Mainos

Punttisalilla kävijät/bodausta harrastavat

• 935 249
  • 4 657

Battleaxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Johto kirjoitti:
Hankalaa se kyllä on alkaa ojentajia tekemään rintatreenin jälkeen, jos niitä haluaa tosissaan treenata. Itse teen rintatreenissä yleensä penkin, vinopenkin, dipin sekä pec deckin, enkä kyllä 16-20 tiukan sarjan jälkeen jaksaisi edes ajatella aloittavani ojentajien treenausta.
Teet aivan turhaa noin paljon liikkeitä ja sarjoja rinnalle, kun vähempi olisi tehokkaampaa. Muuten kyllä ymmärrän tuon "voimattomuuden" rintatreenin jälkeen.

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Johto kirjoitti:
Hankalaa se kyllä on alkaa ojentajia tekemään rintatreenin jälkeen, jos niitä haluaa tosissaan treenata. Itse teen rintatreenissä yleensä penkin, vinopenkin, dipin sekä pec deckin, enkä kyllä 16-20 tiukan sarjan jälkeen jaksaisi edes ajatella aloittavani ojentajien treenausta. .

Dippi on kyllä nimenomaan ojentajaliike.

Edit, sorry, Dippi ottaa ilmeisesti myös alarintaan. Moka tuli, kun ei ikinä tule ite dippailtua niin ei käytännön kokemusta liiemmälti ole.

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Battleaxe kirjoitti:
Yritän ymmärtää, mutta vituttaa yleistäminen.
Myös lajista tietämättömät "kaikki potarit on tyhmiä"pellet vituttaa.

Kyllähän ne baarien kovikset yleensä juuri näitä ovat. Itse aloin hiukan aikoinaan reenaamaan, jotta pärjäisi näille testoille muutenkin kuin nyrkkiä antamalla. Vitutti aina olla käräjillä syytettynä vaikken itse aloittanut. Nykyään on ikää jo sen verran ettei juuri salilta agressiossaan tulleet enää ala aukomaan.

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Teet aivan turhaa noin paljon liikkeitä ja sarjoja rinnalle, kun vähempi olisi tehokkaampaa. Muuten kyllä ymmärrän tuon "voimattomuuden" rintatreenin jälkeen.

Niin, voisihan periaatteessa vähempikin riittää, jos sarjani olisivat vielä nykyistäkin kovempia. Olen vain vuosien saatossa tottunut treenaamaan suunnilleen tälläisillä määrillä sarjoja ja huomannut sen itselleni hyväksi tapaa treenata.

Minkäslaista määrää sitten itse suosittelisit ja millaisia sarjoja? Penkiltä nostan n. 1,7 kertaisesti oman painoni, mutta tokihan se olisi hienoa jos pystyisin nostamaan 2x oman painoni:) Tekniikkani ei todellakaan ole penkissä mikään hyvä, joten sitäkin kehittämällä saisin varmasti rutkasti kiloja lisää penkkitulokseeni.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Johto kirjoitti:
Hankalaa se kyllä on alkaa ojentajia tekemään rintatreenin jälkeen, jos niitä haluaa tosissaan treenata. Itse teen rintatreenissä yleensä penkin, vinopenkin, dipin sekä pec deckin, enkä kyllä 16-20 tiukan sarjan jälkeen jaksaisi edes ajatella aloittavani ojentajien treenausta.

16-20 kovaa sarjaa on todella paljon yhdelle ryhmälle.

Suosittelen esim. 3 liikettä (penkki/vinopenkki, ristitalja, peckduck) ja kaikissa maks 4 kovaa sarjaa plus lämmittely.

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
kaizu kirjoitti:

Edit, sorry, Dippi ottaa ilmeisesti myös alarintaan. Moka tuli, kun ei ikinä tule ite dippailtua niin ei käytännön kokemusta liiemmälti ole.

Teen dippiä joskus rintatreenin, ja taas toisinaan ojentajatreenin yhteydessä. Sitä voi tehdä kahdella tavalla, eli ensinnäkin kapealla otteella pitämällä käsiä koko ajan kiinni kyljissä, jolloin se ottaa enemmän ojentajiin. Jos taas vastaavasti avaat kyynärpäitä ulospäin liikkeen aikana, niin se ottaa enemmän rintaan.

Battleaxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
kaizu kirjoitti:

Dippi ottaa ihan koko rintaan, ei vain yhteen kohtaan.

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Daespoo kirjoitti:

Suosittelen esim. 3 liikettä (penkki/vinopenkki, ristitalja, peckduck) ja kaikissa maks 4 kovaa sarjaa plus lämmittely.

Ainahan voidaan toisaalta miettiä että millaiseksi luokitellaan "kova sarja"? Itse en kovinkaan usein vedä itseäni aivan äärirajoille asti, vaan luokittelen kovaksi sarjaksi sellaisen, jossa viimeiset toistot ovat tiukkoja, mutta ne pystyy kuitenkin tekemään ilman kaverin apua. Toki joskus tulee tehtyä pakkotoistojakin ym. Tosin omassa treenissäni tulee aina tehtyä muutama hieman löysempikin sarja, joten noiden "kovempien" sarjojen määrä ei tarkemmin ajateltuna taida olla ihan noin suuri kuin aluksi mainitsin.

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
http://www.musclenet.fi/treenaus_ohjelmia.php <- tuoltapa saa paria erilaista treeniohjelmaa.

http://www.musclenet.fi/ohjelma14.php
Itse ajattelin aloittaa nyt ihan ohjelman kanssa treenaamisen, ja tuon ylläolevan valitsin.
Noista ruokailujutuista ei tarvitse välittää, mutta tuo itse treeni tuntuisi sopivalta minulle, mitä liikkeitä katselin läpi.
Perusliikkeet käydään läpi, ja ei pitäisi treenin jälkeen olla totaali jumi päällä.

Aloittelijalle = minulle mielestäni ok ohjelma. Plussaa myös tuosta ruokajutusta, vaikka ei itselleni semmoisena istukkaan.

EDIT: Sivustolla muutenkin aloittelijoille kattavasti tietoa. Vaikka onkin ihan hyvä vain lähteä salille, niin ei tee kyllä yhtään pahaa ottaa asioista tietoa, ennen kun menee sinne riehumaan.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Johto kirjoitti:
Itse en kovinkaan usein vedä itseäni aivan äärirajoille asti, vaan luokittelen kovaksi sarjaksi sellaisen, jossa viimeiset toistot ovat tiukkoja, mutta ne pystyy kuitenkin tekemään ilman kaverin apua.
Näin minäkin olen itselleni antanut luvan määritellä tiukan sarjan, viimeiset siis rutistamalla ja poltolla, mutta puhtaasti (no, tarkoitus on ainakin...).

Muuten, jos koet saavasi aikaan hyviä tuloksia omalla tavallasi, miksi huutelet muiden perään?

Battleaxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Daespoo kirjoitti:

Kaksikin riittää: pena ja vaikkapa vinopena käsipainoilla. Tuosta peckduckista en ole kuullutkaan, liekö joku ankantappokone:)?

Johto:
Tuo 1,7xoma paino on hemmetin hyvä tulos. Minä sain itselleni laskimella 1,73387097 x oma paino, painon ollessa 124kg :)

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Battleaxe kirjoitti:
Minä sain itselleni laskimella 1,73387097 x oma paino, painon ollessa 124kg :)
No niin, ja nyt kaikki uteliaat laskemaan Battleaxen maksimit penkistä.

Edit: Minä ensin. 215 kg, oho.

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Battleaxe kirjoitti:
Tuo 1,7xoma paino on hemmetin hyvä tulos. Minä sain itselleni laskimella 1,73387097 x oma paino, painon ollessa 124kg :)

Kuinka pitkä voimailutausta sulta löytyy? Tuolla tuloksella joutuu varmaan olemaan jo salilla kaikkien teinipoikien ihailun kohteena ja koko sali hiljenee puolikaareen penkkimaksimia tehdessä? Kova tulos.

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
sampio kirjoitti:
Muuten, jos koet saavasi aikaan hyviä tuloksia omalla tavallasi, miksi huutelet muiden perään?

En nyt varsinaisesti huutele muiden perään, mutta tuloksiaan voi aina parantaa. Tämän vuoksi otan aina kaikki vinkit vastaan, vaikka en niitä välttämättä käyttäisikään. Vuosien saatossa sitä saattaa helposti turtua tiettyihin tapoihin treenaamisen suhteen, vaikka ne eivät parhaita mahdollisia treenimenetelmiä itselle olisikaan.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heittäkääpä hiukan kommenttia meitsimandoliinon ruokailuista eli pitäisikö jotain noin pääpiirteittäin korjata. Syön aamupalan ja lounaan sellaisena, kun se tarjotaan paitsi että pyrin poimimaan mukaan mahdollisimman proteiinipitoisia lisiä, esim. leikkeleitä leiville ja mielummin kokolihaa kuin valmisteita ruualla jne. töiden jälkeen syön normaalin ruuan jälleen painottaen proteeiineja. Pari tuntia ennen salia saatan vetää vielä leipää, lihaa, jugurttia ja sen sellaista, jos treeni on 8-9 aikoihin, muuten syön tuon saman satsin salin jälkeen. Ilta/yöpalaksi vedän yleensä purkillisen tonnikalaa tai sitten jotain muuta lihaa. Salin jälkeen vedän aina palautusjuoman.

Lähinnä olen ajatellut ottaa mukaan jonkun protskudrinkin, kun työaikaan päivällä ruokailun kanssa on aina hiukan niin ja näin. Joskus ehtii syödä parin tunnin välein, toisinaan taas juostaan peräsuoli pitkänä ympäri kaupunkia. Muuten en aio alkaa hifistellä kuin tuon proteiinilisän ja keväällä hiilihydraattien tarkkailun verran.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
215kg?? Oho, kovat on maksimit todellakin. Itsellä löytyy maksimista about samat numerot mutta vähän eri järjestyksessä, penkki ei oikein koskaan ole kuulunut suosikkeihin ja tykkään treenata rintaa vinopenkissä käsipainoilla ja loivalla (~30 astetta) kulmalla.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johto kirjoitti:
En nyt varsinaisesti huutele muiden perään, mutta tuloksiaan voi aina parantaa. Tämän vuoksi otan aina kaikki vinkit vastaan, vaikka en niitä välttämättä käyttäisikään. Vuosien saatossa sitä saattaa helposti turtua tiettyihin tapoihin treenaamisen suhteen, vaikka ne eivät parhaita mahdollisia treenimenetelmiä itselle olisikaan.
Jeps, näinhän se todennäköisesti on. Oma treenihistoriani on varsin vaatimaton, mutta sen olen huomannut, että verrattuna muutaman vuoden takaiseen repimiseeni olen nyt itselleni mieleisten ja sopivien liikkeiden myötä paljon paremmin motivoitunut treenaamiseen kuin aiemmin. Uskon, että tuloksetkin näkyvät aikanaan.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo kirjoitti:
215kg?? Oho, kovat on maksimit todellakin. Itsellä löytyy maksimista about samat numerot mutta vähän eri järjestyksessä, penkki ei oikein koskaan ole kuulunut suosikkeihin ja tykkään treenata rintaa vinopenkissä käsipainoilla ja loivalla (~30 astetta) kulmalla.
512?

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
sampio kirjoitti:
Heittäkääpä hiukan kommenttia meitsimandoliinon ruokailuista eli pitäisikö jotain noin pääpiirteittäin korjata. Syön aamupalan ja lounaan sellaisena, kun se tarjotaan paitsi että pyrin poimimaan mukaan mahdollisimman proteiinipitoisia lisiä, esim. leikkeleitä leiville ja mielummin kokolihaa kuin valmisteita ruualla jne. töiden jälkeen syön normaalin ruuan jälleen painottaen proteeiineja. Pari tuntia ennen salia saatan vetää vielä leipää, lihaa, jugurttia ja sen sellaista, jos treeni on 8-9 aikoihin, muuten syön tuon saman satsin salin jälkeen. Ilta/yöpalaksi vedän yleensä purkillisen tonnikalaa tai sitten jotain muuta lihaa. Salin jälkeen vedän aina palautusjuoman.

Lähinnä olen ajatellut ottaa mukaan jonkun protskudrinkin, kun työaikaan päivällä ruokailun kanssa on aina hiukan niin ja näin. Joskus ehtii syödä parin tunnin välein, toisinaan taas juostaan peräsuoli pitkänä ympäri kaupunkia. Muuten en aio alkaa hifistellä kuin tuon proteiinilisän ja keväällä hiilihydraattien tarkkailun verran.

Lässyn lässyn. Lähinnä minun piti kysyä, kannattaisiko tuota proteiinilisää vetää parissa pienessä annoksessa päivän aikana? Jostain luin/kuulin/näin, että ihmisen kroppa ei kykene käsittelemään kuin n. 30 grammaa proteiinia tunnissa, joten siltä pohjalta kannattaisi siis vetää protskudrinkki vaikka aterioiden välissä tai aamupalan ja lounaan välissä sekä lounaan ja päivällisen välissä.

Battleaxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Näkkäri kirjoitti:
Kuinka pitkä voimailutausta sulta löytyy? Tuolla tuloksella joutuu varmaan olemaan jo salilla kaikkien teinipoikien ihailun kohteena ja koko sali hiljenee puolikaareen penkkimaksimia tehdessä? Kova tulos.

Hehee! Ihailua-ei, "varmaankäyttääaineitaeivoimuutennostaanoinpaljoo" kuiskalua-kyllä!

Vuodesta -88 olen suurinpiirtein tosissaan käynyt salilla, eli 14 vuotiaasta. Tuolloin sain 80kg penkistä. Ensimmäinen kokeilu penkissä oli vuotta aikaisemmin, jolloin sain 65kg.

Aineita en käytä, enkä ole koskaan käyttänytkään. En ala täällä sitten siitä kinastelemaan, koska olen asiasta tapellut jo Pakkotoistossa nimimerkillä "Battle" ilman axea...koska joku (Tapparalainen?) oli Battleaxen varannut jo, perkele.
On siellä muutama kuvakin musta, mutta vain VIPeille tosin.
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/attachment.php?attachmentid=10138&d=1110734972
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/attachment.php?attachmentid=10141&d=1110737719
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/attachment.php?attachmentid=10144&d=1110737786 Tytär jatkaa isän jalanjäljillä :)

Toivottavasti näkyvät.

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
sampio kirjoitti:
Jeps, näinhän se todennäköisesti on. Oma treenihistoriani on varsin vaatimaton, mutta sen olen huomannut, että verrattuna muutaman vuoden takaiseen repimiseeni olen nyt itselleni mieleisten ja sopivien liikkeiden myötä paljon paremmin motivoitunut treenaamiseen kuin aiemmin. Uskon, että tuloksetkin näkyvät aikanaan.

Kyllähän sitä vuosien saatossa oppii aika pitkälle huomaamaan, että mitkä menetelmät/liikkeet itselle parhaiten sopivat ja mitkä taas eivät. Itsekin kokeilin aikoinaan muutamia suoraan jostain alan kirjoista kopioituja ohjelmia, mutta eivät ne sellaisenaan itselleni sopineet. Jotenkin sitten vuosien treenauksen ja omien kokemusten pohjalta sitä on oppinut löytämään tietynlaisen ohjelman millä menee eteenpäin, mutta kuten jo aiemmin todettua, niin sitäkin voi aina hienosäätää ja koettaa pyrkiä kohti yhä parempia tuloksia.

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
sampio kirjoitti:
Heittäkääpä hiukan kommenttia meitsimandoliinon ruokailuista eli pitäisikö jotain noin pääpiirteittäin korjata.

Mitä nyt sitten heittäisin? Ensinnäkin se säännöllinen safkaaminen on kaiken a ja Å. Hiilarit ja proteiini pitää lihakset aika hyvässä hapessa ja jos treenin ollessa tiukkaa, palautuu kuitenkin suht hyvin (normaalisti) niin ihan ok setti.

Niin, en malta olla kommentoimatta Johdon 1.7 x oma paino, että itselläni tulee 1x (heheee) Ei perkele! Tosin painoakin on mukavat sata.

Mitäs porukka on mieltä sotilaspenkistä ja jalat maassa suoritettavasta penkkipunnerruksesta? Itse teen lannenikaman spondylolyysin takia sotilaspenkkiä vallan. Ei viitti ottaa turhia riskejä.

Ja toinen kysymys! Kuinka moni on saanut tekniikkaansa ohjausta penkkiä tehdessä sellaiselta joka asiasta selkeästi jotain tietää? Itse olen tässä viime aikoina parantanut tekniikkaa jonkin verran. Varsinkin pakkotoistojen tekniikan pitäminen on mielestäni erittäin tärkeää.

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
ervatsalo kirjoitti:
Niin, sinun kotonasi taitaa olla paljon peilejä.

Onkos Ervatsalo katkera, jos kerran Pakkotoisto.comin vip-jäsenyyskin löytyy? Käsittääkseni kuvia ei ilman tuota vip-statusta näe. Ainakaan itse en mitään noista auki saanut.

Ja varmasti yli 200 kiloa penkiltä puskevat leimataan helposti roinabodareiksi, mutta toisaalta mitä väliä. Itse kun tietää totuuden, niin se on siinä. Kyllähän sen salilla suht helposti huomaa, kuka on hakenut ampullista potkua ja kuka ei. Jos 20-v kaveri penkkaa 200 kiloa, niin kyseessä on lähes 100% varmuudella hormooneita nauttinut sälli. Niin poikkeuksellista lihastyyppiä tuskin on kenelläkään, että voisi tuon ikäisenä olla niin vahva.

Battleaxen tapauksessa saat varmasti kinasteluseuraa tuosta asiasta ihan tarpeeksi. Itse ottaisin sen kunnianosoituksena, koska harva natikka moiseen pystyy pitkälläkään treenihistorialla.

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Kiitoksia hyvistä kommenteista ja ehdotuksista kaikille vastanneille. Kirjoittelen tänne jatkossakin kommentteja metamorfoosistani. Kommentit ja neuvot ovat edelleenkin tervetulleita. Tavoitteeksi on asetettu, että kesän alkuun mennessä olen saanut painon 85 kiloon ilman, että lihasmassaa (voimaa) olisi hävinnyt ollenkaan; mielummin päinvastoin.

Lähtökohdat projektille olivat tasan kaksi viikkoa sitten: Pituutta 185cm, painoa 99kg. Kuten edellisessä viestissä kerroinkin, olen muuten kohtuullisen 'hyvässä' kunnossa, mutta vatsaa on alkanut muodostua huolestuttavasti. Viimeinen sytyke elämäntaparemontin aloittamiseen oli, kun eräs hyvässä kondiksessa oleva tuttu mimmi taputti vatsaani ja totesi, että onks 'teille' tulossa perheenlisäystä? ;-) Damn. Söi miestä...

Eli ylimääräisestä läskistä olisi kuntoilun myötä tarkoitus päästä eroon ja samalla parantaa lihaskuntoa. Varsinainen tarkoitus ei ole kasvattaa lihasmassaa kovin paljoa, koska 'pääharrastukseni' on sellainen, jossa siitä (liiasta) on vain haittaa... Pieni lihaskasvu on kuitenkin OK. Uskoisin, että Daespoon mainitsemat 15:sta toistot ovat mulle aika OK - ainakin ensimmäinen toisto. Silloin en niin helposti myöskään hajoita paikkoja alkuun liian raskailla painoilla ja puutteellisella tekniikalla?

Ensimmäinen treenikerta paljasti karmean totuuden. Kiersin laitteita sellaisen hiukan DDR:sta 'naisurheilijaa' muistuttavan 'pakkauksen' perässä ja mun ei tarvinnut lisätä yhteenkään laitteeseen lisäpainoja ;-) Että sellainen lähtötaso...

Tai no; jaloissa minulla on hyvinkin voimaa, kuten Boddington viestissään epäilikin. Näin totesi myös kymmenen vuotta salitreenausta harjoitellut kaverini, joka opetti minulle oikeita tekniikoita ja liikeratoja salilla käydessämme. Jotain hyötyä siis siitä, että olen tämän kokoista kroppaa jaksanut liikuttaa palloilun ja lenkkeilyn merkeissä.

Nyt on kaksi viikkoa treenausta takana ja paino on laskenut 1,5kg. Sunnuntai-aamuna vaaka näytti 97,5 kun tyhjin vatsoin ilman vaatteita 'räpyttelin' vaa'an päällä. Wuhuu; Jotain olen ilmeisesti onnistunut tekemään oikein? kaloreita tms en vielä ole laskenut...

Ruokavaliosta, kun joku sitä kysyi, sen verran, että olen joutunut opettelemaan syömisen uudelleen. Aikaisemmin en 'pystynyt' syömään aamupalaa ja usein lounaskin jäi väliin. Tätä vajetta tuli sitten paikattua myöhemmin päivällä roskaruoalla tai vaihtoehtoisesti ilta oli kokonaan pyhitetty mässäilylle.

Mihinkään 'hifistelyyn' ei ole tarkoitus ruoan suhteen alkaa, mutta sen verran olen lukenut aiheesta, että olen päätynyt seuraavanlaiseen ruokavalioon:

Aamulla (klo. 7:30) lautasellinen puuroa (teki eka viikon tiukkaa saada alas) marjakeiton kanssa + yksi siivu ruisleipää päällä reilusti kevyttä kinkkua/kalkkunaa, jotta saisi myös proteiinia.

Lounaaksi (puolen päivän aikaan) 'normaali' lounas: Lihaa tai kalaa ja kasviksia reilummin. Perunan/pastan/riisin määrää olen pyrkinyt vähentämään annoksessa aikaisemmasta. (Tekee muuten yllättävän tiukkaa, kun on tottunut syömään juuri noita viimeksi mainittuja yleensä enemmän ja vastaavasti vähemmän lihaa, kasviksia jne...)

Päivällinen 5-6 aikaan. Normaali ruoka, jossa lihaa, kalaa jne ja jälleen sama juttu; eli hiilareita aikaisempaa maltillisemmin. Pasta ja riisi vaihtuneet tummaan versioon, vaikka lapset valittivatkin makumuutoksesta. Ei auta, kyllä ne tottuu!

Iltapalaksi (tämä on ollut perinteisesti se mun heikko kohta) yritän juoda enemmän teetä jne. Tässä olen realisti ja karkin/makean mässyttämisen sijaan olen ostanut proteiinipatukoita himaan. Syön siis yhden sellaisen illalla 'makean nälkään'? Yhden ihan syötävän makuisen merkin olen jo löytänyt. Jos teillä tulee joitakin hyväksi havaittuja( lue; hyvänmakuisia) protsku-patukoita mieleen, niin vinkit tervetulleita?

Pari päivää sitten kävin ostamassa palautusjuomajauhetta, joka on tarkoitus kiskaista lisäksi jokaisen treenin päätteeksi (sekä kuntosali, että aerobinen)?

Eli näin edetään aluksi ja säädän ruokailua sen mukaan, miltä homma alkaa tuntua ja miten tuloksia syntyy. En edes tavoittele mitään ultranopeaa muutosta. Puoli kiloa viikossa on ihan realistinen tahti ja käsittääkseni se on (lukemani perusteella) myös suositeltavaa? Aluksi painoa voi toki lähteä enemmän, kuten nyt kahdessa viikossa 1,5 kiloa. Pientä lipsumista tapahtuu tuon ravinnon suhteen silloin tällöin (esim viikonloppuna olin syntymäpäiväjuhlilla, jossa tuli kyllä tankattua turhan paljon).

Tuosta 'koko kroppa yhdellä kerralla' treenimuodosta kuulisin mielelläni lisää? Voisi sopia mulle aika hyvin, ainakin ensimmäiselle parille kuukaudelle? Sen olen huomannut, että hyvää 'kaksijakoista' viikko-ohjelmaa on ilmeisen vaikea löytää? Mutta enempään mulla ei aika anna millään myöten.

Aamuaerobisesta olen kuullut positiivisia kommentteja, mutta pelkkä ajatuskin juoksulenkistä aamulla syksyn/talven pimeydessä ja loskassa ei suoraan sanoen innosta. Olen harkinnut, josko ostaisin jonkun stepperin/kuntopyörän kotiin?

Mutta näin täällä.

Sellainen varoittava sana nuoremmille lukijoille, että älkää päästäkö itseänne huonoon kondikseen esim. aktiiviurheilun päätyttyä tai muuten käy helposti 'jutilat'. Aikaisemmin aktiivisesti treenatessa syömiseen ei tarvinnut käytännössä kiinnittää lainkaan huomiota, mutta siinä on se paha puoli, että kun kova treenaus loppui, niin ruokamääriä olikin aika vaikea pienentää samassa suhteessa kulutuksen vähentymisen kanssa; ainakin mulla?

Boddington kirjoitti:
Vastaanpa minäkin Prof. Puckille, vaikka mielipiteeni vähemmistöön taitaa jäädäkin; itse olen havainnut yläkropan reenaamisessa toimivaksi jaottelun ns. vetäviin ja työntäviin lihaksiin...

Sinulle proffa suosittelisin päiviäni 1 ja 2 lisättynä siten että päivänä 1 tekisit lisäksi niskantakaapunnerruksen ja vipunoston sivulle, ja ottaisit jalat ohjelmaasi vaikkapa niin että päivänä 2 vaikkapa kyykkäisit ja tekisit pohkeet. Viestistäsi päätellen jalkasi saavat aika lailla rasitusta muissakin urheilulajeissa, joten en tässä tapauksessa näkisi niiden rasittamista niin tärkeänä -vaikka 60 % salilla kävijöistä laiminlyökin jalkatreenin!

Toistomääristä olen Daespoon kanssa samoilla linjoilla. Yli 15 toiston sarjat taitanevat melkein mennä jo aerobisen puolelle.QUOTE]

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy