Punttisalilla kävijät/bodausta harrastavat

• 933 018
  • 4 656

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Minkäslaisia tavoitteita jatkoajan punttimiehet/naiset ovat asettaneet vuodelle 2010? Jonkinmoista kesäkuntoa kenties?

Itselläni treeni ehkä junnasi jonkun verran paikallaan syksyllä eikä kehitystä oikein tullut. Tosin, takapakkiakaan ei tullut, mutta sarjapainoissa ei tullut juurikaan kehitystä.

Nyt tein pari selkeää muutosta eli olen alkanut syömään enemmän proteiinipitoista ruokaa unohtamatta hyviä hiilareita+muutan treeniohjelmaa (esim. perinteinen maastaveto takaisin ohjelmaan jne.)
Nyt parin treenin jälkeen näillä uusillä ärsykkeillä on ollut ihan hyvä olo kropassa ja tuntee tehneensä jotain. Itse vielä yritän kevätpuolella saada vähän kahvaa tuosta vyötäröltä pois dieetillä, joka on kyllä kovaa hommaa etenkin henkisesti. Eli kesäkuntoa ajatellen tässä treenataan, joten jos se tästä.

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Tavoitteena vuodelle 2010 haluan vuoden loppuun mennessä muutaman kilon lisää massaa. Melkein koko viime vuoden kävin kohtuullisen aktiivisesti salilla, söin hyvin+lisäravinteet päälle, niin silti paino pysyi aikalailla samassa koko vuoden.
Millä saisin painon nostettua n. 67kg:sta --> 70kg:een näin ensimmäisenä pykälänä. Tietysti vielä tuostakin täytyisi saada ylös, mutta jos vaikka ekaksi tavoitteeksi ottaisin tuon 70:n.

Ei kai siinä muu auta, kuin syödä ja treenata kunnolla.

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Ei kai siinä muu auta, kuin syödä ja treenata kunnolla.

Kyllä, hiljaa hyvä tulee. Luulen kuitenkin, että hyvällä ruokavaliolla, treenillä ja palautumisella (uni) voit saada enemmänkin vuodessa massaa kuin tuon 3 kiloa. Tuota unen tarvetta ei pidä vähätellä ja itsekin olen sitä laiminlyönyt. Kannattaa muistaa myös raskaat perusliikkeet (kyykky, maastaveto, kulmasoutu jne.), joilla minä ainakin sain hyvin tuloksia, kun painoin aikanaan sen 70-80 kiloa ja kun loin vasta pohjaa treenamiselle. Ovatpahan nuo ohjelmassa vieläkin ja nyt tosiaan itse otin maastavedon mukaan jälleen.

Meikäläisellä on mielenkiintoinen vuosi edessä. Projekti on hyvässä vauhdissa. Kaikkihan lähti siitä, kun n. 1,5v sitten vaihdoin vähähiilariseen ruokavalioon. Paino putosi reilussa vuodessa n. 20kg, 112kg -> 91kg. Syyskuussa aloitin tekemään oikein ostetun ohjelman mukaan, joka kattaa siis koko vuoden. Tähtäimenä on "kilpailukunto" kesälle, kyseessä siis tokikin ihan palloilulaji. Nyt on ruokailu syklistä; 3 viikkoa n. +300kcal ja 1 viikko -1000kcal. Tarkoituksena on kasvattaa lihasmassaa, mutta minimoida rasvan määrä.

Rasvaprosenttikin muuten putosi tuossa painon mukana kymmenisen prosenttia ja oli viimeisimmässä mittauksessa 16%. Sen haluaisin vielä muutaman pykälän alemmas, tosin nyt on näyttänyt hivenen piirteet "pehmenneen". Ehkä tulevan massa/voimakauden jälkeen pidän 2-3vko laihista.

Niin ja reenistä vielä. Plussaviikot teen normaalia punttia + muut reenit, yleensä kolme molempia. Miinusviikolla korvaan puntit crossfit-harjoitteilla.

Jookoskookos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Colorado Avalanche, Joe Sakic #19
Minkäslaisella ruokavaliolla pojat vetelette? Tai siis tarkemmin että mitä oikeastaan syötte kun haluatte mahd. vähän hiilareita mutta silti proteiinia yms.?

Minkäslaisella ruokavaliolla pojat vetelette? Tai siis tarkemmin että mitä oikeastaan syötte kun haluatte mahd. vähän hiilareita mutta silti proteiinia yms.?
No jos tähän raapasen jonkinlaisen sommitelman päivän syömisistäni.
Aamulla blenderiin: omena, appelsiini, banaani, hampunsiemeniä, hunajaa, öljyjä, kookoskermaa.
Lounaaksi lihaa/kalaa/kanaa + vihanneksia.
Välipalana leseitä, marjoja, heraa, soijajuomaa.
Ennen reeniä heraa.
Reenin jälkeen palkkari+hera.
Kotona jauhelihaa+kookosrasvaa+pinaattia.
Illalla kananmunia + pähkinöitä, ja vielä ennen nukkumaanmenoa yöprotsku.

Määriä en laittanut, jokainen voi oman kulutuksensa mukaan säädellä.

Jeffrey

Jäsen
Jaa, tavoitteita tälle vuodelle.

Ensimmäinen tavoite on nyt seuraavien n. kahden viikon tavoite. Tässä tuli oltua n. kuukausi treenaamatta vähän sairastelun joulun ja uudenvuoden pyhien yms. takia. Eli pieni perinteinen talvireppu pääsi yllättämään. Se nyt tosiaan olisi tavoite saada pois. Ja minun kokoisellani se on onneksi suht helppoa. Eli oikeastaan vaan pasta pois ja vaalealeipä ainoastaan ennen treeniä, jos silloinkaan. Joitain pieniä muutoksia saattaa myös tulla, mutta isoimmat tosiaan nuo ja sitten se, että kaljaa vaan sen vkl pakollinen ryyppykeikka/pikkujoulut, mutta ei esim. sauna, ruoka yms kaljoja. Samalla tuo pari ekaa viikkoa mennään taas vähän totutellessa painoihin uudestaan. En halua polttaa itseäni loppuun liian köykäisellä ruokavaliolla ja liian kovalla puntilla.

Seuraava tavoite on ennen kesää nostaa paino n. 110 kg (tällä hetkellä 102-105). Tuosta sitten dietata muutama kilo pois, että säästyy kesällä suuremmilta hikoiluilta ja hengästymisiltä. Ns. kesäkunto on tottakai tärkeä, mutta se ei minulla tarkoita rasvattomuutta. Taas kun kokoa vaan on niin vaikka olisi kuinka kunnossa niin tuollainen 110kg torso on saatanan raskas raahata 30+ asteen lämmössä.

Seuraava tavoite on sitten loppuvuoden reissujen aikana pitää edes jonkinmoinen kunto yllä. Ja siitä lähteä taas kierrokselle kohti ensikesää. Ensenskesän tavoite voisi olla se 115kg ja siitä sitten dietit pois.

Itse treeniin liittyvä tavoite on jalkojen kanssa. Itselläni jalkojen/selän rakenne/mittasuhteet on sen verta pielessä, että jalkojen treenaaminen on erittäin hankalaa. Käytännössä prässi ja penkit on ainoita mitä voin tehdä. Kyykyt vetävät alaselän niin jumiin, että eläminen muuttuu käytännössä pienestäkin kyykkytreenistä aivan saatanalliseksi. Tähän siis yritetään löytää apua esim. fysioterapiasta ja yritetään löytää joku omituinen tyyli jolla sitä voisi kyykkäillä.

Toinen treenitavoite on sama kun koko treenihistoriani ajan. Eli saada tuo vasen ns. vammakäteni kasvamaan kanssa. Hauiksen ympärys on "vain" n. 3 senttiä vähemmän kun oikeassa ja sitä yritetään keinolla millä hyvänsä saada kurottua kiinni. Junnuvuosien urheiluvamma vain jätti senverta astevajausta ja omituiset liikeradat tuohon käteen, että taitanee taas yritykseksi jäädä. Itseäni tuo asia vaan häiritsee todella paljon.

Siinä ne isoimmat tavoitteet nyt lienevät ja ensimmäinen osavuosikatsaus taitaa olla tuolla toukokuulla kun pitäisi pieni dietti ottaa, mutta katsotaan sitä nyt sitten.

Itse vedin syksyn varsin menestyksekkäästi seuraavasti:

Aamulla: Kaurapuuro 2-3 dl hiutaleita
Eka duunitauko: Jukurttiva 1l
Safkis: Edellisenä iltana kotona tehty esim. riisi + joku kastike/lihapata
Toka kahvitauko: Maitorahka
Kotona: Proteiinit ja muutama pala vaaleaa leipää
TREENI
Pukkarissa: Palari
Kotona: Safkaa esim. edellämainitut tai makaroonilaatikko, lasagne, pastakastike yms. Suurella lihapitoisuudella tietysti.
Illalla: Vielä ennen nukkumaanmenoa maitorahka tai protsku+maito=yöprotsku.

Järjstys saattoi hieman muutella duunivuoron mukaan, mutta periaatteessa noin. Tietysti jos hiilarit haluaa nolliin niin sitten pastat pois ja esim lasagnen voi tehdä ihan ok esim. perunan ja muiden kasvisten avulla. Kokkausvinkkejäkin voin antaa, pari helppoa ja pirunmaukasta reseptiä olen kokkaillut pienillä muutoksilla väh. viikottain.

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itse olen viime syksystä asti fiilispohjalta tehnyt sellaista 3-4 punttisalikertaa per viikko ja siihen lisäksi vielä aerobiset pallopelit 1-2krt viikko. Tarkoitus jatkaa tätä tahtia myös 2010.

Rasvoja ja suoloja olen yrittänyt vähentää, niitä on mennyt liikaa männä vuosina.

Suurin muutos on ehkä siinä että siirryin vasta viime syksyllä proteiinipitoisen ruoan hamstraamisesta vartavasten valmistettuihin proteiini/palautusjuomiin.
Tässä on selvä hyöty myös painon hallinan kannalta kun ei enään tunge treenien jälkeen ihan hirveitä settejä kaikenmoista pöperöä naamaan.

Tuloksetkin ovat olleet pitkästä aikaa hyvin nousussa, osittain kiitos hyvän ja oikea-aikaisen palautusjuoman.

Liki 20 vuotta tässä on treenailtu säännöllisen epässäännöllisesti vain monipuolisen ruokavalion avulla, oli jo aikakin testata proteiinivalmisteita.

_

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minkäs takia syöt tuora kookostavaraa noin paljon tai ylipäänsä? Siinähän on enemmän kovia rasvoja kuin missään muussa lähteessä. Esim. reilusti enemmän kuin voissa.
Kylmäpuristettu neitsytkookosöljy on terveellistä, eikä siinä mitään kovia rasvoja ole. Kaupassa myytävä teollisesti kovetettu versio, jota käytetään esim. munkkien paistamiseen, onkin sitten melkoista teollista jätettä ja tukkii suonet huolella.

Rasvat kannattaa pääsääntöisesti seuraavista lähteistä: voi, oliiviöljy, kylmäpuristettu neitsytkookosöljy ja maustamattomat pähkinät. Siihen päälle vielä full-fat-maitotuotteiden, kananmunien ja lihatuotteiden rasvat, niin kroppa kiittää. :)

Miinusviikolla korvaan puntit crossfit-harjoitteilla.
Mitä tarkoitat näillä "crossfit-harjoitteilla"? Teetkö siis esim. crossfit.com:in WODeja vai jotain itse kehittelemiäsi kiertoharjoitteluja? Itse olen korvannut nyt reilun puolen vuoden ajalta perinteisen punttitreenin pelkällä crossfit-harjoittelulla ja voin kyllä lämpimästi suositella sitä jokaiselle.

Viimeksi muokattu:

Jindebyne

Jäsen
Mitä tarkoitat näillä "crossfit-harjoitteilla"? Teetkö siis esim. crossfit.com:in WODeja vai jotain itse kehittelemiäsi kiertoharjoitteluja? Itse olen korvannut nyt reilun puolen vuoden ajalta perinteisen punttitreenin pelkällä crossfit-harjoittelulla ja voin kyllä lämpimästi suositella sitä jokaiselle.

Mielenkiintoni heräsi ja suht "peruskuntoilijana" olisi mukavaa kuulla lisää tästä crossfit-harjoittelusta?

Mainitsit, että olet korvannut ns. perinteisen punttitreenin crossfit:lla. Itse olen reilu vuoden verran käynyt aktiivisemmin salilla ja joku tälläinen erilainen harjoittelu voisi olla piristävä lisä.

Voinko siis täydentää saliharjoittelua crossfit:llä esim. vuoroviikoin vai onko suositeltaa tehdä toista pitkäjaksoisesti ja sitten siirtyä taas toiseen esim. puolen vuoden sykleillä?

Kävin katsomassa laittamasi osoitteenkin, mutta mielellään sitä lukee lisää kokemuksia täällä ihan "selkokielellä".

Dhearted

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kylmäpuristettu neitsytkookosöljy on terveellistä, eikä siinä mitään kovia rasvoja ole. Kaupassa myytävä teollisesti kovetettu versio, jota käytetään esim. munkkien paistamiseen, onkin sitten melkoista teollista jätettä ja tukkii suonet huolella.

Tuossa yllä puhuttiinkin mm. kookoskermasta, josta en tarkemmin tiedä, mutta ainakin kookosmaidossa on n. 20g tyydyttyneitä rasvoja. Kookoshiutaleissakin 100g:tä kohden yli 50g tyydytteneitä.

Toi öljy voi varmaan ollakkin hyvä, en ole tutustunut.

Minkäs takia syöt tuora kookostavaraa noin paljon tai ylipäänsä? Siinähän on enemmän kovia rasvoja kuin missään muussa lähteessä. Esim. reilusti enemmän kuin voissa.
Dennis tuossa jo ansiokkaasti asiaa selvittikin. Hommat ei oo niin yksiselkoisia kuin perusterkkari ja "ravitsemustieteilijä" kertoo. Vaikka kookosöljy on täysin tyydyttynyttä eli "kovaa" rasvaa, niin se on varsin terveellistä - ja esimerkiksi nostaa hyvän kolesterolin määrää veressä, eli sitä HDL:ää.
..
Olen tehnyt omaan lajiini sopivammin reenejä crossfitfootball-sivustolta, ihan WODeja ja SWODeja, jotka ovat voimapainotteisia.

Crossfit on määreenä tosiaan aika laaja. Valtaosa reeneistä on todella intensiivisiä, korkean sykkeen meininkejä, joissa maitohapot laulaa. Mutta jotkut reenit on lyhyitä voimareenejä, esim 7x1 maastavetoa.

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Itse treeniin liittyvä tavoite on jalkojen kanssa. Itselläni jalkojen/selän rakenne/mittasuhteet on sen verta pielessä, että jalkojen treenaaminen on erittäin hankalaa. Käytännössä prässi ja penkit on ainoita mitä voin tehdä. Kyykyt vetävät alaselän niin jumiin, että eläminen muuttuu käytännössä pienestäkin kyykkytreenistä aivan saatanalliseksi. Tähän siis yritetään löytää apua esim. fysioterapiasta ja yritetään löytää joku omituinen tyyli jolla sitä voisi kyykkäillä.

Olet ilmeisesti pitkä kaveri? Takakyykky on yleensä pitkille kavereille aika huonosti soveltuva liike. Oletko siis kokeillut etukyykkyä? Siinähän ei rasitusta alaselälle juurikaan tule, ja on vielä varsinkin reisille erittäin tehokas liike. Joskin teknisesti huomattavasti vaativampi kuin takakyykky. Entäs sitten erilaiset askelkyykyt käsipainoilla? Ei pitäisi olla välitykset esteenä ja erilaisia variaatioita voi keksiä lukemattomia.

Juurikin näin. Kookosrasva tai ihan voi on ainakin paistamiseen paras vaihtoehto. Moni kuvittelee, että kasvisöljyt olisivat siihen hommaan hyviä, mutta voi kuinka väärässä ovatkaan... Ne kun eivät kestä kovaa lämpötilaa kovinkaan hyvin ja täten muuttuvat varsin epäterveellisiksi. Varsinkin oliiviöljy.

Rasvat kannattaa pääsääntöisesti seuraavista lähteistä: voi, oliiviöljy, kylmäpuristettu neitsytkookosöljy ja maustamattomat pähkinät. Siihen päälle vielä full-fat-maitotuotteiden, kananmunien ja lihatuotteiden rasvat, niin kroppa kiittää. :)

Tämä "rasvakammoisuus" on kyllä saanut sellaiset mittasuhteet, että yhdessä vaiheessa ihmiset välttelivät rasvoja kategorisesti. Nykyään sentään ymmärretään rasvojen tärkeys, mutta yleinen virheellinen käsitys ""pehmeät rasvat" hyviä, "kovat rasvat" pahoja" vallitsee edelleen. "Koviakin" rasvoja täytyisi siis myös saada, teollisia transrasvoja tosin tulisi välttää kaikin keinoin. Rasvojen saannissa täytyisi olla tasapaino kerta-, monityydyttymättömien ja tyydyttyneiden suhteen.

Painonpudotuksessa kannattaa säännöllisesti harjoittelevan muistaa, että hiilihydraattejakaan ei kannata kokonaan bannata vaan syödä kohtuudella, pääosin harjotusten jälkeen/ennen sekä aamulla. Kokonaiskalorit kuitenkin viimekädessä ratkaisee, vaikka makroravinteiden huomioiminen on olennainen osa onnistunutta ja järkevää painonpudotusta.

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuossa yllä puhuttiinkin mm. kookoskermasta, josta en tarkemmin tiedä, mutta ainakin kookosmaidossa on n. 20g tyydyttyneitä rasvoja. Kookoshiutaleissakin 100g:tä kohden yli 50g tyydytteneitä.

Toi öljy voi varmaan ollakkin hyvä, en ole tutustunut.
Kannattaa kuitenkin aina muistaa, että tyydyttyneet rasvat ei ole sama asia kuin huonot ja ns. "kovat rasvat". Neitsytkookosöljyssäkin on yli 90% tyydyttyneitä rasvoja. Olennaisempaa on rasvahappokoostumus.

Voinko siis täydentää saliharjoittelua crossfit:llä esim. vuoroviikoin vai onko suositeltaa tehdä toista pitkäjaksoisesti ja sitten siirtyä taas toiseen esim. puolen vuoden sykleillä?
Crossfit on itsessään treeniohjelma-/-tapa, jolla kehoa treenautetaan monipuolisesti. Omien tavoitteiden mukaan ohjelmaan voi sitten painottaa voimatreeniä, painonnostoa ja voimistelua, ottaen toki huomioon varsinaisen "päälajin", jos sellainen on. Sitäkin silmälläpitäen on olemassa valmiita sapluunoita, kuten tuo aiemmin mainittu Crossfit Football.

Jos nykyinen status on se, että käy salilla pelkästään kuntoilumielessä ja sen takia, että pysyy kroppa kuosissa, niin suosittelen lämpimästi etsimään käsiin lähimmän crossfit-salin, joita Suomesta löytyy tällä hetkellä Helsingistä, Tampereelta ja Porista. Ko. salien kotisivuilta löytyy myös tarkempaa kuvausta crossfitista treenitapana.

Viimeksi muokattu:

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Vaikka joka paikassa puhutaan suolan vähentämisestä niin ainakin kovaa treenaavien kannattaa olla tarkkana että saa tarpeeksi suolaa. Aika monella on arvot liaan alhaalla kovan treeni jakson aikana.

Dhearted

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kannattaa kuitenkin aina muistaa, että tyydyttyneet rasvat ei ole sama asia kuin huonot ja ns. "kovat rasvat". Neitsytkookosöljyssäkin on yli 90% tyydyttyneitä rasvoja. Olennaisempaa on rasvahappokoostumus.

Hyvää tietoa, olen aina olettanut että pitäisi suosia tyydyttymättömiä, mutta nythän kaupassa ei siis tuoteselosteesta voi millään tietää onko tuotteen sisältämät rasvat huonoja vai hyviä?

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvää tietoa, olen aina olettanut että pitäisi suosia tyydyttymättömiä, mutta nythän kaupassa ei siis tuoteselosteesta voi millään tietää onko tuotteen sisältämät rasvat huonoja vai hyviä?
Toki tyydyttymättömiä pitää suosia, mutta keho tarvitsee myös niitä tyydyttymättömiä.

Tuoteselosteista ei juurikaan pääse jyvälle rasvan ja ylipäätään tuotteen hyvyydestä tai huonoudesta terveyden kannalta, mutta jonain nyrkkisääntönä voi ajatella, että mitä enemmän tuotetta on teollisesti prosessoitu, sitä varmemmin se kannattaa jättää kaupan hyllylle.

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Meitsillä on joku ihme puutumisvaihe menossa tuon salitreenin kanssa. Periaatteessa kyllä treeni maittaa ja on kivaa mutta en jaksa kunnolla syventyä siihen hommaan. Nyt olen käynyt pyörittämässä ihan sellaista ylläpitävää ohjelmaa, koko kroppa yhtenä päivänä ja pelkkiä perusliikkeitä ohjelmassa. Tavoitteena on yleensäkin parantaa liikkuvuutta ja aerobista kuntoa joten päähuomio on kohdistunut keskivartalon treenaamiseen.

Ohjelmaani kuuluvat ihan perusjutut kuten leuanveto, kyykky, maastaveto, dippi/penkki, rinnalle veto, tempaus ja kulmasoutu. Yleensä yhden treenin aikana teen viisi liikettä ja 3-4 sarjaa per liike. Noiden päälle sitten vatsoja ja vähän cross traineria. Muuten ihan mukavaa touhua mutta olisko parempi tehdä edes joku aihio tuolle treenille? Nyt olen vedellyt vähän fiiliksen mukaan noiden sarjapituuksien ja painojen kanssa, samalla on tullut mieleen, että josko juuri se on syynä siihen ettei sellaista kiimaa löydy. Menee vähän rutiinilla eikä se ole salilla aina hyvä juttu kun täytyisi jaksaa keskittyä etteivät paikat hajoa.

Toisaalta koen, että voimatasoni ovat riittävät niihin lajeihin joita nyt harrastan eikä oikeastaan ole edes kiinnostusta lähteä nostamaan maksimitasoja ylöspäin. Joten ehkä tässä ollaan sitten hamaan loppuun asti samassa pyörässä :)

Puntin lisäksi voimaharjoittelua tulee vedettyä kahvakuulilla jotka ovatkin omiaan tuon liikkuvuuden kanssa ja lisäksi voimaa on tullut ihan hyvin lisää.

Suosikkijoukkue
Tappara
Minkäslaisia tavoitteita jatkoajan punttimiehet/naiset ovat asettaneet vuodelle 2010? Jonkinmoista kesäkuntoa kenties?

Itselläni treeni ehkä junnasi jonkun verran paikallaan syksyllä eikä kehitystä oikein tullut. Tosin, takapakkiakaan ei tullut, mutta sarjapainoissa ei tullut juurikaan kehitystä.

Nyt tein pari selkeää muutosta eli olen alkanut syömään enemmän proteiinipitoista ruokaa unohtamatta hyviä hiilareita+muutan treeniohjelmaa (esim. perinteinen maastaveto takaisin ohjelmaan jne.)
Nyt parin treenin jälkeen näillä uusillä ärsykkeillä on ollut ihan hyvä olo kropassa ja tuntee tehneensä jotain. Itse vielä yritän kevätpuolella saada vähän kahvaa tuosta vyötäröltä pois dieetillä, joka on kyllä kovaa hommaa etenkin henkisesti. Eli kesäkuntoa ajatellen tässä treenataan, joten jos se tästä.
Aion saada kyynärpäät kuntoon ja penkata taas 200kg pitkästä aikaa ja muutenkin aion pysyä kunnossa, ettei tule taas takapakkia.

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Onko treenivinkkejä?

Niinkin yksinkertaiset, kuin että treenaa monipuolisesti ja harjoittele niitä leukoja aloittamalla niin, että avustat jaloilla.
Oletko päättänyt jo, että kumminpäin se kaksi leukaa pitää mennä? ( myötä- vai vastaotteella) Toinenhan kehittää enemmän selkää ja toinen vaatii käsivoimia enemmän.

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Onko treenivinkkejä?

Jos salillasi on vastapainorekki/dippi, niin siitä on suurta hyötyä. Siinä siis laitetaan painoa, joka nosta sinua ylöspäin, eli pystyt tekemään niin pitkiäkin sarjoja. Välillä pikkuisen vähennät painoa, niin totut kovempaan rasitukseen.

Ja jos meinaat tehdä myötäotteella, niin varmaan käsipainoilla kannattaa tehdä hauiskääntöjä.

Fordél

Jäsen
Kysymys ei koske suoranaisesti punttien nostelua vaan ylipäänsä liikunnan harrastamista eli mitä mieltä olette noista palautusjuomista kuten esim. Gainomaxista? Itsellä ei ole tarkoitus kasvattaa lihasmassaa, joten jätän semmotiset aineet käyttämättä. Harrastan kuitenkin monipuolisesti liikuntaa (joskus pari kertaa päivässä) ja treenin jälkeen on aina sellainen olo, että nyt tarvii jotain ja äkkiä. Tähän mennessä olen vetänyt Gainoa, mutta pikkasenhan tuo on kalliin puoleista, joten voiko joku suositella jotain muuta?

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Osta hyvä mies optimum nutritionin suklaanmakuista after maxia. On nimittäin todella hyvän makuista. Silloin kun treenasin, niin useasti tuli salille lähdettyä vain tuon herkullisen palautusjuoman takia.

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Kysymys ei koske suoranaisesti punttien nostelua vaan ylipäänsä liikunnan harrastamista eli mitä mieltä olette noista palautusjuomista kuten esim. Gainomaxista? Itsellä ei ole tarkoitus kasvattaa lihasmassaa, joten jätän semmotiset aineet käyttämättä. Harrastan kuitenkin monipuolisesti liikuntaa (joskus pari kertaa päivässä) ja treenin jälkeen on aina sellainen olo, että nyt tarvii jotain ja äkkiä. Tähän mennessä olen vetänyt Gainoa, mutta pikkasenhan tuo on kalliin puoleista, joten voiko joku suositella jotain muuta?

Tietysti raskaan liikunnan jälkeen nopeat hiilihydraatit on kai tarpeen ja niitähän Gainomaxista saa.

Toki niitä hiilihydraattijauheita saa ostettua myös isommissa erissä, miten se tulisi paljon halvemmaksi, mutta maku on ainakin tässä aika hirveä.

Tämä on kirjoitettu ihan mututuntumalla, joten en ole ihan varma puhunko asiaa, vai en.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy