Ymmärrykseni nimimerkkiä "Ender00" kohtaan on kova.
Se, miksi kyseistä nimimerkkiä kohtaan löytyy ymmärrystä johtuu siitä, että hän on yrittäjä.
Kuvitelkaapa jokainen tahollaan, että yrittäjille soitetaan puhelinluetteloista vähintään 4 kertaa, 8-9 eri numeropalvelusta, 10 - 15 eri nettinäkyvyyttä, sitten vielä kusetusfirmat päälle joihin on saatettu hävitä rahaa tuhansia ja tuhansia euroja, vaikka olet lähtenyt mukaan 200 - 300 eurolla (Directa) ja kaiken tämän paskan päälle tulee vielä liittymäkauppiaat, pitäkääpelastushelikopterit-taivaallakauppiaat ja tietenkin meille kaikille niiin rakkaat boxeri ja partahöyläkauppiaat.
Kyllä siinä vaan huumori tahtoo loppua nopeasti....
Tietynlaista ymmärrystä kyllä löytyy, mutta olen sitä mieltä silti, että varsinkin yrittäjän tulisi myös ymmärtää tilannetta. Toivottavasti en koskaan tule millään tapaa tekemisiin kyseisen Enderin tai hänen firmansa kanssa, koska tuollaisen asenteen omaavat pitäisi vetää pari kertaa "kölin alta" jostain Oasis of the Seas:n kokoluokan aluksesta.
Itse arvosta silti henkilöitä jotka jaksavat henkisesti tekemään tuota hommaa. Olen joskus kaverini kanssa miettinyt että alalla pärjää ne, jotka ovat tarpeeksi tyhmiä tekemään tuota (kestää sitä ihmisten itkua ja märinää) tai tarpeeksi kovia ja kylmiä, ettei heihin vaikuta asiakkaan todella negatiivinen asenne ja palaute mitenkään.
Minun mielestä menestymiseen ei tarvita tyhmyyttä eikä kylmyyttä, vaan puhtaasti asennetta! Itse olen onnellisessa asemassa, että saan johtaa yli 50 ihmisen loistavaa myyntiporukkaa. Meillä huijarit ei pärjää, se on nopein tie ulos firmastamme.
On ikävää, että nuo huijarit pilaavat kaikkien maineen (vähän niinkuin Jokerien fanitkin). Itse ainakin saan nukuttua yöni hyvin. Tiedän, että vaikka siellä päivittäin tulee muutamia, jotka vetää herneen nenään heille soittamisesta (ja niitä on muuten loppujen lopuksi todella vähän), niin silti meillä on päivittäin tuhansia ihmisiä, jotka ovat tyytyväisiä (ostivat mitään tai ei) siihen, että puhelu on viety läpi myyvästi, mutta kohteliaasti. Nukun yöni hyvin, koska tiedän, että omassa vaikutus vallassani olen mukana työllistämässä yli 50 rehellistä ja ahkeraa (ainakin pääasiallisesti) työntekijää suoraan ja kymmeniä muita epäsuorasti.
Tiedän sen, että puhelinmyynti tuskin kenellekään on se "unelmien täyttymys" tai toiveammatti. Myyntityö yleensäkään ei ole sopivaa kaikille. Se on fakta, ei sitä tarvitse hävetä, jos ei osaa myydä. Kaikki työt ei sovi kaikille. Ei minustakaan koskaan tule esim. hammaslääkäriä. Palkka on hyvä jne, mutta ei vaan kiinnosta sorkkia ihmisten suuta, ja hammaslääkäriä sitä vasta inhotaankin!
Puhelinmyynti on haastava ja vaativa työ. Sen vuoksi minulla on suuri kunnioitus kaikkia kohtaan, jotka sitä työtä tekevät REHELLISESTI. Arvostan itse puhelinmyyjiä henkilökohtaisesti enemmän kuin yhtäkään baarityöntekijää, stripparia, kaupankassaa tms. jotka myös tekevät kylläkin rehellistä ja monen mielestä tärkeääkin työtä. Minä en itse tarvitse strippareita, baareja ja kauppaakin voisi hoitaa jollain itsepalvelusysteemillä. Näin ollen heidän työllään on vain vähän merkitystä minulle. Ja ymmärrän aivan täysin sen, että joku ajattelee samalla tavalla puhelinmyyjistä. Mutta en minäkään huutele baarimikoille, sisäänheittäjille ja muille, että "mene oikeisiin töihin". He tekevät työtään ja arvostan sitä.