Puhelinmyyjät – nuo ”ystävämme”

  • 334 203
  • 1 378

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Suomen Energiayhtiö kokeili rekrytoida meikäläistä asiakkaakseen. Oli muuten neljäs puhelinmyyjän soitto tänään(!), enkä ole edes yrittäjä. Heh. Kun kaveri aloitti litanian siitä, että tarjoavat 5% halvemmalla sähköä, keskeytin hänet ja totesin, etten todellakaan aio ryhtyä kyseisen yhtiön asiakkaaksi, koska olen mediassa käydyn keskustelun perusteella saanut niin negatiivisen kuvan heidän toiminnastaan. Puhelu loppui siihen. Saa nähdä, soittavatko vielä.

Samasta yhtiöstä soitettiin myös meikäläiselle ja samoilla argumenteilla. Sanoin että pistäkää jotain mustaa valkoisella postissa niin palaan mahdollisesti asiaan. Lupasi tehdä tämän. 1kk kulunut tästä puhelusta eikä mitään ole tullut.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Tuo Energiayhtiö on tosiaan ollut alusta asti jotain todella hämärää. Työskentelin kyseisellä alalla silloinkin tuo pulju markkinoille tuli, enkä yhdeltäkään asiakkaalta tai toiselta energiyhtiöltä kuullut edes puolikasta positiivista sanaa. Koko yritys syntyi kuin tyhjästä ja alkoi todella aggressiivisesti markkinoida asiakkaille.

Mikä lie koko yritys. Onko kyseisetä yrityksestä vihdoinkin noussut otsikoihin jotain?
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Suomen Energiayhtiö kokeili rekrytoida meikäläistä asiakkaakseen.

Olin tuon yhtiön maksava asiakas puoli vuotta. Viime talvena soittivat hyvin pian sen jälkeen, kun olimme muuttaneet uuteen kotiin. Mikäs siinä, viiden prosentin alennus senhetkiseen sähkösopimukseen, ynnä lupaus siitä, että sähkö on 100% tuulivoimalla tuotettua, sai tarttumaan tarjoukseen. Vasta tämän jälkeen aloin hieman tutkailla asiaa, ja aika karmeata juttua netistä löytyi tuon yhtiön toiminnasta. Sähkön hinta saattoi pompata yhtäkkiä todella paljon ylös, ylimääräisiä laskuja, aiheettomia karhuja... kaikkea löytyi. Päätin kuitenkin katsoa homman loppuun asti, eivätkä nuo minulta yrittäneet nyhtää yhtään ylimääräistä. Puolen vuoden jakson jälkeen hinta muuttui sopimuksen mukaan, ja hinnanmuutoksen yhteydessähän asiakas saa irtisanoa sopimuksen ilman mitään korvausmaksuja. Irtisanoin. Vaikka sähköni maksaa nyt hieman enemmän kuin tuon puljun asiakkaana, niin maksan sen marginaalisen lisähinnan mielelläni siitä ilosta, että ei tarvitse pelätä kusetusyrityksiä jokaisen laskun kohdalla.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuosta Suomen Energiayhtiöstä vielä: soittivat minulle joskus vuosi takaperinkin. Silloin olin jo tarttumassa heidän tarjoukseensa. Kävi kuitenkin niin, että kysyivät henkilötunnustani, enkä todellakaan anna sitä puhelimessa kenellekään. Pyysin, että lähettäisivät minulle sähköpostia, johon voisin sitten vastata ja lähettää henkilötunnuksen sitä kautta. Se ei käynyt. Minusta ei tullut asiakasta. Onneksi, koska vasta tuon jälkeen sain tietää tuosta hämärästä puljusta.

Jälkikäteen ajatellen olen myös miettinyt, että olisiko kyseessä saattanut olla jopa joku hämärä identiteettivarkausyritys, mikä vain soitettiin tuon puljun nimissä. Who knows.
 

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart
Dial media rules!

Viime viikolla oli tullut yksi puhelu, mutta en ehtinyt vastata siihen. Fonectalla selvittelin sitten soittajaa, ja huomasin, että kyseessä oli Dial Media, joka ilmeisestikin olisi kaupannut DNA:n liittymiä. Pistin numeron muistiin. Tänään aamupäivästä soi kaksi kertaa puhelin, ja molemmat tunnistin Dial Median numeroiksi, joten jätin vastaamatta.

Äskettäin soi taas puhelin. Nyt epäilin taas numerosta päätellen olevan kyseessä jonkun puhelinmyyjän. En kuitenkaan ollut varma, joten vastasin. Jotain outoa ääntä kuului sieltä päästä, jonka jälkeen luuri lyötiin kiinni. Fonectaa kehiin taas, ja Dial Media sielläkin oli asialla.

Dial Media kaupittelee Saunalahden liittymiä
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Soittelipa minullekin joku tuolta Suomen Energiayhtiöstä. Antoi puhelun alussa yhtiönsä nimen jotenkin hiukan mutisten, enkä saanut siitä siinä vaiheessa ihan täyttä selvyyttä. Kysyi, että asuinko vielä vanhassa osoitteessani (muutin yli vuosi sitten sieltä) ja sen jälkeen alkoi tarjousten tulva. Lopulta sitten kysäisin mistä yhtiöstä sitä soiteltiinkaan ja vastauksen saatuani lopetin puhelun välittömästi. Liekkö tullut muiltakin samanlaista toimintaa, kun yritti myyjä alussa livauttaa yhtiön nimen huomaamattomasti.
 
K

kiwipilot

Mulle soittelivat Suomen Energiayhtiöstä kuutisen viikkoa sitten; lupasivat ylempänä mainitut edut yms. ja niinpä tartuin täkyyn. Sopimuksen piti alkaa 1.1.2010. Pari viikkoa takaperin soittelin puljuun ja kyselin luvattuja sopimuspapereita; ilmoittivat että "Tulevat kuluvalla viikolla". Ilmoitin myös, että asiaa googlailtuani haluaisin perua sopparin. Ei kuulemma onnistunut, vaan peruminen onnistuisi vain jollain asiakasnumerolla "Joka tulisi sopimuspapereiden kanssa" - ja edelleen kuluvalla viikolla. No, eipä tullut.

Tänään soitin vitutuksissani firmaan ja ilmoitin haluavani perua sopimuksen. Kysyin myös mihin dokumentit jäivät, varsinkin kun alunperin niiden saapumiseen piti kulua "Kaksi viikkoa". Olivat kuulemma tulossa 30.12... Kysyin asiakaspalvelijalta, että onko ko. pulju valinnut taktiikakseen kusettamisen: noin päivä olisi aikaa tutustua sopimuspapereihin ennen sopimuksen alkamista. Ei kuulemma ollut.

Kaikkein mielenkiintoisinta oli se, että nyt sopparin peruminen sitten yllättäen onnistuikin vain nimellä ja hetulla, mitään asiakasnumeroa ei enää tarvittu. Uskomaton firma.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Tämä nyt ei minkään palvelun kauppaamista ollut, mutta minua on pitkään piinannut "Suomen Gallupista päivää!" kysellen milloin mistäkin, internetin käytöstä ja television katsomisesta. Aina olen sanonut että en kerkeä vastaamaan kysymyksiin, laittakaa sähköpostilla niin saatan vastaamaan keretäkkin. Viimeisen puolen vuoden aikana puheluita on tullut yli 15, ja joulukuun alussa ehdottomasti koomisin. Nuori mieshenkilö, joka minua ennenkin on koittanut saada kyselyyn vastaamaan, soitteli perjantai-iltana seitsemän maissa. Ilmoitin hänelle kohteliaasti, että lupaan vastata kyselyyn kun sieltä soittaa parikymppinen naishenkilö jolla on miellyttävä ääni. Ja kuinka ollakkaan, seuraavana maanantaina minulle soitti nuorehko naishenkilö miellyttävällä äänellään! Siinä hetken repeilin ja ilmoitin neitoselle, että vastaan mielelläni kysymyksiisi! Näköjään Suomen Gallupissakin informaatio pelaa!
 

Hybbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, MUFC, FCUM
Tekisi mieleni saarnata vaikka kuinka ja paljon SEY:stä, mutta sanon vain että jos harkitsette myyjän vaihtoa niin vaihtakaa sitten oikeasti sille halvimmalle, eikä vain jollekin joka väittää olevansa halvin. Henkkoht SEY ja EONS toimii pelkästään kirosanoina.

Jos sieltä tarjous tulee kotiin asti niin ainakin aiemmin siellä takana mainittiin ohimennen että tarjous muuttuu sitovaksi määräaikaiseksi sopimukseksi ellei sitä 2 vkon aikana peruuteta. EMV:kin tuohon taisi jotain kantaa ottaa, mutta ainakin elokuussa tilanne oli vielä tämä. Ihan sillä vain sanon ettei tule yllätyksenä vanhalta myyjältä loppulasku.
 

anzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
En jaksa selata onko joku aikaisemmin maininnut tästä, mutta tässä on loistava palvelu niille jotka ei jaksa puhelinmyyjiä: Puhelinmyyjä.info.
Tuolta saa siis suoraan puhelimeen ladattua yhden yhteystiedon Puhelinmyyjä, jonka alla on erittäin monta puhelinmyyjän numeroa.
Toimii ainakin iPhonessa hienosti.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
En jaksa selata onko joku aikaisemmin maininnut tästä, mutta tässä on loistava palvelu niille jotka ei jaksa puhelinmyyjiä: Puhelinmyyjä.info.
Tuolta saa siis suoraan puhelimeen ladattua yhden yhteystiedon Puhelinmyyjä, jonka alla on erittäin monta puhelinmyyjän numeroa.
Toimii ainakin iPhonessa hienosti.
Kiitos! Mä latasin Noksun E71:n. Ainakin lataaminen oli helppoa, toivottavasti toimii. Mä en enää halua yhtään kertaa kuulla minkälainen tarjous Aku Ankan sarjisekstrasta nyt sitten onkaan.
 
Dial Media kaupittelee Saunalahden liittymiä

...ja kaupitteepa myös Soneraakin. Samaan aikaan tuli tänään puhelut minulle ja hallitukselle. Minulle ehti tarjottelemaan DNA:ta ja Saunalahtea ja rouvalle puolestaan Soneraa. Tehokasta toimintaa! Todellakaan emme vaihtaneet liittymiä...
 

Mosku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lieksan hurtat
Äskettäin soitti joku jamppa ja kauppasi puhelinmyynnin estävää palvelua...
Otetaanpas uudestaan: Äskettäin SOITTI joku jamppa ja kauppasi..jne

eikös tämä ole jo aika... aika.... irstasta?

Saattaisivat muuten saada tuotettaan paremmin kaupaksi jos lähestyisivät vaikka kirjeitse.
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Äskettäin soitti joku jamppa ja kauppasi puhelinmyynnin estävää palvelua...
Otetaanpas uudestaan: Äskettäin SOITTI joku jamppa ja kauppasi..jne

eikös tämä ole jo aika... aika.... irstasta?

Saattaisivat muuten saada tuotettaan paremmin kaupaksi jos lähestyisivät vaikka kirjeitse.
Tuohan on paljon tehokkaampaa. Itse ainakin pyrin vastaamaan kaikkiin puheluihin joita luuriini tulee, mutta mainospostit lentävät erittäin suurella prosentilla roskiin edes vilkaisematta sen tarkemmin niiden sisältöä. Ja kyllähän tuollainen palvelu varmasti tekee kauppansa paremmin puhelimen välityksellä, kun palvelun tarjoaja pystyy konkreettisesti osoittamaan samalla kuinka vittumaista tuollainen suoramarkkinointi puhelimen välityksellä on.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Saattaisivat muuten saada tuotettaan paremmin kaupaksi jos lähestyisivät vaikka kirjeitse.

Tuohan on kuin suorastaan markkinoinnin oppikirjasta. Ensin luodaan tarve, ja sitten tarjotaan tuotetta tai palvelua, joka vastaa tarpeeseen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Äskettäin soitti joku jamppa ja kauppasi puhelinmyynnin estävää palvelua...
Otetaanpas uudestaan: Äskettäin SOITTI joku jamppa ja kauppasi..jne
Ehkä soittajan nimi oli herra I. Ronic. Mitä ko. palveluun tulee, meikällä tuollainen (maksuton) on ollu käytössä jo jokusen kuukauden ajan ja hyvin on toiminut.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eilen illalla joskus yhdeksän aikaan myyjä veti uudella taktiikalla:

Myyjä: enhän soittanut pahaan aikaan
J: no ei nyt niin paha
M: teemme tällaista tutkimusta, voisitko vastata muutamaan kysymykseen?
J: no jos ei kestä kauaa
M: Mitä mieltä olet Me Naiset lehdestä?
J: En mitään, ei ole käsitystä sen sisällöstä
M: Entäs Kodin Kuvalehti?
J: Ihan sama, ei havaintoja
J: ja en kyllä lue mitään naistenlehtiä, että jos tää koskee niitä niin lopetetaan
M: Entä Aku Ankka
J: No se on tuttu, hyvä lehti
M: no tämä tutkimus oli tässä ja kiitoksena osallistumisesta saatte nyt puolen vuoden Aku Ankat ......

Hieman pisti hymyilemään.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tajusinpa juuri, että puhelinmyyjä on soittanut minulle viimeksi silloin kun tähän ketjuun kirjoitin eli 15.11. Siitä lähtien olen nauttinut varsin mystisestä puhelinmyyntihiljaisuudesta, vaikka normaalisti on suunnilleen kerran viikossa joku kauppaamassa käytettyjä boksereita. No, eiköhän heti huomenna tule kymmenen puhelua.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
M: no tämä tutkimus oli tässä ja kiitoksena osallistumisesta saatte nyt puolen vuoden Aku Ankat ......

Sain ilmaiset Ankat joskus todella kauan sitten ja viime viikolla tuli taas Ankkakirje. Samahan se sinänsä on, mutta rasittavaa tuollainen, pitkään säännöllistä pommitusta on jatkunut ja sitten siinä roskiin menevässä kirjeessä on nimi ja osoite. Tuon nyt tietenkin saa muualtakin, ei ole salaista tietoa, mutta silti.

Kai ne voisivat jo tajuta, että en ole tilaamassa.
 

True Blue

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, TPS
Puhelinmyynti työnä, on aikamoista kuraa. Jouduin työttömäksi ja ajattelin hakea MediaPexille töihin koska jotain työtä olisi saatava kun ei kotona ostumisesta oikein rahaa saa. No siellä ilmoitettiin että myy muutakin kuin lehtiä, laajakaistaa, vakuutuksia, maksu-tv paketteja, yms.
No eilen sitten pienen opastuksen jälkeen siirryttiin puhelimen ääreen ja ruvettiin kaupittelemaan Divaani-lehteä. Vaikka lähdin erittäin avoimin mielin tuonne, niin kyllä se niin skeidaa oli. Ja tänään pitäisi taas mennä, mutta taidampa jättää väliin. Saan varmasti enemmän rahaa kotona ollessa kun tuolta, jossa on indeksi palkka, takuupalkka oli 4€/h!!
 

Veijari

Jäsen
Mulle ei ole pariin vuoteen kukaan soittanut myyntimielessä. Johtuukohan siitä että kännykkä on firman nimissä?
Kerran soitti joku tyttö Espanjasta(?) ja väitti tekevän EU-tutkimusta invalidien työllistymisestä. Kyseli 5 minuutin ajan kysymyksiä kuten ottaisinko liikuntarajoitteisen ihmisen töihin jne.
Ihan tyytyväinen saa siis olla kun olen puhelinmyyjiltä välttynyt.
 

Käpälä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Filip Riska
Puhelinmyynti työnä, on aikamoista kuraa. Jouduin työttömäksi ja ajattelin hakea MediaPexille töihin koska jotain työtä olisi saatava kun ei kotona ostumisesta oikein rahaa saa. No siellä ilmoitettiin että myy muutakin kuin lehtiä, laajakaistaa, vakuutuksia, maksu-tv paketteja, yms.
No eilen sitten pienen opastuksen jälkeen siirryttiin puhelimen ääreen ja ruvettiin kaupittelemaan Divaani-lehteä. Vaikka lähdin erittäin avoimin mielin tuonne, niin kyllä se niin skeidaa oli. Ja tänään pitäisi taas mennä, mutta taidampa jättää väliin. Saan varmasti enemmän rahaa kotona ollessa kun tuolta, jossa on indeksi palkka, takuupalkka oli 4€/h!!

Takuupalkka kuitenkin on aika kova sana, itsekin pari vuotta sitten kesällä yritin puhelinmyyntiä kun mitään muuta työtä ei saanut. Takuupalkkaa ei ollut, yhdestä peruslehtitilauksen myymisestä sai keskimäärin 0.9€ tiliä, ja kehtasivat vielä väittää että keskikuukausiansiot liikkuu 1700€:ssa. Viikon jaksoin sitä paskaa ja oli elämäni parhaita päätöksiä lopettaa se työ. Tuohon työhön tarvitaan kyllä tietty luonteenlaatu että sitä jaksaa, nytkin teen asiakaspalvelutyötä missä paskaa tulee niskaan jatkuvasti mutta silti pidän nykyisestä työstäni. Peukut silti kaikille ketkä sitä jaksaa ja ketkä oikeasti sillä alalla tienaa isoja summia. Meillä oli tuossa firmassa sellainen sääntö että asiakkaalta ei saa puhelun missään vaiheessa kysyä "onko huono hetki?" Joskus tuli soitettua naiselle joka oli hautajaisissa, ja jäätävän paska fiilis siinä itselle tuli, koska hetki oli ehkä huonoin mahdollinen.

Aika hiljaista on kyllä täälläkin ollut puhelinmyyjien suhteen, minnekähän ovat kadonneet? Tuntemattomiin numeroihin kuitenkin joutuu aina vastaamaan työasioiden takia.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Meillä oli tuossa firmassa sellainen sääntö että asiakkaalta ei saa puhelun missään vaiheessa kysyä "onko huono hetki?" Joskus tuli soitettua naiselle joka oli hautajaisissa, ja jäätävän paska fiilis siinä itselle tuli, koska hetki oli ehkä huonoin mahdollinen.
Jos joku on niin saatanan tyhmä, että vastaa puhelimeensa kesken hautajaisten, niin ei se ole soittajan vika. Muutenkin toi "onko paha paikka/huono hetki" on täysin turha kysymys. Jos joku vastaa puhelimeen ns. pahassa paikassa (kuten Heimo Vesa Auschwitzin portilla), niin kyllä se on sen vastaajan vika, ei ole pakko vastata.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Itsekin olin puhelinmyynnissä töissä, ihan vain kokeilun takia. 3 kuukautta jaksoin. Noin 10-15 lehteä myin 6 tunnissa mutta jumalauta sitä palkkaa ei jaksanut. Tuntipalkka siinä 6 euron liepeillä ja vaikka olin "hyvä" myyjä ja vedin ihan maksimeilla kokoajan niin eihän tuossa olisi rikastunut millään. Ainakaan kyseisen lafkan leivissä. Samaa kuulin muilta jotka ovat olleet siellä pidempään.

Jaksamista niille jotka ovat puhelinmyyjiä. Se vaatii sisua ja pokkaa.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Kaippa se pitää itse tulla ulos kaapista. Olen nyt toiminut pari kuukautta puhelinmyyjänä, kun oman alan hommia ei löytynyt ja kotiin en tahtonut jäädä makoilemaan. Itse en tosin lehtiä myy, vaan homman tarkoituksena on ilahduttaa yrittäjien päivää "business to business" markkinoinnilla.

Työstä sen verran, että joka viikko tulee selailtua työkkärin sivut läpi uutta paikkaa etsien. Palkka on paska (n. tonni/kuukausi), duuni on paskaa (tiedän kuinka paljon yrittäjät vastaavanlaisia puheluita viikottain saavat ja kuinka paljon heitä asiani kiinnostaa) ja pohjapalkattoman työn aiheuttama stressi on myös paskaa. Ainoa kehumisen arvoinen asia on työporukka sekä työajat (08:00-16:00).

Työssä viihtymistä ei myöskään auta se että itselläni ei ole minkäänlaista uskoa itse tuotteeseen. Tunnen siis kusettavani ihmisiä työkseni.

Itse olen aina ennen sanonut että puhelinmyynti on se kaikista viimeisin vaihtoehto itselleni ja parin kuukauden jälkeen voin todeta olleeni oikeassa. Tällä hetkellä onneksi näyttää siltä että saattaisin päästä piakkoin oikeisiin töihin ja voin jättää tämän kokemuksen taakseni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös