Puhelinmyyjät – nuo ”ystävämme”

  • 334 631
  • 1 378

Taskusorsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Ilves
Itse harjoitan nyt kesällä puhelinmyyntiä, mutta mutta lehtiä en kauppaa. Pakko se oli joku duuni ottaa, että saa vuokran maksettua ja nyt olen sit about kuukauden tehnyt tätä duunia ja ei ole tarvinnut edes katua, koska jollain tapaa pidän tästä ja palkkakaan ei ole mikään huono jos jaksaa jotain tehdä.
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Jonakin aamuna tässä viikon verran takaperin soitteli joku puhelinmyyjä aamukymmeneltä. Kesken unien siihen tietysti heräsin ja sopersin nimen luuriin. Hetihän myyjä arvasi, etten ihan terävänä ollut ja kyseli, soittiko pahaan aikaan. Tottahan toki sanoin sitten, että itseasiassa unet on vielä vähän kesken. Sepä ei tuntunut myyjää haittaavan, vaan hän vaan sanoi "ahah" ja alkoi lukemaan paperista sitä aina yhtä mielenkiintoista mainospuhetta.

Puhelu ei kestänyt enää kovin kauaa. Mikä idea sitä on edes kysyä, kun kuitenkin jatkaa sitä sössötystä?

Olisiko samana päivänä ollut, kun vastasin ihan normaalisti puhelimeen "Cmprs" (siis omalla nimellä), joku äijä sopersi väsyneen krapulaisella äänellä "Onkos siellä Cn... Cmmt... Cmntrs... siis Cmprs." Repeillen sanoin että joo kyllä on ja niin sama takkuilu jatkui jossakin bokseri-esittelyissä. Kerrankin sai edes pientä hymyä kasvoille puhelinmyyjän toimesta. Ostamatta toki jäi luurikalsongit tälläkin kertaa.
 

Sera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ai ne pelaa taas...
Työn puolesta on pakko vastata kaikkiin oudoista numeroista tuleviin puheluihin, joten puhelinmyyjiltä en voi välttyä. Minulle soitellaan säännöllisin väliajoin milloin mistäkin vauvalehdestä tai lasten kirjakerhosta. En käsitä miten olen heidän listoilleen päätynyt, koska jälkikasvua ei ole. On varsin ärsyttävää, kun tekopirteä ääni luurista toitottaa, että "Heippatirallaa vain täältä perheen pienempien omasta iloisesta kirjakerhosta! Saanko heti alkuun tiedustella minkä ikäisiä lapsia teillä on?" Joskus vastaan kohteliaasti, ettei ole lapsia ollenkaan, näkemiin. Joskus sorrun mukahauskuuteen vastaamalla, että ainoa pieni perheenjäsen on kissa 4v. joka ei pidä kirjallisuudesta. Yritän aina muistaa, että soittajakin on vain ihminen ansaitsemassa elantoaan, vaikka toisinaan risookin moinen häiriköinti. Mielestäni on arveluttavaa ylipäätään soitella ihmisille vauva/lapsiasioissa. Tuskin ainakaan lapsettomuushoidosta juuri palaava väsynyt ihminen ilahtuu tuollaisesta soitosta..
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viime päivinä on kahdesta eri numerosta yritetty useamminkin tavoittaa. Toinen oli 045-alkuinen ja haulla löytyi joku Glorium/PP-media. Toinen on 09-alkuinen eikä löydy tietoja. Tosiaankin taitaa uudet innokkaat kesätyöläiset olla vauhdissa.
 
Soittelin tuossa isän kans viikonloppuna (67v) ja ihmettelin kun oli joku puhelinmyyjä tarjonnut hänelle liittymää jossa 5 e sai 50 tuntia puhetta että vaihdettaisko vanha 500 min 17,90 pois ja vielä saa sunnuntaipuhelut eurolla.
Jäin ihmettelemään tätä ja soitin maanantaina Soneralle ,kyselläkseni millainen tuo liittymä on.
No myyjähän oli vetäny isää alta lipan 5 e kk sisältää puheaikaa 50 min ja sitten sunnuntaipuhelut sopimus tehdään niin että se on vuodeksi kerrallaan voimassa mutta tämmöisesta ei mitään mainintaa.Soittelin isälle takas ja sanoin että ottaa yhteyttä tele-finlandiin ja ottaa vanhan liittymänsä takas.
Olis tullu uudella liittymällä paljon kalliimmaksi porissa n 5 tuntia mitä yleensä laskusta on puhutut löytäny ja sitten se mystinen soneran aloitusmaksu päälle.Vittu mitä touhua.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Itse puhuin eilen yhden puhelinmyyjätytön siihen tilanteeseen, että hän sanoi, että ei tässä pysty oikein sulle mitään myymään. Tarjosi DNA:n liittymää. Hinnat ihan samat kuin nykyään, asiakaspalvelukin on oikein suomalainen. Nykyisessä liittymässäni (Kolumbus) ei kuulemma ole. Niin no, mulla on ollut matkapuhelinliittymä viimeiset 10 vuotta. Kertaakaan en ole soittanut. Mitäpä sillä väliä, minkä maalainen se on...

Puhe-etuakin olisi saanut 5 euroa kuukaudelle. Ei ole käyttöä, nytkään ei ole tullut puhelinlaskua 2 kuukauteen. Korkeintaan sitä, että ei tulisi sitten 3 tai 4 kuukauteen.

Olen lopettanut tuon tylyttämisen puhelimessa. Paljon hauskempaa on yrittää puhua myyjä pussiin, että se ei kertakaikkiaan pysty enää tarjoamaan mitään. Siinä on vähän haastetta, toisin kuin luurin korvaan lyömisessä.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Puhe-etuakin olisi saanut 5 euroa kuukaudelle. Ei ole käyttöä, nytkään ei ole tullut puhelinlaskua 2 kuukauteen. Korkeintaan sitä, että ei tulisi sitten 3 tai 4 kuukauteen.

Olen lopettanut tuon tylyttämisen puhelimessa. Paljon hauskempaa on yrittää puhua myyjä pussiin, että se ei kertakaikkiaan pysty enää tarjoamaan mitään. Siinä on vähän haastetta, toisin kuin luurin korvaan lyömisessä.

Siis mitä tämä juttu oikein on, tuossahan tuo tarjous juurikin on mitä pystyttiin tarjoamaa, eli halvempaa puhumista. Miten niin puhuit hänet pussiin että ei pysty enää mitään tarjoamaan.
 

proffa#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kai Suikkanen, Pool ja NHL
Hupaisia ne kyllä on..

Tänään puhelimeni soi tuossa päivällä katsoin, että tuntematon numerohan siellä soittelee ja silloin arvasinkin, että kuka siellä soittelee yleensä lyön puhelinmyyjille luurinkorvaan, mutta nyt olin sen verta innoissani koulunpäätöksestä joten aloitin jutustelun myyjän kanssa..

Proffa : Haloo.
Myyjä : Hyvää päivää tarjoan sinulle ilmaiseksi parta koneen.
Proffa : Entä jos ei kasva parta?
Myyjä : Pienen nauramisen jälkeen, sanoo että noh sitten ei voi mitään ja toivotteli hyvää viikonloppua.

Eipä tuo nyt niin semi hauska juttu ollut, mutta kyllä me kaverimme kanssa tälle jutulle naurettiin.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Helvata sentään... eilen illalla lähempänä yhdeksää soi puhelin. Puhelinmyyjät ovat muuten nykyään alkaneet soitella taas näkyvästä numerosta, kun ihmiset eivät ilmeisesti enää muuten vastaile...

Joka tapauksessa, olin viettämässä ravintolailtaa (en kännäämässä, vaan syömässä työpaikan piikkiin) ja tunsin kuinka taskussa värisee. Jaaha, outo numero, kukahan tämä on... A-lehdistä soiteltiin ja kaupattin Soundia - lehteä, jonka tilauksen olin irtisanonut vuoden vaihteessa. Samalla tein periaatepäätöksen, että A-lehdiltä en heidän asiakaspalvelunsa laadun vuoksi tilaa enää ikinä mitään (aiheesta lisää ketjussa 'Laadukasta asiakaspalvelua', jos kiinnostaa).

Noh, joka tapauksessa joku tyttö sieltä yritti kovasti hyvällä tarjouksella tätä lehteä tyrkyttää, lisäksi olisin saanut ilmaiset näytenumerot joistain lehdistä, jotka eivät tosiaankaan kiinnostaneet minua. Sanoin tytölle jo hyvissä ajoin, että en aio tilata mitään enää A-lehdiltä asiakaspalvelusta saamieni erittäin negatiivisten kokemusten vuoksi. Tyttö tähän heti, että "mutta eihän tämä asiakaspalvelu liity minuun mitenkään!". Sanoin tähän, että valitettavasti olen tehnyt periaatepäätöksen, että A-lehdistä en tilaa enää ikinä mitään. Tyttö vielä yritti kovasti jankata, että "Ajattele sitä vaikka siten, että sä tilaat sen lehden multa, etkä A-lehdiltä"...

Jeah, hyvä yritys, mutta minä en ole helppo. En, vaikka tytöllä olikin ihan nätti ääni.
 

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
Joudun vastailemaan käytännössä kaikkiin tuleviin puheluihin, yrittäjä kun olen. Tässä männä päivänä joku kivaääninen nuorinainen soittelee ja rupeaa innostuneesti kertomaan kuinka tärkeää on pitää tietoja yllä heidän valtakunnallisessa yritysrekisterissään. No, hieman helpostihuijattavana (tunnustin kerran puhelimessa päiväunilta herätettynä ettemme omaa TV-lupaa) kuuntelin innostuneesti ja vastailin kysymyksiin koskien osoitetietoja ja toimialakuvauksia. Sitten lopuksi neitokainen ilmoittaa, että tästä tulee nyt sitten 390 €:n lasku kotiin ja hyvää päivän jatkoa. Siinä vaiheessa rupesi hieman ärsyttämään. Ensin jauhetaan mukavia ja painotetaan "kuinka tärkeää on tietojen ylläpitäminen valtakunnallisessa rekisterissä" ja sitten kerrotaan että tää muuten maksaa vitusti, heippa. No siinä sitten joutu ilmotteleen ettei tuu latin latia täältä, koska markkinointi hoidetaan toista kautta. Puhelu loppui tämän jälkeen lyhyeen. Suoraan firmaan lähetetyistä mukalaskuista on päästy, niin sitten ruvetaan puskemaan puhelimen kautta. Ajan haaskausta tämäkin homma.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Tilasin ilmaistilauksena Aku Ankan netistä oliko nyt kuukaudeksi tossa huhti-toukokuun taitteessa. Tänä aamuna herätti puhelinmyyjä ja jo kolmatta kertaa on tyrkyttämässä Aku Ankkaa. Kyllä osaan sanoa ei kiitos, mutta kolme kertaa samaa asiaa niin alkaa tulla jo vähän suoremmin vastauksia. Tai itseasiassa sanoin heti että en tälläkään kertaa tilaa ja tämä on jo kolmas kerta, niin tyttö toivotti vaan seuraavaksi hyvät päivät.

On se ihme ettei niillä ilmeisesti ole mitään listaa mihin on jo koitettu tyrkyttää ja aina uuden henkilön tullessa vuoroon vedetään sama lista läpi.
Outoa menoa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
On se ihme ettei niillä ilmeisesti ole mitään listaa mihin on jo koitettu tyrkyttää ja aina uuden henkilön tullessa vuoroon vedetään sama lista läpi.
Outoa menoa.

Niillä on listat ja myös tiedot mitä edellisellä kerralla on vastattu.
 

jokkee

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
No kuinka kauan minun täytyy vielä toistella etten ole aikeissa tilata Akkaria, tai millä vastauksella saisin rastin siihen 'turha yrittää' kohtaan listassa...?

Siihen on hankalaa vaikuttaa jos toimistot ympäri maata printtailevat samoja listoja, lisäksi on mahdollista että nimenomainen myyjä ei tuhoa tietoja vaan toimittaa ne uudelleen käsiteltäviksi. Hommahan toimii ihan käsipelillä eikä erehtyminen ole olleenkaan mahdotonta. Tämä samojen henkilöiden pommittaminen ei tietenkään hyödytä ketään eikä siksi missään nimessä ole tarkoituksen mukaista, ja harvoin itse soittaja on siitä vastuussa tai tietoinen.
 

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
Viime aikoina on jälleen alkanut puheluita tulemaan ja liekö näitä uusia työntekijöitä vai mitä, kun kuulee selvästi että luetaan suoraan paperista jotain maunoslauseita, eikä kuunnella vastapäätä ollenkaan. Seuraava dialogi alkuviikosta.

Myyjä: blaa blaah blaah (kesti noin 2 minuuttia, jossa kysytään soittaako pahaan aikaan. Ja vaikka soittaskin, niin vastaus on että no hyvä ja blaah blaah alkaa).... Mulla ois sulle tämmöinen erikoistarjous tämmöisestä lehdestä, kiinnostaasko?
Fosse: Täytyy kyllä sanoa, ettei kiinnosta kyseinen lehti pätkääkään.
Myyjä: No hyvä, laitetaanko tulemaan vaikka tuosta Heinäkuun alusta?
Fosse: No mitäpä luulisit, jos ei kiinnosta pätkääkään...
Myyjä: Aha, no hyvää päivänjatkoa sitten.
 

Baarimikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KHL
Aikamoista roskaduunia. Palkkaus tavallisella myyjällä on huono, kun verrataan siihen, kuinka paskaa puhelinmyyntityö on oikeasti. Ihmisten kiusaaminen "huonoilla" hetkillä on karmaisevan noloa.
Itse olin joskus aikoinaan kesätöissä puhelinmyyjänä Canal+ tiimissä, jossa kaupattiin paketteja. Tienasin melko hyvin, mutta viikon jälkeen tuli jo unettomuutta ja muuta mielenterveys ongelmaa, joten oli pakko lopettaa.
Olen monia kertomuksia kuullut, missä esimerkiksi nuorta työntekijää on kusetettu pahemman kerran "ilkeän" pomon toimesta. Myös palkan maksussa on tietyillä firmoilla ollut ongelmia.
 
Eilenpä sitten soitteli jostain firmasta oikein tekopirteä tytteli, joka yritti väkisin vaihtaa meikäläisen Saunalahti-liittymää DNA:han. Olisin tietty saanut 40€ ilmaista puheaikaa. Kysäisin sitten, että onko tuo summa rajoitettu jotenkin kuukautta kohden. Neito oli jo aikaisemmin saanut urkittua, että puhelen aika vähän, niinpä hän puolusteli rajoitusta ja väitti sen sopivan minunlaiselleni tuppisuulle oikein hyvin. Sitten kun sanoin pirkolle, että "ei kiitos, en halua räpeltää enää liittymien kanssa", niin tämä tivahti: "MIKSI?!, minähän sen kaiken työn kuitenkin teen!" Kyllä teki mieli sanoa pissikselle suorat sanat kirosanojen säestyksellä, mutta pysyin kuitenkin rauhallisena ja hyvästelin.

Täytin suoramarkkinointikieltolomakkeen jokunen aika sitten netissä, jospa se joskus tulevaisuudessa alkaisi vaikuttamaan. Ei kyllä oikein enää huvita vastata tuntemattomiin numeroihin.
 
Viimeksi muokattu:

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Ei perhana. Taas a-lehdiltä soiteltiin ja kysyttiin mikäs lehti seuraavista kiinnostais. Sitten minuutin verran eri lehtiä ja mistäs näistä olit kiinnostunut ja mikä pistetään tulemaan.
Sanoin että tuo urheilulehti oli taas noista se ainoa mikä aihepiiriltään eniten olisi kiinnostanut, mutta yhden sinne lehteen kirjoittavan kaverin takia en ole lehteä tilaamassa. Siihen kaveri langan toisessa päässä: "Kyl se Sihvonen o sellane paska että pillaa koko lehe". Sillon repes!
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nostan hattua jokaiselle puhelinmyyjälle, koiran hommaa, itse en pystyisi. Toisaalta nykyään katkaisen jokaisen myyjän aika törkeästi, kysyen "Tarvitseeko minun maksaa jotain??" ja tämän jälkeen puhelu katkeaa, kun se ilmainen tarjous tarvitseekin jonkin tuotteen maksamisen.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Toisaalta nykyään katkaisen jokaisen myyjän aika törkeästi, kysyen "Tarvitseeko minun maksaa jotain??" ja tämän jälkeen puhelu katkeaa, kun se ilmainen tarjous tarvitseekin jonkin tuotteen maksamisen.
Aika samaa tyyliä olen käyttänyt. Heti alkuun tokaisu, että ilmaiset saa laittaa tulemaan. Eipä ole ilmaisia näkynyt, mutta eipä puhelutkaan kestä pitkään.

Silloin kun poika oli nuorempi, niin tapana oli antaa tuntemattomien numeroiden vastaus sille. Aika hupaa oli välillä ja täytyy todeta että aika sitkeitä "sissejäkin" noiden myyjien joukossa oli.
 

Grub

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itselläni tuli tuossa parin-kolmen viikon aikana lukuisia soittoja lasten kirjakerhosta, vaikken jälkikasvua tietääkseni omista. Myyjät kyselivät jokaisella kerralla heti, että minkäs ikäisiä lapsia perheestäni löytyy.. tässä vaiheessa ilmoitin sitten kohteliaasti, että lapsia ei kyllä löydy. Lopulta sitten paloi hermo, kun samasta puljusta herätetään kesken unien ja taas sama kysymys... räjähdin, että "eikö teille s***ana mene siellä päähän, ettei minulla lapsia ole". Tämän jälkeen ei sieltä soittoja ole kuulunut.

Vai onko Posti hukannut isänpäiväkorttini ja jostakin päin maailmaa lapsiani löytyy =).
 
Toisaalta nykyään katkaisen jokaisen myyjän aika törkeästi, kysyen "Tarvitseeko minun maksaa jotain??" ja tämän jälkeen puhelu katkeaa, kun se ilmainen tarjous tarvitseekin jonkin tuotteen maksamisen.

Myyjä: "Tarjoamme sinulle veloituksetta puolen vuoden lehdet..."
Minä: "Ai ilmaisiks?? No tottakai mä nyt ilmaisiksi..."
Myyjä: "Ei kun, öö.. Ei ilmaisiksi vaan veloituksetta..."
Tässä vaiheessa kätevää on tehdä jokin yksinkertainen antropologinen testi, kuten "miksi minä maksaisin satasen lehdestä, jota en halua lukea?"

Usein on kätevää vedota kiireeseen ja siihen, että vaikka kiire onkin, ei lehteä tule siitä huolimatta tilattua, vaikka uudestaan soittaisikin. Olut on monesti oiva syy. Tuopin ääressä ja hyvässä seurassa istuskelua lehtimyyjäkään ei kehtaa häiritä. Toivottavasti.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Sopivan ikäisille miehille hyvä tapa päästä eroon puhelinmyyjistä on sanoa, että on intissä. Kerran olen itse käyttänyt ja heti jantteri toisessa päässä lopetti puhelun kohteliaasti.

Voisin koittaa uudelleenkin (nyt kun en enää ole armeijassa), mutta onnekseni noita soittoja tulee mulle melko harvoin.

Ja miksei sama temppu vois toimia naisillakin.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Puhelinmyyjät on ihan huipputyyppejä.

Aikanaan, kun asuin vielä vanhempieni luona niin joku puhelinmyyjä soitti ja tarjosi jorinoidensa jälkeen Aku Ankkaa.

Siihen tovin mietittyäni tokaisin, että se on tainnut tulla meille sen viimeisen 15 vuotta.
Mikä tosiaan piti paikkansa.
Myyjä siihen, että aijaa... no mites olisi tämmöinen Tekniikan Maailma.
Sanoin siihen, että ilman muuta, mutta sekin tulee jo meille.

Sitten myyjä kysyi, että kinnostaisiko Mikrobitti ja totesin, että kyllä kiinnostaa. Sen jälkeen hän sanoi, että pistetäänkö tulemaan? Sanoin, että muuten joo, mutta sekin tulee mulle jo. Sitten hän kysyi ja ehdotti, että tässä olisi tällainen Tietokone-lehti oikein erikoistarjouksessa. Totesin vain, että hieno homma, mutta sekin on tullut jo puolisen vuotta.

Sen jälkeen tuli hetkeksi hiljaista ja myyjä heitti, että tässä olisi vielä tällainen Gti-Magazine, että miten olisi? Saisi kuulemma vielä muutaman kuukauden ilmaiseksi.
Mainitsin, että olisihan se hyvä homma, mutta juuri aamulla luin sen läpi, kun postissa sattui tulemaan.

Viimeiseksi myyjä räväytti, että nyt olisi vielä oikein supertarjous Apu-lehdestä ja pääsin sanomaan, että Apu tulee vanhemmilleni tähän samaan osoitteseen.
Lopuksi vielä mainitsin, että tuossa 30 metrin päässä on pieni kirjasto missä tulee luettua sitten kaikkia muita lehtiä.
Myyjä siihen totesi, että " aa , tota , joo , no , ei sitten muuta kuin hyvää päivänjatkoa teille".
Toivotin hyvät päivänjatkot myös hänelle takaisin.

Myyjä ehdotti kaikkia muita meille siihen aikaan tulleita lehtiä paitsi Kouvolan Sanomia ja ilmaisjakelulehtiä.
Ja tämä tarina on tosi.

Täytyy todeta, että on se hieno homma, kun eivät nuo myyjät mitään (uusia) lehtiä edes tyrkytä.

PS. Tänään viimeeksi joku nuori nainen soitteli jostain normi kännykkänumerosta ja tarjosi TM:ää, kysyin vain oletko itse lukenut lehteä ja eipä hän juurikaan ollut.
Sanoin vain, että tod. näk. saan lukea sitä tarpeeksi paljon, kun vierailen vanhemmillani ja sain taas vaihteeksi hyvän päivänjatkon toivotukset.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Käsittämättömiä tekosyitä teidän pitää kehitellä, kun yksinkertaisinta on sanoa selkeästi ja kohteliaasti, että kiitos ei, minulle tulee jo kaipaamani lehdet/valitsen bokserini mielummin itse/hoidan sijoitukseni oman pankkini kautta jne. "No joo, emmä ny tiiä" antaa vain siimaa myyjälle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös