Juu, just kuten sanoin. Tottakai välineistä ja just remmeistä on apua. Tarkoitin sanoa sitä, että jos vaikka mavessa, taljassa ja leuanvedossa sun maksimi on remmin kanssa X, niin ilman remmejä se ei ole. Ja että kun tottuu käyttämään remmejä, niin esimerkiksi mavessa ja monessa muussa liikkeessä se sitten lopettaa puristusvoiman kehittymisen.Noista remmeistä sen verran, että itse koen niistä olevan paljon hyötyä esim. leuanvedossa ja yleisesti selkäliikkeissä taljoissa, souduissa, you name it.
Tällasena n. 100 kg massoissa esim. + 10 leuanvetosarjat sujuu mukavammin. Ja sama homma muissa selkäliikkeissä; pystyy paremmin keskittymään itse tekemiseen kun kapula/tanko/käsipaino tulee siinä integroituna, eikä sarjat jää kesken sormien hyytyessä.
Ei mulla ole tästä mitään isoa mielipidettä, itse vain omalla kohdalla pidän parempana sitä, että jos ongelmana on puristusvoima, niin treenaan sitä, koska joka tapauksessa jokaiselle lihasryhmälle löytyy oma treeninsä eli kehitys ei kuitenkaan pysähdy siihen, että joku kohta kehosta sillä hetkellä sattuu olemaan se heikoin lenkki.
Mut tää on tosiaan enemmän sitä mitä tavoittelee. Kuten sanoin, niin mulle on nuoruudesta indoktrinoitu sellaista "funktionaalista voimaa", sen suosimista ja sen ihailua, ja siihen tosiaan kuuluu vaikkapa se, että sormet ja varsinkin ranteet kestää ihan sellaisenaan sen treenin, jonka teet. Muilla on eri prioriteetteja, ja se on mun mielestä ihan tosi fine.