Mulla on sellainen tuntuma, että yleensä isoja liikkeitä vähätellään silloin, kun se ei vain syystä tai toisesta itseltään suju. Ymmärrän oikein hyvin aidot terveydelliset haasteet esim. mavessa, mutta sitten on sitäkin, että mave tai kyykky, joskus jopa penkkikin, tuomitaan tarpeettomaksi ja paskaksi liikkeeksi, vaikka todellisuudessa ei vain itse hallita sitä liikettä. Tämä kuultaa toisinaan salipuheita sivusta kuunnellessa läpi aika selvästi eri ikäisten puheista ja koska itse höpäsin ihan samaa penkistä aikoinaan, uskallan näin sanoa. Itsetunnosta kai se siltä osin lähinnä mättää, kun ei uskalla myöntää itselleen, että ehkei tämä ole ihan vahvin alueeni, mutta väliäkös sillä. Jokainen kuitenkin saa perustekniikat kaikista liikkeistä halutessaan kohdilleen t. nimim. "usean eri ammattilaisen taholta jäykän rintarangan tuomion saanut". Nykyään teen myös penkkiä, vaikkei se mun lempiliikkeeni olekaan ja laahaa perässä mavea, selkää ja kyykkyä.
Trap bar on ihan ok aloittelijalle tai selän kanssa kipuilevalle. Joskus siitä täällä vittuilin, mutta samapa tuo mulle oikeasti on, kuka mitenkin kuntoilee. Toki en minä sitä tuloksena tangon kanssa vetoon rinnasta millään, mutta väliäkö silläkään on.