Punttisalilla kävijät/bodausta harrastavat

• 933 213
  • 4 656

proffa#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kai Suikkanen, Pool ja NHL
Selvä..

Voipi olla, että tuota heraa huomenna tilailen. Mites tämä maku kysymys maustamaton vai onko joku loistava maku teillä tiedossa?

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
proffa#8 kirjoitti:
Voipi olla, että tuota heraa huomenna tilailen. Mites tämä maku kysymys maustamaton vai onko joku loistava maku teillä tiedossa?
Mansikan makuisina olen aina noita hommannut, mutta riippuu ihan mistä itse tykkäät, saa noita maustamattomia itse maustettua mehuilla yms.

proffa#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kai Suikkanen, Pool ja NHL
Miksu00 kirjoitti:
Mansikan makuisina olen aina noita hommannut, mutta riippuu ihan mistä itse tykkäät, saa noita maustamattomia itse maustettua mehuilla yms.

Sen verran vielä kysyttävä, että huomaatko sen mansikan maun siinä? Itselläni oli minttu-suklaa palautus juoma, joka oli aivan hirveän makuista. Toivottavasti tällä kertaa löytyisy semmoinen juotava vaihtoehto ;) Eihän ne tietenkään millekkään pirtelölle saa maistua, mutta semmosta juotavan makuista itse vaatisin.

jiihoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Yks helkkarin hyvä, halpa ja erittäin maukas palautusjuomavaihtoehto on Mass Blast. Protskua muistaakseni 37% ja hiilihydraattia loput. Maku ei muutu juurikaan, jos lisää hieman maustamatonta heraa. Sopii myös nimensämukaisesti massanlisäykseen. Blastia myydään mm. Prismassa ja Pakkotoiston myymälässä.

Aln

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Löytyy tonkka mass blastia ja edellinen tonkka on jo loppunu. Suosittelen lämpimästi, varsinkin kun tekee maitoon ja lisää tosiaan maustamatonta heraa niin ei voi olla tykkäämättä :)

Harmi, että omat bodaukset on nyt hetkeks jääny, mutta pikkuhiljaa pikkuhiljaa...

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat
Heraproteiini on käsitykseni mukaan tosiaan yleensä hiukan efektiivisempää kuin soijaproteiini, mutta heraprostkua ei saisi syödä liian pitkiä jaksoja vaan kasviproteiinia olisi hyvä käyttää välillä. Eläinproteiini pitkään käytettynä on vaaraksi verisuonille aivan samalla tavoin kuin punaista lihaakaan ei saisi syödä koko ajan.

Kreatiini ei itselleni ainakaan aiheuta mitään "poskien pullistumaa" vaan on erittäin hyvä aine joka itselleni kyllä tekee selvän positiivisen boostin treeniin. Sehän kerää tosiaan nestettä ja täten edesauttaa paremmin lihaskudoksen laajentumista. Kofeiinin nauttiminen ei ole suotavaa kreatiinin kanssa, joten jos on kova kahvinjuoja voi kreatiinin käytöstä olla selvästi vähemmän hyötyä. Kofeiini kun poistaa nestettä kehosta. Alkoholilla on sama vaikutus.

jiihoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Jeps, diureettejahan nuo kahvi ja alkoholi molemmat ovat. Itselläni kreatiini aiheutti kyllä melkosen rumentumisen lataamisjakson aikana. Naama vaan turposi, mutta kyllä se tehoa toi treeniinkin. Sarjoihin tuli useampi toisto lisää pelkästään kreatiinilla.

Kiileri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
jiihoo kirjoitti:
Jeps, diureettejahan nuo kahvi ja alkoholi molemmat ovat. Itselläni kreatiini aiheutti kyllä melkosen rumentumisen lataamisjakson aikana. Naama vaan turposi, mutta kyllä se tehoa toi treeniinkin. Sarjoihin tuli useampi toisto lisää pelkästään kreatiinilla.

Näinköhän on, vai onko tuo vain toiveajattelua?
En jaksa uskoa lyhyen ajan jälkeen kreatiinin vaikuttaneen treenaamiseen..
Musta se on todennäköisemmin lihasten tottumista liikkeisiin, minkä takia hyvän lämmön jälkeen pystyt tekemään paria toistoa enemmän..

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
proffa#8 kirjoitti:
Sen verran vielä kysyttävä, että huomaatko sen mansikan maun siinä? Itselläni oli minttu-suklaa palautus juoma, joka oli aivan hirveän makuista. Toivottavasti tällä kertaa löytyisy semmoinen juotava vaihtoehto ;) Eihän ne tietenkään millekkään pirtelölle saa maistua, mutta semmosta juotavan makuista itse vaatisin.
Laitan aina tilkan mansikan makuista fun lightiä joukkoon, tulee hyvän makuista, pelkkä jauhe ei niin kauheasti mansikalle maistu.

Mace

Jäsen
Kiileri kirjoitti:
Musta se on todennäköisemmin lihasten tottumista liikkeisiin, minkä takia hyvän lämmön jälkeen pystyt tekemään paria toistoa enemmän..

Ja aiemminko lihakset eivät ole tottuneet liikkeisiin ja lämpö ei ole ollut hyvä? En tiedä jiihoon treenaamisesta sen tarkemmin, mutta mielestäni tuntuisi sangen omituiselta, että yhtäkkiä kreatiinin käytön alettua tulokset paranisivat ilman että itse aineella olisi tekemistä asian kanssa. Uskoisin, että aika moni vähänkään kokeneempi treenaaja osaa kyllä erottaa "lihasten liikkeisiin tottumisen" ja "hyvän lämmön" kreatiinin vaikutuksista. Treenihän tulisi aina suorittaa hyvässä lämmössä, joten en edes ymmärrä, miten sillä voisi selittää tuota tulosparannusta. Ellei sitten tosiaankin ole kyse henkilöstä, joka ei normaalisti ikinä treenaile hyvällä lämmöllä, mutta kreatiinin käytön aloitettuaan on jostain syystä päättänyt näin tehdä.

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Kiileri kirjoitti:

Kyllä tuo kreatiini nyt vaan sitä sarjakestävyyttä parantaa. Itselläni tuo lienee parin toiston verran ja se näkyy nimenomaan niissä viimeisissä sarjoissa. Eron huomaa joka kerta kun aineen kanssa on pitänyt taukoa ja sitten lataa sitä uudestaan kroppaan.

Toinen, ainakin itselleni positiivisesti vaikuttava juttu, on kreatiinin käytön aikana päällä oleva jatkuva pikkupumppi. Ei ole treenille ainakaan haitaksi, että jo salille mennessä olo on vähän isompi ja vahvempi kuin normaalisti.

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mike kirjoitti:
Kyllä tuo kreatiini nyt vaan sitä sarjakestävyyttä parantaa. Itselläni tuo lienee parin toiston verran ja se näkyy nimenomaan niissä viimeisissä sarjoissa. Eron huomaa joka kerta kun aineen kanssa on pitänyt taukoa ja sitten lataa sitä uudestaan kroppaan.

Toinen, ainakin itselleni positiivisesti vaikuttava juttu, on kreatiinin käytön aikana päällä oleva jatkuva pikkupumppi. Ei ole treenille ainakaan haitaksi, että jo salille mennessä olo on vähän isompi ja vahvempi kuin normaalisti.

Mitä eri kreatiinimerkkejä olet käyttänyt? Itse olen lähiaikoina käyttänyt All Starsin Zell Techiä ja olen taas kerran ollut erittäin tyytyväinen parantuneisiin tuloksiin. Yhdessä Tri Plexin kanssa käytettynä olen ensimmäisen käyttöviikon aikana saanut hyvien treenien ja laadukkaan ravinnon myötä lisää painoa n. 4 kiloa. Sellainen painonlisäys näkyy aika hyvin jo sarjapainoissa ja toistomäärissä.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat
Kertokaapas asiaa tuntevat ihmiset, että mikä on paras treenikeino miehille (tai vaikka sitten kummalle sukupuolelle tahansa), mutta nyt kun kysyjänä on mies niin allekirjoittaneelle treenata alavatsalihaksia. Vatsalihakset kyllä muuten ihan ok ja treenaus sujuu, mutta alavatsalihasten kunto voisi olla parempikin. Näyttää kesällä biitsillä huomattavasti paremmalta kun on koko setti kondiksessa eikä vain ylemmät vatsalihakset.

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Kertokaapas asiaa tuntevat ihmiset, että mikä on paras treenikeino miehille (tai vaikka sitten kummalle sukupuolelle tahansa), mutta nyt kun kysyjänä on mies niin allekirjoittaneelle treenata alavatsalihaksia...
Käytkö jollain kuntosalilla? Itse olen huomannut ihan käytännön kautta, että vatsarutistuslaitteissa on eroja. Toiset ottavat enemmän ylävatsaan, toiset alavatsaan. Siis tuonhan tuntee tehdessä. Teen siis viikon aikana vatsarutistuksia x ja y laitteilla.

Suosikkijoukkue
New York Islanders
Johto kirjoitti:
ensimmäisen käyttöviikon aikana saanut hyvien treenien ja laadukkaan ravinnon myötä lisää painoa n. 4 kiloa. Sellainen painonlisäys näkyy aika hyvin jo sarjapainoissa ja toistomäärissä.

Mihin tämä 4 kiloa on mennyt..? Näkyykö mahassa vai onko mennyt ihan sinne minne voimannostossa tarkoitus onkin. Aika hurjalta kuulostaa, mutta saattaa olla, että täytyy vaihtaa malto+hera sekoitus sinun mainitsemaasi settiin, jos tuohon malliin tulee kiloja. Tarkoitus olisi saada oma paino 85 kg ennen sortsikelejä ja tiukkaa tekee. 6 kk nyt käynyt salilla aktiivisesti ja painoa tullut 73 kilosta, 79~80 kiloon. Ja tottakai painoa siihen malliin, että säkki pysyisi kohtuullisen litteänä.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat
Black Adder kirjoitti:
Käytkö jollain kuntosalilla? Itse olen huomannut ihan käytännön kautta, että vatsarutistuslaitteissa on eroja. Toiset ottavat enemmän ylävatsaan, toiset alavatsaan. Siis tuonhan tuntee tehdessä. Teen siis viikon aikana vatsarutistuksia x ja y laitteilla.

Olen käynyt salilla koko ikäni aina silloin tällöin. Välillä on ollut pidempiäkin taukoja. Yleensä salillakäyntikausi on kestänyt puolesta vuodesta kahteen ja välillä taukoja ollut puolesta vuodesta vuoteen.

Siis kyllä sinänsä sen tiedän, että se on laitteesta kiinni, jos tekee laitteella, mutta ajattelin, että onko muita hyviä treenauskeinoja kuin rutistuslaitteet. Lähinnä hieman jäntevyyttä alavatsaan vaadittaisiin vielä lisää, mutta kaitpa tuo menee ihan noilla runttaajillakin.

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Siis kyllä sinänsä sen tiedän, että se on laitteesta kiinni, jos tekee laitteella, mutta ajattelin, että onko muita hyviä treenauskeinoja kuin rutistuslaitteet. Lähinnä hieman jäntevyyttä alavatsaan vaadittaisiin vielä lisää, mutta kaitpa tuo menee ihan noilla runttaajillakin.
Fitball rutistus vois auttaa tohon alavatsaan, jos hakee muuta kuin laitetta.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat
Black Adder kirjoitti:
Fitball rutistus vois auttaa tohon alavatsaan, jos hakee muuta kuin laitetta.

Siis sillä kumipallolla? Se kävi itsellänikin välillä mielessä kun yksi eksä aikanaan treenasi moisella. Onkohan sille mitään korvaavaa härveliä jos moista ei löydy? Kunhan nyt ajattelin. Ei tämä ole maailmaa kaatava asia. Ne runttauslaitteet varmasti auttavat asiassa, mutta joskus vaan välillä tuntuu siltä, etteivät ne aja asiaa ihan niin hyvin kuin toivoisi.

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Vatsalihakset eivät näytä hyvältä koskaan, vaikka pystyisi tekemään 400vatsalihasta putkeen, jossei syvät vatsalihakset ole hyvässä kunnossa. Kuntaas huonotkin vatsat saattavat näyttää kohtuullisilta syvien ollessa kunnossa.

Tämän tiedon puuttumisen takia useilla treenaajilla suuria vaikeuksia saada vatsoja kuntoon. Myöskään tieto syvien lihaksien treenaamisesta on erittäin puutteelliista. Helpoin tapa aloittaa ja varmasti useat staattiset vatsaliikeet.

Samaan hengenvetooon sanottakoon ilman hyviäselkälihaksia ei voi olla hyviä vatsalihaksia ja toisinpäin.

Tosissaan hyvään, kireään kuntoon pääsemiseen ei tosiaan tarvita kuntosalia. Tottakai se helpottaa, varsinkin jos lihaksisto kaipaa rakennusta, mutta kiristellä pystyy erittäin helposti omassa olohuoneessa´- tekemälllä oikeita asioita oikeissa määrin - oikealla tekniikalla. Väärällä tekniikalla tehtyjä liikkeitä näkee erittäin paljon jopa isojen salikinkkujen toimista saleilla... Oikealla tekniikallatreenaaminen ei aina tarkoita isoa kokoa tekijässä. Eli aina ei kannata matkia sokeasti isoa kinkkua ja joka ähisee vieressä...

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat
Hasse kirjoitti:
tekemälllä oikeita asioita oikeissa määrin - oikealla tekniikalla. Väärällä tekniikalla tehtyjä liikkeitä näkee erittäin paljon jopa isojen salikinkkujen toimista saleilla

Näinhän se varmasti on ja itselläni on sellaisia semiprotreenaajia sekä suvussa, että ystäväpiirissä ja ovat olleet vuosien aikana ihan hyvin avuksi noissa perus salitreenin toimintamalleissa ja uskon, että monet liikkeetä ovat oikeanlaisia. Huono tekniikkahan kompensoi alaspäin treenimäärää pahimmillaan paljonkin ja on tärkeää, että liikkeet tekee huolellisesti ja oikein.

Itse käytän jonkin verran mahdollisuuksien rajoissa erilaisia laitteita kuten esim. vinopenkkitelinettä jolloin liike on ainakin itselleni tuonut keskimäärin pitkässä juoksussa parempaa tulosta kuin taas irtopenkki. Toki myös irtopainoilla teen liikkeitä, mutta en kaikkea.

Mitä tulee vielä noihin syviin vatsalihaksiin, niin millä tavoin ne pitäisi käytännössä erottaa toiminnallisesti kun treenataan? En aivan ymmärrä vaikka toki termi sinänsä onkin tuttu. Ja selkälihaksista olet kyllä oikeassa. Joskus tuntuu siltä, että selkä jää monilla enemmänkin treenaavilla turhan vähäiseksi. Keskitytään lähinnä etupuoleen.

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mitä tulee vielä noihin syviin vatsalihaksiin, niin millä tavoin ne pitäisi käytännössä erottaa toiminnallisesti kun treenataan?
En nyt tiedä onko tämä paras mahdollinen neuvo mutta ainakin itsellä tuntuu toimivan seuraavanlainen liike:

Mene mahallesi makaamaan ja nosta vartaloa irti maasta niin paljon kun pystyt (perse pystyssä) niin että olet kyynärpäiden/käsivarsien ja varpaiden varassa. Pysy tässä asennossa niin kauan kuin on mahdollista. Se alkaa kummasti parinkymmenen sekunnin jälkeen ottaa sinne vatsalihasten pohjaan.

Jos mä teen tuota turhaan tai muuten vaan liikkeen päin vittua niin korjatkaa toki joku paremmin osaava.

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Trenchtown kirjoitti:
Jos mä teen tuota turhaan tai muuten vaan liikkeen päin vittua niin korjatkaa toki joku paremmin osaava.

En tiedä kumpi on oikein, mutta minä teen tuon liikkeen suorana eli varpaat ja kyynärpäät maassa ja vartalo suorana kuin tikku.

Toinen liike mitä tulee harrastettua salilla on tämä: penkille selälleen makaamaan ja kiinni korvien kohdalta penkistä. Sitten vaan jalat suoraksi kohti kattoa siten että vartalo on tikkusuorassa ja vain niska ja hartiat ovat kiinni penkissä. Siitä sitten lasket jalat hitaasti tikkusuorassa alemmas aina vaakatasoon saakka ja takaisin ylös.

Viimeksi muokattu:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ohmi kirjoitti:
En tiedä kumpi on oikein, mutta minä teen tuon liikkeen suorana eli varpaat ja kyynärpäät maassa ja vartalo suorana kuin tikku.
Joo, äsken piti oikein kokeilla että miten se oikein menee, toivottavasti ketään ei nähnyt. Suorana mullakin kroppa siinä on, saa paremman jännityksen vatsaan kuin mitä vastaava liike perse pystyssä tehtynä.

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Trenchtown kirjoitti:
En nyt tiedä onko tämä paras mahdollinen neuvo mutta ainakin itsellä tuntuu toimivan seuraavanlainen liike:

Mene mahallesi makaamaan ja nosta vartaloa irti maasta niin paljon kun pystyt (perse pystyssä) niin että olet kyynärpäiden ja varpaiden varassa. Pysy tässä asennossa niin kauan kuin on mahdollista. Se alkaa kummasti parinkymmenen sekunnin jälkeen ottaa sinne vatsalihasten pohjaan.

Helppoja syviälihaksia kehittäviä staattisia liikkeitä on juurikin yllämainittu paitsi vartalo täsin suorana. Esim. 1-2-3min seteissä. Liian kauaa ei kannata olla jossei tunnu toimivan. Tällöin rohkeasti romua selänpäälle ja johan alkaa taas tärisemään. Tämä siis kätevä koko varvatalolle käytännössä.

viimeiseksi vielä vatsoista, kun perus vatsarutista tehdään, käsiä ei tulisi missään nimessä pitää niskan takana. Tällöin rankavääntyy ja niska saa turhaan ylimääräistä ärskettä. Tulee ns. fuskattua. kädet vaikka ristiin rinnanpäälle -> ja jos siltä tuntuu painoa siihen alle ja vaikka jalat puolapuita tms. vasten ylös.( tämä perusliikkeenä)

Myös klassinen lehdenluku liike on toimiva. Eli; Kädet edessä (kuin lehdestä pitäis kiinni) ja jalat ilmaan suorina -> pelkkä hanuri maassa. Tässäkin 1-2-3min seteissä oman tason mukaan.

Execisewheel on erinomainen keksintö joka tulisi jokaisella kuntoilusta pitävällä oleva kotona. Käsittämättömän raskas ja toimiva.

Puhuttiin fitnesspalloista, niin tasapainottelua pallon päällä, hyvää koordinaatiotreeniä(tätähän syvät tekevät) myös vatsa/reisi treeniä. Esim. Aloittaa polvillaan pallonpäällä tasapainoillen vaikka 2min. seteissä ja nostaa tason, kunnon ja koordinaation parantuessa pidempiin.
esim. Alppimiehet voivat seistä pallon päällä ja tehdä syväkyykyn

jo hyvä kuntoisille - tai sanotaan kova kuntoisille, pallon päällä maaten "teräsmies" asennossa tasapainottelu on hatunnoston arvoinen suoritus.

lopuksi, sukeltajien (armeija) ja uimareiden yleensä treeni ohjelmat yms. erittäin kovia ja toimivia noin ylipäätänsä.

Vatsoille ja reisille loistva ja helppo liike on ns. sukeltaja potku. Koostuu selällää maatessa ja ikäänkuin potkuja tehden, ilman että jalat laskeutuvat maahan. 3 potkua = 1 eli. esim 40 sarjoissa, (120potkua yhteensä) kun tekee niin johan tuntuu.

Jos vatsat ja selät erivahvuisia se näkyy ruumiin rakenteessa heti. Ylivahva vatsa kipeyttää helposti selän ja toisinpäin. Sama näkyy usein varhaisaikuisuuteen ehtineillä nuorilla jotka käyvät salilla treenaamassa hauista ja penkkiä -> kädet eivät kasva koska ilman isoa kunnon ojentajaa hauis ei näytä koskaan isolta ja rintalihaksisto kiristyy lähinnä tuoden olkapää linjaa rumannäköisesti toisiaan kohti koska selkälihaksisto ei pysty pitämään omaa linjaansa rintalihaksiston paineenalla.

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
-japi- kirjoitti:
Mihin tämä 4 kiloa on mennyt..? Näkyykö mahassa vai onko mennyt ihan sinne minne voimannostossa tarkoitus onkin. Aika hurjalta kuulostaa, mutta saattaa olla, että täytyy vaihtaa malto+hera sekoitus sinun mainitsemaasi settiin, jos tuohon malliin tulee kiloja. Tarkoitus olisi saada oma paino 85 kg ennen sortsikelejä ja tiukkaa tekee. 6 kk nyt käynyt salilla aktiivisesti ja painoa tullut 73 kilosta, 79~80 kiloon. Ja tottakai painoa siihen malliin, että säkki pysyisi kohtuullisen litteänä.

Meneehän siitä osa mahaankin, mutta ainakin itse olen huomannut, että lihakset kasvavat todella nopeasti tälläisen kuurin aikana. Johtunee myös aika pitkälti tuosta runsaasta nesteen määrästä. Vaikka en kenellekään kertoisi, että tietyllä hetkellä näitä lisäravinteita käytän, niin yleensä viimeistään kahden viikon kuluttua aloittamisesta joku tulee tokaisemaan että "ootpas sää kasvanut!". Tuo Zell Techin käyttö näkyy todella nopeasti myös treenipainoissa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy