Yhden jalan kyykky menee niin, että otat tuolin ja seisot selkä tuolia päin. Koukistat polvea ja asetat jalkapöydän tuolille ja siitä asennosta menet kyykkyyn
En mä mitään tiedä mutta ilman painoa yhden jalan kyykky on aika tehokas...
Vielä tyhmemmältä se tuntuu ajatella pelkästään jalkaliikkeenä, koska ottaa niin hyvin sekä alaselkään, pakaroihin että takareisiin.
Aikomus ei ole rakentaa mitään, bodarivartaloa, eikä rikkoa paikkoja. Pelkästään haluan lisätä mahdollisesti elinvuosiani, mahdollisimman monipuolisesti liikkumalla.
Palautusjuoman tulisi sisältää n.100g nopeita hiilihydraatteja ja 30-40proteiinia.
Paino nousi 6kk aikana 86kg -> 101kg ja pituutta on 176cm. Täytyy myöntää että läskiä tuli myös, mutta vaikka ei kovinkaan paljoa =).
Joskin tästä ovat ainakin Evolution Phase 1,2,3 tuotesarjan kehittäneet tutkijat varsin eri mieltä ja asiaa on kyllä tutkittu ihan yliopistotasolla.
http://www.ufs.fi/product_info.php?products_id=112
Veikkaanpa, että yksilöllisiä eroja on paljon siitä, miten palautuminen olisi optimaalisinta. Se, miten se millään perusjampalla koskaan löytyy se optimaalisin pirtelö, onkin sitten jo vaikeampi juttu.
Itse tällä hetkellä vedän ihan puhtaasti palarilla, jossa on puolet heraproteiinia(tai nyt on triple whey, tuote on ollut jo pidemmän aikaa Fastin ainetta) ja puolet mass-gaineria. Hyvä fiilis on ainakin jäänyt nyt jo miltei puolen vuoden käytöllä.
Mutta siis suhteessa en käytä lähellekään noin paljoa hiilareita, mitä tuossa mainitsit. Ehkä 50/50.
edit: Phase tuotesarjan kehittäjät ovat tulleet lopputulokseen, jonka mukaan heti treenin jälkeen nautitut hiilarit heikentävät proteiinien imeytymistä kroppaan ja hiilarit pitäisi nauttia suuremmassa määrin vasta noin 20-30 minuuttia treenin jälkeen.
Mutta kuten sanoin, uskon, että tämä on varsin yksilöllistä.
Läskiä tulee tulee kyllä enemmän kuin lihasta. Itse nostin painoa 9kk aikana 71 -> 81kg suhtkoht samankaltaisilla metodeilla ja nyt kun on alkanut kiristämään niin varmaan 74kg on yhtä kireä kuin viime loppukesän 71kg. Eli minulla olisi tullut 30% lihasta ja 70% läskiä.
Jos tavoittelee yksinkertaisesti maksimaalista massan kasvua niin oman kokemuksen mukaan muutamia ohjeita:
jako esim näin:
1. Rinta/Hauis
2. Jalat
3. Selkä
4. Olkapäät/Ojentajat
(mahdollisesti käsitreeni erikseen -> 5.treeni)
Pakkotoiston treeniohjelmathread kannattaa lukea ainakin, hyvät perusohjeet:Luulen, että toi kaksijakoinen on itselle parempi, kun kauden aiakan ei kahta kertaa enempää viikossa pääse käymään. Yleensä vedän semmoisen 35-50min setin kahta liikettä vuorotellen. Pelkkää massaa en halua, koska liikkeen (mitä ei ole) pitää pysyä, kun skrinnareilla mennään. Mutta sen verran, jos vielä saisi lisää lihaa, ettei nyt kaikki ole heti siirtämässä pois maalin edestä. Ja pärjää sitten voimapuolellakin.
- KOVA treeni. No pain, No gain. Nykyään moni keskittyy ruokavalioon ja itse treeni on kevyttä jumppailua. Pudotussarjoja ja supersarjoja kannattaa tehdä.
Itse suosin ruokavaliota, jossa syödään suhteellisen tasaisesti koko päivän ajan, mutta kuitenkin siten, että suurimmat hiilarimäärät ovat aamulla/päivällä. Illalla aterioissa suurin osa on selkeästi proteiinia, vaikka muutenkin tulee joka aterialla se 30-50 grammaa proteiinia vedettyä.Tuossa mietiskelin vähän oman ruokavalion rakentamista, ja siinä samalla hiilarimäärää. Itse olen vähän sillä linjalla, että kaikki peruna,pasta,riisi,vaalea leipä yms. on täysin turhaa kamaa ja siispä kysyisinkin fiksummilta, että milloin hiilarit ovat ns. välttämättömiä tuossa päivän ruokailussa? Treenin jälkeenkö/ennen treeniä, ja miksi näin? Mitä hyötyä hiilareista on lihaskasvun kannalta, vai onko tuo enemmän palautuksen kannalta tärkeää? Uskon, että ruokavalioni on muuten kondiksessa, mutta hiilareiden rooli vähän arvelluttaa.
Kyllä hiilarit ovat tärkeitä ravintoaineita, erityisesti lihaksen rakennuksen kannalta. Lihaksen rakentuminen on sama asia kuin palautuminen, ja hiilarit antavat palautumisvaiheessa lihakselle energiaa korjata itsensä proteiinia hyväksikäyttäen. Ilman hiilareita palautuminen on selvästi heikkotehoisempaa, hiilarit ovat jopa proteiinia tärkempi osa palautusjuomassa.Tuossa mietiskelin vähän oman ruokavalion rakentamista, ja siinä samalla hiilarimäärää. Itse olen vähän sillä linjalla, että kaikki peruna,pasta,riisi,vaalea leipä yms. on täysin turhaa kamaa ja siispä kysyisinkin fiksummilta, että milloin hiilarit ovat ns. välttämättömiä tuossa päivän ruokailussa? Treenin jälkeenkö/ennen treeniä, ja miksi näin? Mitä hyötyä hiilareista on lihaskasvun kannalta, vai onko tuo enemmän palautuksen kannalta tärkeää? Uskon, että ruokavalioni on muuten kondiksessa, mutta hiilareiden rooli vähän arvelluttaa.
Olen myös lukenut, että aamulla olisi hyvä vetää paljon hiilareja ja vähentää iltaa kohden. Itse olen huomannut, että, kun jättää hiilarit (peruna,riisi ja pasta) pois safkasta ja lisää proteiinia (varsinkin kesällä on helppo vetää noita pihvejä (mieluiten kana) enemmän salaatin kanssa esim), niin olo on safkan jälkeen täysi, muttei turvonnut ja raskas, niinkuin hyvin usein, kun on ladannut kauheat määrät pastaa tai perunaa naamaan. Mitään Atkinsin ruokavaliota en ala toteuttamaan tietenkään, mutta en nyt usko, että siitä on mitään haittakaan, jos jätän hiilarimäärää pienemmäksi.
Tavoitteenani on lisätä lihasta, mutta samalla kiinteyttää ja saada tuota pötsiä pienemmäksi. Eli hemmetisti pitäisi syödä, mutta kuitenkin terveellisesti. Pari kertaa viikkoon lenkki ja kolmijakoisella ohjelmalla salilla.
Kyllä hiilarit ovat tärkeitä ravintoaineita, erityisesti lihaksen rakennuksen kannalta. Lihaksen rakentuminen on sama asia kuin palautuminen, ja hiilarit antavat palautumisvaiheessa lihakselle energiaa korjata itsensä proteiinia hyväksikäyttäen. Ilman hiilareita palautuminen on selvästi heikkotehoisempaa, hiilarit ovat jopa proteiinia tärkempi osa palautusjuomassa.
Ruoasta saadut hiilarit kannattaa vetää aamu / päiväpainotteisesti, ja vähentää tosiaan iltaa kohti.
Jos haluat samaan aikaan kasvattaa lihasta ja laihtua, niin se ei kyllä oikein onnistu. Laihduttaminen tuossa tapauksessa kannattaa tehdä vetämällä parin kuukauden stinttejä, joissa ensimmäinen osa vedetään todella pienillä kaloreilla, ja rasvaa polttavalla treenillä (esim HIIT). Toinen osa sitten perustreeniä, maltillisilla kaloreilla (terveellistä perusruokaa, palautusjuoma). Ota kolme toistoa, eli puolen vuoden setti tätä. Painontarkkailussa käytä apuna vaakaa ja peiliä. Alussa peili valehtelee, kun vaa'an mukaan painoa lähtee huimasti nesteen poistuessa kehosta, lopussa taas vaa'an lukema yleensä pysyy samassa ja rasva palaa kehosta pois. Tällä tavalla lihaskato on melko minimaalista. Itselläni tulokset jopa paranivat edellisen rasvanpolttotreenin aikana.
Tuossa mietiskelin vähän oman ruokavalion rakentamista, ja siinä samalla hiilarimäärää. Itse olen vähän sillä linjalla, että kaikki peruna,pasta,riisi,vaalea leipä yms. on täysin turhaa kamaa ja siispä kysyisinkin fiksummilta, että milloin hiilarit ovat ns. välttämättömiä tuossa päivän ruokailussa? Treenin jälkeenkö/ennen treeniä, ja miksi näin? Mitä hyötyä hiilareista on lihaskasvun kannalta, vai onko tuo enemmän palautuksen kannalta tärkeää? Uskon, että ruokavalioni on muuten kondiksessa, mutta hiilareiden rooli vähän arvelluttaa.
Olen myös lukenut, että aamulla olisi hyvä vetää paljon hiilareja ja vähentää iltaa kohden. Itse olen huomannut, että, kun jättää hiilarit (peruna,riisi ja pasta) pois safkasta ja lisää proteiinia (varsinkin kesällä on helppo vetää noita pihvejä (mieluiten kana) enemmän salaatin kanssa esim), niin olo on safkan jälkeen täysi, muttei turvonnut ja raskas, niinkuin hyvin usein, kun on ladannut kauheat määrät pastaa tai perunaa naamaan. Mitään Atkinsin ruokavaliota en ala toteuttamaan tietenkään, mutta en nyt usko, että siitä on mitään haittakaan, jos jätän hiilarimäärää pienemmäksi.