N. 10 vuoden mittainen haaveeni sählyn harrastamisesta on vihdoinkin tämän vuoden aikana toteutunut/toteutumassa. Nyt on mahdollisuus harrastaa sählyä 2-3 kertaa viikossa. Tämä tietenkin vaikuttaa negatiivisesti saliharrastukseen. Siinä missä saliharrastuksen alkuaikoina kävin salilla 2-3 kertaa viikossa, niin nykyään aika riittää vain yhteen kertaan viikossa. Olen kuullut että yhdellä salikerralla viikossa lähinnä ylläpidetään lihaskuntoa tai hidastetaan tulosten huononemista verrattuna saliharrastuksen loppumiseen. Olen huomannutkin omissa tuloksissani lievää tippumista (pl. ylätalja) pitkällä tähtäimellä sen jälkeen, kun salikertojen määrä on tippunut tuohon 1 x / viikko.
Viikot eivät tietenkään ole samanlaisia, mutta oma viikkoni näyttää suunnilleen tältä:
Sähly-Lepo-Sali-Sähly-Lepo-Ryyppääminen-Krapulapäivä
Onko täysin hukkaan heitettyä käydä salilla vaikkapa aikaisin lauantaina ennenkuin lähtee ryyppäämään? Olen saanut sellaisen käsityksen, että alkoholi tavallaan tuhoaa palautumisvaiheessa sen salitreenin? Vaikka toisaalta, jossain uutisessa taidettiin mainita, että olut nimenomaan auttaa palautumaan, tosin aivan varmasti tarkoitettiin olutta pienenä määränä, tai sitten oli täysin hatusta temmattu uutinen.
Toisaalta, eihän sitä tiedä vaikka tuo sähly menisi kesäksi tauolle (pidän tätä hyvin todennäköisenä), jolloin olisi salille taas enemmän aikaa.
Viikot eivät tietenkään ole samanlaisia, mutta oma viikkoni näyttää suunnilleen tältä:
Sähly-Lepo-Sali-Sähly-Lepo-Ryyppääminen-Krapulapäivä
Onko täysin hukkaan heitettyä käydä salilla vaikkapa aikaisin lauantaina ennenkuin lähtee ryyppäämään? Olen saanut sellaisen käsityksen, että alkoholi tavallaan tuhoaa palautumisvaiheessa sen salitreenin? Vaikka toisaalta, jossain uutisessa taidettiin mainita, että olut nimenomaan auttaa palautumaan, tosin aivan varmasti tarkoitettiin olutta pienenä määränä, tai sitten oli täysin hatusta temmattu uutinen.
Toisaalta, eihän sitä tiedä vaikka tuo sähly menisi kesäksi tauolle (pidän tätä hyvin todennäköisenä), jolloin olisi salille taas enemmän aikaa.