peruspata kirjoitti:
No, minä sitten avaudun ja laitan painot kehiin.
Tässä jotain, saa nauraa jos siltä tuntuu. Asia on kuitenkin vähän niin esim. kyykyn ja maastavedon suhteen, että omapahan on selkäni, ajattelin harjoitella liikeradat todella huolella (ja tod.näk. hankkia vyön ennenkuin koitetaan tosissaan). Ajattelin tarvita selkääni vielä joskus muulloinkin. Ehkäpä tämä onkin syvästi yksilöstä toiseen vaihteleva asia.
Minä luulin että KoJu tarkoitti suhteellisia painoja mutta ei se varmasti haittaa ketään vaikka kerroit aika tarkasti painoistasi.
Tuskin täällä kukaan sinun tai muiden painoille nauraa.
Itse en ole punttiksemme läheskään isoin kaveri (noh, kun kerran entinen maailman vahvin mieskin siellä "pyörii) mutta en usko että yleensäkään täällä tai monella missään on järkeä nauraa kenenkään painoille, minä olen punttistouhuissa nauranut ehkä pari kertaa, kerran sille kun Tanskassa eräs kaveri tuijotti kulliaan ja alastonta vartaloaan koko sen 10 minuuttia mitä pukuhuoneessa vaihdoin kamoja ja kävin suihkussa, ja jäi vielä siihen peilin eteen senkin jälkeen. Mahtoi tykätä itsestään aika lailla!
Toinen hauska yksityiskohta tavallaan on tietysti se kun aina silloin tällöin törmää kaveriin joka koittaa heti alussa latoa koko satsin painoja suoritukseensa ja siihen se sitten jää, rinnan päälle tai ei liiku. Ei siinä, että kaikki aloittavat jostakin, kevyemmillä tuloksilla, ole mitään hävettävää, kaikkien pitäisi muistaa se. Silti aina silloin tällöin törmää kyseiseen ilmiöön.
Ja jos sinulla alle parikymppisenä on penkistäkin noussut toistasataa niin vaikken tiedä painoasi väittäisin että olet ikäryhmäsi vähemmistöä, positiivisessa mielessä, eivätkä kaikki pääse tuohon tulokseen ikinä.
Selkähommaan kommentoisin notta itse en ole tehnyt maastavetoa sellaisenaan juuri koskaan, reenaan alaselkää pääliikkeenäni sellainen jossa hivutan tankoa selkä suorana, jalat hiukan koukussa vain juuri ja juuri polvien alapuolelle, ja sitten vedän ylös reisien suuntaisesti, selän suoraksi, aivan taakse. En muista nimeä tälle liikkeelle. Selästä kyllä kannattaa pitää huolta.
sampio kirjoitti:
Näin minäkin asian olen ymmärtänyt. Omat sarjani ovat 12-10-8 ja joissain liikkeissä 12-10-8-6. Periaate on se, että viimeiset toistot menevät juuri ja juuri, kunhan menevät edes suht puhtaasti.
Onkos tämä niitä supersarjoja?
~HA! Supersarjoja tosiaan...olen kuullut kaikenlaisista rääkkäyssarjoissa mutta eivät ne tainneet mainitsemaani 700 liikettä olla kuitenkaan.
Jep, itselläni viikosta ja lihasryhmästä riippuen sarjoja on 3-4, ja pituudet vaihtelevat normaalissa selkä kaarella tehdyssä penkissä 1-6 toistoon, leveässä penkissä selkä penkkiä vasten ja jalat penkillä eli "rintapenkissä" 6-12 rauhalliseen toistoon, ojentajia jalat penkillä ja selkä penkkiä vasten 6-8 räjähtävään toistoon, kyykyssä teen 8-12 toistoa, alaselkäliikkeessä 8-12 toistoa. Teen aina yhdellä kertaa samanpituisia sarjoja mutta vaihtelen sitten painoja toistojen määriä viikosta riippuen.
Apuliikkeissä teen oikeastaan kaikissa 8-14 toiston sarjoja, paitsi jossain leuanvedossa ei mene niin pitkiä sarjoja :).
Läääskiii...