Jaa, tavoitteita tälle vuodelle.
Ensimmäinen tavoite on nyt seuraavien n. kahden viikon tavoite. Tässä tuli oltua n. kuukausi treenaamatta vähän sairastelun joulun ja uudenvuoden pyhien yms. takia. Eli pieni perinteinen talvireppu pääsi yllättämään. Se nyt tosiaan olisi tavoite saada pois. Ja minun kokoisellani se on onneksi suht helppoa. Eli oikeastaan vaan pasta pois ja vaalealeipä ainoastaan ennen treeniä, jos silloinkaan. Joitain pieniä muutoksia saattaa myös tulla, mutta isoimmat tosiaan nuo ja sitten se, että kaljaa vaan sen vkl pakollinen ryyppykeikka/pikkujoulut, mutta ei esim. sauna, ruoka yms kaljoja. Samalla tuo pari ekaa viikkoa mennään taas vähän totutellessa painoihin uudestaan. En halua polttaa itseäni loppuun liian köykäisellä ruokavaliolla ja liian kovalla puntilla.
Seuraava tavoite on ennen kesää nostaa paino n. 110 kg (tällä hetkellä 102-105). Tuosta sitten dietata muutama kilo pois, että säästyy kesällä suuremmilta hikoiluilta ja hengästymisiltä. Ns. kesäkunto on tottakai tärkeä, mutta se ei minulla tarkoita rasvattomuutta. Taas kun kokoa vaan on niin vaikka olisi kuinka kunnossa niin tuollainen 110kg torso on saatanan raskas raahata 30+ asteen lämmössä.
Seuraava tavoite on sitten loppuvuoden reissujen aikana pitää edes jonkinmoinen kunto yllä. Ja siitä lähteä taas kierrokselle kohti ensikesää. Ensenskesän tavoite voisi olla se 115kg ja siitä sitten dietit pois.
Itse treeniin liittyvä tavoite on jalkojen kanssa. Itselläni jalkojen/selän rakenne/mittasuhteet on sen verta pielessä, että jalkojen treenaaminen on erittäin hankalaa. Käytännössä prässi ja penkit on ainoita mitä voin tehdä. Kyykyt vetävät alaselän niin jumiin, että eläminen muuttuu käytännössä pienestäkin kyykkytreenistä aivan saatanalliseksi. Tähän siis yritetään löytää apua esim. fysioterapiasta ja yritetään löytää joku omituinen tyyli jolla sitä voisi kyykkäillä.
Toinen treenitavoite on sama kun koko treenihistoriani ajan. Eli saada tuo vasen ns. vammakäteni kasvamaan kanssa. Hauiksen ympärys on "vain" n. 3 senttiä vähemmän kun oikeassa ja sitä yritetään keinolla millä hyvänsä saada kurottua kiinni. Junnuvuosien urheiluvamma vain jätti senverta astevajausta ja omituiset liikeradat tuohon käteen, että taitanee taas yritykseksi jäädä. Itseäni tuo asia vaan häiritsee todella paljon.
Siinä ne isoimmat tavoitteet nyt lienevät ja ensimmäinen osavuosikatsaus taitaa olla tuolla toukokuulla kun pitäisi pieni dietti ottaa, mutta katsotaan sitä nyt sitten.
Minkäslaisella ruokavaliolla pojat vetelette? Tai siis tarkemmin että mitä oikeastaan syötte kun haluatte mahd. vähän hiilareita mutta silti proteiinia yms.?
Itse vedin syksyn varsin menestyksekkäästi seuraavasti:
Aamulla: Kaurapuuro 2-3 dl hiutaleita
Eka duunitauko: Jukurttiva 1l
Safkis: Edellisenä iltana kotona tehty esim. riisi + joku kastike/lihapata
Toka kahvitauko: Maitorahka
Kotona: Proteiinit ja muutama pala vaaleaa leipää
TREENI
Pukkarissa: Palari
Kotona: Safkaa esim. edellämainitut tai makaroonilaatikko, lasagne, pastakastike yms. Suurella lihapitoisuudella tietysti.
Illalla: Vielä ennen nukkumaanmenoa maitorahka tai protsku+maito=yöprotsku.
Järjstys saattoi hieman muutella duunivuoron mukaan, mutta periaatteessa noin. Tietysti jos hiilarit haluaa nolliin niin sitten pastat pois ja esim lasagnen voi tehdä ihan ok esim. perunan ja muiden kasvisten avulla. Kokkausvinkkejäkin voin antaa, pari helppoa ja pirunmaukasta reseptiä olen kokkaillut pienillä muutoksilla väh. viikottain.