Punttisalilla kävijät/bodausta harrastavat

  • 908 575
  • 4 643

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Jaaha. Eilen jo vaa´an viisari värähti yli 70 kilon. Tosin olin juuri syönyt, mutta silti ei ole ikinä näyttänyt noin paljoa. Aamupaino on varmaan jotain 68-69 kg:n luokkaa, täytyy yrittää muistaa huomenna mitata herätessäni.

Kokeilin taas penkkimaksimia ja sain hilattua enkkaa 2.5 kg ylös, eli nyt nousee 62,5 kg. Viikonloppuna täytyy yrittää 65 kiloa.

Mukavampaa reenata, kun on tavoitteita.
 
Täytyy tänne oikein tulla juhlistaan. Tänään oli kyllä älytön tapahtuma. Normaalissa leuanvetoreenissä paukahti kaikkien aikojen enkka: myötäotteella 18 leukaa. Aiemmin oon tainnu maksimissaan päästä viiteentoista.. Ja kaikki vedot siis aina ihan alhaalta lähtien. Painoa nykysin repa 92 noin päivisin.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Täytyy tänne oikein tulla juhlistaan. Tänään oli kyllä älytön tapahtuma. Normaalissa leuanvetoreenissä paukahti kaikkien aikojen enkka: myötäotteella 18 leukaa. Aiemmin oon tainnu maksimissaan päästä viiteentoista.. Ja kaikki vedot siis aina ihan alhaalta lähtien. Painoa nykysin repa 92 noin päivisin.

On muuten tehokasta ja raskasta tuo myötäotteella treenaaminen. Itse aloitin muutama kuukausi sitten tuon ja toistot oli siellä noin 5 tietämillä, nyt kahdeksan. Vastaotteella menee huomattavasti kevyemmin.
Tehokkuuteen toki vaikuttaa oma paino ja toistomäärät, tällä hetkellä kun itsellä mittarissa huntti niin leuanveto kuin myös dipit on tehokasta ihan ilman lisähiluja.

Tuohon pari viestiä aiemmin omaan jutteluun olen sen verran muuttanut että tulee ryystettyä palautusjuomaa(noin 60-40 hera-malto) vähän ennen treeniä, ehkä treenin aikanakin hiukan ja loput suurinosa treenin jälkeen. On auttanut jaksamiseen ja tulosta syntyy.


_
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Tänään saan kumpaankin kyynärpäähän kortisoonipikin ja ens viikolla alkaa kunnon treeni, johon saan ojentajatkin pitköstä aikaa mukaan.

Tavoite vuoden loppuun mennessä olis saada polvistavedossa 400kg - nyt 370kg- ja penkissä 220 - eilen tuli 190kg ihan sujuvasti.

Olen nyt tehnyt työntävissä liikkeissä niin, että esim. eilen penkissä 3 x 140kg, 2 x 170kg, 1 x 190kg ja 7 x 150kg.
Vinopenkissä sama juttu 100kg, 120kg, 140kg ja 100kg.
Sama vielä pystypunnerruksessa (vipuvarsikone) 110kg, 130kg, 150kg ja 110kg.
On noussut tulokset mukavasti.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Kyllä ne kiloilta tuntuu ainakin :)

181cm ja 123kg. Rasvaa on, mutta kiristymään päin mennään ns. paleodietillä..
Mitenkäs treeni on lähtenyt kulkemaan?

Itselläni on jonkin sortin tenniskyynärpää vaivannut viime aikoina. Tämän viikon pidän totaalista huilia punttihommista, mutta ensi viikolla olisi tarkoitus palata raudan ääreen. Toivottavasti tämä tästä.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Milläs te teette yläselkää? Olen yrittänyt alataljaa, ylätaljaa ja oikeastaan kaikkia muitakin vehkeitä, mitä salilta löytyy, mutta en vaan saa tuntumaan oikeassa paikassa. Aina tuntuu oikeastaan hauiksissa kaikkein eniten.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Milläs te teette yläselkää? Olen yrittänyt alataljaa, ylätaljaa ja oikeastaan kaikkia muitakin vehkeitä, mitä salilta löytyy, mutta en vaan saa tuntumaan oikeassa paikassa. Aina tuntuu oikeastaan hauiksissa kaikkein eniten.

Olen todennut että helvetin vaikeata on.

Kannattaa ottaa suora tanko ylätaljaan ja käyttää remmejä jottei tarvitse puristaa käsillä niin lujaa. Niin ja ylätaljalla nimenomaan rintaan vedettynä, niskan taakse rikkoo paikat alle nanosekunnin jos tekee vähänkin isommilla painoilla ja vähänkään huonolla tekniikalla.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Milläs te teette yläselkää? Olen yrittänyt alataljaa, ylätaljaa ja oikeastaan kaikkia muitakin vehkeitä, mitä salilta löytyy, mutta en vaan saa tuntumaan oikeassa paikassa. Aina tuntuu oikeastaan hauiksissa kaikkein eniten.
Sulla mättää jokin tekniikassa. Tietysti ylätalja ei ole kaikilla sopiva laite, mutta itse opin tekemään sen aika hyvin, kun lähdin pienillä painoilla liikenteeseen ja keskityin siihen, että käsivarret eivät ole kuin välikappaleina liikkeessä. Älä siis vedä käsillä, malta aloittaa riittävän pienillä painoilla, tee riittävän leveällä otteella ja mielellään eteen, kuten Daespoo sanoi.
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Milläs te teette yläselkää? Olen yrittänyt alataljaa, ylätaljaa ja oikeastaan kaikkia muitakin vehkeitä, mitä salilta löytyy, mutta en vaan saa tuntumaan oikeassa paikassa. Aina tuntuu oikeastaan hauiksissa kaikkein eniten.
Pakkotoiston tekniikkacornerista löytyy ihan hyviä vinkkejä, jos ei ole vielä tullut tsekatuksi:

http://www.pakkotoisto.com/tekniikkaneuvoja-liikkeisiin/41170-ylatalja-latsien-varma-kehittaja/
http://www.pakkotoisto.com/tekniikk...40916-kulmasoutu-selan-tinkimaton-massaliike/

Kannattanee hakea vähän pienemmillä painoilla, jotta saa tunteen oikeaan kohtaan.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Sulla mättää jokin tekniikassa. Tietysti ylätalja ei ole kaikilla sopiva laite, mutta itse opin tekemään sen aika hyvin, kun lähdin pienillä painoilla liikenteeseen ja keskityin siihen, että käsivarret eivät ole kuin välikappaleina liikkeessä. Älä siis vedä käsillä, malta aloittaa riittävän pienillä painoilla, tee riittävän leveällä otteella ja mielellään eteen, kuten Daespoo sanoi.

Ja käytä remmejä. Tulee paljon enemmän selälle kun ei tarvitse keskittyä puristamiseen käsillä.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Yläselkään minulla parhaita mm. alatalja, kulmasoutu sekä käsipainolla että tangolla ja toki myös ylätalja leveällä otteella. Selkääsi saat paksuutta souduilla mutta leveyttä alataljalla, joka kasvattaa latseja (kuvassa punaiset). Ja kuten kaikki ammattilaiset kertovat, käytä sellaisia painoja, mitkä pystyt sarjan viimeisillä ns. pakkotoistoilla pysäyttämään sekä liikkeen positiivisen että negatiivisen osan puoleenväliin. Remmit auttavat myös tuntuman saamiseen, mutta jos pitkään käyttää remmejä niin maastaveto alkaa hankaloitua, mitä enemmän rautaa tangon päissä on. Itselläni jopa 130kg painolla sarjaa tehdessäni sormet lipsuvat perkeleesti ja tästä syytän kahden vuoden vetoremmitaustaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ylätaljassa remmeistä voisi olla ehkä hyötyä ainakin aluksi, kun harjoittelee tuntumaa nimenomaan yläselkään. Itse tykkään kuitenkin eniten apinaotteesta, siinä kun saa hyödyllistä otetreeniä samalla. Puristusvoiman vuoksi tykkään tehdä myös muut liikkeet ilman apuvälineitä, vaikka se ehkä pienentääkin kilomääriä.
 

bredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sjöblom.
Minkälaista liikettä kannattaisi alavatsojen treenaamiseksi tehdä? Tuntuu että kaikki vatsalihasliikkeet joita nyt teen ottavat vain ylempiin, eivät ollenkaan alempiin vatsalihaksiin.
 

JoukaHainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers ja Jaromir Jagr
Näin hienoilla aurinkoisilla päivillä ei kyllä nappaa salille meno tippaakaa. Olen ilokseni huomannut vatsan tiukistuun heti, kun on vähentänyt salilla käyntiä ja alkanut liikkua ulkona enemmän. Tennistä on pari kertaa tullu pelailtua. Salitahti taas viime aikoina on ollut aika heikkoa. Pari kertaa viikossa jaksaa vaivautua. Nyt muutamalla viime kerralla olen jaksanut rehkiä noin tunnin treenit, mutta tuossa vähän aikaa sitten, kun oli hienoja kelejä niin hädin tuskin puoltatuntia viihdyin. Maaliskuussa iskin penkistä 125kg ja eilen kävin koittamassa niin 110kg teki jo hemmetin tiukkaa. Leuanvedossa meni alkuvuonna 35kg lisäpainoilla 2 leukaa nyt menee ilman lisäpainoja 10. Painoa taas parhaimmillaan oli tuossa reilu kuukausi sitten 85+ nyt ollaan 83kg. Saas nähdä miten tulokset kesän aikana vielä muuttuvat. :)
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Näin hienoilla aurinkoisilla päivillä ei kyllä nappaa salille meno tippaakaa. Olen ilokseni huomannut vatsan tiukistuun heti, kun on vähentänyt salilla käyntiä ja alkanut liikkua ulkona enemmän. Tennistä on pari kertaa tullu pelailtua. Salitahti taas viime aikoina on ollut aika heikkoa. Pari kertaa viikossa jaksaa vaivautua. Nyt muutamalla viime kerralla olen jaksanut rehkiä noin tunnin treenit, mutta tuossa vähän aikaa sitten, kun oli hienoja kelejä niin hädin tuskin puoltatuntia viihdyin. Maaliskuussa iskin penkistä 125kg ja eilen kävin koittamassa niin 110kg teki jo hemmetin tiukkaa. Leuanvedossa meni alkuvuonna 35kg lisäpainoilla 2 leukaa nyt menee ilman lisäpainoja 10. Painoa taas parhaimmillaan oli tuossa reilu kuukausi sitten 85+ nyt ollaan 83kg. Saas nähdä miten tulokset kesän aikana vielä muuttuvat. :)

Luulen, että tekee itse kullekin ihan hyvää monipuolistaa kesällä liikkumista ja harrastaa eri lajeja monipuolisesti, varsinkin ulkona harrastettavia lajeja. Ei kai se niin vaarallista ole, jos penkki hieman laskee, ellet sitten tähtää lajissa huipulle. 125 penkistä vaatii normaalijampalle jo melkoista treeniä, ellei sitten ole erityisen lahjakas. Syksyllä taas enemmän salia ja enemmän massaa ja samalla penkkikin alkaa kulkea.
 
Remmit auttavat myös tuntuman saamiseen, mutta jos pitkään käyttää remmejä niin maastaveto alkaa hankaloitua, mitä enemmän rautaa tangon päissä on. Itselläni jopa 130kg painolla sarjaa tehdessäni sormet lipsuvat perkeleesti ja tästä syytän kahden vuoden vetoremmitaustaa.

Itselläni tuntuu olevan linnun ranteet ja naisten puristusvoima. Oma ratkaisu oli alkaa käyttää remmejä, että saan maastavedon ottamaan selkään. Toinen ratkaisu olisi ollut nitkuttaa niillä painoilla, jotka käsissä pysyy, mutta isommilla toistomäärillä. Ei siinäkään mitään vikaa sinänsä olisi, mutta joskus sitä haluaa tehdä treenin julmana.
 

JoukaHainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers ja Jaromir Jagr
Luulen, että tekee itse kullekin ihan hyvää monipuolistaa kesällä liikkumista ja harrastaa eri lajeja monipuolisesti, varsinkin ulkona harrastettavia lajeja. Ei kai se niin vaarallista ole, jos penkki hieman laskee, ellet sitten tähtää lajissa huipulle. 125 penkistä vaatii normaalijampalle jo melkoista treeniä, ellei sitten ole erityisen lahjakas. Syksyllä taas enemmän salia ja enemmän massaa ja samalla penkkikin alkaa kulkea.

Kylläkyllä. Paljon mielummin menen ulos liikkumaan hienona kesäpäivänä kuin salilla rehkin. Ei se vaarallista ole, eikä paljoa haittaakkaan, mutta päätin kertoa, kun mielestäni aika hauskaa, että tulokset tippuvat noinkin nopeasti ja suhteellisen paljon. :)
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Minkälaista liikettä kannattaisi alavatsojen treenaamiseksi tehdä? Tuntuu että kaikki vatsalihasliikkeet joita nyt teen ottavat vain ylempiin, eivät ollenkaan alempiin vatsalihaksiin.

Voimapyörä on hyvä ratkaisu harrastajan vatsalihaksiin. Samaa voi tehdä myös levytangolla, tietyillä käsipainoilla yms. Eri tyylillä tehtynä voi rasitusta kohdistaa eri alueille. Alkuun tosin aika rankka liike.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Minkälaista liikettä kannattaisi alavatsojen treenaamiseksi tehdä? Tuntuu että kaikki vatsalihasliikkeet joita nyt teen ottavat vain ylempiin, eivät ollenkaan alempiin vatsalihaksiin.
Ylempänä mainittu voimapyörä ja toisena vielä jalkojen nostot. Jos jalkojen nostot tuntuu ylävatsassa, niin teet jotain väärin. Vatsoissa yleensäkin kannattaa liikkeeseen keskittyä erittäin hyvin, jotta tekee liikkeen oikeasti vatsalihaksilla. Liikkeet sopivan hitaina, ajatuksen kanssa. Hengitystekniikka kuntoon, ainakin itse saan paljon paremmin treenin tuntumaan kun hengitän ulos liikkeen lopussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös