Kuka nyt voimaa haluaisi. Eihän voimaa tarvi mihinkään.Kyllähän ainoat hyväksyttävät tavat hankkia voimaa ovat maanviljely ja metsurintyöt. Kaikki muut tavat lähentelevät retalekäytöstä ja homoilua.
Kuka nyt voimaa haluaisi. Eihän voimaa tarvi mihinkään.
Mut ei mun tarvi vaihtaa autoon renkaita ilman tunkkia.No sano toi vaikka Pessiselle.
Lisätään listaan vielä sepät. Ei nekään remmejä käytä, saatana.Kyllähän ainoat hyväksyttävät tavat hankkia voimaa ovat maanviljely ja metsurintyöt. Kaikki muut tavat lähentelevät retalekäytöstä ja homoilua.
Mut ei mun tarvi vaihtaa autoon renkaita ilman tunkkia.
Vanhuus ei tule yksin, kun vähän joka puolelle kroppaa on alkanut ilmenemään pikkukremppoja.
Jalat olen nyt saanut kuntoon, joka mahdollistaa hyvän juoksutreenin. Mutta punttihommissa tuo vasen olkapää on ruvennut nyt pahemmin kipeytymään. Se oli pitkän aikaa sillä tavalla, että tietyt ylhäältä alaspäin tapahtuvat punnerrusliikkeet kun jätti väliin, niin homma pelasi. Mutta nyt oikeastaan kaikki punnerrusliikkeet, eli mm. penkki ja pystypunnerrus on alkaneet vihlomaan siihen.
Taljapunnerrus nimellä taitaa mennä ainakin ylhäältä alaspäin vedettävä ojentajaliike. Ns. pushdown. Kaikista pahin minulla on ollut jo pitkään olkapäiden kannalta jos tuo vastaava liike tehdään kapealla tangolla. Oli sitten vasta- tai myötäotteella, niin en ole sitä pystynyt tekemään pitkään aikaan.Ei ole tarkoitus vittuilla, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn, että mikä on "ylhäältä alaspäin tapahtuva punnerrusliike"?
No jos tähän turhaan viestittelyyn nyt lähdetään, niin ei se varmaan ole, jos pitää nyt ihan joku "oikea" termi hakea... Ojentajaliikkeet joita tehdään ylhäältä alaspäin taljoissa, kyllä te ja varmaan sinäkin tiiätte...
Tämä ei nyt minun viestissäni kuitenkaan ollut se pääpointti.
Mä olen onnistunut saamaan lämmittelyllä sekä suoritustekniikalla olkapääoireet minimiin. Tekniikalla meinaan, että huolehtii etteivät olkapäät käänny väärin suorituksessa. Sitten tietysti treenin monipuolistaminen -> viimeksi kun enemmän kävin salilla, niin keskityin paljon takaolkapäihin, jotta ei olkapäiden lihakset ole epäsynkassa.@Malmi
Jees, juurikin noita meinasin. Pahoittelut muuten tuosta pikkukiukuttelusta. Luin viestisi aluksi päin helvettiä ja muokkasin tuota viestiäni sittemmin.
Varmasti tuohon lämmittelyyn pitäisi itsenkin ruveta enemmän panostamaan. Tässä kolmenkympin tällä puolen on ruvennut muutenkin huomaamaan, että kehonkuoltoon, venyttelyyn ja kaikkeen muuhun tämmöiseen pitää oikeasti satsata jo selvästi enemmän, että pysyy paikat paremmassa kondiksessa.
@Malmi
Varmasti tuohon lämmittelyyn pitäisi itsenkin ruveta enemmän panostamaan. Tässä kolmenkympin tällä puolen on ruvennut muutenkin huomaamaan, että kehonkuoltoon, venyttelyyn ja kaikkeen muuhun tämmöiseen pitää oikeasti satsata jo selvästi enemmän, että pysyy paikat paremmassa kondiksessa.
Mä olen onnistunut saamaan lämmittelyllä sekä suoritustekniikalla olkapääoireet minimiin. Tekniikalla meinaan, että huolehtii etteivät olkapäät käänny väärin suorituksessa. Sitten tietysti treenin monipuolistaminen -> viimeksi kun enemmän kävin salilla, niin keskityin paljon takaolkapäihin, jotta ei olkapäiden lihakset ole epäsynkassa.
Olkapäät on ollut enemmän tai vähemmän hajalla viimeiset 10 vuotta eli n. 20-vuotiaasta lähtien. Nykyään ennen jokaista treeniä teen erilaista kuminauhajumppaa ja pyörittelyä 10-20min. Samoin selkä ja alakroppakin tulee lämmiteltyä aika huolella ennen jokaista treeniä. Selkäkin meni ensimmäisen kerran hajalle jo vuonna 2011 ja nyt toisen kerran viime keväänä, minkä johdosta se jouduttiin lokakuun alussa leikata. Et sinä yksin noiden vaivojesi kanssa ole! Oma tavoite olisi, että tuossa 40-vuotiaana pääsisi vielä kävelemään omin jaloin ja voisi jonkunlaista liikkumista harjoittaa:DOnkos kellään kokemusta näistä olkapäävammoista? Tietysti onhan tässä jo kohta 10 vuotta täynnä tätä salitreeniä, että ei se ihmekään ole, jos nivelissä (kiertäjäkalvosimissa?) alkaa olemaan jo pientä kulumaa. Mikään kova ryskääjä en ole alkuvuosia lukuunottamatta ollut koskaan, mutta tarpeeksi kun tekee, niin alkaahan sitä jotain kipuja väistämättä tulemaan.
Erinomainen lause josta voi jatkaa tälläinen yli nelikymppinen joka viimeisen kymmenen vuotta on tajunnut panostaa kehonhuoltoon että urheilu voi jatkua.Oma tavoite olisi, että tuossa 40-vuotiaana pääsisi vielä kävelemään omin jaloin ja voisi jonkunlaista liikkumista harjoittaa:D
Oma tavoite olisi, että tuossa 40-vuotiaana pääsisi vielä kävelemään omin jaloin ja voisi jonkunlaista liikkumista harjoittaa:D
Toivotaan, että itsellänikin menisi noin. Kärsisin kaikki loukkaantumiset nuorena ja sitten keski-ikäisenä olisin tikkarissa, eikä joka paikkaa kolottaisi.Itse täytin juuri 40 vuotta ja olen fyysisesti kovemmassa kunnossa kuin koskaan. Juoksukilometrejäkin kertyi viime vuonna enemmän kuin koskaan (reilu 600 km), vaikka omassa treenaamisessa pääpaino voimaharjoittelussa.
Mitä enemmän ikää tullut, sitä enemmän joutunut satsaamaan palautumiseen ja lepoon. Mutta voimaa näyttäisi tarttuvan edelleen.
Olkapääkin on ollut hajalla, Harri Heliö diagnosoi "keihäänheittäjän olkapääksi". 10 vuotta sitten kaikki vastaavat tähystettiin, kun itse 5v sitten kävin hakemassa diagnoosin niin lääketiede oli siltä osin muuttunut ja sama vaiva hoidettiin fyssarilla/omalla tekemisellä fyssarin ohjein. Tuo Heliö lähettää aina tietylle omalle hovifyssarilleen jonka kanssa ovat hoitaneet kuntoon ihan nimekkäitäkin potilaita urheilun ja valtiomiesten saralta. Vain kolme eri liikettä, kolme sarjaa, kevyellä noin 1kg painolla, joka päivä parin viikon ajan niin vaiva oli poissa. Liikkeet hiovat liikeradat kuntoon.
Toki, voi tietty olla tapauskohtaisia ohjeet ja varmasti osittain ovatkin. Keihäänheittäjän olkapäästä löytyy netistä tietoa ja ainakin mun "keihäänheittäjän olkapäähään" nämä liikkeet puri täydellisesti. Kun miettii että Heliön mukaankin nämä joku aika takaperin aina leikattiin niin voisi puhua aika mullistavasta asiasta lääketieteessä ja kuntoutuksessa.Olkapäät leikattu yhteensä kolme kertaa ja ajoittain jos jonkinlaista jumia ja kipuilua.
Mielenkiinnosta, pystytkö kuvailemaan mitkä nuo kolme liikettä oli, jolla sait olkapääsi kuntoon?
Onko tuo pehmuste kyykkyssä jotenkin huono juttu? Itse en oo koskaan käyttäny, mutta aika monesti se siinä tangossa tuntuu olevan, kuten smithissäkin. Otan aina pois ja heitän sivuun. :D Oletan siis, että moni sen kanssa treenaa tuolla salilla.
Tässä on yksi suurimmista ongelmista mitä tulee painoharjoitteluun, allekirjoitan täysin tämän kun on itsekin tullut koluttua niin kaupungin kuin yksityisiä saleja 30 vuoden ajan. En vaan pysty käsittämään miksi aloitetaan painoharjoittelua jos ei ole pohjaa, urheilullista pohjaa. Peiliä vartenko treenataan, että saadaan pala näkyviin.
Jokaisella on oma raamattunsa aiheesta, itsellä jos ei raamattu niin ainakin jo teininä luettu tuo Arskan 1982 julkaisema treenikirja. Mielestäni se on hyvä esimerkki kun puhutaan kehonrakentajasta joka on se jäävuorenhuippu punttisalitreenissä, ainakin ulkonäöllisesti. Siinä on vahva teema alussa murrosikäisille miten harjoitellaan omalla painolla, todella hyviä vinkkejä, eikä ne perusasiat ole mihinkään muuttunut 40 vuodessa ja mistä tykkään niin Arskahan ei unohda huippukunnossakaan oman painon treeniä, kertoo hotellitreeninsä ja vinkkejä ilman painoja. Tämä on mielestäni se kokonaisuus urheilullisiin pohjiin. Tälläkin hetkellä poikkeusoloissa yli nelikymppisenä itsellä on saliharjoittelu jäänyt vähemmälle niin teen oman painon kyykkyjä, teen punnerruksia, teen ulkoilulenkkien yhteydessä leukoja tuolla ulkona. Pohjat kunnossa.
Fysiikkaa voi treenata ja pitää treenata missä vain, jo nuorena ja tietää se että painoilla harjoittelu on vain osa sitä fyysistä harjoittelua.
Ihan hyvin voisit mennä neuvomaan. Oman kokemuksen mukaan etenkin aloittelevat ottavat vinkit mielellään vastaan, kunhan ohjeet vain esittää ystävällisesti. Paljon hyödyllisempää se olisi, kuin pilkata heitä netin keskustelupalstoilla.
Itse en näe tuota monijakoista treeniohjelmaa välttämättä ongelmana edes aloittelijalle, kunhan treenin sisältö eli liikkeet, toistomäärät, painot ja tekniikka ovat kondiksessa.Toki aloittelijalle voi olla hankalaa ns. ajaa lihasta loppuun eli saada maksimaalinen hyöty tuosta monijakoisuudesta.
Lisäravinteistakaan nyt tuskin on kenellekään ainakaan haittaa.