Takana on nyt reilu kolme kuukautta punttia. Olen käynyt säännöllisesti kolme kertaa viikossa salilla lukuunottamatta joulun jälkeistä viikon taukoa sekä viime viikkoista paussia. Fiilis on ollut hyvä, olen yrittänyt kuunnella kroppaa ja hakenut liikkeillä ennenkaikkea tuntumaa lihaksiin, ja lisännyt painoja suht maltillisesti.
Olin viikko sitten aika kovassa flunssassa, ja ajettelin ottaa varman päälle, ettei käy ohraisesti. Silti viikon tauon ja parin terveen päivän jälkeen ensimmäinen treeni meni aivan käsittelyksi. Kyykkysarjat sain tehtyä, mutta sen jälkeen mistään ei tullu enää mitään, tärisin ja tutisin vain siihen malliin, että lähdin suihkun kautta kotiin. Eilen sain tehtyä normaalitreenin yläselälle ja hauiksille, joten eiköhän tämä tästä taas aukene.
Viime syksynä painoni pyöri 85-86 kilon tietämillä. Eilen mittari näytti 94 kg, eli massaa on tullut aika reippaasti. En kuvittele, että tuosta lihasta olisi paljonkaan, mutta kyllä kropassa tuntee senkin, että jotain tarttunut. Olkapäissä on hiukan pyöreyttä, käsivarret tuntuvat jämäkämmiltä jne. Näkyvät muutokset vaativat kärsivällistä treeniä, mutta itse tuntee pientä muutosta jo nyt. Tuloksetkin ovat parantuneet, vaikka niihin en kovin paljon tuijottele. Hauska yksityiskohta on se, että vatsa on paljon tiukempi nyt kuin aikana ennen vakituisen treenauksen, vaikka itse kessi on kasvanut syömisen lisäännyttyä puntin myötä.
Pikkuhiljaa olisi tarkoitukseni alkaa kiristää vyötä punttitreenin kärsimättä. Tähän mennessä olen syönyt aika huoletta kaikkea, lähinnä olen vain turvannut proteiinin saannin ja välttänyt iltahiilareita. Nyt pari viikkoa olen ollut niinkin alkeellisella systeemillä liikenteessä kuin karkkipäivä. Johonkin on vedettävä raja, ja alkakoon se tuosta. Seuraavaksi yritän päästä pullakahveista, joka tarkoittaa käytännössä myös päiväkahveista luopumista, pelkästä kahvista kun en pidä. Tavoite olisi saada paino jonnekin 90 kg:n tietämille siten, että se on läskiä mikä lähtee. Reseptinä tähän on aerobisen (aamu)liikunnan lisääminen, kunhan pahimmat jäätiköt sulavat, karkkipäivä, punttitreenin jatkaminen, syömisen hienosäätö ja proteiinin saannin turvaaminen syömisen viilaamisesta huolimatta.