Puhelinmyyjät – nuo ”ystävämme”

  • 333 785
  • 1 378

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mitä helvettiä, en ole kuullutkaan tollasista xD. Ottaa välillä päähän kun kaikenlaiset idiootit soittelee öisin jostakin baarista, niin kertokaapas ihmeessä miten tälläisen yömodin saan päälle....?

Minulla on Nokialaisia, joissa homma toimii niin, että luodaan Osoitekirjaan soittajaryhmä, esimerkiksi nimellä "Rajatut". Näitä soittajaryhmiä voi olla useampiakin eri nimillä. Sinne lisätään halutut nimet, joiden soitot pääsevät läpi, kun rajaus on päällä.

Sitten nimetään sieltä käynnistysvalikosta yksi Profiili (Yleinen, Äänetön, Ulkoilma...) vaikka samalla nimellä "Rajatut". Eli muutetaan profiilin nimi (tämä ei tosin ole pakollinen, mutta helpottaa muistamista). Sitten määrittelet tuohon profiiliin haluamasi asetukset ja siten, että vain tuon tietyn "Rajatut"-käyttäjäryhmän (tai jos niitä sallittuja soittajaryhmiä tulee useampi, niin kaikki ne) numerot pääsevät läpi. Sitten vaan nukumaan mennessä otat käyttöön tuon tietyn "Rajatut"-profiilin.

Sitten vielä selvennykseksi, että toki muutkin numerot soivat kyllä, mutta äänettömästi. Eli aamulla pääsee katsomaan, kuka on yöllä tavoitellut.
 

tutzba

Jäsen
Myyjät ovat jättäneet aika rauhaan, mutta Alexandria-pankista vainotaan ihan uskomattomalla puhelinterrorilla. -- Ja parin kuukauden päästä pommitus jatkuu. Tunnistan jo numeron niin että jätän suosiolla vastaamatta. Luulisi, että parin vuoden päästä jo oppivat.

"Siis mehän ollaan pankkiiriliike, ei pankki." Been there, done that. Olin pari viikkoa duunissa Alexandrialla tänä kesänä, mutta sitten tuli pari muuttujaa matkaan ja piti vaihtaa työpaikkaa. Toisaalta ihan hyvä, koska ei tuo ollut minua varten. Istut jotain seitsemän tuntia koneen ääressä ja soittelet ihmisille, joita ei kiinnosta yhtään. Noh, eipähän tarvitse enää mihinkään puhelinmyyntiin hakea.

Tuolla, kuten kaikissa muissakin puhelinmyyntifirmoissa varmaan, on paksu ohjekirja kaikkien vastaväitteiden varalle. Eli se on toisaalta ihan sama mitä sanotte, niin soittajan pitäisi kyetä lyttäämään teidän mielipiteenne ja vakuuttaa siitä, että juuri nyt pitää tulla sijoittamaan rahaa. Jos teillä on aikaa ja haluatte vittuilla soittajalle, koittakaa keksiä mitä omituisimpia syitä sille, miksi teitä ei Alexandria kiinnosta. Soittajat on nimittäin ohjeistettu siihen, että jokaiseen vastaväitteeseen pitää tarttua ja kyetä kumoamaan.

Puhelun jälkeen on 1) vaihtoehtona heittää soittopyyntö tietyn ajankohdan päähän, 2) klikata numero puoleksi vuodeksi soittokieltoon, josta se tuon jälkeen vapautuu soitettavaksi, 3) sama kuin edellinen, mutta vuoden kielto (jolloin numero käytännössä katoaa tiedostoista) tai 4) asettaa numero kokonaan soittokieltoon loppuelämäksi. Jos henkilöä ei saada tutustumiskäynnille, noin yhdeksän kertaa kymmenestä käytetään tapaa 1 vaikka henkilö ei olisi ollut lainkaan kiinnostunut.

Kaikkein helpoin tapa saada nimi ja numero listoilta pois on todeta, että olen itse pankissa töissä/vaimo on pankissa töissä/veli on pankissa töissä ja täten kaikki sijoitusasiat ovat jo kunnossa. Toinen vaihtoehto on sanoa, että on jollakin Alexandrian kilpailijalla duunissa. Tuollaisten tarinoiden jälkeen nimi ja numero lähtee 99,9% varmuudella totaaliseen soittokieltoon. Koulutuksessa sanottiin, että sataprosenttisesti pitäisi tuollaiset henkilöt blokata, mutta ainahan voi löytyä joku idiootti, joka kuvittelee saavansa pankissa työskentelevän sijoittamaan tuonne. Ei kiinnosta nyt -väitteet ovat ihan yhtä tyhjän kanssa, silloin vaan laitetaan soittopyyntö parin kuukauden päähän ja lisätään muistiinpanoihin, että viime kerralla ei ollut kiinnostunut, ehkä nyt olisi?
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Jos teillä on aikaa ja haluatte vittuilla soittajalle, koittakaa keksiä mitä omituisimpia syitä sille, miksi teitä ei Alexandria kiinnosta. Soittajat on nimittäin ohjeistettu siihen, että jokaiseen vastaväitteeseen pitää tarttua ja kyetä kumoamaan.

Miksi ihmeessä pitäis alkaa vittuileen ihmiselle joka tekee duuniaan? Oletetaan vielä et kaveri on provikkapalkalla töissä ja sä haluat vittuillessas tuhlata sen työaikaa vaikka tiedät et se tienaa nolla euroa siitä. Ite sanon yleensä ei kiitos ja jos tää ei riitä niin toivotan hyvät päivänjatkot ja suljen puhelun. Ei mee montaa sekuntia arvokasta aikaa hukkaan tästä elämästä.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Siksi koska se duuni on ihmisten kiusaamista ja kusetusta.

Tänään tuli tästä hyvä esimerkki, kun Valittujen Paskojen myyjä soitti. Koko puhelun ajan taustalta kuului jotain häiritsevää meteliä, jonka lisäksi täysin suomalainen mimmi sekoili sanoissaan ja naureskeli tälle vähän väliä. Kun hän sitten kertoi, että olen ollut lehtitalolle hyvä asiakas ja tämä talo haluaa minut tästä hyvästä palkita, ihmettelin hieman kun en ole ko lärpäkettä ikinä tilannut, saati mitään muutakaan myymäänsä. Puhelu loppuikin sitten siihen.

Kiusaamista oli meteli, sekoilu ja naureskelu. Kusetusta oli aikaisempi hyvä asiakkuus.
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Miksi ette hyvät ihmiset laita nimeänne Asiakkuusmarkkinointiliiton soittokieltolistalle, josta on tässäkin ketjussa mainittu ties montako kertaa?! Yksi kymmenen sekunnin suoritus ja noin 42 sentin kulu, niin pääsee ongelmista. Jos edelleen tulee jostain listaa noudattamattomasta paikasta soittoa niin voi sanoa myyjälle, että nimeni on liiton soittokieltolistalla eikä tuotteenne kiinnosta nyt tai tulevaisuudessa, kiitoksia ja hyvää päivän jatkoa, niin eiköhän se nimi heidän omillekin kieltolistoille siirry.

Etusivu :: Rajoituspalvelut :: Kuluttajille :: Puhelintarjonnan rajoituspalvelu :: Asiakkuusmarkkinointiliitto
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Miksi ette hyvät ihmiset laita nimeänne Asiakkuusmarkkinointiliiton soittokieltolistalle, josta on tässäkin ketjussa mainittu ties montako kertaa?!

Vastaan puolestani: Koska mä en tilaa yllämainitsemanilaiselta puhelinmyyjiltä mitään ja vielä usein keskustelenkin hetken heidän kanssaan, saan kulutettua heidän aikaansa ja näin lisättyäni korteni kannattamattomien puheluiden kekoon, joka tarpeeksi kasvettuaan ehkä saa ko kyseenalaisen puhelinmyynnin vähenemään.

Plus joskus tietenkin voi tulla ihan varteenotettavia tarjouksia, kuten esim viime viikolla Veikkaajalta. Samoin odottelen puhelua DNA/Welholta Canal plussan tarjouksista vanhoille asiakkaille. Syksyn ja potkupalloliigojen startatessa tämäkin väistämättä tulee.
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Hihittelevä lehtimyyjä osui kohdalle. Myyjä soitti tänään ja hihitteli puhuessaan, joten loppujen lopuksi oli helppo kieltäytyä tarjouksesta. Olisin toki tehnyt sen joka tapauksessa.

Puhelu meni jotakuinkin näin:
"*hihi* Olette osallistuneet asiakaskyselyyn -- *hihi* -- ja siitä hyvästä kirjoitan teille 70 euron -- *hihi* -- edun Tuulilasiin. -- *hihi*..."

Kun myyjän juttu keskeytyy, totean, että "tuntuu naurattavan". Myyjä sanoi hiljaisesti "joo" ja mutisi "vittu..." ja totesi sitten, että jatketaanpa. Myyjä sitten luetteli myyntirimpsunsa loppuun kaikkine etuineen ja kysyi lopuksi laitetaanko tulemaan. Kieltäydyin kohteliaasti ja puhelu lopetettiin siihen.

Huvittavin puhelinmyyjä pitkään aikaan. Yleensä pistävät vain ärsyttämään. Jotkut savoa vahvasti vääntävät myyjät pistävät hymyn huulelle, vaikkei mitään saa sillä ostamaankaan.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Täällä ei olekaan näköjään vielä ollut esillä tuore lakimuutos. Liittymämyynti puhelimessa kielletään 1.8.2012 alkaen. Liittymäkaupan on katsottu olevan liian vaikeaselkoista, jotta se soveltuisi puhelinmyyntiin. Laki on määräaikainen, voimassa kolme vuotta.



Mutta älkööt puhelinmyyjien ystävät hätääntykö. Laki koskee vain liittymämyyntiä uusille asiakkaille. Lehti-, sähkö- ja boxerimyyjät saavat vapaasti jatkaa ammattinsaharjoittamista. Operaattoreidenkin puhelinmyyjät jatkavat tiivistä yhteistyötä meidän kaikkien kanssa, tosin myyvät sitten vain liikkuvia ja kiinteitä nettiliittymiä.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Täällä ei olekaan näköjään vielä ollut esillä tuore lakimuutos. Liittymämyynti puhelimessa kielletään 1.8.2012 alkaen. Liittymäkaupan on katsottu olevan liian vaikeaselkoista, jotta se soveltuisi puhelinmyyntiin. Laki on määräaikainen, voimassa kolme vuotta.

No jaa, ihan hyvä mutta riittämätön toimi. Isompi riesa nuo kaduilla ja kauppakeskuksissa ahdistelevat liittymäkaupustelijat ovat. Puhelinmyynnin voi estää, kuten minä olen tehnytkin, mutta kaduilla kulkemista en voi lopettaa.
 

JonKorn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,NUFC, Alan Shearer, John Rambo
Näistä lehtikauppiaista pääsi hyvin eroon kun vaihdoin liittymän ja samalla puhelinnumeron. Siitä lähtien( 1 vuosi) en ole saanut yhtään puhelua näiltä hännystelijöiltä. Sitä ennen etenkin Urheilulehden kauppiaat soittelivat yhtenään tarjoten mitä mahtavimpia etuja mm. jalkapalloineen ja muine kylkiäisineen. Eräs näistä UL:n myyjistä ymmärsi kyllä hyvin kun perustelin miksi en aio kyseistä roskaa tilata, sanoin etten arvosta Sihvosta pätkääkään enkä todellakaan tahdo lukea hänen typeriä ja yleensä provosoivia artikkeleitaan. Siihen myyjä totesi että onhan siellä muitakin toimittajia kuten Rönkä johon totesin ettei hänenkään jutut kiinnosta pätkääkään, myyjä tuumasi että eipä hän viitsi enempää tätä lehteä myydä sillä perusteluni olivat sen verran hyvät.

Huvittavaa oli taas kerran kun eräs neito kauppasi IS-Veikkaajaa; kerroin hänelle että nyt on varmaan tullut puhelu väärään paikkaan sillä minulle lehti kyllä jo tulee ja on tullut viimeiset 15 vuotta
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Huvittavaa oli taas kerran kun eräs neito kauppasi IS-Veikkaajaa; kerroin hänelle että nyt on varmaan tullut puhelu väärään paikkaan sillä minulle lehti kyllä jo tulee ja on tullut viimeiset 15 vuotta

Ja jos ei tule, tällä keinolla varmasti pääsee helposti eroon puhelinmyyjästä.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Minulle on monta kertaa yritetty myydä Veikkaajaa, vaikka olen kestotilaaja.

Samoin Valitut Palat ahdistelevat. Niillä ei varmaan ole osoiterekisteriä, koska sieltä selviäisi, että meikäläisen osoitteeseen jo yksi lehti tulee.

Mutta eniten tällä hetkellä vituttaa nuo lehtimyyjät, jotka myyvät lehdet ilmaiseksi, pelkillä toimituskuluilla. Tosin esim. Tuulilasiin taisi kulut olla yli 80 euroa vuodessa. Noille olen vastannut, että otetaan, jos tosiaan on ilmainen. Siihen loppuu toiselta puolelta löpinät.

Jotkut vajaalla prosessorilla toimivat ihmiset saattavat tuollaisiin ilmaistarjouksiin tarttuakin, mutta ei kai kukaan normaali ihminen kuvittele saavansa jotain ilmaiseksi?

Tuulilasia muuten ei ole suoraan yritetty minulle myydä sen jälkeen, kun soittivat, ja kysyivät, onko Tage kotona. Sanoin, että on, mutta ei tule puhelimeen, kun on kissa. Veljeni oli piruilumielessä tilannut meille kissan nimellä näytenumeron.

Ja Seiskaa ei ole myyty sen jälkeen, kun en suostunut maksamaan laskua lehdistä, jotka minulle tulivat, mutta en todellakaan ollut tilannut. Saattoi olla veljen vittuilua tuokin tilaus, tiedä sitten.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täällä ei olekaan näköjään vielä ollut esillä tuore lakimuutos. Liittymämyynti puhelimessa kielletään 1.8.2012 alkaen. Liittymäkaupan on katsottu olevan liian vaikeaselkoista, jotta se soveltuisi puhelinmyyntiin. Laki on määräaikainen, voimassa kolme vuotta.
....

Ja laki on operaattoreiden itsensä masinoima ja sen tarkoitusena on vähentää kilpailua. Onko tämä asiakkaan etu? Normaalijärjellä käyvä tajuaa sen jo siitä kun tietää kuka on lain takana, mutta poliitikoille menee kaikki näköjään läpi.

Uusia operaattoreita odotellessa. Jaa, voi olla vähän hiljaisempaa kun on ylivoimaisesti paras markkinointikeino kielletty.
 

Zerotta

Jäsen
Ja laki on operaattoreiden itsensä masinoima ja sen tarkoitusena on vähentää kilpailua. Onko tämä asiakkaan etu? Normaalijärjellä käyvä tajuaa sen jo siitä kun tietää kuka on lain takana, mutta poliitikoille menee kaikki näköjään läpi.

Uusia operaattoreita odotellessa. Jaa, voi olla vähän hiljaisempaa kun on ylivoimaisesti paras markkinointikeino kielletty.

Ja tuo lakikaan ei kokonaan kiellä liittymien puhelinmyyntiä. Jos esim. perheen äidillä on nimissään yksi operaattori X:n liittymä ja 3 operaattori Y:n liittymää, niin operaattori X saa soittaa äidille ja myydä niiden kolmen Y:n tilalle X:n.

Samoin jos asiakas on antanut luvan, että hänelle saa soittaa liittymäasialla, niin silloin saa myydä liittymän.

Ja nettituotteita saa myydä ihan niin paljon kuin huvittaa. Tosin jos asiakas itse ottaa liittymän puheeksi saa siinä tapauksessa myydä myös liittymän. Uskoisin myös, että puhelinmyyjät koulutetaan "kalastamaan" toi liittymän puheeksi ottaminen asiakkaalta.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Veikkaajan olen tilannut puhelinmyyjältä useaan kertaan määräaikaisena yleensä puoleksi vuodeksi.
Soittelivat taas tuossa noin kuukausi sitten ja oli ihan ok tarjous. Totesin kuitenkin että en kesäksi tilaa, mutta voitaisiin palata syksyllä asiaan kun kiekkokausi käynnistyy. Myyjä sanoi että ei tarvitse. Voidaan laittaa tilaus alkamaan silloin kun itse haluat. Ehdotti että kävisikö vaikka 4.9. kun silloin ilmestyy SM-liiga extra. No tokihan se minulle kävi niin nyt on sitten taas sekin homma jo hoidettu helposti pois alta.

Mitään muuta en sitten kyseisiltä myyjiltä tilaile. Helposti minä ainakin olen saanut puhelut lopetettua ilman vänkäämistä puolin tai toisin kun kohteliaasti ilmoittaa että ei kyseiselle tuotteelle ole mitään käyttöä. Yleensä vielä sanon että soitteleppa ajan säästämiseksi listassa seuraavalle ja hyvää päivän jatkoa.

Tuosta veikkaajan myyjistä vielä semmonen toinen juttu. Olin jo aikani odotellut puhelinmyyjän soittoa, mutta ei sitä ollut tullut. Yksi kaunis päivä sitten puhelin pirahti vaan en kerinnyt kuin vastaamaan ja kuuntelemaan lyhyesti mistä puhelu tulee. Myyjä aloitti puhelun esittäytymisellä ja kyseli onko veikkaaja tuttu lehti? Nopeasti totesin että nyt on kauhea kiire, mutta tuttu on ja soita puolen tunnin päästä uudestaan niin kuuntelen tarjouksen mielelläni. Tasan puoli tuntia ja puhelin soi samalta henkilöltä ja hyvin meni varmasti molempien osapuolien kannalta.

Tästä tuli melko positiivinen kirjoitus verrattuna yleiseen mielipiteeseen, mutta minulla henkilökohtaisesti ei ole negatiivisiä kokemuksia kyseisen myyntityön tekijöistä juuri lainkaan. Ja joo, olen myyjä itsekkin mutta en puhelinmyyjä, en sinne päinkään.
 

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
Tulipa taas yksi näistä kusetuspuheluista. Salaisesta numerosta soittelivat ja epäselvästi esitteli itsensä "No Pekka täältä <joku epämääräinen nimi> soittelee, meillä olis sulle tosi hyvä kampanjatarjous..." tässä vaiheessa korotin ääntä sen verran että sain suuvuoron ja totesin että soittelee tuntemattomasta numerosta joka on hyvän markkinointitavan vastaista. No tähän sitten alkoi änkyttämään että "kuinka niin, missä niin sanotaan".

Sitten kysyin että voitko toistaa nimesi ja mistä firmasta soittelet. Tähän en saanut vastausta vaan toisti vain pari kertaa että "Anteeksi mitä", jonka jälkeen löi luurin kiinni.

Ärsyttävää pelleilyä kyllä, onko tämmöinen markkinointi edes laillista?
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Alexandria on ollut suurin häirikkö minun työkännykkääni. Olen useana vuonna sanonut heille etten ole kiinnostunut palveluistaan. Tänään alkoi taas uusi hyökkäys, seitsemän puhelua tähän mennessä tänä maanantaina.

Kohtuullisen sitkeä myyjä, ei ilmeisesti ymmärrä etten aio vastata.
 

J.Petke

Jäsen
Tulipa taas yksi näistä kusetuspuheluista. Salaisesta numerosta soittelivat ja epäselvästi esitteli itsensä "No Pekka täältä <joku epämääräinen nimi> soittelee, meillä olis sulle tosi hyvä kampanjatarjous..." tässä vaiheessa korotin ääntä sen verran että sain suuvuoron ja totesin että soittelee tuntemattomasta numerosta joka on hyvän markkinointitavan vastaista. No tähän sitten alkoi änkyttämään että "kuinka niin, missä niin sanotaan".

Ehkä kyseessä on joku näistä palvelijoitsta, jotka soittelevat ulkomailta. Ja eikö se periaatteessa ole ihan se ja sama, että soittaako tuntemattomasta numerosta vai sellaisesta mihin ei voi soittaa takaisin, eikä tietoja ole saatavissa netistä/numerotiedustelusta? Tietenkin numeron näkyvyys parantaa myös automaattisesti vastausprosenttia joten olisihan siinä firmallekin etua saada tuo numero näkyviin.
 

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Tulipa taas yksi näistä kusetuspuheluista. Salaisesta numerosta soittelivat ja epäselvästi esitteli itsensä "No Pekka täältä <joku epämääräinen nimi> soittelee, meillä olis sulle tosi hyvä kampanjatarjous..." tässä vaiheessa korotin ääntä sen verran että sain suuvuoron ja totesin että soittelee tuntemattomasta numerosta joka on hyvän markkinointitavan vastaista. No tähän sitten alkoi änkyttämään että "kuinka niin, missä niin sanotaan".

Sitten kysyin että voitko toistaa nimesi ja mistä firmasta soittelet. Tähän en saanut vastausta vaan toisti vain pari kertaa että "Anteeksi mitä", jonka jälkeen löi luurin kiinni.

Ärsyttävää pelleilyä kyllä, onko tämmöinen markkinointi edes laillista?

Soitti ihan samalla tavalla tänään joku muija ja hyvä kun sai änkytyksestä selvää..kampanjatarjous kuulemma pelissä ja kuulemma ei maksa mitään, kun laittaa tuotteita kotiin..kysyin sitten, että mistä tuotteista puhuu. Kesti varmaan 5 sekuntia hiljaista ja änkyttäen tulee jostain prkl gilletteä vastaavista partateristä juttua ja sanoo laittavansa tulemaan kotiin. Kiitos ei. Joo noihin kannattaa lähteä mukaan..
 

StopTheRock

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Soitti ihan samalla tavalla tänään joku muija ja hyvä kun sai änkytyksestä selvää..kampanjatarjous kuulemma pelissä ja kuulemma ei maksa mitään, kun laittaa tuotteita kotiin..kysyin sitten, että mistä tuotteista puhuu. Kesti varmaan 5 sekuntia hiljaista ja änkyttäen tulee jostain prkl gilletteä vastaavista partateristä juttua ja sanoo laittavansa tulemaan kotiin. Kiitos ei. Joo noihin kannattaa lähteä mukaan..

No helvetti, tossa tunti sitten mulle soitettiin työpuhelimeen ja "kaupattiin" noita ilmaisia teriä ja höyliä. Oma numero on salainen ja mulla on myös suoramarkkinointikielto. Kysyin sitten neidiltä, että mistähän ne näitä numeroita kaivelee, kun meikäläisen työpuhelimeen osataan soittaa. Tämän jälkeen oli vähän aikaa hiljasta ja toivotteli hyvät päivänjatkot. Enkä edes kieltäytynyt ottamasta häneltä "ilmaisia" höyliä ja teriä..
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kirjoitetaanpa tekstiä ex-puhelinmyyjän näkökulmasta. Olin siis 8 ja puoli kuukautta lehtimyyjänä ja suurimman osan tuosta ajasta myin Aku Ankka ekstraa ja Roope-Setää, Aku Ankan tilaajille. Voin sanoa että nuo menivät kohtalaisen hyvin kaupaksi, ovathan nuo tuotteet hyviä tuohon kohderyhmään. Eipä tuosta oikein tienannut, 7 tunnin työpäivillä kuukausiansiot jäivät 600-800 euron luokkaan, pelkällä provisiomuotoisella palkkauksellahan siellä mentiin, ikävä kyllä. Kuitenkin otin lopputilin vasta pitkän, pitkän harkinnan lopputuloksena, johtuen juurikin tuosta pohjapalkan puuttumisesta. En keksinyt korvaavaa työpaikkaa, en maksanut silloin asumisestani ja siellä oli aivan loistavia työkavereita, niin nuo tekijät auttoivat jaksamaan siellä työskentelyn noinkin pitkään.

Itse uskoin kyllä lähes joka puhelussa asiakasta jos hän sanoi että ei tilaa lehteä, ja tästäkös tuli huomautuksia useampaan kertaan esimiehiltä, että luovutan liian helposti. Kyllä sillointällöin jotkin työkaverit saivat myytyä vaikka asiakas olikin jo kieltäytynyt, ja kyllä itsekin onnistuin tässä muutaman kerran. Se sen sijaan ärsytti jos asiakas sanoi jo heti puhelun alussa ettei tilaa mitään, ennen kuin edes kuulee tarjouksen. Mielestäni on tyhmää kieltäytyä asiasta mistä ei ole vielä tietoinen, olihan tarjoukset kuitenkin ihan hyviä, niin tietenkin halusin hinnat yms. edes kertoa. Jos asiakas kuunteli asiani loppuun niin tietenkin lopetin puhelun kohteliaasti ensimmäisen kieltäytymisen jälkeen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Se sen sijaan ärsytti jos asiakas sanoi jo heti puhelun alussa ettei tilaa mitään, ennen kuin edes kuulee tarjouksen. Mielestäni on tyhmää kieltäytyä asiasta mistä ei ole vielä tietoinen, olihan tarjoukset kuitenkin ihan hyviä, niin tietenkin halusin hinnat yms. edes kertoa. Jos asiakas kuunteli asiani loppuun niin tietenkin lopetin puhelun kohteliaasti ensimmäisen kieltäytymisen jälkeen.

Tää on varmaan kohtalo, koska samalla kellonlyömällä kun tämän kirjoitit, minulle soitti puhelinmyyjä, joka ehti sanoa ensimmäisen lauseensa loppuun ennen kuin ilmoitin etten tilaa mitään lehteä. En tiedä miksi pitäisi loistaviakaan tarjouksia kuunnella, jos ei halua mitään lehteä. Yleensä kyllä kuuntelen minkälainen tarjous on, mutta nyt myyjä piti puheessaan kohtalokkaan tauon ja pääsin iskemään.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Se sen sijaan ärsytti jos asiakas sanoi jo heti puhelun alussa ettei tilaa mitään, ennen kuin edes kuulee tarjouksen.

Minulla on periaatepäätös, että puhelinmyyjältä en mitään osta enkä ole koskaan ostanutkaan. Jos vaan tilaisuuden saan, niin lopetan puhelun kohtalaisen asiallisesti heti alkuunsa. Säästää myös myyjän aikaa ja vaivaa, kun ei tarvitse lukea joskus parinkin minuutin mittaista myyntipuhetta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös