Punttisalilla kävijät/bodausta harrastavat

  • 908 054
  • 4 643

Battleaxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
peruspata kirjoitti:
Ehkä on vähän tottumiskysymys, mutta minulle ainakin on käynyt hyvin tämä 2-3 kertaa viikossa, eli joka toinen päivä. Ja siis kaksi lihasryhmää per päivä. Tulostaso lähti nousuun riittävästi, ihan aluksi meni muutaman viikon niin, että junnattiin paikallaan, mutta kun sen sieti, oli ihan hyvä fiilis, kun omia ennätyksiäkin tuli. Ei mitään huikean nousevaa käyrää, vaan sellaista tasaista menoa.

Mutta voi olla, että vaihtaisin mielipidettä, mikäli vain kokeilisin toisella tyylillä.

2-3 kertaa viikkoon riittää ihan hyvin.

Taidan tämän päivän jälkeen vaihtaa 4-jakoiseen takaisin, kun ei penkin jälkeen enää riittänyt puhti mihinkään muuhun, perskeles!
En kuitenkaan käy kuin 2-3 kertaa edelleenkään viikossa, niin palautuu kunnolla.



P.S. Ihan hyvin kuitenkin tuli 180kg x 3!
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Apinoita kaikki!

Puntilla käy varmaan monenlaista porukkaa ja monelaisella motiivilla, mutta kuinka tuntuu että ne ovat ne vähäjärkisimmmät jotka siellä koittavat olematonta egoansa kehitää.

Tänään tuli taas tilanne jossa olin kaverini kanssa ihan rauhassa baaritiskillä johon hyöykkäsi joku punttipelle vittuilemaan (oli varmasti kova jätkä minuun nähden, +190cm ja jne), sanailu äityi siihen että repäisin tupakan ko. herran suusta pois sillä perusteella että täällähän ei saa polttaa. Noin puoli sekuntia sen jälkeen oli joku sen sen kaveri kurkussani kiinni. Ei siinä mitään, voin olla helppo nakki kunnon bodarille voimissa, mutta aletaanhan mätkimään turpaan ja lopetaan muut paskapuheet ja teoreettiset voimankäytöt niin silloin ko. jätkiä ei useinkaan näy missään.

Olen aina ollut valmis rehtiin tappeluun, johon tänäänkään ei vastusta löytynyt.
 

Battleaxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Lukkoseppä kirjoitti:
Puntilla käy varmaan monenlaista porukkaa ja monelaisella motiivilla, mutta kuinka tuntuu että ne ovat ne vähäjärkisimmmät jotka siellä koittavat olematonta egoansa kehitää.

Tänään tuli taas tilanne jossa olin kaverini kanssa ihan rauhassa baaritiskillä johon hyöykkäsi joku punttipelle vittuilemaan (oli varmasti kova jätkä minuun nähden, +190cm ja jne), sanailu äityi siihen että repäisin tupakan ko. herran suusta pois sillä perusteella että täällähän ei saa polttaa. Noin puoli sekuntia sen jälkeen oli joku sen sen kaveri kurkussani kiinni. Ei siinä mitään, voin olla helppo nakki kunnon bodarille voimissa, mutta aletaanhan mätkimään turpaan ja lopetaan muut paskapuheet ja teoreettiset voimankäytöt niin silloin ko. jätkiä ei useinkaan näy missään.

Olen aina ollut valmis rehtiin tappeluun, johon tänäänkään ei vastusta löytynyt.


KAIKKI Lukon kannattajat ovat idiootteja kusipäitä, siis aivan kaikki! Ihan vaan sen perusteella yleistän, koska sinä kirjoitat tällaista tekstiä.
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Minun ohjelmani on jaettu vetäviin ja työntäviin. Teen ojentajat samanpäivänä kuin rinnan. Välililä vaihtelen niin, että teen pienet lihasryhmät (esim. hauis ja ojentajat) ennen päivän pääliikkeitä.

Ohjelmani on jaettu neljään päivään:

1. jalat
2. levee selkä, epäkkäät, hauis
3. rinta, ojentajat
4. speciaalipäivä: räjähtäviä rinnallenostoja, olkapäät, ranteet

Vatsat reenaan 2 ja 4 päivänä ja alaselän 3 päivänä. Jalkapäivänä tulee myös reenattua hiukan alaselkää, koska ohjelmassani on hyvää huomenta liike. Kierto on n. 7-8 päivää.

Tulokset kirjaan ylös reenivihkoon ja tätä suosittelen kaikille. Liikkeitä mitä minäkin päivänä teen vaihtelen. Eli esim. etureisille välillä teen etukyykyn ja välillä yhden jalan prässin. Tai että joskus teen hauikset käsipainoilla, välillä tangolla tai jos laiskottaa teen ne taljassa.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
kaizu kirjoitti:
Laitetaanpa omaa treenisykliä kanssa, jos vaikka kiinnostais...eli nelijakosella treenaan, aina ei ihan viikkoon ehdi, mutta vähintään yhdeksässä päivässä kierto alkaa alusta:

1. Päivä hauis ja olkapäät

2. Päivä selkä

3. Päivä rinta

4. Päivä jalat ja ojentajat.

Ihmetyttää se, että jotkut noudattavat ohjelmia tyyliin: maanantaina "alatalja 3 x 10, kulmasoutu 3 x 8 jne"...itse ainakin tiedän salille mennessäni ainoastaan, mitä aijon treenata, tyyliin selkää. Sitten treenauksen aikana päätän, mitä liikkeitä tänään teen ja haen aina vähintään pientä vaihtelua, niin ettei treeni ole koskaan identtinen edelliseen treeniin verrattuna.

Ihan hauskoja juttuja noi "palaudu parissa vuorokaudessa" - jutut. Niinkuin joku ylempänä sanoikin, niin jos palautuimen on tota luokkaa niin kannattaa ehkä miettiä sitä omaa treenaamista...

Aikalailla samoilla mennään, paitsi itselläni menee:
Edit. siis sillä määrin samoin, että paikalle mennään tekemään selkää tai rintaa etc.

1Rinta

2Selkä

3Circuit/jalat

4olkapäät

5käsivarret(haba, ojentajat...)

Kyllähän se niin on, että kunnon treenin jälkeen menee se 3 päivää, että samaa lihasryhmää edes miettii uudelleen treenattavaksi:D

Mutta kuten todettua! Tapansa kullakin!
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Battleaxe kirjoitti:
KAIKKI Lukon kannattajat ovat idiootteja kusipäitä, siis aivan kaikki! Ihan vaan sen perusteella yleistän, koska sinä kirjoitat tällaista tekstiä.

Älähän viitsi Battleaxe. Kellonajan perusteella Lukkoseppä on tainnut olla siinä tilanteessa viestiänsä kirjoittaessaan, että tappeluseuran lisäksi on jäänyt naisseura vähiin. Rahat loppu ja laskuhumala. Yritetään ymmärtää.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hankalaa se kyllä on alkaa ojentajia tekemään rintatreenin jälkeen, jos niitä haluaa tosissaan treenata. Itse teen rintatreenissä yleensä penkin, vinopenkin, dipin sekä pec deckin, enkä kyllä 16-20 tiukan sarjan jälkeen jaksaisi edes ajatella aloittavani ojentajien treenausta. Joskus olen tosin tätäkin yrittänyt, mutta yritykseksi on aina jäänyt. Nykyisin teen ojentajat aina samana päivänä hauiksen kanssa, sillä ainakin meikäläiselle tämä on kaikista tehokkain tapa kasvattaa käsivarsiani. Joskus koetin tehdä hauistreenin heti selkätreenin perään, mutta eipä kyllä siitäkään mitään tullut.

Myöskin olkapäiden treenauksen olen pyrkinyt pitämään erillään rinnan ja ojentajien treenauksesta, vaikka näiden lihasryhmien treenaaminen jonkin verran samoja lihaksia rasittaakin. Joskus tosin tuntuu että paikat ovat aika puuduksissa kun viikon aikana tekee erikseen nämä kaikki 3 ed.mainittua lihasryhmää, mutta siitä huolimatta se on ainakin itselleni paras tapa treenata.
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
BitterX kirjoitti:
Älähän viitsi Battleaxe. Kellonajan perusteella Lukkoseppä on tainnut olla siinä tilanteessa viestiänsä kirjoittaessaan, että tappeluseuran lisäksi on jäänyt naisseura vähiin. Rahat loppu ja laskuhumala. Yritetään ymmärtää.

Naisseura oli minimaalista, mutta rahaa ja laskuhumala jäi kyllä käteen. Toinen käsivarsi sieltä täältä ihan mustelmilla jostakin perkeleen otteesta, kovaa se rutisti. Silti pysyn kannassani, täydellinen naksahtaminen siltä tyypiltä ja sitten pois. Siitäkin olen kyllä täysin varma että dunkkuun olisin ottanut jos tilanne olisi siihen pisteeseen mennyt, mutta ihmettelen vaan että miksi silläkin isolla miehellä piti olla toinen samankokoinen kätyri siinä vielä huutelemassa vierestä. Kiusasivat minua ne perkeleet.

Anteeksi ja amen tälläinen off-topic.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jaahas, että kaksi koulukuntaa löytyy ojentajien ja rinnan treenauksesta. Minä olen kokenut hyväksi olkapäät-rinta-ojentajat ja selkä-hauis jaon, itseasiassa jakoni taisi olla identtinen Battleaxen kanssa. Minä pidän siitä, että lämmitän ojentajani rintaliikkeillä ja teen sitten keskitetyn liikkeen loppuun. Samoin hauisten kanssa: ne ovat tukevina lihaksina yläselän treenissä ja loppuun teen keskitetyn liikkeen (saatan alustaa tangon kanssa, jos aikaa) niille käsipainoilla. Itse olen kokenut tämän hyväksi tavaksi ainakin näin alkuun, katsotaan, jos joskus vaihdan systeemiä. Turha kuitenkin alkaa porata täällä, jos joku ei koe toisen treeniä omakseen. Minä esimerkiksi en ole koskaan päässyt pec dec-laitteen kanssa sinuiksi, mutta vastaava liike taljoilla on mielestäni hyvä. Pääasia lienee, että jengi treenaa ja pitää itsensä kuosissa hyväksi kokemallaan tavalla, eikä räi kattoon kotonansa tai luumuile jossain nurdenskuldenssössössin hallissa puumapaita päällä.
 

Battleaxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
BitterX kirjoitti:
Älähän viitsi Battleaxe. Kellonajan perusteella Lukkoseppä on tainnut olla siinä tilanteessa viestiänsä kirjoittaessaan, että tappeluseuran lisäksi on jäänyt naisseura vähiin. Rahat loppu ja laskuhumala. Yritetään ymmärtää.

Yritän ymmärtää, mutta vituttaa yleistäminen.
Myös lajista tietämättömät "kaikki potarit on tyhmiä"pellet vituttaa.
 

Battleaxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Johto kirjoitti:
Hankalaa se kyllä on alkaa ojentajia tekemään rintatreenin jälkeen, jos niitä haluaa tosissaan treenata. Itse teen rintatreenissä yleensä penkin, vinopenkin, dipin sekä pec deckin, enkä kyllä 16-20 tiukan sarjan jälkeen jaksaisi edes ajatella aloittavani ojentajien treenausta.
Teet aivan turhaa noin paljon liikkeitä ja sarjoja rinnalle, kun vähempi olisi tehokkaampaa. Muuten kyllä ymmärrän tuon "voimattomuuden" rintatreenin jälkeen.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Johto kirjoitti:
Hankalaa se kyllä on alkaa ojentajia tekemään rintatreenin jälkeen, jos niitä haluaa tosissaan treenata. Itse teen rintatreenissä yleensä penkin, vinopenkin, dipin sekä pec deckin, enkä kyllä 16-20 tiukan sarjan jälkeen jaksaisi edes ajatella aloittavani ojentajien treenausta. .

Dippi on kyllä nimenomaan ojentajaliike.

Edit, sorry, Dippi ottaa ilmeisesti myös alarintaan. Moka tuli, kun ei ikinä tule ite dippailtua niin ei käytännön kokemusta liiemmälti ole.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Battleaxe kirjoitti:
Yritän ymmärtää, mutta vituttaa yleistäminen.
Myös lajista tietämättömät "kaikki potarit on tyhmiä"pellet vituttaa.

Kyllähän ne baarien kovikset yleensä juuri näitä ovat. Itse aloin hiukan aikoinaan reenaamaan, jotta pärjäisi näille testoille muutenkin kuin nyrkkiä antamalla. Vitutti aina olla käräjillä syytettynä vaikken itse aloittanut. Nykyään on ikää jo sen verran ettei juuri salilta agressiossaan tulleet enää ala aukomaan.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Teet aivan turhaa noin paljon liikkeitä ja sarjoja rinnalle, kun vähempi olisi tehokkaampaa. Muuten kyllä ymmärrän tuon "voimattomuuden" rintatreenin jälkeen.

Niin, voisihan periaatteessa vähempikin riittää, jos sarjani olisivat vielä nykyistäkin kovempia. Olen vain vuosien saatossa tottunut treenaamaan suunnilleen tälläisillä määrillä sarjoja ja huomannut sen itselleni hyväksi tapaa treenata.

Minkäslaista määrää sitten itse suosittelisit ja millaisia sarjoja? Penkiltä nostan n. 1,7 kertaisesti oman painoni, mutta tokihan se olisi hienoa jos pystyisin nostamaan 2x oman painoni:) Tekniikkani ei todellakaan ole penkissä mikään hyvä, joten sitäkin kehittämällä saisin varmasti rutkasti kiloja lisää penkkitulokseeni.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Johto kirjoitti:
Hankalaa se kyllä on alkaa ojentajia tekemään rintatreenin jälkeen, jos niitä haluaa tosissaan treenata. Itse teen rintatreenissä yleensä penkin, vinopenkin, dipin sekä pec deckin, enkä kyllä 16-20 tiukan sarjan jälkeen jaksaisi edes ajatella aloittavani ojentajien treenausta.

16-20 kovaa sarjaa on todella paljon yhdelle ryhmälle.

Suosittelen esim. 3 liikettä (penkki/vinopenkki, ristitalja, peckduck) ja kaikissa maks 4 kovaa sarjaa plus lämmittely.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
kaizu kirjoitti:
Dippi on kyllä nimenomaan ojentajaliike.

Edit, sorry, Dippi ottaa ilmeisesti myös alarintaan. Moka tuli, kun ei ikinä tule ite dippailtua niin ei käytännön kokemusta liiemmälti ole.

Teen dippiä joskus rintatreenin, ja taas toisinaan ojentajatreenin yhteydessä. Sitä voi tehdä kahdella tavalla, eli ensinnäkin kapealla otteella pitämällä käsiä koko ajan kiinni kyljissä, jolloin se ottaa enemmän ojentajiin. Jos taas vastaavasti avaat kyynärpäitä ulospäin liikkeen aikana, niin se ottaa enemmän rintaan.
 

Battleaxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
kaizu kirjoitti:
Dippi on kyllä nimenomaan ojentajaliike.

Edit, sorry, Dippi ottaa ilmeisesti myös alarintaan. Moka tuli, kun ei ikinä tule ite dippailtua niin ei käytännön kokemusta liiemmälti ole.

Dippi ottaa ihan koko rintaan, ei vain yhteen kohtaan.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Daespoo kirjoitti:
16-20 kovaa sarjaa on todella paljon yhdelle ryhmälle.

Suosittelen esim. 3 liikettä (penkki/vinopenkki, ristitalja, peckduck) ja kaikissa maks 4 kovaa sarjaa plus lämmittely.

Ainahan voidaan toisaalta miettiä että millaiseksi luokitellaan "kova sarja"? Itse en kovinkaan usein vedä itseäni aivan äärirajoille asti, vaan luokittelen kovaksi sarjaksi sellaisen, jossa viimeiset toistot ovat tiukkoja, mutta ne pystyy kuitenkin tekemään ilman kaverin apua. Toki joskus tulee tehtyä pakkotoistojakin ym. Tosin omassa treenissäni tulee aina tehtyä muutama hieman löysempikin sarja, joten noiden "kovempien" sarjojen määrä ei tarkemmin ajateltuna taida olla ihan noin suuri kuin aluksi mainitsin.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
http://www.musclenet.fi/treenaus_ohjelmia.php <- tuoltapa saa paria erilaista treeniohjelmaa.

http://www.musclenet.fi/ohjelma14.php
Itse ajattelin aloittaa nyt ihan ohjelman kanssa treenaamisen, ja tuon ylläolevan valitsin.
Noista ruokailujutuista ei tarvitse välittää, mutta tuo itse treeni tuntuisi sopivalta minulle, mitä liikkeitä katselin läpi.
Perusliikkeet käydään läpi, ja ei pitäisi treenin jälkeen olla totaali jumi päällä.

Aloittelijalle = minulle mielestäni ok ohjelma. Plussaa myös tuosta ruokajutusta, vaikka ei itselleni semmoisena istukkaan.

EDIT: Sivustolla muutenkin aloittelijoille kattavasti tietoa. Vaikka onkin ihan hyvä vain lähteä salille, niin ei tee kyllä yhtään pahaa ottaa asioista tietoa, ennen kun menee sinne riehumaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Johto kirjoitti:
Itse en kovinkaan usein vedä itseäni aivan äärirajoille asti, vaan luokittelen kovaksi sarjaksi sellaisen, jossa viimeiset toistot ovat tiukkoja, mutta ne pystyy kuitenkin tekemään ilman kaverin apua.
Näin minäkin olen itselleni antanut luvan määritellä tiukan sarjan, viimeiset siis rutistamalla ja poltolla, mutta puhtaasti (no, tarkoitus on ainakin...).

Muuten, jos koet saavasi aikaan hyviä tuloksia omalla tavallasi, miksi huutelet muiden perään?
 

Battleaxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Daespoo kirjoitti:
16-20 kovaa sarjaa on todella paljon yhdelle ryhmälle.

Suosittelen esim. 3 liikettä (penkki/vinopenkki, ristitalja, peckduck) ja kaikissa maks 4 kovaa sarjaa plus lämmittely.

Kaksikin riittää: pena ja vaikkapa vinopena käsipainoilla. Tuosta peckduckista en ole kuullutkaan, liekö joku ankantappokone:)?

Johto:
Tuo 1,7xoma paino on hemmetin hyvä tulos. Minä sain itselleni laskimella 1,73387097 x oma paino, painon ollessa 124kg :)
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Battleaxe kirjoitti:
Minä sain itselleni laskimella 1,73387097 x oma paino, painon ollessa 124kg :)
No niin, ja nyt kaikki uteliaat laskemaan Battleaxen maksimit penkistä.

Edit: Minä ensin. 215 kg, oho.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Battleaxe kirjoitti:
Tuo 1,7xoma paino on hemmetin hyvä tulos. Minä sain itselleni laskimella 1,73387097 x oma paino, painon ollessa 124kg :)

Kuinka pitkä voimailutausta sulta löytyy? Tuolla tuloksella joutuu varmaan olemaan jo salilla kaikkien teinipoikien ihailun kohteena ja koko sali hiljenee puolikaareen penkkimaksimia tehdessä? Kova tulos.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
sampio kirjoitti:
Muuten, jos koet saavasi aikaan hyviä tuloksia omalla tavallasi, miksi huutelet muiden perään?

En nyt varsinaisesti huutele muiden perään, mutta tuloksiaan voi aina parantaa. Tämän vuoksi otan aina kaikki vinkit vastaan, vaikka en niitä välttämättä käyttäisikään. Vuosien saatossa sitä saattaa helposti turtua tiettyihin tapoihin treenaamisen suhteen, vaikka ne eivät parhaita mahdollisia treenimenetelmiä itselle olisikaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Heittäkääpä hiukan kommenttia meitsimandoliinon ruokailuista eli pitäisikö jotain noin pääpiirteittäin korjata. Syön aamupalan ja lounaan sellaisena, kun se tarjotaan paitsi että pyrin poimimaan mukaan mahdollisimman proteiinipitoisia lisiä, esim. leikkeleitä leiville ja mielummin kokolihaa kuin valmisteita ruualla jne. töiden jälkeen syön normaalin ruuan jälleen painottaen proteeiineja. Pari tuntia ennen salia saatan vetää vielä leipää, lihaa, jugurttia ja sen sellaista, jos treeni on 8-9 aikoihin, muuten syön tuon saman satsin salin jälkeen. Ilta/yöpalaksi vedän yleensä purkillisen tonnikalaa tai sitten jotain muuta lihaa. Salin jälkeen vedän aina palautusjuoman.

Lähinnä olen ajatellut ottaa mukaan jonkun protskudrinkin, kun työaikaan päivällä ruokailun kanssa on aina hiukan niin ja näin. Joskus ehtii syödä parin tunnin välein, toisinaan taas juostaan peräsuoli pitkänä ympäri kaupunkia. Muuten en aio alkaa hifistellä kuin tuon proteiinilisän ja keväällä hiilihydraattien tarkkailun verran.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös