Mainos

Puhelinmyyjät – nuo ”ystävämme”

  • 341 233
  • 1 390

lexicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, THFC

Ihan mielenkiintoinen vaikkei ehkä kuitenkaan hirveää ahaa-elämystä aiheuttanutkaan. Mua kiehtoi tuossa se, ettei puhelinmyyntialalla ole sitovaa työehtosopimusta. Siis mitä helvettiä? Miten se voi olla mahdollista vuonna 2011, että ihmisillä teetetään duunia, joka minimoi yrityksen riskit ja siirtää ne työntekijälle, josta kuun päättessä maksetaan n. 5 euroa/tunti? Palkkausperusteet yhtä lailla hukassa. Voidaan maksaa provikka tai tuntiliksaa ja vaihdella näiden kahden välillä tilanteesta riippuen. Onneksi olkoon, sinulla on tässä kuussä 50 000 pistettä! Siinä vielä papukaijamerkki, katellaan liksoja ensi kuussa.
 

Konnamuori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se mikä johtaa.
Kaverini joka myi ennen lehtiä soitti minulle kerran. Pyysi tilaamaan jonkun lehden, oli kuulemma yhtä tilausta vaille että saisi viikkobonuksena 12-päkin kaljaa.. Lupasin ostaa hänelle sen mäyräkoiran.
Aluksi oli homma kulkenut tuossa hommassa ihan hyvin, mutta kun sukulaiset ja tutut oli käyty läpi, oli homma mennyt vaikeammaksi.
 

Temptation

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sama mullaki, kattelin dokumentin ja kyseessä oli juuri sellaista duunia kuin olin luullutkin. Sen sijaan toi tessi vähän ihmetytti itteänikin. Mitenkäs helkkarissa joku ylipäätää voi olla niin dorka, että suostuu painaa duunia pelkällä provikalla, VAIKKEI itse palkan suuruudesta ole käytännössä yhtään mitään edes sovittu. Dokumentissa tytölle kävikin noin, eli tienasi kuukaudessa sen +-0... Helkkari mitä paskaa sanon minä, minimipalkat äkkiä kuntoon ja TES velvoite! Ei tästä muuten tule mitään.

Noh onneks en oo ite koskaan edes miettiny tollasia saatika ollu tekemisissä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihan mielenkiintoinen vaikkei ehkä kuitenkaan hirveää ahaa-elämystä aiheuttanutkaan. Mua kiehtoi tuossa se, ettei puhelinmyyntialalla ole sitovaa työehtosopimusta...

Onhan alalla työehtosopimus, mutta se ei ole yleissitova. Täytyy muistaa, että enemmistö alan yrityksistä oli allekirjoittanut työehtosopimuksen, nyt vaan käsiteltiin alan ongelmayrityksiä. Tätä yleissitovuutta odotettiin muutaman vuoden sisällä.

Palkkojen myöhästymisten tai maksamatta jättämistä lukuunottamatta en nähnyt työntekijöiden suurta hyväksikäyttöä tuossa ohjelmassa. Jos palkansaaja ei tiedä miten hänen palkkansa rakentuu, niin täytyy kyllä ihmetellä.
 

maniakos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilenhän yksi noista ihanaisista puhelinmyyjistä päättikin pirautella minulle heti aamutuimaan. Puhelun alkusanat tuli suusta ilmeisesti tarkoituksenmukaisesti hyvin epäselvästi. En kuullut mistä minulle soitettiin. Kuulin vain, että "tarkistamme näitä osoitetietojasi, onkohan tämä osoite XXX vielä voimassa". Hämäännyin ja vastasin, että kyllähän nuo tiedot ovat ajantasalla. Sittenpä langan toisesta päästä alettiinkin onnittelemaan hyvän tarjouksen johdosta, nyt kun olisi mahdollisuus saada Image -lehden vuosikerta aivan ilmaiseksi. Vähitellen tietysti alkoi paljastua, että "aivan ilmaiseksi" tarkoittaakin jälleen, että "vain käsittelykulujen hinnalla". Onneksi fraasi There ain't no such thing as a free lunch on taottu päähän tarpeeksi monta kertaa, etteivät sentään noin helpolla saa meikäläistä. Kyselin sitten tarkemmin noista käsittelykuluista ja sitten tietysti paljastuikin, että käsittelykulut ovat jotain vitosen per lehti. Kyllähän tuo aivan ilmaiselta kuulostaakin!

Ilmeisesti tuollaisilla tarjouksilla koitetaan saada koukkuun vain vähä-älyisiä ja vanhuksia. Rehellisiä puhelinmyyjiä vastaan minulla ei ole mitään ongelmaa. Vasta tilasin Viini-lehden, kun sattui olemaan hyvä ja rehellinen kauppias, sekä tietysti hyvä tarjous. Hesarinkin olen tainnut tilata muutamaan otteeseen.

Eräs Urheilulehteä kaupannut puhelinmyyjä on kyllä varmaankin ärsyttävin myyjä, joka minulle on koskaan soittanut. Kieltäydyin monta kertaa, koska tuon lehden laatu on tullut moneen kertaan todettua todella huonoksi. Nainen kuitenkin puskee täyttä höyryä päälle, kieltäytymistä huolimatta. Sitten vielä alkaa tivaamaan, että miksikäs minua ei Urheilulehti kiinnosta ja mahtaakohan negatiivinen suhtautumiseni johtua kenties Petteri Sihvosesta. Vastasin varovaisesti "no siitäkin", mutta siitähän toisessa päässä ollut nainen vasta riemastuikin. Sain pitkän luennon aiheesta kuinka "Petteri Sihvosen tarkoituksena on herättää kolumneillaan mielipiteitä". Sitten vielä kehtasi loppuun heittää, että no laitetaankos lehti tulemaan?
 

Mixu82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Arsenal
Soittelipa tuossa aamusella kaveri TeleFinlandia kaupaten. Kuuntelin siinä ihan ystävällisenä mainosliturgian läpi ja ilmoitin, että en ole vaihtamassa liittymää. Kaveri vaan jatkaa jolloin totean hieman painokkaammin että ei kiinnosta. Höpinä vaan jatkuu, joten heitän vittuuntuneena kännykän sängylle ja katson kuinka kauan kaverilta menee ymmärtää, ettei siellä toisessa päässä ole ketään enää kuuntelemassa. Noin minuutin verran se jaksoi paasata kunnes tajusi. Yleensä noille myyjille riittää ihan ystävällinen "kiitos ei tällä kertaa". Olisi muuten pitänyt kysyä, että miksi soittelet DNA:n liittymästä kun kauppaat TeleFinlandia, mutta oli aivot vielä kohmeessa että tuli idea vasta viiveellä.

Isälleni soitti eilen puhelinmyyjä, joka kauppasi hänelle puhelinliittymää. Isälläni on aivoinfarktista johtuvia puheen ymmärtämisen ja tuottamisen vaikeuksia, joten hän ei paljonkaan ymmärtänyt, mitä tämä myyjä sanoi eikä toisaalta osannut oikein sitä tälle ilmaistakaan vaikka yrittikin kovasti. Myyjä jankkasi ja jankkasi, kunnes isän vaimo otti puhelimen ja selitti myyjälle, mistä on kysymys. Senkin jälkeen myyjä vielä jaksoi jauhaa uudesta liittymästä.
Ilmeisesti siis lievä puheen ymmärtämisen vaikeus tällä myyjälläkin oli. :D

Ymmärrän kyllä, että provisiopalkkajärjestelmä laittaa yrittämään kovemmin ja kovemmin, mutta kyllä mielestäni pikkuisen helpommin pitäisi antaa periksi ja soittaa seuraavalle potentiaaliselle asiakkaalle.
 

lexicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, THFC
Nyt on joku perjantaikiima päällä näillä. Kaksi lehtimyyjää ja DNA:n kaupittelija soittaneet kahden tunnin sisään. Sekin on uskomatonta, että joskus neljä vuotta sitten tilasin määräaikaisena Imagen noin puoleksi vuodeksi. Edelleen ne jaksavat soitella sieltä epätasaisen tasaisin välein, vaikka aina sanon saman asian: vaikka oli joku hyper-super tarjous silloinkin, en säästänyt senttiäkään koska miltei jokainen irtonumero myydään aina alle ilmoitetun hinnan, "tässä kuussa vain 3,90 €". DNA-myyjä kyllä lopetti suht vikkelään kun sanoin, että määräaikanen 24kk kytkykauppa juuri alkanut. "Mites nettiasiat sitten?" No, 100-megainen 19,90 €/kk, et varmaan laita paremmaksi? "No hyvän diilin oot löytänyt, hyvää viikonloppua". Kiittimoi.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Mitenkäs helkkarissa joku ylipäätää voi olla niin dorka, että suostuu painaa duunia pelkällä provikalla, VAIKKEI itse palkan suuruudesta ole käytännössä yhtään mitään edes sovittu.

No ensinnäkin monet tekee tota ihan sivuduunina kuten opiskelijat joilla jo joku 200euroa lisää kuussa on aika iso raha. Toisekseen aina silloin tällöin ei ihan oikeasti löydä mitään muuta duunia vaikka kuinka sanotaan et kyllä tekevä työtä löytää. Allergiat voi estää esim. siivoushommat, se parempi työpaikka voi olla liian kaukana yms. Niin ja jotku ihan oikeasti tienaa tuossa hommassa vaikka vetävätki ihan pelkällä provikalla.

Ite olin lukion kolmannella kun vuodenvaihteen jälkeen Kela päätti katkaista tuet vanhempien "liian suurien" tulojen takia. Pikasesti vaan töitä ettimään joka paikasta ja tarjolla oli muistaakseni puhelinmyyntiä ja jotain mainosten jakamista. Valitsin ensimmäisen, tienasin kahdessa viikossa 100euroa ja marssin sossuun. Voin sanoa et aika helvetin stressaavaa tehdä tollasta paskaduunia pelkällä provisiolla kun tietää ettei muita tuloja ole. "Jaa nyt ois 50egeä ekan viikon jälkeen, saan viidesosan vuokrasta maksettua tällä.."

Jos palkansaaja ei tiedä miten hänen palkkansa rakentuu, niin täytyy kyllä ihmetellä.

No siel on paljon niitä nuoria opiskelijoita yms. jotka ovat elämänsä ekassa duunipaikassa eikä ne pistetaulukot mitään turhan selkeitä ole. Sen lisäksi muistetaan kovaan äänen kertoa et keskivertomyyjä tienaa helposti yli 2000€/kk ja parhaat jopa useita tonneja. Omassa duunipaikassa oli juurikin taulukko jossa luki jokaisen tilauksen jälkeen se rahasumma minkä ite saa puhtaana käteen. Olihan se selkeä joo, mutta eipä tuosta osannu kyllä yhtään ajatella et paljon sitä saakaan esim. viikon aikana myytyä.

Kyseisen firman myyntipuhe oli jotakuinkin seuraavanlainen: "Tässä on "etunimi" "firmasta X" hyvää päivää! Onhan teillä hetki aikaa, hyvä! Olette osallistuneet tutkimukseen XXX ja tästä syystä tahdomme palkita teidät..."

En usko, että mitään tutkimusta koskaan oli ollutkaan enkä kyllä tiedä mistä ne nuo numerotki saa nyysittyä. Toimisto oli kuitenkin täynnä paksuja nippuja täynnä ihmisten puhelinnumeroita aakkosjärjestyksessä. Niin se palkinto oli muuten edullinen lehtitilaus jos ketään sattuu kiinnostamaan.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Kyllä näitä puhelinmyyntifirmoja tosiaan on monenmoisia ja varmasti edelleen osa täysin ala-arvoisia monellakin tapaa. Mielestäni ongelma on kuitenkin pienentynyt vuosi vuodelta ja yhä useampi lafka käsittääkseni tarjoaa ihan kiinteää tuntipalkkaa + provisiota. Eihän tuo tuntipalkka monesti kovin ihmeellinen ole, mutta on se aina parempi kuin pelkkä provisio.

Vielä muutama vuosi sitten esimerkiksi puhelinliittymiä oli jopa melko helppo myydä, kun ei ollut näitä kytkypuhelimia ja määräaikaisia liittymäsopimuksia kenellekään. Voisi kuitenkin kuvitella, että nykyään tuo on selkeästi haastavampaa ja sikäli myös pelkkä provisiopalkkaus kusee. Se on vain valitettavan karu fakta, että monilla paikkakunnilla nämä ovat ainoita työpaikkoja mitä esimerkiksi opiskelijoille on tarjolla. Tämän vuoksi monen joutuu ottaa vastaan puhelinmyyntiä, vaikka palkkaus ei aivan priimaa olisikaan.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minulla oli kotona pitkään tosi hidas (1 mega) ja kallis (rapiat 30 € / kk) nettiyhteys Elisalta ja lopulta viime vuoden marraskuussa maltoin lähteä hakemaan tilanteeseen päivitystä. Elisalla ei ollut meille toimittaa tehokkaampaa yhteyttä, mutta kumppaniyhtiöllä Saunalahdella sitten oli. Samalla reissulla ElisaShopitissa tilasin kymppimegaisen kaapelimodeemin, jonka kuukausimaksu on ensimmäisen vuoden 9,90 ja toinen vuosi 19,90. Purkki kotiin ja on toiminut mainiosti.

Tammikuussa Elisalta soitti sälli ja sanoi huomanneensa minun hankkineen edellä kerrotun yhteyden. Kyseli halukkuuttani vaihtaa Elisan viihteeseen. Sanoin, että ei kiinnosta, koska a) olen tyytyväinen nykyiseen pakettiin, b) maksukanavia ei saa tallennettua, c) poistivat sen pari vuorokautta taaksepäin selausmahdollisuuden d) ei ole yhtään nopeampi kuin nykyinen yhteys, kun eivät jostain syystä saa kaapelimodeemia toimitettua meille, vaikka saman puljun Saunalahti saa. Sanoin, että voisi soitella sitten kun nuo edellä mainitut asiat toimivat. Taisi olla virhe, sillä...

...sälli soittaa kuukausi tuosta ja tarjoaa samaa pakettia. Kyselin, että onko noiden edellä mainittujen yksityiskohtien status jotenkin muuttunut. Ei ole, mutta ajatteli kuulemma silti kysyä...
 

Fiiu

Jäsen
Eilen soitteli Saunalahden kauppias ja tiedusteli internet-yhteyteni tilannetta. Kerroin kohteliaasti että toistaiseksi on määräaikainen sopimus eli sille saralle ei ole mitään tehtävissä. Seuraavaksi sitten kysyi vielä kännykkäliittymästä joka on Soneralta. Huonoa onnea kaverille siinä mielessä että sekin on määräaikainen eli nyt ei saanut myytyä yhtään mitään. Jälkimmäisen asian ilmoituksen jälkeen tuli pieni hiljainen hetki ja kaveri toivotteli hyvät päivänjatkot. Asiallista palvelua ja ei turhaa vääntöä, plussat tästä ko. hepulle.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itselle on tainut soneralta ukot soitella jo kolmen kuukauden sisään neljä kertaa ja jokerta sanonut ei. Jotenkin ärsyttää jos saman virman alta viellä soitellaan jatkuvasti..

Eilen soitti joku ukko joka yritti väkisin saada väkisin putkiremonttia talouteen, olisiko pitänyt ottaa niin olisi vanhemmillakin ollut yllätystä :D

Naurettavinta on tosiaan varmaan se tilanne kun jolleki kaverille oli joku lehtimyyjä soitellut kuuden jälkeen aamulla :)

Onkohan muuten olemassa jotain oikeasti toimivaa palvelua jolla estää nuo lehtimyyjät? toki ehkä tässä on jäämässä meikäläiseltä tää nykyinen numero pois joka sitten blokkaa ainakin osan noista pois, kun ennenvanhaa tuli jokaiseen mahdolliseen kilpailuun netissä ja muualla aina osallistuttua niin sitä kautta varmaan monet puhelutkin tulee.. Ärsyttää vain kun ei ole enää olemassa semmoista päivää kun jostain ei joku soittaisi. Aina saa olla korva tarkkana mistä ne soittaa kun ne sanoo sen firman nimenkin niin nopeasti, ettei edes tajua millä asialla soitetaan.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Onkohan muuten olemassa jotain oikeasti toimivaa palvelua jolla estää nuo lehtimyyjät?
Puhelintarjonnan rajoituspalvelu eli Robinson-palvelu eli telemarkkinointikielto eli... millä nimellä tätä kukakin kutsuu. Kattaa ison osan suomalaisista telemarkkinointiyrityksistä, tosin ei niitä kaikista pahimpia huijarifirmoja. Kestää jokunen kuukausi ennen kuin tieto välittyy kaikkiin yrityksiin. Puheluita tulee tuon jälkeen selkeästi vähemmän ja niistä harvoista pääset eroon kun vaan sanot röyhkeästi siihen myyntipuheen päälle, että sinulla on telemarkkinointikielto. Suurin osa myyjistä tuota kunnioittaa ja viimeistään silloin sinut numerosi poistuu sen firman soitettavien listalta.
 
Viimeksi muokattu:

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Robinson-esto lienee tuo varmin tapa päästä eroon näistä varsinaisten puhelinmyyntifirmojen heeboista, eli kaikki lehdet, ulkoiset liittymämyyjät ym.

Jos taasen haluaa että asiakaspalveluista (esim. oma operaattori, vakuutusyhtiö jne.) ei oteta yhteyttä, kandee ilmoittaa erikseen vaikka aspaan, etteivät soita markkinointimielessä. Tosin tuo jälkimmäinen ei varmasti ole kovin viisasta, koska usein on kyse myös palveluiden päivityksistä, jotka joku voi mieltää samantyyppisenä myyntinä mitä nuo ulkoiset lafkat tekevät.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Puhelintarjonnan rajoituspalvelu eli Robinson-palvelu eli telemarkkinointikielto eli... millä nimellä tätä kukakin kutsuu. Kattaa ison osan suomalaisista telemarkkinointiyrityksistä, tosin ei niitä kaikista pahimpia huijarifirmoja. Kestää jokunen kuukausi ennen kuin tieto välittyy kaikkiin yrityksiin. Puheluita tulee tuon jälkeen selkeästi vähemmän ja niistä harvoista pääset eroon kun vaan sanot röyhkeästi siihen myyntipuheen päälle, että sinulla on telemarkkinointikielto. Suurin osa myyjistä tuota kunnioittaa ja viimeistään silloin sinut numerosi poistuu sen firman soitettavien listalta.

Pitänee kokeilla. Ilmeisesti ei maksa muutakuin tuon puhelun hinta kyseinen palvelu?

Jokatapauksessa jos edes puolet puheluista saisi pois niin vähän pelastaa päivää. Meikäläinen kun on muutenkin niin huono puhumaan puhelimessa ja huono kuulemaan ylipäätänsä mitä puhelimessa puhutaan ( olkoon puhelin mikä tahansa), että yksinkertaisesti aina ei edes ymmärrä mitä ne yrittää kaupata ja välillä soittelevat ihme murteellakin.

Kyllähän noita palveluita on vaikka mitä, mutta vasta taisi joku huijausfirma jäädä kiini ja maksua ottivat vaikka kuinka, mutta mitään puheluita se ei estänyt.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Pitänee kokeilla. Ilmeisesti ei maksa muutakuin tuon puhelun hinta kyseinen palvelu?
Joo ei maksa kuin puhelun hinnan, n. 40snt/min. Käsittääkseni sinne ei tarvi juuri ihmeitä runoilla, maksimissaan muutaman minuutin puhelu. Kannattaa sitten muistaa, että se on vain kolme vuotta voimassa eli sinun pitää se itse muistaa uusia.
 

Jof

Jäsen
Pitää tulla avautumaan tänne puhelinmyyjien tai tässä tapauksessa -myyjän ihanuudesta. Äidilleni, joka on iältään kohta 86v., oli kaupattu uusi kännykkä ja liittymä lisäpalveluineen (DNA Kimppa ja muut kivat). Kyseessä tietysti näppärä kytkykauppa ja sopimuksen kesto mukavat 24 kk. Yritän olla yhtä optimisten kuin myyjä, että liittymäsopimus loppuu ennen kuin asiakkaan elinaikasopimus luojan kanssa.

Sopimuksen purun tekee ongelmalliseksi se, että muori oli ehtinyt ottaa paikallisen DNA-liikkeen myyjän avustuksella puhelimen jo käyttöön. Laite tuli postitse, mutta eihän sen käyttöönotto onnistunut omin avuin, joten apua piti hakea myymälästä.

Laitoin tänään DNA:lle ehdotuksen, josko nyt purettaisiin sopimus, kun puhelin ja liittymätyyppikään eivät ole tuon ikäiselle sopivia, ainakaan jos tarpeita kartoitetaan ihan oikeasti. Katsotaan, kuinka käy.
 

McJokke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Sharks, Pelaajat: Joe Thornton,Ron Hextal
^ Nämähän ne on nykyään tai no edelleen pahoja kun vanhuksille tyrkytään aivan surutta liittymiä ja puhutaan pyörryksiin. Mummollani taitaa tällä hetkellä kolme liittymää olla...

Nyt voimaan tulleen muutoksen jälkeen joka siis mahdollistaa liittymä kytkyn ottamaan vaikka olisi jo edellinenkin määräaikainen sopimus voimassa on tehnyt puhelinmyyjistä entistä aggressiivisempia. Tänään huvikseni laskin, että sanoin myyjälle 7 kertaa puhelun aikana, että en vaihda puhelinta ja liittymäni on kunnossa. Niin vain kaveri halusi esitellä tarjoustaan. Niin ja en ottanu silti oli vain tylsää.
 

demitra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei huonosti.
Tienasit siis opiskelujen ohessa 14 000 - 60 000 markkaa kuukaudessa ekstraa?

Ei nyt ihan. Töitä tein n. 3 iltana viikossa eli viikkopalkaknsi tuli n. 2100-2500 mk, ellei sitten ollut näitä jatkotilauksia, joista sai enemmän. Niitä nyt oli yleensä vain kaksi kertaa vuodessa. Täytyy kuitenkin muistaa, että tuohon aikaan puhelinmyynti ei ollut saanut niin paljon negatiivista julkisuutta kuin nykyään, minkä vuoksi myynti oli varmasti helpompaa kuin se on nyt.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pitää tulla avautumaan tänne puhelinmyyjien tai tässä tapauksessa -myyjän ihanuudesta. Äidilleni, joka on iältään kohta 86v., oli kaupattu uusi kännykkä ja liittymä lisäpalveluineen (DNA Kimppa ja muut kivat). Kyseessä tietysti näppärä kytkykauppa ja sopimuksen kesto mukavat 24 kk. Yritän olla yhtä optimisten kuin myyjä, että liittymäsopimus loppuu ennen kuin asiakkaan elinaikasopimus luojan kanssa.

Varmaan vanhukset on myös pääryhmä noissa "tarjouksissa" jossa lehden saa "ilmaiseksi" tai vaikkapa joku maksukanava ym..

En oikein ymmärrä miten lehdet saa markkinoida noita lehtiää ilmaiseksi sanalla jos hinta lehdelle tulee kuitenkin ihan sama kuin normaalisti. Mainostavat ilmaiseksi ja sanovat sitten hiljaisella äänellä jossain kohti sanojen välissä, että ainoastaan lähetyskulut lisätään joka on 5 euroa per lähetys ym.. eli saman verran vuodessa tulee kun kyseisen lehden muutenkin tilaa. Kaikkein huvittavinta on kun mainostavat "kun olet ollut kestotilaaja ja hyvä asiakas meille", kun ei ole edes koskaan yhtäkään lehteä tullut niin voi tuossavaiheessa jo sulkea puhelimen kun tietää että on kusetusta.. Ilmaista lehteä ei ole olemassa, ehkä joku yksittäinen näytenumero voi olla.. Voi vain miettiä jos joku lehtimyyjä saa vanhuksen numeron niin ilmaiset lehdet lähtee heti tilaukseen...

Kuten varmaan puhelintakin myydessä ollaan melkoisesti kusetettu ja luvattu halpaa puhelinta, pitäisi joku yläikäraja kyllä määrätä kenelle saa kaupitella lehtiä tai kännykkäliitymiä.. ainakin pitäisi saada joltain lapselta tai "huoltajalta" hyväksyntä kauppaan jos jollekin 80v ihmiselle jotain myydään..
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Ilmaisia lounaita ei ole mutta mitään ikärajoja on turhaa asetella koska on myös virkeitä mummoja jotka tosiaan käyttää älypuhelimia ja lapsille ei saa myydä (alle 18v).
Mutta kyllähän tämä operaattorimaailma ja puhelimessa tapahtuva operaattorituotteiden myynti on mennyt härskiksi, kilpailijat haukkuu toisiaan. Eräs operaattori vääristää kuuluvuus karttaa omaksi eduksi, toinen kusettaa omassa sivuissa kilpailijan hintoja kalliimmiksi kuin mitä ne on ym ym.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Mutta kyllähän tämä operaattorimaailma ja puhelimessa tapahtuva operaattorituotteiden myynti on mennyt härskiksi, kilpailijat haukkuu toisiaan. Eräs operaattori vääristää kuuluvuus karttaa omaksi eduksi, toinen kusettaa omassa sivuissa kilpailijan hintoja kalliimmiksi kuin mitä ne on ym ym.
Höpö höpö. Härskiys ei ole kyllä ensimmäinen sana, millä kuvailisin markkinointia Suomessa. Ehkä se on voinut mennä muutaman piirun härskimpään suuntaan, mutta täällä ollaan kyllä erittäin helläkätisiä kilpailijoita kohtaan, kun vertaa moneen muuhun maahan.

Jenkit on varmaan toinen ääripää ja siellä mainoksissa verrataan tiettyyn kilpailijaan ja suurinpiirtein suoraan sanotaan tämän olevan paska. Ja ne tilastot, mitä vertailussa käytetään, on varmasti aika härskisti väritetty omaksi eduksi.

Mainonnassa "kusetus" on pieni asia ja siinä sentään kuluttajalla on varaa miettiä, mitä uskoo. Nuo puhelinmyyjät ovat sitten täysin eri juttu ja täysin alinta kastia. Varsinkin ne, jotka myyvät ymmärrystä vailla oleville asiakkaille täysin tarpeettomia tuotteita.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi

Ei ehkä muualla Suomessa mutta operaattorimaailmassa meno on todella härskiä ja kilpailijaa lyödään surutta, onhan näistä muistaakseni sakkoja monta kertaa annettukin.
Mielestäni puhelinmyyjät eivät ole sitä alinta kastia vaan ne henkilöt siellä taustalla jotka ohjeistaa myyjää toimimaan näin, esimerkiksi uhkailemalla työsuhteen päättymisestä. Ja tälläistä painostuskeinoa käytetään suurimmissa paskapuljuissa.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Omien kokemusten (niin asiakkaana kuin aikoinaan työelämässä) mukaan härskeintä meno _ei_ole_ operaattorimaailmassa yksittäisiä tapauksia lukuunottamatta, vaan esimerkiksi lehtimyynnissä. Tuota lehtimyyntiä tein itse aikoinaan elämäni ensimmäisessä työpaikassa ja kyllä se oli ihan käsittämätöntä. Ohjeena meillä oli mm. että valmiiksi kirjoitettu spiikki vedetään alusta loppuun (vaikka asiakas sanoisikin jo siinä vaiheessa ei) ja että vasta muistaakseni neljäs tai viides "ei" asiakkaalta oli sellainen jossa painostusta hellitettiin. Myöhemmin olin vielä pari kuukautta myymässä operaattorituotteita ja ainakin siinä toimistossa oli ihan eri meininki, asiakkaita ei kusetettu, väkisin painostettu tms. ja jos näin kävi, sai kenkää.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
neljäs tai viides "ei" asiakkaalta oli sellainen jossa painostusta hellitettiin.

Työntekijät tietty toimii ohjeistuksensa mukaan, muttei "asiakkaankaan" tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa, jos ensimmäisen toimimattoman "ei"n jälkeen pistää puhelun poikki.
Toimii ainakin meikäläisellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös