Punttisalilla kävijät/bodausta harrastavat

  • 912 437
  • 4 644

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Troy kirjoitti:
Kenkäasiaan sanoisin, että ei missään nimessä kannata ottaa salille lenkkareita, sisäpelikenkiä tai muita missä on minkäänlaisia vaimennuksia ja aikoo niitä vielä jossain pelatessa tai juostessa käyttää. Nämä ominaisuudet ovat nimittäin entisiä aika äkkiä jos meinaa kyykkäillä, vedellä rinnalle tai maasta vähänkään kovemmilla painoilla.

Itse olen salitouhuihin hankkinut varta vasten sellaiset sisäpelikengät, joissa on lähes, tai mieluiten kokonaan, olemattomat vaimennukset. Sanoisin, että varsinkin kyykkyä tehdessä vaimennetut ovat jopa vaaralliset, koska näiden pehmusteiden kanssa jalat eivät ole niin tukevasti maan pinnassa.
 

scholl

Jäsen
Eikö se tulisi välttää nimenomaan sellaisia kenkiä, mitkä on tarkoitettu eteenpäin suunnistavaan lajiin kuten pallopelit tai juoksu. Itselläni on sellaiset ei mitkään painonnostokengät, mutta sellaiset, jotka Adidas on kai jossain määrin tarkoittanut kuntosalikäyttöön. Jonkin verran varmaankin on vaimennusta, mutta eivät ole vetelät. Eli punttisalihommat ja body pump menee niillä hyvin. Käsittääkseni kuviointi on aika pitävä ja tarkoitettu nimenomaan ylöspäin tapahtuvaan harrastamiseen. Sitten jos menee juoksumatolle tai spinningiin niin kumpaankin on erikoiskengät.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
scholl kirjoitti:
(juoksumattoja, cross trainereita, kuntopyöriä, venyttelytilat, kunnolla laadukkaita laitteita ja sitten irtopainopuoltakin kuten jalkaprässi ja jalkakyykkytanko?

Niin no, mielestäni kannattaa mieluummin mennä ulos lenkille mikäli säät vaan yhtään sallii kuin johonkin hinttarisalille crosstrainerin selkään keikistelemään. Venytellä voi sitten vaikka majapaikassa lenkin jälkeen.

Irtopainopuolta jalkaprässi ja "jalkakyykkytanko". Heh.

Kengille en niinkään paljoa arvoa antaisi. Itse en jaksa omia sisäpelikenkiä sitoa edes kiinni ellen sitten tee jalkoja vapailla painoilla.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Mike kirjoitti:
Itse olen salitouhuihin hankkinut varta vasten sellaiset sisäpelikengät, joissa on lähes, tai mieluiten kokonaan, olemattomat vaimennukset. Sanoisin, että varsinkin kyykkyä tehdessä vaimennetut ovat jopa vaaralliset, koska näiden pehmusteiden kanssa jalat eivät ole niin tukevasti maan pinnassa.

No periaatteessa varmaan saattavat vaaralliset olla, mutta itselläni ei niin tarkkaa ole. Mutta parhaat varmaan olisivat tosiaan vaimentamattomat mahd. matalapohjaiset kengät.

http://www.painonnosto.net/Sivut/tuotteet.html

Tuossa vielä sellaiset oikeet popot.
 

scholl

Jäsen
Näkkäri kirjoitti:
Niin no, mielestäni kannattaa mieluummin mennä ulos lenkille mikäli säät vaan yhtään sallii kuin johonkin hinttarisalille crosstrainerin selkään keikistelemään. Venytellä voi sitten vaikka majapaikassa lenkin jälkeen.

Entä jos haluaa tehdä painoilla vähän hommia, venytellä hyvin ja samalla tehdä aerobista. Saunoa ja lähtee himaan. Lenkkipäivät ovat erikseen.

Cross-trainer on sitä paitsi hyvää treeniä hiihtokautta varten ja sillä ei ole mitään tekemistä keikistelyn kanssa. Tottumattomilla lentää varmasti laatta, jos laittavat kunnolla menemään. Kova sauvatreeni jossain laskettelumäessä tai rankkamaastoisella ulkoiluradalla kuten esim. Leppävaarassa ajaa saman asian, mutta aina ei jaksa ajaa pirunpitkää matkaa treeniä tehdäkseen.

Näkkäri kirjoitti:
Irtopainopuolta jalkaprässi ja "jalkakyykkytanko". Heh.

Mikä on ongelmasi? Harvalla on jalkaprässilaitetta himassa. Saati sitten mahdollisuutta tehdä jalkakyykkyä. Tai jos on tanko niin ei jaksa nostaa niskantaakse sitä painoa, millä kyykkää. Tai no jos joutuu näkkäriä syömään niin joutuu varmaan myös silloin pumppaamaan rautaakin jossain lumihangessa paukkupakkasilla. En yhtään ihmettele kyllä silloin sitä, että on ongelmia.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
scholl kirjoitti:
Mikä on ongelmasi?

Lähinnä vaan hymyilytti tuo käyttämästi terminologia.

Tai no jos joutuu näkkäriä syömään niin joutuu varmaan myös silloin pumppaamaan rautaakin jossain lumihangessa paukkupakkasilla.

Uuh. Arvostan moista treenitapaa 1000 kertaa enemmän kuin pellejä, jotka menevät trendisalille katselemaan valkokankaalta MTV:tä ja pomppimaan crosstrainereiden päällä.

Itse en ole kuitenkaan vielä "lumihankitreeniin" pystynyt.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Näkkäri kirjoitti:
Uuh. Arvostan moista treenitapaa 1000 kertaa enemmän kuin pellejä, jotka menevät trendisalille katselemaan valkokankaalta MTV:tä ja pomppimaan crosstrainereiden päällä.

Itse en ole kuitenkaan vielä "lumihankitreeniin" pystynyt.

Mitä vikaa on mukavassa salissa, jossa voi treenata monipuolisilla vehkeillä, jossa ei pinttynyt hiki haise ja jossa voi katsoa treenatessa telkkuakin (jos huvittaa)? Liian kallis? Eiköhän pääasia ole se, että treenaa sillä tyylillä, mikä itse kutakin miellyttää. Ei asketismi tee kenenkään salitreenistä arvokkaampaa. Itse olen sitten kait mainitsemasi pelle, kun käyn 3-4 kertaa viikossa salilla mm. "pomppimassa" crosstrainerilla ja telkustakin on mahdollista katsoa useampaakin kanavaa...
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Alamummo kirjoitti:
Mitä vikaa on mukavassa salissa, jossa voi treenata monipuolisilla vehkeillä, jossa ei pinttynyt hiki haise ja jossa voi katsoa treenatessa telkkuakin (jos huvittaa)? Liian kallis? Eiköhän pääasia ole se, että treenaa sillä tyylillä, mikä itse kutakin miellyttää. Ei asketismi tee kenenkään salitreenistä arvokkaampaa. Itse olen sitten kait mainitsemasi pelle, kun käyn 3-4 kertaa viikossa salilla mm. "pomppimassa" crosstrainerilla ja telkustakin on mahdollista katsoa useampaakin kanavaa...

Ei varmaan mitään vikaa jos sellaista haluaa. Itselleni kuitenkin treenatessa on kuitenkin tärkeintä treeni eikä esim. television katselu, sitä kun voi harrastaa kotonakin. Eli minun mielestäni treenaamiseen ei tarvita mitään hienouksia. Itseasiassa oma treeni on sellaista, ettei se oikein high-tech salilla onnistuisikaan. Tai ainakin salin tarjonnasta menisi suurin osa hukkaan.

Ihan oikeassa kuitenkin olet siinä, että minulle ainakin on ihan yks hailee miten ja missä muut treenaa.

Itse muuten maksan treenaamisesta muistaakseni jotain 50 € vuodessa. Vaikkei raha niin tiukassa olekaan niin arvostan kyllä rahansäästöäkin nykyisessä treenipaikassani. Ns. paremmilla saleilla minimitaksa taitaa olla samainen summa kuukaudessa.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
En tiedä Stokiksesta, mutta vakisaliltani Turusta löytyy jotakuinkin Schollin tavoittelema ympäristö. Pitää vaan kulkea ovesta, jonka yläpuolella lukee "Naisten puoli".
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän pääkaupunkiseudulla paras ja miellyttävin paikka treenata on Töölön Kisahalli. Kaikki tarvittava löytyy ja ilmapiiri on mitä mainioin. Loistavana lisänä portaat, joissa on erittäin hyvä tehdä loikkatreeniä. Oikeitakin urheilijoita Kisiksessä näkyy, mm. O-P Karjalaisen, Hanno Möttölän, Arttu Luttisen ja monen muun olen nähnyt tuolla vetävän. Kermaperseille tosin tiedoksi, että telkkaria ja cross-traineria ei ole. Hinta on 2 €/kerta.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Snakster kirjoitti:
Kermaperseille tosin tiedoksi, että telkkaria ja cross-traineria ei ole. Hinta on 2 €/kerta.

Kyllä voi aikamiehillä olla lapsellinen asenne.

Sovitaanko, että kukin tekee salitreeninsa missä itse huvittaa ja keskittyy treenaamiseen, telkankatsomiseen tai huippu-urheilijoiden bongaamiseen ihan oman makunsa mukaan.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Alamummo kirjoitti:
Sovitaanko, että kukin tekee salitreeninsa missä itse huvittaa ja keskittyy treenaamiseen, telkankatsomiseen tai huippu-urheilijoiden bongaamiseen ihan oman makunsa mukaan.

Onko joku yrittänyt jossain esittää, että sovittaisiin jotain muuta? Totta kai jokainen saa tehdä mitä huvittaa ihan missä tahansa huvittaa, mutta eikö keskustelun tarkoituksena kuitenkin ole vaihtaa mielipiteitä ja näkemyksiä?

Toistan: minun mielestäni Kisahalli on pääkaupunkiseudun paras paikka treenata, vaikka siellä ei ole telkkaria tai cross-traineria. Ketään en sinne lähde bongaamaan, mutta paikalle säännöllisesti vaivautuvat huippu-urheilijat todistavat minulle, amatöörille ja harrastelijalle, että ilman kromattuja laitteikin voi treenata myös hyvin ja tehokkaasti.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
scholl kirjoitti:
Cross-trainer on sitä paitsi hyvää treeniä hiihtokautta varten ja sillä ei ole mitään tekemistä keikistelyn kanssa. Tottumattomilla lentää varmasti laatta, jos laittavat kunnolla menemään.
Tuo on kyllä harvinaisen totta. Crosstrainer on hyvä laite, eikä todellakaan mitään keikistelyä. Itse menin joskus muutama vuosi sitten hiukan ylimielisenä kokeilemaan tuota naistenlaitetta ja iskin tietysti pari pykälää kovemman ohjelman kuin viereisellä laitteella veivannut typy. Meinasin tipahtaa aivan totaalisesti.

Itse suosin enemmän ihan perussaleja, mutta suosittelisin tosimiehiä kokeilemaan joskus jotain hinttarimaista body pumpia tai combatia. Luulen, että suurin osa on hiljaista poikaa sen jälkeen. Veljeni kävi sellaisessa, joka on suunnattu miehille (joku army combat tjsp.), ja vaikka on suht voimakas ja hyväkuntoinen, oli hän aivan palasina seuraavana päivänä. Itse taas en meinaa pysyä jujutsu-treeneissä ryhmämme pienimmän naisen perässä, hänellä kun on näitä tunteja takana. Kyllä niissä lihaskunto kehittyy aivan varmasti. Se on toki jokaisen oma valinta, haluaako ohjattua tai laittein helpotettua harjoitusta hiukan kalliimmalla vai riittääkö itsekuri ja osaaminen halvempaan ja itsenäiseen treenaamiseen perussalilla. Tällä hetkellä valintani on vielä perussali, mutta saatan siirtyä Satsiin, kunhan talous antaa myöten.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Snakster kirjoitti:
Onko joku yrittänyt jossain esittää, että sovittaisiin jotain muuta? Totta kai jokainen saa tehdä mitä huvittaa ihan missä tahansa huvittaa, mutta eikö keskustelun tarkoituksena kuitenkin ole vaihtaa mielipiteitä ja näkemyksiä?

Tarvitaanko mielipiteen vaihtoon kermaperseeksi kommentoimista?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Alamummo kirjoitti:
Tarvitaanko mielipiteen vaihtoon kermaperseeksi kommentoimista?
Hienot laitteet ja oleilu salilla yhdistetään hinttarointiin eli kermaperseilyyn. Ja se on kyllä aivan yhtä tosi kuin ruotsalaisten homous, sano. Minä olen välillä kermaperse, joissain asioissa useinkin. Toisinaan taas tykkään hienhajusta ja pelkistä levypainoista. Tää on tätä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Itselleni on tärkeää että sali on siisti, laitteet ovat hyvässä kunnossa ja hyvälaatuisia, laitteita on tarpeeksi ettei tarvitse jonottaa.

Ja myönnän kyllä että menen mielummin salille jossa ihmiset ovat pukeutuneet asianmukaisesti, sellainen pinttynyt hienhaju leijailemassa joka puolella ei ole mikään hirveän motivoiva ympäristö. Eli jätän rauhassa Otahallit ja Kisahallit muille (tosin en ole näissä käynyt moneen vuoteen), ehkä olen kermaperse mutta sellaisissa kulahtaneissa Mayors hihattomissa ja karseissa salihousuissa vääntävät köriläät ei ole mikään jee-jee ympäristö.
 

lavos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Meikää ainakin ahdistaa uudet salit. Hyvä kun tietää mitä laitteilla tehdään. Sellanen perussali missä on käsipainot, penkki, dippi, vatsalauta ja mahdollisesti peck-deck riittää meikälle. Siellä on kotoisa olo :)


Pistetääs vielä kysymys: Tietääkö joku jotain suht edullista (lue: max 40€/kk) kuntosalia välillä Otaniemi-Kivenlahti?
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
lavos kirjoitti:
Meikää ainakin ahdistaa uudet salit. Hyvä kun tietää mitä laitteilla tehdään. Sellanen perussali missä on käsipainot, penkki, dippi, vatsalauta ja mahdollisesti peck-deck riittää meikälle. Siellä on kotoisa olo :)


Pistetääs vielä kysymys: Tietääkö joku jotain suht edullista (lue: max 40€/kk) kuntosalia välillä Otaniemi-Kivenlahti?

Olarium tippui ainakin ennen tuohon hintaskaalaan, en tiedä nykyään uusien omistajien kanssa.

Vanhat omistajathan menivät konkkaan kun heidän hämärät autotuontibisnekset selvisivät viranomaisille.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Kyllä vain, salin tulee olla siisti ja mielellään myös muut käyttäjät siistejä. Itse olen maksanut suoraveloituksella kohta kahden vuoden ajan 56 euroa kuukaudessa ja kerran olen huomannut edes että tuo summa on lähtenyt tililtä.

Tosin nyt vuoden vaihteessa alueelle tulee muutama uusi sali, Elixia Ison Omenan vastapäätä ja joku ihmesali Espoonlahteen niin joutuu miettimään vaihtoa. Ehkä paikan vaihto saisi tuotua lisää aktiivisuutta, päässyt vähän unohtumaan.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Daespoo kirjoitti:
Olarium tippui ainakin ennen tuohon hintaskaalaan, en tiedä nykyään uusien omistajien kanssa.

Kylmälän perhe sanoi hankkivansa kaikki uudet laitteet salille ja muitakin uudistuksia kaiketi tehty. Mutta miten tuo eroaa muista taisi olla se ettei saliin ole määräaikaisia vuoden mittaisia sopimuksia. Itse yllätyisin kyllä jos tuo on alle 50 euroa kuussa.
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitenkään ketjusaleja väheksymättä, niin itse perustan treenini vapaisiin painoihin ja näillä ketjusaleilla se puoli on useimmiten heikossa kunnossa.

Ketjusalaille on myös uskomaton ilmiö se, että käytetään hihatonta ja väännetään pelkkää hauista, sitten pullistellaan sitä onnetonta narua ylimeikatuille muijille, jotka ovat tulleet salille vain katselemaan miehiä/poikia.

Noh jokainen tyylillään, mutta minä teen sen oikein (hymiö).

Kannattaa suunitella reeniohjelma niin, että liikkeinä olisi paljon isoja liikkeitä ( kyykky, maastaveto, penkki, kulmasoutu), noilla saa naturaalinakin jotain aikaan toisin kuin jollain vipuvarsilaitteilla.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Alamummo kirjoitti:
Tarvitaanko mielipiteen vaihtoon kermaperseeksi kommentoimista?

Itsehän en ketään tiettyä nimimerkkiä kommentoinut kermaperseeksi, vaan enemmänkin kyseessä oli tiettyä ihmistyyppiä kuvaava luonnehdinta. Jos Sinä tuosta itsesi tunnistit, niin kummasta se nyt sitten enemmän kertoo?

Aerobista liikuntaa minä en viitsi salilla harrastaa, sillä siihen soveltuu parhaiten ulkoilma. Salilla teen mieluiten perusliikkeitä vapailla painoilla ja sitten juuri erilaisia loikkatreenejä. Näihin nämä hienommat salit soveltuvat valitettavan huonosti, kun taas esimerkiksi juuri Kisahallissa tai vaikka Pirkkolassa on näihin erinomaiset fasiliteetit.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Mitä suunnileen maksaa noi kepe-salit eli SATS ja CMS esim?
Treenit lähtee taas käyntiin.Kovaa vedin aikanaan ja kovaa on taas tarkoitus pikkuhiljaa vetää.Ikää ja massaa on tullut senverran,että jotain voisin maksaakin siitä ,että voi taas suht rauhassa aloitella ilman mölyäviä teinejä ja puhisevia voimamiehiä.
Ainakin läheisen CMS:n sivuilla vaan kehotetaan ottamaan rohkeasti yhteyttä.
En minä ilkeä,kun ei ole mitään hajua kustannuksista.Voivat vielä luulla köyhäksi.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
No eiköhän se kuukausimaksu oli haarukassa 30-65€/kk, riippuen salin laadusta ja tarjonnasta. Kertamaksu välillä 2-15€.
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eläkeläinen: Noi salit maksaa ~60e/kk + jäsenmaksu joka on noin 100e.
- Jäsenmaksu maksetaan vain kerran.
- Saleille joutuu liittymään vuodeksi eli eka vuosi maksaa 12*60e+100e=820e

Kannattaa myös ennakkoon tutustua eroamissäännöt, ne kun tuppaa tulemaan kalliiksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös