Puhelinmyyjät – nuo ”ystävämme”

  • 334 671
  • 1 378

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Fosse kirjoitti:
No mihin tämä sitten perustuu, vai perustuuko yhtään mihinkään? Helpompi tilata netistä itse, niin jää paskanjauhanta/kusetus välistä pois.
No yleistystähän tuo tietenkin on ja poikkeuksia löytyy joukkoon, mutta kokemuksen perusteella voin kertoa, että lehtitilauksen saa puhelimen kautta monasti todella edullisesti. Paskanjauhantaa varmasti harrastetaan, mutta kusetus on sitten ihan eri asia.

Minkä nautinnon te saatte siitä, että annatte ihmisen tehdä töitä ja lässytätte turhia/annatte puhelimen olla ilmassa? Ei olisi helpompaa sanoa, että: "ei kiinnosta kiitti moi" ja lyödä punaista luuria?

Ei ne nyt jumalauta soittele joka päivä jos et niin halua!
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Rontti kirjoitti:
Ei ne nyt jumalauta soittele joka päivä jos et niin halua!

Duunin nimissä olevasta puhelinliittymästä on hyötyä, eipä ole puhelinmyyjät häirinneet pariin vuoteen.

Mä tilasin netistä Veli lehden niin pari kuukautta sitten soitti naishenkilö kysyi että onko mulla hetki aikaa ja kertoi että tässä menee noin 10-15 min kun kyselen mielipiteitä lehdestä. Olin juuri kotiutunut ja ajattelin että on mulla 15 min aikaa. Noh kun puhelu aikoinaan loppui aikaa koko rupatteluun oli kulunut vaatimattomasti 34 minuuttia.

Ei minulla ole puhelinhaastatteluja vastaan mitään mikäli mennään sen mukaan mitä sanotaan (eli tässäkin tapauksessa kesto 10-15min) Ensi kerralla taidan sanoa jos puhelu kestää enemmän kuin mistä oli aluksi puhe että pitää lopettaa. Kuinka yksi puhelinhaastattelija/myyjä osaakin pilata koko alan? Vai onko tämä aivan tavanomaista alalla, ainakaan mulla noi haastattelut puhelimessa ei ole kestänyt sitä aikaa enempää mikä puhelun alussa on kerrottu.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rixa kirjoitti:
Duunin nimissä olevasta puhelinliittymästä on hyötyä, eipä ole puhelinmyyjät häirinneet pariin vuoteen.

Eipä ole minuakaan auttanut. Tälläkin viikolla kaupiteltiin jotain Keltaista Pörssiä. Kännyni on siis firman nimissä, ja huvittavimpia tapauksia ovat ne jotka kaupittelevat kilpailevan yrityksen tuotteita.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Monen muun asian ohella minua on ihmetyttänyt se, että täälläkin on moni kertonut konsteja miten puhelinmyyjästä pääsee eroon. On vaikka minkälaista tarinaa ja jorinaa, jolla myyjä sitten luovuttaa. Ei sen pitäisi olla kovin vaikeaa tyhmimmällekään ihmiselle: kiitos ei ja hei ja sitten vielä kun painaa sen matkapuhelimen punaista luurinkuvaa, niin sitkeimmänkin puhelinmyyjän jorina loppuu siltä osin siihen.

Sitkeät myyjät monasti saavat tuotteensa myytyä kun oikein yrittävät ja tietenkin yrittävät kun elantonsa siitä saavat. Molempi osapuoli voittaa silti varmasti, kun heti alkuun myyjäpuolelle annetaan selvä signaali siitä, että ei kiinnosta pätkääkään.

Ihmeellistä marinaa saatana.
 

Anadigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnon kravatti ja Mikin ylädekki
Henkilökohtaiseen puhelimeen ei juurikaan kaupustelijat soittele, mutta firman numeroon sitäkin enemmän. Kaikkein eniten korventaa nämä syöpä-, MS-, heijastusliivi, tms. varainkerääjät, jotka napauttaa ensin tunteisiinvetoavalla tarinalla omaantuntoon ja sen jälkeen jankuttavat "kuinka 100€ on mitätön rahasumma ja että voit yrittää vähentää sen verotuksessa". Kysyn yleensä montako sataa he itse ovat lahjoittaneet omasta palkastaan samaan toimintaan ja enin tuputus loppuu siihen.

Ei siinä, tärkeää työtä tekevät silloin, kun apu menee oikeasti perille ilman turhia välikäsiä. 17€ (+alv) on mun mielestä röyhkeä hinta ekaluokkalaiselle jaettavasta heijastinliivistä. Viiden liivin hinnalla saan ostettua yhden koulun kaikille esikoululaisille liivit tilaamalla ne suoraan kotimaiselta valmistajalta.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Voiks noita saamarin tyrkyttäjiä blokata mitenkään? Ärsyttää myös nämä kyselyiden tekijät... arhhh. Vainolaiset prkl!
 

vellulaitinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Ted Raikas kirjoitti:
Voiks noita saamarin tyrkyttäjiä blokata mitenkään? Ärsyttää myös nämä kyselyiden tekijät... arhhh. Vainolaiset prkl!

Voi blokata kokonaan ja oikeastaan ihmettelenkin miksi kaikki kertovat täällä noita vinkkejään jotta myyjän saisi lopettamaan puhelun. Sanot vaan seuraavalle myyjälle/haastattelijalle että nyt sitten loppu nämä soittelut, niin myyjän velvollisuuksiin kuuluu antaa asiakkaalle robinson-rekisterin (tai joku sinne päin) puhelinnumero. Sinne kun kerran soittaa ja pyytää päästä eroon kaikista myyntilistoista niin ei pitäisi yhdenkään puhelinmyyjän häiritä sinua noilla tarjouksillaan enää ikinä!!

Ja aivan samoilla linjoilla Rontin kanssa. Helpottaa molemminpuolisesti jos sanoo suoraan myyjälle ei kiitos tai vaikka läimäsee sen luurin suoraan korvaan, kun jää sinne linjalle saamaan jotain perverssiä nautintoa siitä että kiduttaa sitä onnetonta myyjää. Ei siitä kukaan puhelinmyjä oikeasti loukkaannu jos tulee luuria, seuraava uhri vaan listalta ja homma jatkuu. Jotkut onnettomat tekevät tuota hommaa monia vuosia ja joutuvat turhaan jauhamaan sitä samaa paskaa asiakkaille joita tarjoukset ei edes yhtään kiinnosta. Se jos mikä on vitutusketju-kamaa se.
Nimim. viime kesä yhtä helvettiä puhelinmyynnissä
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
vellulaitinen kirjoitti:
Voi blokata kokonaan ja oikeastaan ihmettelenkin miksi kaikki kertovat täällä noita vinkkejään jotta myyjän saisi lopettamaan puhelun. Sanot vaan seuraavalle myyjälle/haastattelijalle että nyt sitten loppu nämä soittelut, niin myyjän velvollisuuksiin kuuluu antaa asiakkaalle robinson-rekisterin (tai joku sinne päin) puhelinnumero. Sinne kun kerran soittaa ja pyytää päästä eroon kaikista myyntilistoista niin ei pitäisi yhdenkään puhelinmyyjän häiritä sinua noilla tarjouksillaan enää ikinä!!
Ei nyt ihan noinkaan. Tieto menee vain Suoramarkkinointiliiton "Reilun pelin jäsen!" meininkiin sitoutuneille. Ei siis blokkaa läheskään kaikkia, ei edes suurinta osaa. Ja ihan itse sen numeron saa vaikka netistä tai numerotiedustelusta.

Katsos kun erittäin iso osa firmoista katsoo vaan puhelinluettelosta tai ostaa joltain toiselta firmalta asiakasrekisterin tai tai... Jne.
 

vellulaitinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Ruutiveijari kirjoitti:
Ei nyt ihan noinkaan. Tieto menee vain Suoramarkkinointiliiton "Reilun pelin jäsen!" meininkiin sitoutuneille. Ei siis blokkaa läheskään kaikkia, ei edes suurinta osaa. Ja ihan itse sen numeron saa vaikka netistä tai numerotiedustelusta.

Katsos kun erittäin iso osa firmoista katsoo vaan puhelinluettelosta tai ostaa joltain toiselta firmalta asiakasrekisterin tai tai... Jne.

Ai, anteeksi. Taisi olla sitten väärää tietoa. Meille vaan joskus aikanaan opetettiin se koulutuksissa että velvollisuuksiin kuuluu antaa robinson-rekisterin puhelinnumero jos asiakas niin haluaa. Ei sitten kuitenkaan ilmeisesti estä niitä kaikkia yhteydenottoja niin kuin olin luullut, mutta niin kuin sanoit niin ainakin nämä Suoramarkkinointiliiton jäsenet eivät kyllä enää soittele.
Mutta tällä pääsee ainakin osasta puhelinmyynnistä eroon.
Ihan hyvä korjaus...
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ruutiveijari kirjoitti:
vellutiainen kirjoitti:
Voi blokata kokonaan ja oikeastaan ihmettelenkin miksi kaikki kertovat täällä noita vinkkejään jotta myyjän saisi lopettamaan puhelun. Sanot vaan seuraavalle myyjälle/haastattelijalle että nyt sitten loppu nämä soittelut, niin myyjän velvollisuuksiin kuuluu antaa asiakkaalle robinson-rekisterin (tai joku sinne päin) puhelinnumero. Sinne kun kerran soittaa ja pyytää päästä eroon kaikista myyntilistoista niin ei pitäisi yhdenkään puhelinmyyjän häiritä sinua noilla tarjouksillaan enää ikinä!
Ei nyt ihan noinkaan. Tieto menee vain Suoramarkkinointiliiton "Reilun pelin jäsen!" meininkiin sitoutuneille. Ei siis blokkaa läheskään kaikkia, ei edes suurinta osaa.

Eikä varsinkaan kyselyiden tekijöitä, joista "Ted Raikas" myös avautui.
 

tutzba

Jäsen
Joku TeleFinlandin myyjä soitti joskus noin vuosi sitten, ja suostutteli koko perhettämme vaihtamaan liittymää. Olin silloin yksin kotona, ja vanhemmat olivat ulkomailla matkoilla vieläpä. Sanoin etten päätä näistä liittymistä, ja siitäkös myyjä innostui. Kertoi, että mikäli annan jommankumman vanhempani henkilöllisyystunnuksen, niin he voisivat vaihtaa sieltä kaikille uuden liittymän. Jotenkin tuntuu laittomalta tälläinen puuha :D

Ihan niinkun tuo ehdotuskin jo. Ei kyllä varmaankaan ihan suvaittavaa touhua, vai mitä mieltä Jatkoajan väki on?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
tutzba kirjoitti:
Ihan niinkun tuo ehdotuskin jo. Ei kyllä varmaankaan ihan suvaittavaa touhua, vai mitä mieltä Jatkoajan väki on?

Myyjän nimi ja soittoaika ylös ja sen jälkeen mieluiten kirjallisesti jollekin johtajalle, selvittelee mikä kuulostaisi hyvälle, mutta luonnollisesti riittävän korkea-arvoiselle.
 

Iceberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC ja FC TPS
Kesä, kärpäset ja vittumaiset ulkomailta soittelevat osake- jne myyjät.

Joka kesä sama juttu. Nyt aamupäivän aikana jo kaksi soittoa "ties mistä", langan toisessa päässä kiireinen Icerberg ja toisessa murtaen englantia puhuva osake- tai muuta hienoa mahdollisuutta kauppaava kusipää.

Varmasti soittelevat jostain halpatyömaiden call centereista ja ovat ainoastaan yritysten riesana, mutta ihan käsittämättömän ärsyttäviä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei, Tampereen Puhelin, en ole nyt vaihtamassa laajakaistaliittymääni mihinkään tarjoamaanne. Olen täysin tyytyväinen nykyiseen liittymääni, enkä viitsi ryhtyä mihinkään liittymän vaihtoon vain sen takia, että asunnossani on nyt avattu uudet valokuituyhteydet. En myöskään ollut halukas vaihtamaan liittymää vuosi sitten, jolloin soititte viimeksi, ja kerroitte näistä avaamistanne uusista valokuituyhteyksistä. Eli ne olivat uudet vuosi sitten ja ovat taas uusia. Samanlaisia uutuuksia ilmeisesti, kuin ne kuntolaitteet, jotka ovat jo 18 vuoden ajan olleet Chuck Norrisin kunnon salainen ase...

Ja ei, en ole halukas tulemaan toista kertaa henkilökohtaiseen neuvotteluun toimistollenne, kävin siellä jo kerran, enkä saanut sieltä mitään irti. Vaikka saisin hienoja lahjoja, en jaksa siltikään vaihtaa liittymääni.

Kumma homma, kun koittaa puhelinmyyjälle kertoa, että on jo vuosi sitten saanut saman tarjouksen samasta uutuudesta ja käynyt kertaalleen neuvonnassa, saa vastauksen: "Siitä ei nyt ole kysymys, ei ole voinut olla vuosi sitten samasta asiasta kyse, enkä minä ole myymässä mitään..."

Ei toki, eihän se ole myyntiä, jos tahtoo vaan tarjota mahdollisuutta ostaa...
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Samaa paskaa jauhavat minullekin, vaikka olen jo Tampereen Puhelimen asiakas.
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Mulle soitteli lehtimyyjä. Olen kuulemma ollut hyvä asiakas, joka nyt halutaan palkita haluamallani lehdellä. Ehdoteltiin Annaa ja Eevaa ja Apua ja Seuraa ym vastaavia miehisiä laatulehtiä. Aku Ankka sitten viimein kolahti. Minä että joo. Seuraavaksi myyja alkoi kertoa mitä tämä sitten maksaa. Kysyin, että mikäs helvetin palkinto se sellainen on mikä pitää itse maksaa?
Löi mulle luurin korvaan.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eilen aamulla joskus vartin vaille kymmenen soi puhelin. Olin sattuneesta syystä mennyt nukkumaan vasta siinä viiden maissa, eikä olo ollut kovinkaan kehuttava. Vastasin katsomatta numeroa josta puhelu tuli kun kuvittelin että joku kaveri sieltä soittelee. Puhelun alussa pirteä-ääninen tyttö esitteli itsensä ja kyseli jotain jota en muista tyyliin "häiritsenkö" tjsp. Tässä vaiheessa nukahdin puhelin korvassa ja heräsin kun tyttö ihmetteli että "menikö tää poikki, haloo". Sanoin että jatka toki, ja sitten päästiinkin asiaan. Minulla oli tilaisuus ostaa omega/kalanmaksa/ruusupuuöljyä, talvikin kun oli tulossa ja piristystä kaivataan. Tässä vaiheessa jostain syystä repesin nauramaan, ja kerroin että en mä nyt kyllä tarvitse mitään kapseleita, että mulla on ihan hyvä olo. Tyttökin kuulosti vähän siltä, ettei näitä saatana kukaan osta.

Ihan hauska puhelu tuo loppujen lopuksi oli, ihmetyttää vaan edelleen puhelinmyyjien duuni. Tekeekö ne tilinsä sillä, että joku ei vaan osaa sanoa "ei kiitos", vai ostaako noita joku ihan oikeasti?
 

Jindebyne

Jäsen
Minulla oli pari vuotta ihan täysin ilman minkäänlaista riesaa puhelinmyyjistä, mutta sitten ihan omasta aloitteestani tilasin Urheilulehden ja ai perkele kun se pommitus taas alkoi. Eniten vituttaa jos vapaapäivänä joku soittaa klo.10 ja kertoo mulle jostain Seuran megaluokan jymytarjouksesta. Nykyään olen todennut hyvän tavan lopettaa puhelu lyhyeen. Kun myyjä alkaa kertomaan asiaansa, niin sanon "Sulla on varmasti ihan hyvä tarjous siellä, mutta mä en tällähetkellä voi ikäväkyllä tilata mitään lehteä, kun lähden tossa viikon päästä ulkomaille pariksi vuodeksi opiskelemaan." Sen jälkeen on myyjä aina vaan kysynyt, että mihin päin olen menossa ja itse olen vastaillut Kanadaa, Australiaa jne. jonka jälkeen puhelu on loppunut.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Homma menee sillä tavalla, että jos yhtään osoittaa epäröintiä syystä tai toisesta, hyvä myyjä kyllä haistaa saumansa ja usein onnistuu kaupoissa. Itse en viitsi olla ilkeä myyjille, koska opiskelurahojaan tms. ne usein siellä tienaavat, epäröimätön "ei kiitos" tilanteeseen sopivilla lisäkommenteilla tuo parhaan lopputuloksen. Vaimoni oli kiltteytensä vuoksi jonkun aikaa vaikeuksissa myyjien kanssa, mutta onneksi hän on nyt oppinut kieltäytymään kohteliaasti mutta jämäkästi. Mikään periaate mulla ei ole puhelinmyyjiä vastaan, voisin ihan hyvin tilatakin jotain, jos olisi tarve olemassa ja siihen saumaan joku myyjä sattuisi soittamaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Trenchtown kirjoitti:
Ihan hauska puhelu tuo loppujen lopuksi oli, ihmetyttää vaan edelleen puhelinmyyjien duuni. Tekeekö ne tilinsä sillä, että joku ei vaan osaa sanoa "ei kiitos", vai ostaako noita joku ihan oikeasti?
En osaa sanoa noista kapseleista, mutta ammattilehdillä ja muulla yritysmyynnillä saa kuulemani mukaan ihan kohtuutilejä, joten kai ne kauppaakin saa tehtyä. Yksityisille myyminen taitaa perustua pitkälti kylkiäisiin, imarteluun ja tuputtamiseen.
 

Aurora

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Täytyy tässä nyt paljastaa yksi elämäni häpeällisimmistä salaisuuksista, vaikka tätä ketjua lukiessa tuntuu siltä, että moni olisi valmis manaamaan alimpaan helvettiin kaikki puhelinmyyjät. Olen siis itse toiminut puhelinmyyjänä kuukauden verran vuosia sitten lukion jälkeen. En päässyt haluamaani opiskelupaikkaan ja rahaa piti saada, joten olin valmis ottamaan vastaan minkä tahansa työpaikan. No, lehtimyyntifirmaan sitä sitten, yllätys yllätys, pääsi minunkin kaltaiseni nuori, lähestulkoon vailla mitään aikaisempaa työkokemusta. Alkuun luvattiin maksaa kuukausipalkka ja jos paljon sai myytyä, provikat päälle. Työ oli ainakin minunlaiselleni luonteelle helvettiä alusta loppuun saakka, oli todella vaikeaa tyrkyttää ihmisille tuotetta, jota he eivät selvästikään halunneet. Lisäksi liian usein kommentit puhelimen päästä olivat todella törkeitä. Joka tapauksessa myynti ei turhan hyvin sujunut, joten päädyimme yhteisymmärryksessä kuukauden jälkeen lopettamaan työsuhteen. Ikinä en ole myöhemminkään yhtä vastenmielistä työtä tehnyt.

Kokemus opetti kuitenkin vähintään sen, että aina kun minulle puhelinmyyjä soittaa, osaan suhtautua häneen ihmisenä, jota pitää kohdella niin kuin muidenkin alojen työntekijöitä, ystävällisesti.
 

Lyrinna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Aurora kirjoitti:
Täytyy tässä nyt paljastaa yksi elämäni häpeällisimmistä salaisuuksista, vaikka tätä ketjua lukiessa tuntuu siltä, että moni olisi valmis manaamaan alimpaan helvettiin kaikki puhelinmyyjät. Olen siis itse toiminut puhelinmyyjänä kuukauden verran vuosia sitten lukion jälkeen.

Minä olen puhelinhaastattelija. Viime kesä meni soitellessa ihmisille ympäri Suomea ja kyselemällä, olisiko hetki aikaa osallistua milloin mihinkin tutkimukseen. Olen itse asiassa edelleen firmassa tutkimushaastattelijana, joskaan en opiskelukiireiden vuoksi työskentele aktiivisesti. Tosin voisin kuvitella puhelinmyynnin - ainakin provikkapalkalla - olevan vielä puhelinhaastatteluakin vittumaisempaa työtä, emmehän me haastattelijat sentään myy mitään. Alhaista tämä silti on. Voisin kuvitella, että henkilöllä, joka oikein päätoimisesti tekee työkseen puhelinmyyntiä tai -haastatteluja, täytyy olla todella alhainen itsetunto.

Aurora kirjoitti:
Kokemus opetti kuitenkin vähintään sen, että aina kun minulle puhelinmyyjä soittaa, osaan suhtautua häneen ihmisenä, jota pitää kohdella niin kuin muidenkin alojen työntekijöitä, ystävällisesti.

Saman opin minäkin. Tässä ammatissa vittumaisimpia ovat ihmiset, jotka ihan tarkoituksellisesti kohtelevat töykeästi. Kieltäytyä saa, mutta sen voi tehdä myös kohteliaasti eikä tokaisemalla: "Kuule minuu ei kiinnosta paskan vertaa sinun markkinointitutkimukses" tai huutamalla puhelimeen: "EI VITTU KIINNOSTA!". Näitä kumpaakin tuli kesän aikana vastaan, eikä ollut fiilikset kovin korkealla. Yhden oikein vittumaisen vastaajan jäljiltä kävin jopa vessassa tirauttamassa pari kyyneltä.

Enhän minä tässä nyt suoranaisesti mitenkään (viheltelyä) koeta kalastella myötätuntoa puhelintyöläisten jalolle ammattikunnalle, mutta vaikka kuinka olisi paska päivä ja väärä ajankohta, niin please, miettikää asiaa myös teille soittavan kannalta: olemme vain ihmisiä, jotka tekevät työtään. Usein emme edes vapaaehtoisesti.
 

Aurora

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lyrinna kirjoitti:
Minä olen puhelinhaastattelija. Viime kesä meni soitellessa ihmisille ympäri Suomea ja kyselemällä, olisiko hetki aikaa osallistua milloin mihinkin tutkimukseen. Olen itse asiassa edelleen firmassa tutkimushaastattelijana, joskaan en opiskelukiireiden vuoksi työskentele aktiivisesti.

Täytyy tähän vielä todeta, että itselläni on jokin outo hinku aina vastata innoissani kaikenlaisiin kyselytutkimuksiin, niin netissä, kotiin lähetettynä kuin puhelimitsekin. Ehkä on hauskaa päästä omilla mielipiteillään "vaikuttamaan" kyselyjen tuloksiin. Eli vastaan aina ihan mielelläni puhelinhaastatteluihinkin, jos vaan sillä hetkellä ehdin. Näin ollen en oikeastaan tajua, miksi jotkut ihmiset niputtavat puhelinhaastattelijat ja -myyjät samaan porukkaan, sillä se puhelinhaastattelijahan ei halua sinun rahojasi, vaan ainoastaan hetken aikaasi.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aurora kirjoitti:
se puhelinhaastattelijahan ei halua sinun rahojasi, vaan ainoastaan hetken aikaasi.

Puhelinhaastattelijoita pidän puhelinmyyjiä pienempänä pahana. Pakko kuitenkin tunnustaa, että kerran meinasin lyödä luurin korvaan ja lopussa vastailin jotain miettimättä kunnolla edes vastauksia.

Tuolloin minulle soitettiin jostain tutkimuskeskuksesta ja kyseltiin alkuun mielipiteitä muutamasta radiokanavasta, joita kuuntelisin... en vaan kuuntele yhtään radiota, joten tähän ei oikein osannut vastata mitään. Sen jälkeen tuli kaiken huippu. Minulle soitettiin aina neljä lyhyttä pätkää jostain musiikkikappaleesta ja minun piti sanoa, mikä niistä oli eniten minun makuuni ja miltä radiokanavalta todennäköisimmin luulisin kuulevani kyseisen tuotoksen. Haastattelijan mukaan tämä kestäisi vain muutaman minuutin. Todellisuudessa näitä neljän biisin settejä tuli ainakin 20, ja koko haastatteluun meni aikaa reilusti yli vartin. Eniten vitutti, että äänenlaatu näissä pätkissä oli sitä luokkaa, kuin soittaja painaisi kännykän kuulokkeen stereoiden kaiutinta vasten... kamala kohina, biiseistä ei saanut selvää etc...

Silloin otti oikeasti päähän. Eihän se haastattelijan vika ollut, mutta olisi toki ollut rehellistä sanoa, että tuohon haastatteluun menee vähän enemmän, kuin muutaman minuutin...
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Aurora kirjoitti:
Kokemus opetti kuitenkin vähintään sen, että aina kun minulle puhelinmyyjä soittaa, osaan suhtautua häneen ihmisenä, jota pitää kohdella niin kuin muidenkin alojen työntekijöitä, ystävällisesti.

Omalla kohdallani muuttaisin tekstiä sen verran, että korvaisin sanan "ystävällisesti" sanalla "asiallisesti" - näin pyrin tekemään kaikissa tapauksissa, jopa niissä joissa myyjästä on todella vaikea päästä eroon.

Yleensäkin kaupantekotilanteissa asiallinen linja on paras, vasta siinä vaiheessa jos on palvelun erinomaisen hyvää muutan asiallista linjaa entistäkin ystävällisempään suuntaan ja jos/kun olen todella tyytyväinen palveluun niin tottahan palkitsen sen jollain tapaa - jollei muuta niin kohteliaalla kiitoksella.

vlad.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös