Puhelinmyyjät – nuo ”ystävämme”

  • 334 671
  • 1 378

JanJ

Jäsen
Fosse kirjoitti:
Meillä päättyi erään viikkolehden tilaus ja ystävällinen lehtimmyjä soittelikin samantien perään ja puhe alkoi hyvälle tilaajalle 4 kuukauden ilmaistilaus. Ja kun oli lehden valinnut, niin kerrottiin että pitää muuten 8 seuraavaa kuukautta maksaa itse. No olin lehteä kuitenkin ollut tilaamassa, joten päätin käyttää "tarjouksen" hyödyksi.
Valitettavan moni ulkoinen puhelinmarkkinoija käyttää noita myyntispiikkejä. Ja ulkoisiahan on esimerkiksi Yhtyneillä kaikki myyjät. Sanomalla ja A-lehdillä onkin sitten omat yksiköt joilta tuollaiset puheet on kielletty. Toki Sanomaa ja A-lehtiä myy myös ulkoiset. Sieltä voi aina tulla ihan mitä tahansa. Ne ovat juurikin ne pahimmat maineen pilaajat. Firmoja en uskalla tässä nimetä.

Tilaus tulee oletettavasti voimaan vasta 1-2 sisällä, joten jos tilauksesta on mennyt 2 päivää, niin voiko tuon asiakaspalvelussa noin vain perua?
Tottakai voi, sano sinne että luvattu tarjous ei pitänyt paikkaansa niin se katkeaa heti ja menee vielä palaute kyseiselle myyjälle.
Niin, siis soita suoraan lehtikustantajan asiakaspalveluun. Älä myyntikonttoriin, koska he eivät yleensä kuitenkaan tee peruutuksia vaikka niin lupaisivat.
 

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
JanJ kirjoitti:
Valitettavan moni ulkoinen puhelinmarkkinoija käyttää noita myyntispiikkejä. Ja ulkoisiahan on esimerkiksi Yhtyneillä kaikki myyjät. Sanomalla ja A-lehdillä onkin sitten omat yksiköt joilta tuollaiset puheet on kielletty. Toki Sanomaa ja A-lehtiä myy myös ulkoiset. Sieltä voi aina tulla ihan mitä tahansa. Ne ovat juurikin ne pahimmat maineen pilaajat. Firmoja en uskalla tässä nimetä.

Tottakai voi, sano sinne että luvattu tarjous ei pitänyt paikkaansa niin se katkeaa heti ja menee vielä palaute kyseiselle myyjälle.
Niin, siis soita suoraan lehtikustantajan asiakaspalveluun. Älä myyntikonttoriin, koska he eivät yleensä kuitenkaan tee peruutuksia vaikka niin lupaisivat.
Kyseessä oli A-lehtiin kuuluva lehti, ja lehtimyyjän esittelyssä olin kuulevani jotain myyntipäällikkö (tjsp), joka varta vasten soitteli ja halusi palkita uskollisia asiakkaita. Tuli tosiaan niin iloisesti tuo 4 kuukauden palkitseminen, jonka jälkeen lueteltiin piiiitkä lista lehdistä, joista sai jonku valita. Kun jokin lehti oli valittu, niin alettiin puhumaan hinnasta...

Kiitokset JanJ:lle kommentista, taidan tosiaan soittaa heti huomenna tuonne asiakaspalveluun, perua kyseisen tilauksen ja tilata sen jälkeen lehden itse.
 

Claudius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Päivän hyvä työ

Nyt on sitten päivän hyvä työ tullut tehtyä. Tuossa hetki sitten sain puhelun, jossa nuorehko naisääni savon murteella tiedusteli, josko minulla olisi hetki aikaa kuunnella, mitä hänellä on kerrottavana. No eipä mulla muutakaan ollut, joten vastasin myöntävästi. Sitten sainkin olla pari-kolme minuuttia pelkkänä kuunteluoppilaana, kun naisääni tykitti hyvin opeteltuja mainospuheitaan. IS-Veikkaajaahan tuo kauppasi.

Itse olen aikoinaan tehnyt jonkin aikaa hieman saman tyyppistä työtä, joten tiedän, miten vittumaista puuhaa se on soitella tuntemattomille ihmisille ja yrittää saada myytyä omaa tuotettaan. Niinpä minua alkoi hieman säälittää tuo todennäköinen opiskelija, joka koittaa saada hieman lisätuloja. Tarjous sinällään ei ollut mitenkään erikoinen, mutta nyt kuitenkin olen puolen vuoden ajan IS-Veikkaajan tilaaja.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Minulle soitti myös IS Veikkaajan myyjä. Höpötti jotain liigapörssistä plaaplaaplaa, mutta ei napannut. IS Veikkaaja on mielestäni lehtenä huono.. parempiakin lehtiä on. Varsinkin kun ravit eivät nappaa yhtään niin lehdestä on 1/3 paskaa. Huhujahan siellä on varsin hyvin, toinen juttu sitten on pitävätkö ne paikkaansa.
 

Claudius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Speedye kirjoitti:
Minulle soitti myös IS Veikkaajan myyjä. Höpötti jotain liigapörssistä plaaplaaplaa, mutta ei napannut. IS Veikkaaja on mielestäni lehtenä huono.. parempiakin lehtiä on. Varsinkin kun ravit eivät nappaa yhtään niin lehdestä on 1/3 paskaa. Huhujahan siellä on varsin hyvin, toinen juttu sitten on pitävätkö ne paikkaansa.

Samasta paperista ovat myyjät lukeneet tarinansa. Liigapörssistä lähdettiin täälläkin liikkeelle.

Lehtenähän IS-Veikkaaja ei mikään erikoinen ole, mutta kyllä sitä tulee aina silloin tällöin lueskeltua (varsinkin ravi-osiota). Alkoi vaan tosiaan säälittää tuo myyjä, joten meninpä tilaamaan.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Uleåborgir - puhelinmyyjän unelma!

Claudius kirjoitti:
Nyt on sitten päivän hyvä työ tullut tehtyä. Tuossa hetki sitten sain puhelun

- - -

IS-Veikkaajaahan tuo kauppasi.

- - -

Tarjous sinällään ei ollut mitenkään erikoinen, mutta nyt kuitenkin olen puolen vuoden ajan IS-Veikkaajan tilaaja.

Puhelinmyyjät ovat saaneet kaupattua minulle ainakin

- IS Veikkaajan
- Urheilulehden
- Soundin
- Loisto-tv-kanavapaketin (Discoveryt, BBC...)
- Kalevan
- Aku Ankan
- Tiede-lehden
- Tieteen kuvalehden
- Erä-lehden

ja juuri äsken liityin Erä-lehden kirjakerhoon, tilasin Rapalan legendaariset uistimet -laitoksen hintaan 9,90€ (58,86 mk)+ Metsästäjän ja kalastajan vuosikirjan, 0€ + postituskulut 3 € (17,83 mk) puhelinmyyjän soitettua.

Ja nautin jokaisesta noista lehdestä ja palvelusta!

Kiitos puhelinmyyjät! Ilman teitä ei olisi tullut mieleenikään (pl. UL, IS-Veikkaaja, Tiede) tilata noita. Puhelinmyyjät olette IHQ-pihqja!

P.S. Ihan loistavaa perjantaita JUST SULLE!
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Speedye kirjoitti:
Minulle soitti myös IS Veikkaajan myyjä. Höpötti jotain liigapörssistä plaaplaaplaa, mutta ei napannut.

Kyllä, sanoi vielä jotain tyyliin: "Huomasin että olet pärjännyt Liigapörssissä hyvin." ja muistin juuri sijoitukseni ja sanoin "No ei 30 000 niin hyvä sijoitus ole."
 
Puhelinmyynti tulisi kieltää lailla, ihan niiden ihmisten vuoksi jotka sitä joutuvat tekemään. Yksinkertaisesti ainakaan suomalaiseen kulttuuriin ei istu, että tyrkytetään tuotetta tuntemattomille ihmisille.

Työnä itse jaksoin tehdä tätä kokonaiset neljä tuntia aikanaan Kauppalehteä myymällä. (Tosin myymällä sana on väärä, koska en myynyt yhtään). Toimistossa oli tuolloin pienet kopit, joissa oli vain lista numeroita ja puhelin. Siitä vaan sitten kampeamaan. Työhön kuului myös koulutus, eli sinulle annettiin käteen lista argumentteja ja niihin vastalauseet. Piti sanoa, että soitit kauppalehdestä, vaikka oikeasti soitit eräästä puhelinpajasta. Elävästi mieleen piirtyi paikan tragikoominen ilme ja sininen paita sekä solmio päälle ollut paikan "myyntitykki" (noin 40-50 vuotias mies) joka avoimesti huudahdi "jes!" kun Kauppalehden suostui joku raukka tilaamaan. Kaverilla oli selkeästi "draivi" päällä, mikä paikan ulkoasuun ja työhön nähden oli itsestä jo nuorena poikana huvittavaa.

Kerran kävin myös "työpaikkahaastattelussa" jossa eräässä puhelintakomossa tyrkytyksen kohteena olisivat olleet 12 osaa sisältävä tietosanakirja. Ei ollut kovin vaikea kieltäytyä työstä. ("Sanot, että kuinka tärkeää teille on sivistää itseänne..")

Vastuulliset tästä ja koko puhelinmarkkinoinnista pitäisi etsiä ja ampua aamunkoitteessa.
 

Arttu#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Minulla on tapana tehdä heti asia selväksi että "ei kiinnosta." Ei jotenkin tee mieli antaa kyseisen puhelinmyyjän sepittää kaikenlaisia tarjouksia turhaan vaan sanon suoraan "Anteeksi mutta ei oikein kiinnosta, näkemiin".

Seinfeldissa oli huvittava esimerkki miten voisi lopettaa puhelun:
Puhelinmyyjä soittaa ja alkaa esittää tarjouksia. sanot "Anteeksi mutta on hirveä kiire, antaisitko kotinumerosi niin soitan sinulle möyhemmin?"
Myyjä "No en varsinaisesti haluaisi antaa numeroni tuntemattomille, enkä haluaisi sitten että tuntemattomat minulle soittaa".
Siihen sitten tokaiset " No nyt tiedät miltä minusta tuntuu" ja lyöt luurin korvaan.
(Tarina meni jotenkin noin)
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Allekirjoittanut on harrastanut puhelinmyyntiä yhteensä 10 arkipäivän ajan, joista neljä päivää olin sairaslomalla. Pelkkä provikka palkka oli käytössä. Kyllä se vaan on niin, että tätä työtä ei voi oikeasti suositella kenellekään.
 

JanJ

Jäsen
Kipa84 kirjoitti:
Kyllä se vaan on niin, että tätä työtä ei voi oikeasti suositella kenellekään.
A-lehtien Tampereen paras myyjä tekee sen normi 6h/päivä yhdessä vuorossa eli aamuvuorossa. Bruttopalkka on melko tarkkaan neljä tonnia joka kuukausi. Joten häneltä voisi kysyä toisenlaiset suositukset.

Mutta joo, itse en ryhtyisi puhelinmyyjäksi, koska en olisi siinä kovinkaan hyvä. Mutta se, että en olisi hyvä puhelinmyyjä, ei tarkoita sitä etten suosittelisi sitä kenellekään. Se meinaan soveltuu tietyn tyyppisille ihmisille kuin nyrkki Grönvallin silmään.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
JanJ kirjoitti:
A-lehtien Tampereen paras myyjä tekee sen normi 6h/päivä yhdessä vuorossa eli aamuvuorossa. Bruttopalkka on melko tarkkaan neljä tonnia joka kuukausi. Joten häneltä voisi kysyä toisenlaiset suositukset.
Samanlainen tarina, tapahtunut 90-luvun lopulla Helsingissä. Paras myyjä teki tällä 6h vuorolla/5 krt viikko tiliä bruttona noin 20 000 markkaa kuussa. Tähän päälle kaikki tavara-, matka- yms palkinnot mitä sai eri lehtien myyntikilpailuista niin mikäs siinä. Helpot rahat ainakin hän teki ja on käsittääkseni samoissa hommissa edelleen.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Nikke kirjoitti:
Samanlainen tarina, tapahtunut 90-luvun lopulla Helsingissä. Paras myyjä teki tällä 6h vuorolla/5 krt viikko tiliä bruttona noin 20 000 markkaa kuussa. Tähän päälle kaikki tavara-, matka- yms palkinnot mitä sai eri lehtien myyntikilpailuista niin mikäs siinä. Helpot rahat ainakin hän teki ja on käsittääkseni samoissa hommissa edelleen.


Okei, pakko perua puheita, kyllähän tätä työtä voi joillekin suositella! :) Taisin hieman liikaa yleistää tuossa edellisessä kommentissani. Esimerkiksi siinä toimistossa jossa allekirjoittanut jaksoi sen pari viikkoa räpiköidä ei ollut yhtään tuollaisia edellä mainittuja myyntitykkejä. Sanotaan nyt kuitenkin vielä että itse en aio enää koskaan kyseiseen hommaan ryhtyä. :)
 

JanJ

Jäsen
Nikke kirjoitti:
Samanlainen tarina, tapahtunut 90-luvun lopulla Helsingissä. Paras myyjä teki tällä 6h vuorolla/5 krt viikko tiliä bruttona noin 20 000 markkaa kuussa. Tähän päälle kaikki tavara-, matka- yms palkinnot mitä sai eri lehtien myyntikilpailuista niin mikäs siinä. Helpot rahat ainakin hän teki ja on käsittääkseni samoissa hommissa edelleen.
Tarinat erikseen, mutta kätteni kautta kulki aikanaan palkkalaskelmat. Ja Helsingistä löytyy A-lehdiltä ainakin 3 jotka vetää 4 kiloa kuussa bruttona. Ei se mahdotonta ole. Bonukset kasvaa samassa suhteessa kuin liikevaihto. Mutta siihen pystyy koko Suomestakin ehkä 10 kaveria, kun vedetään kasaan kaikki uusmyyntitoimistot. Jatkomyynti on asia erikseen.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
JanJ kirjoitti:
Tarinat erikseen, mutta kätteni kautta kulki aikanaan palkkalaskelmat. Ja Helsingistä löytyy A-lehdiltä ainakin 3 jotka vetää 4 kiloa kuussa bruttona. Ei se mahdotonta ole. Bonukset kasvaa samassa suhteessa kuin liikevaihto. Mutta siihen pystyy koko Suomestakin ehkä 10 kaveria, kun vedetään kasaan kaikki uusmyyntitoimistot. Jatkomyynti on asia erikseen.
Joo, kyllä tämä jamppa oli aivan uskomaton. Hyvä hit-rate taisi olla 20-25%, tällä kundilla noin 50%. Sokerina pohjalla mies sai vielä uskomattoman hyvää asiakaspalautetta eli asiakkaalle ei syntynyt mielikuvaa siitä että heille olisi jotain tyrkytetty.
 
iiron_troikka kirjoitti:
Puhelinmyynti tulisi kieltää lailla, ihan niiden ihmisten vuoksi jotka sitä joutuvat tekemään. Yksinkertaisesti ainakaan suomalaiseen kulttuuriin ei istu, että tyrkytetään tuotetta tuntemattomille ihmisille.

Työnä itse jaksoin tehdä tätä kokonaiset neljä tuntia aikanaan Kauppalehteä myymällä. (Tosin myymällä sana on väärä, koska en myynyt yhtään). Toimistossa oli tuolloin pienet kopit, joissa oli vain lista numeroita ja puhelin. Siitä vaan sitten kampeamaan. Työhön kuului myös koulutus, eli sinulle annettiin käteen lista argumentteja ja niihin vastalauseet. Piti sanoa, että soitit kauppalehdestä, vaikka oikeasti soitit eräästä puhelinpajasta.
Pistin hiukan paremmaksi, sillä kauppasin tänään erinäisiä ammattijulkaisuja kyseisten alojen yrityksille vajaat 5h. Olosuhteet olivat melkein samat, toimisto vaan oli kyhätty nuhjuiseen teollisuushalliin.

Koulutus kesti vajaan tunnin, jossa muutama moniste piti plärätä läpi ja kahvin jälkeen jo lyötiin kännykkä ja hands free käteen.

Insinööritoimistot eivät osta rakennuslehteä, maalariliikkeet eivät osta ympäristölehteä ja kampaamontädit eivät osta asiakaspalvelulehteä, ainakaan minulta. Yritä siinä sitten.

Paikan pomo, n. 50v lupsakka mies möisi vaikka kaljulle kamman ja sokealle television. Hyvin harvasta ihmisestä on moiseen.

Huomenna lopputili.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tänään jo kaksi puhelinmyyjää piinannut. Ensin soitteli joku ujo tyttö ja kaupusteli MikroPC:tä edulliseen hintaan. En ostanut, kuten en ole aiemminkaan ostanut. Vaikka satunkin saamaan TEK:n opiskelijajäsenenä Tekniikka ja Talous -lehden ilmaiseksi, se ei tarkoita, että olisin kiinnostunut tietokoneista ja saman kustantamon markkinoimasta tietokonelehdestä, vaikka se olisi kuinka edullinen. Toivotimme hyvät päivänjatkot toisillemme. Tosin sen verran meikäläisessä asui pientä mulkvistia, että kun litania uskomattomista jäseneduista alkoi, laitoin puhelimen pöydälle ja kuulostelin muutaman sekunnin välein, vieläkö esittely jatkuu...

Hetki sitten soitti taasen joku oululainen helppoheikki. Lupsakka äijä jutteli lupsakoita. Meikäläinen oli kuulemma palkittu jonkun asiakaskyselyn takia. Paha sanoa, minkä, mutta kuulemma näin oli. Nyt olisi saanut Aku Ankkaa, Urheilulehteä tai Tuulilasia palkkioksi ilmaiseksi, lehti olisi vain ottanut käsittelykulut. Eli siis, Urhelulehti olisi maksanut 1½ vuoden tilauksena n. 100€, ja viisi kuukautta olisi kustantanut 36€. Mutta kun ei kiinnosta, niin ei kiinnosta. Mielestäni se ei ole mikään palkkio, jos joutuu maksamaan.

En ikinä ole ostanut mitään puhelinmyynnin kautta ihan periaatteen vuoksi. Enkä osta. Turhaan te mulle soittelette.
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ainakin meillä on viimeisen kuukauden aikana puhelinmyyjät alkaneet soittelemaan ihan älyttömän usein. 2-3 kpl päivän aikana tasaisesti. Sanon heti, etten tilaa mitään ja jos vasta-argumentointi alkaa, lyön luurin kylmästi korvaan. Alkaa kyrsimään nuo myyjät pikkuhiljaa.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Sistis kirjoitti:
En ikinä ole ostanut mitään puhelinmyynnin kautta ihan periaatteen vuoksi.
Koska huomattavan moni on liikkeellä vastaavalla periaatteella, niin haluaisin vaan tietää että mihin se perustuu vai perustuuko yhtään mihinkään?

Jos lehtiä tilaa, niin niitä muuten kannattaa tilata puhelinmyyjältä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Rontti kirjoitti:
Koska huomattavan moni on liikkeellä vastaavalla periaatteella, niin haluaisin vaan tietää että mihin se perustuu vai perustuuko yhtään mihinkään?

Jos lehtiä tilaa, niin niitä muuten kannattaa tilata puhelinmyyjältä.

Meikäläisellä se taitaa perustua ihan alitajuiseen inhoon kyseistä ammattikuntaa kohtaan. Ja siihen, että en juurikaan tilaa lehtiä. Soundin tilasin verkon kautta, ja silloin verkko-tilaajat saivat 10€:n (tms.) alennuksen.

Itse yleisesti ottaen tahdon ostaa tuotteita silloin, kun itse tajuan tarvitsevani sellaista. En silloin, kun minulle soitetaan ja kerrotaan, että "halvalla saisi".
 

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
Rontti kirjoitti:
Koska huomattavan moni on liikkeellä vastaavalla periaatteella, niin haluaisin vaan tietää että mihin se perustuu vai perustuuko yhtään mihinkään?

Jos lehtiä tilaa, niin niitä muuten kannattaa tilata puhelinmyyjältä.
No mihin tämä sitten perustuu, vai perustuuko yhtään mihinkään? Helpompi tilata netistä itse, niin jää paskanjauhanta/kusetus välistä pois.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Sistis kirjoitti:
Hetki sitten soitti taasen joku oululainen helppoheikki. Lupsakka äijä jutteli lupsakoita. Meikäläinen oli kuulemma palkittu jonkun asiakaskyselyn takia. Paha sanoa, minkä, mutta kuulemma näin oli. Nyt olisi saanut Aku Ankkaa, Urheilulehteä tai Tuulilasia palkkioksi ilmaiseksi, lehti olisi vain ottanut käsittelykulut. Eli siis, Urhelulehti olisi maksanut 1½ vuoden tilauksena n. 100€, ja viisi kuukautta olisi kustantanut 36€.


Itselleni kävi ihan samalla tavalla jokunen viikko sitten. Samat litaniat kuin yllä. Ei uskonut ei sitten millään. Lopuksi tarjosi vielä tälläistä etua. Jos tilaan nyt samantien, saan kaupan päälle 10 lippua HJK:n kotiotteluihin. Kun sanoin että ei suomalainen potkupallo kiinnosta, tämä myyjä totesi: Ainahan voit myydä ne eteenpäin kavereillesi tai jollekin muulle.
Kun totesin että sinusta kun on noin helppoa myydä ne (fudisliput), mikset sitten mene ja myy itse ne. Siihen loppui se puhelu.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sistis kirjoitti:
Hetki sitten soitti taasen joku oululainen helppoheikki. Lupsakka äijä jutteli lupsakoita. Meikäläinen oli kuulemma palkittu jonkun asiakaskyselyn takia.

Nää samat saatanan lupsakat idioottimurteen vääntäjät soittelivat mulle jo viime kesänä ja tänä kesänä sama ralli jatkuu. Ennen soitteli pohjoisen murteella vääntävä nainen ja tänä kesänä mies. Aika ahkeria näyttävät olevan, jos samoja tyyppejä ovat. Numero on joku 020 - alkuinen.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Näkkäri kirjoitti:
Nää samat saatanan lupsakat idioottimurteen vääntäjät soittelivat mulle jo viime kesänä ja tänä kesänä sama ralli jatkuu. Ennen soitteli pohjoisen murteella vääntävä nainen ja tänä kesänä mies. Aika ahkeria näyttävät olevan, jos samoja tyyppejä ovat. Numero on joku 020 - alkuinen.

Samaisesta aiheesta tuli kirjoiteltua jo pari viikkoa sitten vitutusketjuun. Itselläni ensimmäisen kerran lehden hinta itselle taisi tulla eteen siinä vaiheessa kun puhelu oli kestänyt tuollaisen 4-5 minuuttia. Sitä ennen puhuttiin ainoastaan edusta, eikä kustannuksista pätkääkään.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Tuotahan ne nyt käyttävät aloituksena, että olet voittanut sitä ja tätä arpajaisista. Saat yleensä useamman kk lehdet ilmaiseksi, arvo voisi olla jotain 75 euroa. Sanotaan vuoden lehdet. Silti sun täytyy maksaa käsittelykuluja 25, eli reilu 2 euroa kuussa. Ei se mielestäni ole ilmaista. Pitää keksiä hyviä argumentteja noihin.

Tilasin kaksi viikkoa sitten lehden miellyttävä-ääniseltä nuorelta mieheltä, koska hän kertoi lehdestä sen mitä halusin ja itsellä oli halu tilata tuo lehti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös