllä tuntuu ja kovaa.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Ite oon nyt noita perus vatsarutistuksia tehnyt kymmenen kilon käsipaino molemmissa käsissä. Tiedä sitten onko se sen tehokkaampi kuin ilman jolloin jaksaa luonnollisesti tehdä noin 2-3 kertaa pitempiä sarjoja.
Itse olen sitä mieltä että vatsalihakset kehittyvät tehokkaimmin kun toistot ovat luokkaa 20-25 maksimiin vedettynä. Vatsalihasten tekemisessä kannattaa keskittyä hyvään suoritustekniikkaan, napaa vedetään "sisäänpäin" ja uloshengitys rutistusten aikana. Liikkeet hallitun rauhallisia.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Ite oon nyt noita perus vatsarutistuksia tehnyt kymmenen kilon käsipaino molemmissa käsissä. Tiedä sitten onko se sen tehokkaampi kuin ilman jolloin jaksaa luonnollisesti tehdä noin 2-3 kertaa pitempiä sarjoja.
Se tehokkuus riippuu tietysti siitä, mitä hakee. Voimaa vatsalihaksiin tulee selkeästi enemmän lisäpainojen avulla, ja jos lisäpainojenkin myötä jaksaa tehdä 20-30 toistoa esimerkiksi, niin kyllä siinä kestävyyspuolikin kasvaa. Vatsojen kohdalla pätee kuitenkin kaikki samat säännöt kuin muissakin punttitreeneissä. Kaiken lisäksi se on minun mielestäni paljon kätevämpää tehdä tuollaisia lyhyempiä sarjoja kovalla rasituksella kuin ilman lisäpainoja tehdä 60-100 toistoa per sarja.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Kaiken lisäksi se on minun mielestäni paljon kätevämpää tehdä tuollaisia lyhyempiä sarjoja kovalla rasituksella kuin ilman lisäpainoja tehdä 60-100 toistoa per sarja.

Vähän sama syy mulla siihen onkin, mutta kutsun sitä laiskuudeksi. Ei vaan oikein jaksa vetää mitään 2/3 x 40 sarjoja kun voi painojen kanssa vetää lyhyemmät sarjat jotka ainakin tuntuu ihan samalla tavalla ellei jopa enemmän. Päätavoite tässä on päästä ylimääräisestä vatsanseudun rasvasta eroon johon apuna on vielä aamulenkki ja tottakai muukin kuntoilu mitä tulee harrastettua.

Aamulenkistä. Tän oon lukenu vaikka kuinka monelta palstalta, että aamulla suoritettu lenkki tyhjällä vatsalla on melkeinpä paras keino polttaa rasvaa. Onko sillä sitten väliä tapahtuuko se kuinka nopeasti heräämisen jälkeen vai onko tärkeintä suorittaa lenkki tyhjällä vatsalla? Kuntoilumuodolla ei ilmeisesti myöskään ole niin väliä kunhan kuluttaa energiaa mahdollisimman paljon?
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Aamulenkistä. Tän oon lukenu vaikka kuinka monelta palstalta, että aamulla suoritettu lenkki tyhjällä vatsalla on melkeinpä paras keino polttaa rasvaa. Onko sillä sitten väliä tapahtuuko se kuinka nopeasti heräämisen jälkeen vai onko tärkeintä suorittaa lenkki tyhjällä vatsalla? Kuntoilumuodolla ei ilmeisesti myöskään ole niin väliä kunhan kuluttaa energiaa mahdollisimman paljon?
Itse asiassa tästäkin asiasta on tehty erilaisia tutkimuksia, että polttaako tyhjällä vatsalla tehty lenkki enemmän rasvaa vai ei. Viimeisimmän tutkimuksen mukaan (jonka olen lukenut) aamulenkki polttaa lenkin yhteydessä ja sen jälkeen paremmin rasvaa, mutta puolestaan seuraavana yönä tilanne tasaantuu jolloin rasvaa palaa vähemmän. Tämän tutkimuksen tiimoilta olisi siis aivan sama käytännössä, milloin sen lenkin tekee ja energiankulutus vain ratkaisee tehokkuuden.

Itselläni tosin on hyviä kokemuksia aamulenkeistä ja ihan normaaleista lenkeistä. Vaikea sanoa pidemmällä aikavälillä, kumpi sitten on tehokkaampaa rasvanpolton kannalta. Pääasia tässä aamulenkkeilyssä on kuitenkin se, että se tehdään tyhjälle vatsalle. Käytännössä siis ei pitäisi olla mitään väliä, oletko herännyt 10 minuuttia sitten vai vaikka tunti sitten. Tosin jos silloin aamulla tulee tehtyä muutakin pientä liikkumista, niin kyllä kroppa käyttää silloinkin tehokkaasti rasvoja. Tältä kannalta voisi olla siis parempi, mitä pidemmälle ns. aamulenkkiä saa lykättyä.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Vähän sama syy mulla siihen onkin, mutta kutsun sitä laiskuudeksi. Ei vaan oikein jaksa vetää mitään 2/3 x 40 sarjoja kun voi painojen kanssa vetää lyhyemmät sarjat jotka ainakin tuntuu ihan samalla tavalla ellei jopa enemmän. Päätavoite tässä on päästä ylimääräisestä vatsanseudun rasvasta eroon johon apuna on vielä aamulenkki ja tottakai muukin kuntoilu mitä tulee harrastettua.
Mitä pidemmät sarjat, sitä enemmän kiinteytystä tapahtuu. Kuitenkin mielestäni n. 25 toistoa lienee vatsoissa aika optimaalinen maksimi.
Aamulenkistä. Tän oon lukenu vaikka kuinka monelta palstalta, että aamulla suoritettu lenkki tyhjällä vatsalla on melkeinpä paras keino polttaa rasvaa. Onko sillä sitten väliä tapahtuuko se kuinka nopeasti heräämisen jälkeen vai onko tärkeintä suorittaa lenkki tyhjällä vatsalla? Kuntoilumuodolla ei ilmeisesti myöskään ole niin väliä kunhan kuluttaa energiaa mahdollisimman paljon?
Tyhjä vatsa on tärkeämpi tuossa kuin se, kuinka nopeasti heräämisen jälkeen lenkki suoritetaan. Jotkut suosittelee juomaan pari kuppia mustaa kahvia ennen lenkille lähtöä. Rasvanpoltossa paras tapa on intervallinomainen treeni, eli sykkeet pidetään kokoajan korkealla vetämällä välillä täysiä ja välillä hiljempaa.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Kiitokset vinkeistä edellä kirjoittaneille ja pahoittelut kun tais mennä jo vähän läski-ketjun puolelle asia.

Tyhjä vatsa on tärkeämpi tuossa kuin se, kuinka nopeasti heräämisen jälkeen lenkki suoritetaan. Jotkut suosittelee juomaan pari kuppia mustaa kahvia ennen lenkille lähtöä. Rasvanpoltossa paras tapa on intervallinomainen treeni, eli sykkeet pidetään kokoajan korkealla vetämällä välillä täysiä ja välillä hiljempaa.

Tuosta kahvistakin olen lukenut jotain tutkimuksia ettei se oliskaan niin hyvä asia jos päätarkoituksena on hoitaa läskit mahanseudulta vaan vihreä tee olis siihen tarkoitukseen parempi. Lääkärit tosin vaihtaa näitä mielipiteitään ainaki kerran vuodessa. Nuuska on kuitenkin pakko vetää huuleen heti aamusta oli siitä haittaa ta ei.

Intervallinomainen treeni mulla tulee ihan luonnostaan kun on kohtalaisen huono pohjakunto ja luontainen tarve vetää kaikki asiat täysillä. Eli juoksen niin kauan kuin jaksan ja kävelen niin kauan kuin tuntuu, että jaksaa taas juosta. Tosin kyllähän tuota vois vielä huomattavasti tehostaa kunhan alkaa vauhtiin pääsemään.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
"Mitä pidemmät sarjat, sitä enemmän kiinteytystä tapahtuu. Kuitenkin mielestäni n. 25 toistoa lienee vatsoissa aika optimaalinen maksimi."

Paskapuhetta! Kiinteytys=rasvaprosentin pieneneminen eli lihakset tulevat läskin alta esiin. Jos lihas kasvaa parhaiten esim. 8 toiston sarjoissa, niin vatsoille pätee sama.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Mulle monikin vastaillut ja ohjeita jaellut, kiitos niistä. Kuitenkin tarkoitukseni on päästä ainoastaan parempaan fyysiseen kuntoon, ei niinkään lihasmassaa kasvattaa. Onko kaikkinainen liikunta hyväksi? Vanhin poikani meni pariviikkoa sitten armeijaan ja olen nyt hänen huoneessaan käynyt hakkaamassa nyrkkeilysäkkiä, hiki siinäkin tulee. Poika tuli eilen ekakertaa lomille ja nosti mulle hirveen metelin. Meinasi, että hankin itselleni infraktin, kun tottumatta vedän pitkää settiä käsipainoilla ja säkillä. Kielsi myöskin juoksemasta. Sanoi kävelyn ja pyöräilyn riittävän alkuun, myöhemmin sitten isompaa rasitusta. Mainittakoon, että ylikuormaa on noin 15-20 kg.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Onko kaikkinainen liikunta hyväksi? Vanhin poikani meni pariviikkoa sitten armeijaan ja olen nyt hänen huoneessaan käynyt hakkaamassa nyrkkeilysäkkiä, hiki siinäkin tulee. Poika tuli eilen ekakertaa lomille ja nosti mulle hirveen metelin. Meinasi, että hankin itselleni infraktin, kun tottumatta vedän pitkää settiä käsipainoilla ja säkillä. Kielsi myöskin juoksemasta. Sanoi kävelyn ja pyöräilyn riittävän alkuun, myöhemmin sitten isompaa rasitusta.

Oma isä on 51 vuotta, juoksee 4-5 maratonia vuodessa ja kuntoilee muutenkin ympäri vuoden. Isä on sitten muutaman kerran saanut epileptisen kohtauksen (taju ja muisti pois hetkeksi), mutta jatkaa siitä huolimatta entiseen malliin. Jos edes jonkunlainen isä-poika suhde löytyy niin kyllä sitä molemminpuolista huolenpitoa yleensä löytyy ja sehän on ainoastaan positiivista.

En tarkkaan lukenut kaikki viestejäsi, mutta ilman muuta sun ikäisenä kannattaisi käydä lääkäriltä tiedustelemasta asioita. Sykemittarin hankinta on sitten toinen asia ettei vedä turhan kovilla sykkeillä. Mun mielestä kaikenlainen kuntoilu kannattee aloittaa ihan rauhallisella tahdilla ja lähteä ensin parantamaan aerobista kuntoa ennen lihaskuntoa. Eli toisinsanoen voi olla ihan hyvä aloittaa sillä kävelyllä tai pyöräilyllä ja siirtyä hölkkään/juoksuun sitä mukaa kuin kunto kasvaa.

Niin tosiaan isä ei kyllä ole nyt muutamaan vuoteen painoja nostellut. Lenkkeilyn lisäksi teke erilaisia jumppaliikkeitä kotona ilman apuvälineitä tai sitten kuntopallon avulla. Jos haluat hyvään fyysiseen kuntoon niin väittäisin riittävän juurikin tuon kävelyn/pyöräilyn (sauvakävely, hiihto) ja myöhemmin lenkkeilyn. Tosiaan mun ajatusmallissa hyvä fyysinen kunto tarkoittaa hyvää aerobista kuntoa ja lihaskunto on sitten eri asia.
 
Onko kaikkinainen liikunta hyväksi? Vanhin poikani meni pariviikkoa sitten armeijaan ja olen nyt hänen huoneessaan käynyt hakkaamassa nyrkkeilysäkkiä, hiki siinäkin tulee. Poika tuli eilen ekakertaa lomille ja nosti mulle hirveen metelin. Meinasi, että hankin itselleni infraktin, kun tottumatta vedän pitkää settiä käsipainoilla ja säkillä. Kielsi myöskin juoksemasta. Sanoi kävelyn ja pyöräilyn riittävän alkuun, myöhemmin sitten isompaa rasitusta. Mainittakoon, että ylikuormaa on noin 15-20 kg.


Eiköhän periaatteessa kaikki liikunta ole ihan hyvästä? Pyöräily, reipas kävely, lenkkeily, uinti, punttitreeni, pallopelit. Jos on pitkä tauko kuntoilusta, niin rauhallisesti toki kannattaa aloittaa ja koventaa sitten treeniä kunnon parantuessa. Mielestäni tuo säkin hakkaaminen on todella hyvää liikuntaa, mutta tietysti kohtuus siinäkin.
Joka tapauksessa intti-ikäinen poikasi pitää sinua vanhempana kuin oletkaan.
Jos en ole täysin väärin ymmärtänyt, niin tuollainen 120-140 syke suorituksen aikana on melkolailla ideaali.
Venytellä kannattaa ennen ja jälkeen harjoituksen. Muuten lihakset ovat koko ajan tukossa.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Toejoen Veikko kirjoitti:
Eiköhän periaatteessa kaikki liikunta ole ihan hyvästä? Pyöräily, reipas kävely, lenkkeily, uinti, punttitreeni, pallopelit. Jos on pitkä tauko kuntoilusta, niin rauhallisesti toki kannattaa aloittaa ja koventaa sitten treeniä kunnon parantuessa.

Tästähän juuri kysymys on, mutta poika, ihan oikeasti tietää että pumppuni ei kestä yhtäkkistä rääkkiä. Luonnollisesti lapsi on isästään huolissaan ja kieltää repimästä rautaa ja hakkaamasta säkkiä, ilman palautuksia. Asioihin tuli taas valaisua, kiitos. Vittu 150kg painoilla vedän 300 toistoa ja 6 sekunnin palautuksella uudestaan;)
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Venytellä kannattaa ennen ja jälkeen harjoituksen. Muuten lihakset ovat koko ajan tukossa.
Sekoittaa varmasti vain enemmän koko pakettia, mutta kovin rankkaa venyttelyä ei kannata varsinkaan paino- ja säkkisessiota ennen tehdä, lähinnä vain jotain sellaista, jolla saa lihakset lämpimiksi ennen varsinaista mäiskettä. Ennen lenkkiä tai muutakaan pitempikestoista urheilusuoritusta ei pidä tehdä pitkiä venytyksiä, vaan ensin alkulämpö, sitten lyhyet venytykset ja itse suoritus, ja lopuksi löppulämpöä. Pitkät venytykset mielellään pari-kolme tuntia suorituksen jälkeen.

Venyttely kylmiltään on varmin tapa lopettaa liikuntaharrastus alkuunsa.
 
Tästähän juuri kysymys on, mutta poika, ihan oikeasti tietää että pumppuni ei kestä yhtäkkistä rääkkiä. Luonnollisesti lapsi on isästään huolissaan ja kieltää repimästä rautaa ja hakkaamasta säkkiä, ilman palautuksia. Asioihin tuli taas valaisua, kiitos. Vittu 150kg painoilla vedän 300 toistoa ja 6 sekunnin palautuksella uudestaan;)

Lisäystä vielä edelliseen; mikäli sydämen kanssa on ollut jotain oireita, niin sitten ensimmäiseksi juttelemaan lääkärin kanssa. Ruokavalion merkitys on myös merkittävä ja riittävä vitamiinien ja kivennäisaineiden saanti kannattaa varmistaa; parantaa vastustuskykyä mukavasti.
Ja tuohon lajilistaan lisäyksenä myös sauvakävely. Sillä saa mukavasti verta kiertämään myös käsissä ja hartioissa tavallisen kävelyn sijaan.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Mulle monikin vastaillut ja ohjeita jaellut, kiitos niistä. Kuitenkin tarkoitukseni on päästä ainoastaan parempaan fyysiseen kuntoon, ei niinkään lihasmassaa kasvattaa. Onko kaikkinainen liikunta hyväksi? Vanhin poikani meni pariviikkoa sitten armeijaan ja olen nyt hänen huoneessaan käynyt hakkaamassa nyrkkeilysäkkiä, hiki siinäkin tulee. Poika tuli eilen ekakertaa lomille ja nosti mulle hirveen metelin. Meinasi, että hankin itselleni infraktin, kun tottumatta vedän pitkää settiä käsipainoilla ja säkillä. Kielsi myöskin juoksemasta. Sanoi kävelyn ja pyöräilyn riittävän alkuun, myöhemmin sitten isompaa rasitusta. Mainittakoon, että ylikuormaa on noin 15-20 kg.

Paha mennä sanomaan oikein mitään järkevää ohjetta kun ei tiedä kohdehenkilön iästä tai mahdollisista perussairauksista mitään. Lääkärin pakeilla käynnistä nyt ei ainakaan mitään haittaa kuitenkaan ole. Saatan olla pojan kanssa kyllä siinä samaa mieltä, että ns rapakuntoisen on fiksuimpaa aloittaa kuntoilu tuollaisella 4-6 viikon peruskuntojaksolla, jossa sykkeitä ei kauheasti nosteta yli 150 iskun minuutissa. Harjoituskertoja vaikka 3/vko ja keskimäärin tunnin riipaisuja kerrallaan. Tuon "pk-jakson" jälkeen sitten voi alkaa rypistelemään enemmän jos paikat kestää.
 

aatelisode

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Skellefteå, Capitals, Erik Karlsson
Kysyisin hieman neuvoa siitä mitä kannattaisi syödä ja miten kannattaisi bodata, tavoitteena on uuteenvuoteen mennessä saada penkistä ainakin 100 kiloa, tällä hetkellä menee 50-60, ja neuvon tarpeessa olisin sen suhteen että minkälaisilla harjoitusmäärillä/viikko kannattaisi alkaa tekemään että tavoitteeseen pääsisi, ja millaista ruokavaliota tulisi noudattaa, proteiinia ainakin paljon, sen tiedän itsekin, mutta kun ei viitsisi ihan raejuustolinjalle lähteä. Mainittakoon että kroppani on sen suuntainen että jo pienikin salilla käynti näkyy välittömästi tuloksissa, ikää löytyy 17-vuotta.
 
Kysyisin hieman neuvoa siitä mitä kannattaisi syödä ja miten kannattaisi bodata, tavoitteena on uuteenvuoteen mennessä saada penkistä ainakin 100 kiloa, tällä hetkellä menee 50-60, ja neuvon tarpeessa olisin sen suhteen että minkälaisilla harjoitusmäärillä/viikko kannattaisi alkaa tekemään että tavoitteeseen pääsisi

Uuteen vuoteen aikaa noin 5 kuukautta, tavoite 40-50 kiloa lisää penkin maksimiin. En halua mitenkään tuhota intoasi treenaamiseen, mutta ns. naturaalina pidän tuota tavoitetta lähes mahdottomana.

Jos nyt lähdetään siitä, että treenaat penkkiä ja sen apuliikkeitä (vinopenkki, käsipainopenkki, dippi, ranskalainen punnerrus etc.) pari kertaa viikossa ja syöt sellaisen reilut 3000kcal/päivä ja proteiinia 2g/painokilo. Eli jos painat 80 kiloa, niin proteiinia 160 grammaa/päivä.

Oletko treenannut miten pitkään tai onko miten pitkä tauko treenaamisesta?
Mielestäni ei kannata liikaa tuijottaa tuota Uusi vuosi ja 100 kiloa, vaan olla tyytyväinen, joka kerta kun tulee uusi ennätys ja katsoa mikä sitten Uutena vuotena on tilanne.
Ja kannattaa treenata koko kroppaa tasapuolisesti.
 

Schadowan

Jäsen
Uuteen vuoteen aikaa noin 5 kuukautta, tavoite 40-50 kiloa lisää penkin maksimiin. En halua mitenkään tuhota intoasi treenaamiseen, mutta ns. naturaalina pidän tuota tavoitetta lähes mahdottomana.

Jos nyt lähdetään siitä, että treenaat penkkiä ja sen apuliikkeitä (vinopenkki, käsipainopenkki, dippi, ranskalainen punnerrus etc.) pari kertaa viikossa ja syöt sellaisen reilut 3000kcal/päivä ja proteiinia 2g/painokilo. Eli jos painat 80 kiloa, niin proteiinia 160 grammaa/päivä.

Oletko treenannut miten pitkään tai onko miten pitkä tauko treenaamisesta?
Mielestäni ei kannata liikaa tuijottaa tuota Uusi vuosi ja 100 kiloa, vaan olla tyytyväinen, joka kerta kun tulee uusi ennätys ja katsoa mikä sitten Uutena vuotena on tilanne.
Ja kannattaa treenata koko kroppaa tasapuolisesti.

Ei se lähes mahdoton ole mielestäni. Itsellä nousi 19-vuotiaana maksimi 80kg:sta sataseen noin kuukaudessa, kaverilla nousi samalla ohjelmalla kahdessa viikossa. Voi tietysti olla, että oikeat maksimit olivat about 82,5-85kg, mutta ei tosiaan sen enempää. Ja tota ennen oli penkkiä väännetty jollain epämääräisillä ohjelmilla/toistokerroilla noin 2-3kk, ei siis mitenkään säännöllisesti. Lähtötaso oli varmaankin joku 60kg-65kg, maksimi siis. Toki urheilutaustaa oli takana jo vuosikausia, mutta ei voimapuolta oltu sen vakavammin koskaan tehty. Mun mielestä penkissä voi saada nopeastikkin tuloksia aikaan. Tietty voi olla jotain aloittelijan tuuria, mutta näin siinä kävi.
 

aatelisode

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Skellefteå, Capitals, Erik Karlsson
Oletko treenannut miten pitkään tai onko miten pitkä tauko treenaamisesta?
Mielestäni ei kannata liikaa tuijottaa tuota Uusi vuosi ja 100 kiloa, vaan olla tyytyväinen, joka kerta kun tulee uusi ennätys ja katsoa mikä sitten Uutena vuotena on tilanne.
Ja kannattaa treenata koko kroppaa tasapuolisesti.

Nyt on vedetty reilu kuukausi omin ja faijan konstein kotosalla, lenkkipolulla on myös käyty, mutta kunnon salilla käynti alkaisi vasta nyt kun tekniikkaa on saatu paremmaksi kotosalla. Maksimia en tiedä mutta tuolla 50-60 pystyn jonkinlaista sarjaa tekemään, kertanostoa en ole hetkeen kokeillut.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös