Punttisalilla kävijät/bodausta harrastavat

  • 907 719
  • 4 643

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Näkkäri kirjoitti:
Jotta venyttelystä saataisiin hyöty kunnolla irti, pitäisi se suorittaa n. puoli tuntia treenin jälkeen. Eli ei muuta kuin hyvillä mielin saunaan ja kotona sitten ne venyttelyt päälle. Itse tulee joskus jotain jalkoja vähän mukavenyteltyä, mutta aivan liian vähän. Ei jaksa.

Totta, tai vaikka hieman myöhemminkin, kunhan se vain tulisi tehtyä. Heti treenin päätyttyä sitä saattaa ajatella että "venyttelen sitten kun olen kotona", mutta tämä on ainakin itselleni uskomattoman hankalaa. Kun salilta kotiin pääsen, niin fiilis on sellainen että treeni on nyt tullut tehtyä. Venyttelylle on tässä vaiheessa todella hankala uhrata ajatustakaan, niin se vaan ainakin itselläni menee.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Minäkin vannoutunut salihuosujen ja megafinnisten selkien nauraja, olen pakon sanelemana ajautunut salille. Alaselän huono kunto siis oli motivaattori ja vajaat kolme kuukautta on saanut jo ihmeitä aikaan.

Itselläni on hieman naisellistakin lähestymistapaa punttiskeneen, sillä käyn myös Bodypumpissa. Tuo Pumppi antaa mukavasti vaihtelua yksitoikkoiseen peruspunttikseen. Myös silmänruokaa löytyy huomattavasti enemmän ja välillä vähän liikaakin. Tee siinä nyt sitten ohjelmaa läpi, kun edessä on n. kaksikymmentä hikisiä hyvinmuodostuneita 18-30 vuotiaita herkkuperseitä.

Eli viikko 1: Kolme Bodypumppia ja yksi punttis
viikko 2: 3 Punttista ja yksi Bodypump

Tuolla on ainakin kivasti mennyt

Nim: Syön myös keltuaiset
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Nyt alkoi kiinnostamaan

tombraider kirjoitti:
....Itselläni on hieman naisellistakin lähestymistapaa punttiskeneen, sillä käyn myös Bodypumpissa. Tuo Pumppi antaa mukavasti vaihtelua yksitoikkoiseen peruspunttikseen. Myös silmänruokaa löytyy huomattavasti enemmän ja välillä vähän liikaakin. Tee siinä nyt sitten ohjelmaa läpi, kun edessä on n. kaksikymmentä hikisiä hyvinmuodostuneita 18-30 vuotiaita herkkuperseitä.

Niin, enään täytyisi keksiä, kuinka kehtaisin mennä em. bodypumpiin, koska on täysin selvää, että kaikki paikalla olevat naiset ajattelevat, että tuo luihun näköinen jannu vain tuli katselemaan meidän pyllyjä.

Mitä tuo bodypumppi muuten ihan virallisesti ja tarkalleen ottaen on?

Täältä tähän
 
Viimeksi muokattu:

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
ervatsalo kirjoitti:
Niin, enään täytyisi keksiä, kuinka kehtaisin mennä em. bodypumpiin, koska on täysin selvää, että kaikki paikalla olevat naiset ajattelevat, että tuo luihun näköinen jannu vain tuli katselemaan meidän pyllyjä.

Mitä tuo bodypumppi muuten ihan virallisesti ja tarkalleen ottaen on?

Täältä tähän


Eli innostuit! Perseitähän se vaatii, jotta asiasta kuin asiasta saa mielenkiintoisen.

Eli perusliikkeitä tehdään aina kutakin liikettä yhden biisin verran (kyykky, hauis, ojentajat, selkä, olkapäät/niska/hartiat, vatsa). PAinoja voi lattaa oman maun mukaan. Itse käytän esim. kyykyssa 35 kiloa ja hauiksissa 15 kiloa. Mukavaa ja erittäin raskasta kun laittaa kiloja tankoon riittävästi.


Bodypump
Tunnilla kehitetään lihaskestävyyttä. Harjoittelu tapahtuu iloisen ja mukaansatempaavan musiikin tahdissa. Liikkeet tehdään levytangon avulla, lisäksi apuna käytetään step-penkkiä. Voit valita itsellesi sopivan painon 2-17 kg väliltä. Tunti ei sisällä askelsarjoja ja sopii kaikille liikuntaa harrastaville.

Edittiä:Tuo alempi selvitys on kuntokeskus Motivuksen sivuilta
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
tombraider kirjoitti:
...Harjoittelu tapahtuu iloisen ja mukaansatempaavan musiikin tahdissa....

Niin, eli meininki on sellaista mukailoista tekopirteilyn juhlaa, joka aiheuttaa allekirjoittaneelle näppyjä kaikissa muodoissaan.

Mutta toisaalta, ne perseethän siellä kiinnostavat, koska olen ihan tarpeeksi hoikka poika mihin tahansa salivääntöön ja -kääntöön.

Täältä tähän
 
Viimeksi muokattu:

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Viimeksi soi Metallican Enter sandman, eli ei niin iloista mutta sitäkin mukaansa tempaavaa. No joo onhan siellä paljolti juuri tuota discopaskaa, mutta jos edessä on hyvin trimmattu pyrstö valkoisissa jumppahousuissa, niin ei siellä kuule musiikkia aistien keskittyessä näköön ja hajuun. Onneksi alkukantaiset vaistot eivät urbaanilla ihmisellä enään pelaa, koska voisi tulla paheksuvia katseita kanssapumppaajilta, kun tombraiderilla olisi David-merkkiset jumppahousut suussa samalla kynsien nuoren gasellin neitseellistä ihoa.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ouzala kirjoitti:
Mimmoinen se haju on bodypumpissa? Jos itse tulisi käytyä haistelemassa...

Notkean tenamainen, aavistuksen vulgaarinen ja helmeilevän turskamainen. Puolimakea
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Battleaxe kirjoitti:
Siis, mitä? Peilejä?
Voitko selventää kantaasi minullekkin?

Ervatsalon viestejä ei välillä ymmärrä sissikään eli suosittelen vain nyökyttelyä ja hyväksyvää hymähtelyä.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Ouzala kirjoitti:
Spinning tunnilla käyneenä voin todeta, että näky on kiva takaapäin katsottuna, mutta hajua en ole haistanut. Mimmoinen se haju on bodypumpissa? Jos itse tulisi käytyä haistelemassa...

Tuli käytyä itsekin muutaman kerran spinningissä Tanskan aikoina, punttiskorttiin sisältyivät kaikki aerobicitkin, joten kaikkeahan pitää kokeilla. Kahdesti.

Ensimmäinen kerta oli unohtumaton, unohdin kiireessä pyyhkeen ja vesipullon. Vuodin kuiviin, ja about 40 minuutin kohdalla alkoi vasen pohje kramppaamaan. Melkoista tuskaa...ts. aivan mah~tawa laji. Tunsi ainakin että tehosi.

Nyt ei ole ohjelmassani mitään muuta urheilua kuin voimannostotouhut, nousujohteisesti mutta osaa kropasta vain kunnon vuoksi. Olisi kyllä todella hyvä kun olisi vastapainona esim. joku palloilulaji, se olisi aina hyvä, mutta ei voi tällä hetkellä kun pahootella.

Mites muut, onko teillä muuta vastapainoksi?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Golden AWe kirjoitti:
Mites muut, onko teillä muuta vastapainoksi?
Silloin tällön höntsäilen sählypallon perässä ja viikottain pyrin käymään lenkillä. Eli tällä hetkellä ei juuri mitään, mikä harmittaa näin paljon <--->. Vaimo ja tytär pitävät minut kiireisenä miehenä noin niinkuin arki-iltaisin, joten vähän vaikeaa tähän olisi mitään lisätäkään, mutta ainahan sitä saa toivoa.
 

Boddington

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Golden AWe kirjoitti:
Mites muut, onko teillä muuta vastapainoksi?

Kerran viikossa kuntopyörää tai uintia, ja myöhäisillan vapaapaini (full contact).

Jos polvi tästä joku päivä kunnolla paranee, niin kiekko ja sulkapallo palaavat listoille yhtä varmasti kuin uudet viskipullot edeltäjänsä tilalle baarikaappiin.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Täytelajiasia tuli nyt taas ajankohtaiseksi kun nyt pari viime kuukautta on rakennusalan töissä ollut enemmän toimisto- ja sisähommissa. Alkusyksystä oli aktiivisempi työmaa, toinen projekti, 98% ajasta ulkosalla, viisi kiloa nesteitä/ylimääräistä lähti helposti pois ihan vain sillä päivittäisellä töissä "juoksemisella". Jostain kumman syystä toimisto ja labtop eivät kuluta ylimääräisiä samalla tavalla kuin elementtiporukan nokkana riehuminen. Kjeh. Tuntuu että nestettä kertyy taas elimistöön, en usko että esim. vasen haukkari olisi kasvanut kolmea kiloa tässä parin kuukauden aikana. Kjeh. Kyllähän vastapainona olevasta kestävyysliikunnasta olisi hyötyä maksimivoimienkin kanssa kamppaillessakin mutta asialla on mielestäni myös ennen kaikkea psykologinen vaikutus, lajien ja tehtävien liikkeiden vaihtelu auttaa siihen ettei mene maku touhusta kun puurtaa yhtä ja samaa.

Mitäs mieltä te muuten olette siitä tyylistä/"vauhdista" millä liikkeitä tehdään, olen aikanaan opetellut ja kokenut hyväksi sen että lähes kaikki liikkeet tehdään yleensä rauhallisella, HALLITULLA liikkeellä, lähinnä joitain räjähtäviä ojentaja- ja hartialiikkeitä lukuunottamatta. Tuntuu että paikat kestävät parhaiten, ja tulokset kipuavat hiljalleen ylöspäin. Onko mielipiteitä? Mites esim. ylätalja taakse, revittekö vaudilla vai teettekö hitaita, kärsivällisiä liikkeitä? Entäs hauikset?
 
Viimeksi muokattu:

KoJu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Hmm. Luin taas sivun sieltä täältä ja eräs asia näi aloittelijaa vaivaa.. Kaikki puhuu vaan toistojen määristä, muttei painoista. Onko se käsitettävä niin että painot on sellaset, joilla kyseiset toistomäärät menevät juuri ylös, vai jotain muuta? Salilla alan käymään heti jouluherkkujen jälkeen, joten olisi kiva tietää.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
KoJu kirjoitti:
Hmm. Luin taas sivun sieltä täältä ja eräs asia näi aloittelijaa vaivaa.. Kaikki puhuu vaan toistojen määristä, muttei painoista. Onko se käsitettävä niin että painot on sellaset, joilla kyseiset toistomäärät menevät juuri ylös, vai jotain muuta? Salilla alan käymään heti jouluherkkujen jälkeen, joten olisi kiva tietää.

Itse näkisin tämän niin että onnistuu parhaiten jos saa tehtyä sarjat nousevassa järjestyksessä niin, että jaksat tehdä täydet, suunnittelemasi määrät toistoja, niin että VIIMEINEN sarja menee juuri ja juuri, tai viimeinen menee "loppuun asti", eli jos tuntuu niin viimeisellä voi vetää pari ylimääräistä, jos menee.

Ts. ensin lämmittelet, sarjan ilman painoja ja sarjan kevyillä painoilla. Sitten vaikka 10 toistoa 50 kilolla, sitten 10 toistoa 60 kilolla ja viimeiseksi 10 toistoa 70 kilolla, niin että jaksat juuri sen viimeisen kympin. Siihen viimeisen tiukan päälle voi halutessaan ottaa sitten yhden kevyemmän sarjan myös. Näin mä näkisin.
 
Viimeksi muokattu:

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
KoJu kirjoitti:
Hmm. Luin taas sivun sieltä täältä ja eräs asia näi aloittelijaa vaivaa.. Kaikki puhuu vaan toistojen määristä, muttei painoista. Onko se käsitettävä niin että painot on sellaset, joilla kyseiset toistomäärät menevät juuri ylös, vai jotain muuta? Salilla alan käymään heti jouluherkkujen jälkeen, joten olisi kiva tietää.

No, minä sitten avaudun ja laitan painot kehiin.

Vuonna 2003 kesällä kävin salilla eka kerran sitten yläasteen, ja muutaman ystäväni kannustaessa sain 80 kg ylös penkistä. Tästä sain kimmokkeen alkaa säännöllisesti käymään salilla. Kun aloin tekemään ystäväni laatimaa ohjelmaa, kävi niin, että aluksi kehityssuunta tuntui menevän alaspäin. Se oli todella masentavaa, ja välillä sai kyllä oikeasti hakea sitä motivaatiota salilla käymiseen. Kun siitä alkuvaiheesta pääsi yli, pitkien sarjojen välissä silloin tällöin haettiin maksimia. Kun motivaatio lakkasi, ja samalla puntilla käyminen, jäi maksimi sinne 107,5 kg:aan (tai sitten se oli 105 kg). Sarjoissa samaan aikaan vaan 70 kg:lla 15 ja 80 10 tulivat aika löysästi, siinä suhteessa voin sanoa, että huonoon aikaan lopetin.

Kestävyyden treenaaminen luonnollisesti "söi" maksimiani, mutta nimenomaan kestävyyttä hainkin, ei siinä mitään. Syödä on sikäli väärä termi, kun maksimi kuitenkin nousee, mutta ei kovin nopeasti. Mutta kohdallani kävi vähän niin, että kun treenikavereistani toiselle tuli noin kuukauden tauko ja toinen lopetti kokonaan, minusta ei ollut yksin salilla kävijäksi. Minultakin jäi kokonaan.

Penkkiä käsipainoilla tein parhaimmillaan 30 kg:n painoilla, nyt 17,5 kg on realismia. Hauista meni pääsääntöisesti 10 kg:lla ennen vuoden taukoa, joskus yksittäisiä toistoja 15 kg:lla. Vipunostoon riitti silloin ja riittää vieläkin 10 kg.

Loppuojentajissa ja lattiapenkistä sain 100 kg ennen kuin normaalipenkistä, nyt näissä 50-60 kg on aivan riittävästi. Olkapäitä käsipainoilla tehdään vähän tuntuman mukaan, ennen taisi mennä 20 kg:n painoilla.

Kyykkyä olen tehnyt kympin sarjaa alle 100 kg:n painoilla. Maastavetoa alle sadalla kilolla, en ole siinä hakenut yksittäisen lajin maksimia, vaan on rääkätty samaa lihasryhmää muillakin liikkeillä. Selkä ja jalat ovat ehkä luontaisesti vahvimmat osa-alueeni.

Tässä jotain, saa nauraa jos siltä tuntuu. Asia on kuitenkin vähän niin esim. kyykyn ja maastavedon suhteen, että omapahan on selkäni, ajattelin harjoitella liikeradat todella huolella (ja tod.näk. hankkia vyön ennenkuin koitetaan tosissaan). Ajattelin tarvita selkääni vielä joskus muulloinkin. Ehkäpä tämä onkin syvästi yksilöstä toiseen vaihteleva asia.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
ervatsalo kirjoitti:
Niin, enään täytyisi keksiä, kuinka kehtaisin mennä em. bodypumpiin, koska on täysin selvää, että kaikki paikalla olevat naiset ajattelevat, että tuo luihun näköinen jannu vain tuli katselemaan meidän pyllyjä...

Luulisi, että sinunlaisella 'maailmanluokan' metroseksuaalilla olisi kaikki tuollaiset estot jo hävinneet? Ja jos oikein tarkkoja ollaan, niin eihän siellä bodypumpissa tarvitse sulle olla edes niitä kiinteitä naisten peboja näkyvillä. Miehetkin kelpaa...?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Golden AWe kirjoitti:
Itse näkisin tämän niin että onnistuu parhaiten jos saa tehtyä sarjat nousevassa järjestyksessä niin, että jaksat tehdä täydet, suunnittelemasi määrät toistoja, niin että VIIMEINEN sarja menee juuri ja juuri, tai viimeinen menee "loppuun asti", eli jos tuntuu niin viimeisellä voi vetää pari ylimääräistä, jos menee.
Näin minäkin asian olen ymmärtänyt. Omat sarjani ovat 12-10-8 ja joissain liikkeissä 12-10-8-6. Periaate on se, että viimeiset toistot menevät juuri ja juuri, kunhan menevät edes suht puhtaasti.

Golden AWe kirjoitti:
...ja viimeiseksi 10 toistoa 70 toistolla...
Onkos tämä niitä supersarjoja?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
peruspata kirjoitti:
Mutta kohdallani kävi vähän niin, että kun treenikavereistani toiselle tuli noin kuukauden tauko ja toinen lopetti kokonaan, minusta ei ollut yksin salilla kävijäksi. Minultakin jäi kokonaan.
Niin, erilaiset meiningit eri ihmisillä. Itse pidän siitä, että saan olla salilla yksin ja menen sinne yleensä sellaiseen aikaan, ettei siellä koikkelehdi juuri muita kuin talonmies lisäkseni. Silloin tällöin sovimme yhden kaverin kanssa yhteiset treenit, mutta eipä silloinkaan mitään tsemppausta harrasteta, vaan kumpikin puuhastelee tahollaan ja välillä turistaan ja pullistellaan haukkaria.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
peruspata kirjoitti:
No, minä sitten avaudun ja laitan painot kehiin.

Tässä jotain, saa nauraa jos siltä tuntuu. Asia on kuitenkin vähän niin esim. kyykyn ja maastavedon suhteen, että omapahan on selkäni, ajattelin harjoitella liikeradat todella huolella (ja tod.näk. hankkia vyön ennenkuin koitetaan tosissaan). Ajattelin tarvita selkääni vielä joskus muulloinkin. Ehkäpä tämä onkin syvästi yksilöstä toiseen vaihteleva asia.

Minä luulin että KoJu tarkoitti suhteellisia painoja mutta ei se varmasti haittaa ketään vaikka kerroit aika tarkasti painoistasi.

Tuskin täällä kukaan sinun tai muiden painoille nauraa.

Itse en ole punttiksemme läheskään isoin kaveri (noh, kun kerran entinen maailman vahvin mieskin siellä "pyörii) mutta en usko että yleensäkään täällä tai monella missään on järkeä nauraa kenenkään painoille, minä olen punttistouhuissa nauranut ehkä pari kertaa, kerran sille kun Tanskassa eräs kaveri tuijotti kulliaan ja alastonta vartaloaan koko sen 10 minuuttia mitä pukuhuoneessa vaihdoin kamoja ja kävin suihkussa, ja jäi vielä siihen peilin eteen senkin jälkeen. Mahtoi tykätä itsestään aika lailla!

Toinen hauska yksityiskohta tavallaan on tietysti se kun aina silloin tällöin törmää kaveriin joka koittaa heti alussa latoa koko satsin painoja suoritukseensa ja siihen se sitten jää, rinnan päälle tai ei liiku. Ei siinä, että kaikki aloittavat jostakin, kevyemmillä tuloksilla, ole mitään hävettävää, kaikkien pitäisi muistaa se. Silti aina silloin tällöin törmää kyseiseen ilmiöön.

Ja jos sinulla alle parikymppisenä on penkistäkin noussut toistasataa niin vaikken tiedä painoasi väittäisin että olet ikäryhmäsi vähemmistöä, positiivisessa mielessä, eivätkä kaikki pääse tuohon tulokseen ikinä.

Selkähommaan kommentoisin notta itse en ole tehnyt maastavetoa sellaisenaan juuri koskaan, reenaan alaselkää pääliikkeenäni sellainen jossa hivutan tankoa selkä suorana, jalat hiukan koukussa vain juuri ja juuri polvien alapuolelle, ja sitten vedän ylös reisien suuntaisesti, selän suoraksi, aivan taakse. En muista nimeä tälle liikkeelle. Selästä kyllä kannattaa pitää huolta.

sampio kirjoitti:
Näin minäkin asian olen ymmärtänyt. Omat sarjani ovat 12-10-8 ja joissain liikkeissä 12-10-8-6. Periaate on se, että viimeiset toistot menevät juuri ja juuri, kunhan menevät edes suht puhtaasti.

Onkos tämä niitä supersarjoja?

~HA! Supersarjoja tosiaan...olen kuullut kaikenlaisista rääkkäyssarjoissa mutta eivät ne tainneet mainitsemaani 700 liikettä olla kuitenkaan.

Jep, itselläni viikosta ja lihasryhmästä riippuen sarjoja on 3-4, ja pituudet vaihtelevat normaalissa selkä kaarella tehdyssä penkissä 1-6 toistoon, leveässä penkissä selkä penkkiä vasten ja jalat penkillä eli "rintapenkissä" 6-12 rauhalliseen toistoon, ojentajia jalat penkillä ja selkä penkkiä vasten 6-8 räjähtävään toistoon, kyykyssä teen 8-12 toistoa, alaselkäliikkeessä 8-12 toistoa. Teen aina yhdellä kertaa samanpituisia sarjoja mutta vaihtelen sitten painoja toistojen määriä viikosta riippuen.

Apuliikkeissä teen oikeastaan kaikissa 8-14 toiston sarjoja, paitsi jossain leuanvedossa ei mene niin pitkiä sarjoja :). Läääskiii...
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ite treenailen vain kerran viikossa salilla, muuten kotona.

Mulla on taas sellainen fiilis, että jos sali on ihan tyhjä, mitä välillä aamuisin tahtoo olla, niin en jaksa oikein motivoitua treenaamiselle. Mitään mummoja en sinne kaipaa, mutta jotain samanhenkisiä kavereita, niin ite saan ainakin yllättävän hyvää puhtia treeniin kun joku muukin huhkii vähän.

Ja kun näitä em. vanhuksia on salilla, niin siellä kuunellaan sitten jotain haastetteluohjelmia ym., niin kyllä se vähän kusee. Sama se mitä musiikkia, mutta sellaista missä on edes vähän tempoa, niin tuleepi selvästi parempi fiilis treeniin.

Jatkakaa.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Ouzala kirjoitti:
Sama täällä. Kun aamuisin ennen töitä tulee käytyä, niin melko rauhassa saa olla. Oma vakituinen porukka siellä aamulla pyörii. Silloin tällöin eräs herra tulee jotain juttelemaan ja neuvomaan, mutta muuten saa rauhassa olla. Saa herätellä itsensä päivään kuntoilemalla ja siihen perään vielä aamusuihku, ihan jees!

Itse käyn illalla ihan loppumetreillä. Viime talvena olin iltahommissa, silloin taas kävin aamusella. Ero on oikeastaan ainoastaan siinä että aamulla reenatessa on syötävä jotain jo illalla, aamupala ei ehdi antamaan elimistölle varsinaista potkua vielä silloin aamureeniin.

Aikanaan kun reenasi kämppiksen kanssa reenaaminen oli kokonaisuutena tehokkaampaa, oli aina toinen potkimassa perseelle reeneihin lähdön ja itse reenin suhteen. Kaipaan ystävää...(kuulostiko tarpeeksi gayltä?)

Suihkusta en tiedä, ei ole elinanurmea pyörinyt siellä, joten jätän suihkun kokonaan väliin, mutta I'm workin' on it!
 

Battleaxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Golden AWe kirjoitti:
Mitäs mieltä te muuten olette siitä tyylistä/"vauhdista" millä liikkeitä tehdään, olen aikanaan opetellut ja kokenut hyväksi sen että lähes kaikki liikkeet tehdään yleensä rauhallisella, HALLITULLA liikkeellä, lähinnä joitain räjähtäviä ojentaja- ja hartialiikkeitä lukuunottamatta. Tuntuu että paikat kestävät parhaiten, ja tulokset kipuavat hiljalleen ylöspäin. Onko mielipiteitä? Mites esim. ylätalja taakse, revittekö vaudilla vai teettekö hitaita, kärsivällisiä liikkeitä? Entäs hauikset?

Mä laitan yleensä sen verran painoa pääliikkeisiin, että viimeisessä toistossa saattaa joutua huijaamaan. Apuliikkeet teen puhtaasti, mutta en mitenkään erityisen rauhallisesti. Kaikissa liikkeissä on tiettyä "rivakkuutta", en vaan osaa tehdä rauhallisesti liikkeitä.
Niskan taakse en tee taljaa ollenkaan, koska liike ei ole tehokas eikä liikerata ole luonnollinen olkapäille.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Joo tuo ylätalja niskan taakse on kyllä varmin tapa vetää itsensä solmuun, ei voi suositella kenellekkään.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Olen tehnyt tuon tangolla, ja rauhallisin liikkein, sen verran painoa ettei pitäisi vetää sitä ihan koko kropalla alas. Teen lisäksi olkapäihin vaikuttavia liikkeitä 4-5 muutakin, mutta ehkä pitäisi harkita tekemään tuota korvaavaa liikettä esim. laitteella jossa molemmat olkapäät/hartiat voi reenata erikseenkin, mikä sen laitteen nimi nyt olikaan...tämä pystypunnerruksen vastakohta.

Kieltämättä niskat ja hartiat ovat joskus aika jumissa. Ja karvaisetkin vielä!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös