Puhelinmyyjät – nuo ”ystävämme”

  • 334 583
  • 1 378

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Komppaan pitkälti axea tässä jutussa, mutta toisaalta aiemmin mainittuja yrittäjiä kohtaan löytyy ymmärrystä.

Itselleni tulee suhteellisen harvoin mitään myyntisoittoja, jonka vuoksi en ole koskaan ehtinyt tympääntyä heihin. Silloin jos joku soittaa esim. liittymiin liittyvissä asioissa, niin kuuntelen mielelläni, sillä onhan se maukas tunne kun myyjä joutuu todeta ettei pysty mitään parempaa minulle tarjoamaan. Toisaalta jos joskus aniharvoin pystyisi, niin eihän se puhelu silloinkaan hukkaan olisi mennyt.

Mietin myös sitä, että tapahtuuko sellaista oikeasti usein, että myyjä ei usko, kun sanoo ei? Itselläni ei ole ainakaan ollut koskaan tällaista ongelmaa, vaan myyjä siellä luurin toisessa päässä on tajunnut, mitä tämä kaksikirjaiminen kieltosana tarkoittaa. Myönnän myös, että joskus olen itsekin liittymiä myynyt puhelimitse, eikä kertaakaan niissä hommissa ainakaan ollut mitään kusetuksen makua. 95%:sti soitetuilla ihmisillä oli kalliimpi liittymä käytössä, jolloin heille pystyi tarjoamaan edullisemman liittymän ja jos sellaista ei pystynyt tarjoamaan, niin enpä minä mitään omiani ruvennut keksimäänkään.

Minä arvostan heitä, jotka tällaista "roskatyötä" jaksavat oikeasti pidempäänkin tehdä ja saavat minun puolestani minulle soittaa, mikäli heillä oikeasti on jotain tarjottavaa eikä tarjolla vain "ilmaisia" lehtiä.
 

RDivis

Jäsen
Ehkä meikäläinen ei sitten osaa sanoa tarpeeksi vakuuttavasti sitä eitä. Aina sieltä tulee -"No niin, mutta kun..." -"Kiitos HEIHEI!!...tuut...tuut" Noin se minulla aina menee.. Ehkä teen sen virheen, että ylipäätään alan kuunnella. Samantien luuri korvaan, kun en kuitenkaan mitään osta.

Sitten ne piruparat puhuvat vielä, niin nopeasti (hyvä taktiikka sinänsä vihollisen hämäämiseksi)
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Mietin myös sitä, että tapahtuuko sellaista oikeasti usein, että myyjä ei usko, kun sanoo ei? Itselläni ei ole ainakaan ollut koskaan tällaista ongelmaa, vaan myyjä siellä luurin toisessa päässä on tajunnut, mitä tämä kaksikirjaiminen kieltosana tarkoittaa.
Palatakseni aiempaan kirjoitukseeni...

Tänään sitten joku innokas nuori mies soitteli Mediapexiltä ja kauppasi minulle Seuraa (sitä lehteä). Puhelu alkoi mielenkiintoisesti siten, että hän heti alkuun varmisti asunko vielä samassa osoitteessa, joka heillä oli tiedoissaan. Pian tilanne olikin se, että lehti oli lähes tulossa minulle ennen kuin ehdin kunnolla sanoa mitään. Tarjous olisi ollut sellainen, että olisin saanut seitsemän kuukauden lehdet reilulla parilla eurolla per numero. Myyjä selitti mahdollisimman vaikeasti sen, mitä tuo oikeasti tulisi minulle maksamaan ja alun lupaavien puheiden jälkeen loppuhinnaksi olisi tullut kuitenkin ~70 euroa.

En kuitenkaan juurikaan kyseistä lehteä lue, eikä mihinkään ylimääräisen ole varaa, niin päätin kieltäytyä kohteliaasti tästä tarjouksesta. Mies yritti kerta toisensa jälkeen taivutella minua tilaamaan lehden ja vihjasi, että olisi korkea aika ruveta lukemaan kyseistä lehteä. Normaalisti viimeistään toisella ei-sanalla myyjä on uskonut, etten ole tilaamassa lehteä, mutta tällä kertaa tuota kieltosanaa joutui käyttämään lähes kymmenen kertaa.

Kyseinen tarjous lähetettiin kuulemma sen kunniaksi, että olen aiemmin ollut heidän hyvä tilaajansa. Totesin sitten, etten ole kyllä koskaan heiltä edes mitään tilannut, joten tuo perustelu tarjoukseen ei ainakaan päde. Joka tapauksessa erittäin sinnikäs myyjä, joka oli kyllä opetellut myyntirepliikit varsin sujuvasti ulkoa. Ihmettelen vaan, että nyt joutui oikeasti kieltäytymään monesti ja pari kertaa jo mietin suljenko luurin, kun kerran viesti ei mene perille. Eniten tuossa tosin ihmetyttää se, miten koko myyntityö lähti liikkeellä. Hän vain varmisti asunko edelleen heidän tuntemassaan osoitteessa ja oli jo laittamassa tilausta tänne, jonka voisin kuitenkin halutessani peruuttaa milloin vain.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Itsellekkin on aina silloin tällöin nuo lehtimyyjät soitelleet ja enimmäkseen on tullut kieltäydyttyä ehdotettujen lehtien tilaamisesta.
Taannoin kyllä tartuin Tekniikan Maailman "täkyyn", eli 16 kk numerot sai muistaakseni n.120 €:lla, eli yhen irtonumeron hinnaksi tuli n. 3€. Melko edullinen sanoisin.
Toiseen täkyyn tartuin toissa viikolla, Aku Ankkaa sai 9 kk lehdet 36 €:lla ja summan saa maksaa 3 erässä kuten Tekniikan Maailman. Akun mukaan kylkiäisenä tuli joku "erikoispainos" ja sitten taisi tulla vielä Roope Sedätkin.
Tosin näin työttömänä ois voinu tai olisi pitänyt kieltäytyä, mutta heikko luonne taas otti voiton
 

Raatelurakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Liverpool, Jokerit.
Kaikille yksityishenkilöille vinkkinä, hommatkaa prepaidnumero. Viimeiset viisi vuotta olen pitänyt prepaid numeroa ja hallelujaa ei yhtään puhelinmyynti yritystä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Normaalisti viimeistään toisella ei-sanalla myyjä on uskonut, etten ole tilaamassa lehteä, mutta tällä kertaa tuota kieltosanaa joutui käyttämään lähes kymmenen kertaa.

Helpomalla pääsee kun sanoo "kiitos ei" ja painaa kännykän punaista luuria. Ei se voi olla niin vaikeaa.
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kaikille yksityishenkilöille vinkkinä, hommatkaa prepaidnumero. Viimeiset viisi vuotta olen pitänyt prepaid numeroa ja hallelujaa ei yhtään puhelinmyynti yritystä.

Tai sitten vain soittaa nimensä Robinsonin listalle jos ei prepaid-liittymät kiinnosta. Itse soitin nimeni tuonne listaan ja pakko todeta että toimii. Ei juuri myyjät enää häiritse.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Helpomalla pääsee kun sanoo "kiitos ei" ja painaa kännykän punaista luuria. Ei se voi olla niin vaikeaa.
Juuri näin. Kohtelias ja nopea kieltäytyminen, eikä kummankaan osapuolen aikaa tärväydy montaa sekuntia. Ihmettelen miksi niin monet valittavat ettei puhelinmyyjistä pääse eroon, kun niiltä tulee aina argumenttia toisensa jälkeen eikä puhe lopu millään. Tehkööt kuten Len neuvoo, niin puhelu loppuu varmasti. Tavanomaiset kohteliaan kuuntelemisen pelisäännöt kun eivät päde puhelinmyynnissä. Moottoriturpaisen myyjän puheet voi myös koska tahansa keskeyttää ja sanoa ystävällisesti "ei kiitos, kuulemiin". Helppoa!

Ikävimpiä tapauksia ovat ne puhelinmyyjien lähestymiset jotka on naamioitu "ovelasti" kuulostamaan ekojen repliikkien ajan joltakin muulta. Kyllä noistakin tietysti äkkiä haistaa mistä hommassa on kysymys. Sitten vaan Len-viisaus kehiin ja peli poikki.

Itse tykkään reilusta ja suoraan asiaan menevästä puhelinmyynnistä. Silloin saattaa syntyä kaupatkin jos tuote kiinnostaa ja hinta on kohdallaan. Sanotaan asia kiertelemättä ja esitetään tarjoukset, turhat lätinät ja koristelut pois. Tuolloin voin kysyäkin, onko mahdollisesti jotain mielessäni olevaa muuta tuotetta saatavilla, jos ekaksi esitetty juttu ei kiinnosta. Jos myyjä osoittaa merkkejä siitä, että aanelosen verran valmiiksikirjoitettua runoa on tulossa, niin "ei kiitos, kuulemiin" tulee minulta aika äkkiä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Perjantaina soitettiin ja tarjottiin Veikkaajaa, koska olen ollut viime talvena liigapörssivalmentaja. Keskeytin naishenkilön ja sanoin, että en halua tilata Veikkaajaa, kiitos vaan. Nainen jatkoi, mutta kun on niin hyvä tarjous.... Kiitos ei silti. NO, HEI HEI SITTEN!

Miksi hermostua?
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Perjantaina soitettiin ja tarjottiin Veikkaajaa, koska olen ollut viime talvena liigapörssivalmentaja. Keskeytin naishenkilön ja sanoin, että en halua tilata Veikkaajaa, kiitos vaan. Nainen jatkoi, mutta kun on niin hyvä tarjous.... Kiitos ei silti. NO, HEI HEI SITTEN!

Miksi hermostua?
Mulle kävi sama keskiviikkona, mutta eipä tarvinnut muuta sanoa kuin, että on vähän maksuhäiriöitä ko. puljun kanssa niin ymmärsi. Totuudella pääsee pitkälle.
 

HemmoP

Jäsen
Jaahas, taas vaihteeksi soitto directalta, varmistin yrityksen mistä soittaa ja sanoin "ei kiitos" ennenkuin edes kerkesi aloittaa mitään ja suljin puhelun. Kuinka vitun monta kertaa noille pitää sanoa, että ei "palvelut" kiinnosta ?


Jälleen aiheetonta laskua odotellessa.
 

godofthunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings
Jaahas, taas vaihteeksi soitto directalta, varmistin yrityksen mistä soittaa ja sanoin "ei kiitos" ennenkuin edes kerkesi aloittaa mitään ja suljin puhelun. Kuinka vitun monta kertaa noille pitää sanoa, että ei "palvelut" kiinnosta ?


Jälleen aiheetonta laskua odotellessa.

Directa on muuten kohtuullisen hanurista. Yks jos toinenkin yritys on pikkusen nesteessä sen kanssa. Jonkun saivat tänäänkin höynäytettyä. Suu vaahdossa huusi mulle, että mitenkä Directa on niiiiin paljon halvempi kun meitin tuote. Sanoin sille kyllä, että elä hyvä mies haksahda...Oli saanut vuoden näkyvyyden klikkeineen kaikkineen 70 egeen. Sanoin, että palataan asiaan sitten tossa puolen vuoden päästä, toivottavasti palvelu on toimiva.

Nim. töissä googlen alihankkijana.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aika tasan nuo eri lehtitalojen puhelinmyyjät noissa listoissaan etenevät. Tänään on kolmesta eri paikasta soitettu ja tarjottu lehtiä, yhdeltäkään en tilannut.

Ensimmäinen myi varmaan 50 eri lehteä joista olisi saanut valita, kahden vuoden tilauksen olisi saanut yhden vuoden hinnalla ja oli kieltämättä sinnikäs nainen. En periaatteessa koskaan lyö luuria korvaan kenellekään, en tällekään ja lopulta se uskoi kun sanoin varmaan 10. kerran että en tilaa, usko nyt jo.

Toinen myi Aku Ankkaa. En nyt muista kuinka pitkäksi aikaa se tarjous oli, mutta lehti olisi tullut maksamaan "vain 1.15 €uroa kappaleelta" ja kuinka ollakaan, tämäkin lehti oli myyjän mukaan "ilmainen" ja mukaan olisi tullut vielä 160-sivuinen kirja Akun seikkailuja. Ei mennyt läpi tämäkään, koska meille tulee jo Aku Ankka. No sitten lehti vaihtui Roope-sedäksi, ei kelvannut sekään joten sitten vaihdettiin jo kokonaan alaa ja ruvettiin myymään Auto Bildiä ja Hymyä, joista sanoin suoraan että niin paskoja lehtiä en ottaisi edes ilmaiseksi kun se ei käy edes perseen pyyhintään. Lopulta tämäkin jannu uskoi että en tilaa.

Kolmas soittaja kauppasi Mikrobitti-lehteä, "ilmaiseksi" tietysti ja tilausjakso olisi maksanut ainoastaan "16 €uroa". Aloin jo kyllästymään tähän puuhaan ja sanoin aika tylysti että ei kiinnosta, ja yllätys oli melkoinen kun kyseinen myyjä ymmärsi heti ensimmäisestä kerrasta. Ilmeisesti tyly äänensävy korosti vielä kieltoa, mutta mikäli tämä kolmas myyjä olisi jatkanut jankutustaan niin olisin tiedustellut häneltä että millä ihmeen logiikalla ne myyvät lehtiään "ilmaiseksi" ja heti seuraavassa lauseessa kertovat sen kuinka paljon lehti tulee mulle maksamaan?

No, joka tapauksessa tämä kolmas myyjä oli kaikkein asiallisin, ja häneltä saattaisin joskus jotain jopa tilatakin.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
On pakko mainita, Jone Nikulaa siteeraten 'täytyy sanoa', että puhelinmyyjä teki melkoisen tempauksen. A-lehdistä tarjottiin Imagea ja Tuulilasia (olenhan jo Urheilulehden tilaaja), ja kun rehdisti sanoin, että tuskin tilaan kumpaakaan, siirryttiin sujuvasti puhumaan jääkiekosta muutama minuutti. Oli Sastamalasta ja Tapparan miehiä.

Jätti todella asiallisen kuvan itsestään.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse hain vuoden alussa toita pariksi kuukaudeksi ennen ulkomaille muuttoa ja yhdessa vaiheessa sitten paatin ihan piruuttani lahettaa tyohakemuksen eraaseen puhelinmyyntifirmaan.

No sielta sitten soiteltiin ja haluttiin tyohaastatteluun, jonne menin paikalle.

Ensinnakin firman esittelyssa mol.fi:ssa sanotiin, etta tyoskentely tapahtuu modernissa, paperittomassa tyoyhteisossa tietokoneen aarella. No kyseisessa "toimistossa" oli YKSI (1) tietokone ja YKSI (1) printteri, joiden avulla puhelinmyyjan piti sitten printata toista sataatuhatta yhteystietoa ja alkaa soittelemaan.

Itse "toimisto" muistutti ennemminkin vanhoja armeijan vessoja eli myyjat istuivat naama tummanruskeaa seinaa kohti pienessa avoimessa kopissa. Omassa kopissa oli sahkopistoke, johon puhelimen laturin sai laitettua, seka yksi lamppu ja kyna.

Kysyin sitten talta haastattelijalta, etta mitas nama paperikasat tarkoittavat, koska lukemani informaatio oli taysin ristiriidassa sen kanssa mita nain. Vastaus oli tyyliin: "No tama toimisto on viela vahan vaiheessa. Kylla tanne viela ne tietokoneetkin tulee ja kaikki."

Siina sitten keskusteltiin koulusta jne. ja lopulta paastiin itse tyonkuvan ja palkkauksen pariin. Kaikkea mahdollista kaikilta mahdollisilta kustantajilta olisi pitanyt myyda. Provikallahan sita olisi pitanyt luonnollisesti tehda, mutta se miten se homma mulle selitettiin oli aivan hamaraa. Kysyin moneen kertaan, etta onko mulla mitaan peruspalkkaa, jos kay niin onnettomasti, etten onnistu myymaan yhtaan lehtea. Tama haastattelija kierteli ja kaarteli ja selitti jatkuvasti vain pisteista, joiden mukaan provikat maaraytyvat. Eli siis Aku Ankan myymisesta saa myyja niin monta pistetta, mutta Seurasta vain niin ja niin monta. Ja kun on myynyt tarpeeksi pisteita, saa myos provisiota. Kysyin viela kerran selkeasti, etta pitaako tata hommaa tehda pelkalla provisiolla vai onko myos jonkinnakoinen peruspalkka, jos mitaan ei saa myytya. Sama ruljanssi alkoi uudestaan.

Hermostuin sitten lopulta ja ilmoitin, etta tata haastattelua on turha jatkaa, koska mitaan vastausta ei nakojaan ole tulossa eika tyoymparisto vaikuta mieluisalta.

Hauskana yksityiskohta voinen mainita, etta heti kattelemisen ja esittelemisen jalkeen n. 3 minuuttia haastattelun alkamisesta tama nainen halusi minun allekirjoittavan jotain, johon vastasin, etten allekirjoita mitaan ennenkuin tiedan edes mista tyossa on kysymys. Muutaman minuutin paasta mun haluttiin allekirjoittavan se paperi uudestaan, vaikka edes mistaan palkkauksesta sun muusta ei oltu edes keskusteltu.
 
Viimeksi muokattu:

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Jumalauta kun teki hyvää pysäyttää paskapulju-Directan puhelinmyyjä lennosta seinään. Ei akalle kelvannut vastaukseksi: olen syömässä, ei ole aikaa ja mitään en osta, siirry listassa eteenpäin. "tarkistetaan kuitenkin nämä tiedot" Eiköhän ne ole kunnossa, moro.
Nämä erilaiset Internet-hakemistofirmat, eli "keltaiset sivut"-netissä ovat kyllä ehkä suurinta kusetusta mitä puhelinmyynti pystyy tarjoamaan. Directa luultavasti pahimmasta päästä. On käsittämätöntä miten tällaisia puljuja ei lainsäädännöllä saada kuriin. Taitaa mennä puoluetukiin noillakin yllättävän paljon rahaa...

Kyseisten puljujen kanssa olen ottanut varsin tiukan linjan. Muuten en hirvittävästi puhelinmyyjille ärise, työtäänhän he vain tekevät, mutta nettihakemistofirmojen myyjille ärähdän kyllä hyvin äkäisesti ja suljen puhelimen.

Directan liikevaihto oli vuonna 2008 yli kahdeksan (8) miljoonaa euroa. Ja koko homma perustuu kusetukseen. Hienoa.
 

Jindebyne

Jäsen
Eilen tuli mieluinen yhteydenotto puhelinmyyjältä.

Minulla kun on Elisan 8Mbit/s netti himassa, jolla tulee iltaisen selailtua aika-ajoin. Monesti on tullut mieleen päivittää netti nopemmaksi, mutta jotenkin se on vaan aina jäänyt kun kotona en kuitenkaan niin paljon itse konetta käytä.

No eilen sitten tuli soitto Elisalta, että 24kk määräaikainen soppari kiinteällä kuukausimaksulla 24Mbit/s nopeuksinen netti 3e/kk edullisemmalla kuin nykyinen hitaampi yhteys ja lisäksi postiin toimitetaan uusi modeemi ja HD-digiboxi, joten nyt saa makuuhuoneen vanhan ja vähän kenkkuilevan boxinkin samalla vaihdettua uuteen.

Ei kuullostanut miltään paperiltalukijalta ja kysymyksiinkin vastasi asiantuntevasti ja selitti homman alusta loppuun. Jäi oikein hyvä maku tästä palvelusta ja varmasti seuraavallakin kerralla kuuntelen tarjouksen ennenkuin torjun sen.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Mulle onloppunut myös lehtimyyjien soittamiset kuin seinään. Syytä en tiedä, mutta joskus olen heitäkin kusettanut, kun tarpeeksi vittumainen ääni on pilannut sohvalla löhöilyni. Viimeisin ison lehtifirman soittaja kuullosti todella epävarmalta kun kyselin lehdistä ja sitten ajattelin nostattaa hänen motivaatiotaan hetkeksi. Tilasin neljä lehteä itselleni sekä yhden anopille ja äidilleni sekä kaksi lehteä vaimolleni. Muuttui ääni kellossa kun alkoi luettelemaan lehtiä ja osoitteita. Tuntui kun hän olisi toimistossaan pyytänyt kaikki katsomaan näyttöään jossa oli täysvoitto. Noh kun hän oli kaikki varmistanut niin sanoin, että "itse asiassa en tilaa ainuttakaan lehteä, eli perutaan koko homma" ja suljin puhelimen.
Typerästi toimittu minulta, tiedän, mutta vittu kun häiritsi
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
"itse asiassa en tilaa ainuttakaan lehteä, eli perutaan koko homma" ja suljin puhelimen.
Maailmassa on joitain ilkeitä asioita joita voi toiselle tehdä ja tämä on sieltä ilkeimmästä päästä :D

"Epävarma ääni" antaa viittausta sille, että kyseessä oli melkoisen uusi heppu alalla jolle ei alku ole ollut lupaava eli samallalailla kuin minullekkin kävi (tosin meikäläinen lopetti nuo hommat nopeaan). Sanonpahan vain, että ei varmastikkaan ole ollut jätkältä itku kaukana kun olet tuon tehnyt.
 

HemmoP

Jäsen
Erehdyin kirjautumaan arvopaperilehden palveluun ja nyt on puhelin pirissyt joka saatanan päivä vaikka laitoin kiellon, että ei saa käyttää suoramarkkinointiin ja olen jokaiselle mainossoittajallekkin saman sanonut. Myöhäisimmät puhelut ovat tulleet kahdeksan jälkeen illalla, vitun kusiaivot.
Lisäksi on tullut muutama puhelu, missä puheluun vastattuani laitetaan luuri kiinni ja vissiiin odotetaan, että soittaisin takaisin, varmaan soitan.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Lisäksi on tullut muutama puhelu, missä puheluun vastattuani laitetaan luuri kiinni ja vissiiin odotetaan, että soittaisin takaisin, varmaan soitan.

Ja takaisin kun soittaa niin voi tulla kalliiksi. Itselle tuli viime kesänä muutama jostain ulkomaan numerosta vastaavia soittoja kaksi saman päivän aikana. Ja onneksi soitot tulivat työnumeroon. Takaisin kun en soittanut niin siihen loppui.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei kuullostanut miltään paperiltalukijalta ja kysymyksiinkin vastasi asiantuntevasti ja selitti homman alusta loppuun. Jäi oikein hyvä maku tästä palvelusta ja varmasti seuraavallakin kerralla kuuntelen tarjouksen ennenkuin torjun sen.

Lienee ollut soitto suoraan Aspasta? Soittelevat myös ulospäin omille asiakkaille, eivätkä näin ollen ole ns. "Oikeita puhelinmyyjiä".
 

Jindebyne

Jäsen
Lienee ollut soitto suoraan Aspasta? Soittelevat myös ulospäin omille asiakkaille, eivätkä näin ollen ole ns. "Oikeita puhelinmyyjiä".

Aivan totta, ehkä halusivat vaan asiakkaansa säästää jatkossa rahojaan paremman tuotteen parissa. No jokatapauksessa kyseinen soitto nosti hieman ko. alan mainetta silmissäni. Eiköhän senkin romuta seuravat neljä soittoa jotka sitten tuputtavat puoliväkisin jotain Suurta käsityölehteä.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Alexandriasta soitti torstaina kyllä joku oman elämänsä Jethro Rostedt. Menin vastaamaan tuntemattoman numeron soittoon kun luulin että kyseessä on eräs toinen henkilö, jonka puhelua odottelin. Mutta ei, sieltä joku sälli ilmoittaa että Alexandriasta päivää ja kyselee että muistanko vielä kun soiteltiin viime viikolla? No totesin että ei ole kyllä soiteltu, minkä jälkeen tulee vastauksena että no hyvä eli sopisiko tapaaminen tässä ensi viikon maanantaina toimistolla klo 17. "Ei."

No siitähän kaveri innostuu ja paukuttaa jotain ihan järjetöntä myyntipuhetta kuin kovempikin autokauppias konsanaan. Pari kertaa jaksoin kuunnella lässyttämistä aika huvittuneena ja todeta, että en nyt kuules ole tulossa mihinkään tapaamiseen ja molemmilla kerroilla vastauksena ehdotettiin uutta aikaa ja mainostettiin, miten mahtava tilaisuus on päästä kuuntelemaan ilmaisia sijoitusvinkkejä ym. paskaa. Luurihan sille piti lopulta korvaan iskeä, kun ei uskonut. Varmaan olisi ehdottanut seuraavaksi, että työtoverini Pentti Matikainen ottaa sinulta suihin jos tulet paikalle.

Kaveri oli toki omassa hommassaan sen verran vakuuttavan määrätietoinen, että varmaan sinne joku meneekin, mutta silti: missä hemmetissä näitä puhelinhäiriköitä oikein sikiää?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös