Puhelinmyyjät – nuo ”ystävämme”

  • 334 580
  • 1 378

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Käsittämättömiä tekosyitä teidän pitää kehitellä, kun yksinkertaisinta on sanoa selkeästi ja kohteliaasti, että kiitos ei, minulle tulee jo kaipaamani lehdet/valitsen bokserini mielummin itse/hoidan sijoitukseni oman pankkini kautta jne. "No joo, emmä ny tiiä" antaa vain siimaa myyjälle.


Joo, itse ainakin sanon aina että kiitos ei, ei kiinnosta ko. lehti ja homma on sillä selvä. On mulla elämässäni se 2min vaikka kuukausittain kuunnella, notta mitä tarjotaan.

Olen jopa muutaman kerran tilannut tuolta lehtiä, mutta yleensä kiitän ja sanon että ei tarvetta.

Nimenomaan miksi pitää keksiä erilaisia selityksiä, kun voi suoraan sanoa että ei kiitos. Puhelu päättyy siihen ja elämä jatkuu..
 

Ender00

Jäsen
Suorastaan vituttaa nämä nettihakemistoista soittelevat puhelinmyyjät jotka viattomasti tarkistavat yrityksen yhteystietoja ja lopuksi sanovat hinnan ja laittavansa tilausvahvistuksen postitse. Näitä nettihakemistojakin on varmasti tuhat ja yksi eikä millään niistä ole mitään virkaa. Äsken olisi pitänyt 149e maksaa jostain yhteystiedoista jossain mikälienumerosarja-palvelussa.

Sama. Vuoden alusta kun perusti yrityksen niin varmaan jo kymmenkunta enemmän ja vähemmän epämääräistä hakemistofirmaa soitellut. Viattomasti tosiaan ensin haluavat vain tarkistaa yrityksen yhteystiedot, ainahan ne heillä oikein ovat kun varmaan jostain rekisteristä ovat katsoneet. Ja puhelun lopuksi sitten tarjotaan vuosihintaan lisänäkyvyyttä, hinnat vaihdelleet jostain vajaasta parista sadasta ihan reiluun puoleen tonniin.

Yksi firman erottui törkeydellään, sillä missään vaiheessa puhelua he eivät kysyneet, että haluanko maksullista lisänäkyvyyttä vaan ilmoitti vain, että saan laskun lähiaikoina..siinä piti sitten itse olla skarppina ja sanoa, että "Ei, mitään maksullista en ota!".

Melkoista kusetusta ovat nuo nettihakemistofirmat. Siis oikeasti, kuka noiden hakemistojen kautta firmoja etsii? Varsinkin kun noita tuntuu olevan kymmeniä ja uusia syntyy kuin sieniä sateella niin siinä pitäisi paitsi potentiaalisen asiakkaan ymmärtää käyttää juuri sitä hakemistoa, johon olet tietosi maksulla saanut..tai sitten pitäisi maksaa tietojensa esiintuomisesta noille kaikille firmoille.

Jotenkin veikkaan, että se nettihakemisto mitä potentiaaliset asiakkaat eniten käyttävät on Google. Muita on turha miettiäkään.
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Puhelinmyynnin kautta saa usein lehdet kuitenkin hyvin edullisesti, ja melkoisen määrän lehtiä ihmiset vuodessa lukevatkin.
Itse olen kyseisiä töitä tehnyt, ja ihan mukavaa duunia tuo on. Harvassa on ne ikävät asiakkaat, mikä itselleni tuli melkoisena yllätyksenä.

Ymmärrän täysin, että ihmisillä on huonoja päiviä, ja joskus se hetki on huono. Sen myös osaava myyjä kuulee äänestä, jolloin puhelun voi kohteliaasti lopettaa nopeasti.
En tiedä mikä siinä on niin ylitsepääsevän ärsyttävää joillekin ihmisille, aina ja olosuhteista riippumatta, voi löytää jonkun lehden mitä lueskelee huomattavasti halvemmalla hinnalla kuin normaalitilauksella. Kiitollinen pitäisi olla mahdollisuudesta tuollaiseen!
Jos taas ei nappaa mikään uusi lehti, ja mikään ei kuulosta mielenkiintoiselta, ei siinä sitä aikaa hukkaannu muutamaa minuuttia kauempaa.

Mutta juu, mukava duuni, liksa hyvä, vaihtelua runsaasti.

Itse olen aina ollut helppo uhri lehtimyynnille, jos aviisi mitä tarjotaan vähänkin sivuaa kiinnostavia aiheita, voi kauppias pitää ostopäätöstä varmana. Eihän niitä nyt välttämättä ikinä "tarvitse" mutta tykkään lueskella paljon, plus en ole kovinkaan hyvä mukavaksi koulutetun myyjän myyntipuheita torjumaan ja mieltä latistamaan :)
 

Kaspo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En tiedä mikä siinä on niin ylitsepääsevän ärsyttävää joillekin ihmisille

Kaipa siinä on se, että suurin osa kyvykkäistä puhelinmyyjistä on melkoisen sanavalmiita ja hyviä puhumaan ympäri, kyselevät perkeleesti ja saattavat saada jopa asiakkaan avautumaan henkilökohtaisuuksista. Eihän sellaista nyt omalle kohdalle saa käydä, että jotain tuollaiselta lipevältä rauhanhäiritsijältä tilaisi ja jos joku läheinen menee tuollaiseen alistumaan niin sehän on heikkouden merkki ;) Kyllä aikuisen kuuluu osata sanoa ei, vaikkei syytä välttämättä olisi!

Toinen ryhmä on tietysti ne, jotka lukevat ääni falsetista klosettiin viplattaen paperista sen myyntipuheen ja jäätyvät ensimmäiseen kysymykseen. Tämmöiset itseasiassa ärsyttävät minua enemmän kuin itsevarmat ja ylitsevuotavasti lörpöttelevät tapaukset. Molemmistahan pääsee helposti ja ystävällisesti eroon.

Itsekin tein noita hommia lukioaikoina parikin kesää, ja kyllähän se ihan kivaa oli. Harvemmin tosiaan mitään ikäviä tyyppejä sattu aalloille, enemmänkin huvittavaa ja repeilyä aiheuttavaa. Muutamia melkoisen hämäriäkin kokemuksia kertyi. Ikävimmät jutut varmaankin sellaisia, kun soitti kuolleelle ihmiselle ja sureva läheinen vastasi.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pieni tarkkuus olisi välillä paikallaan...

Eilen soitti "puhelinmyyjä", joka tarjosi remontteja ja saneerauksia taloon... "jos vaikka kylpyhuonetta tarvitsisi rempata tai keittiötä".

Ei siinä muuten mitään, mutta kun kyseessä on vielä lopputarkastusta vailla oleva omakotitalo, johon muutettiin 2v sitten ja kyseessä selkeästi tiedossa oleva alue (osoitteen perusteella kartoitti tilannetta), jossa tonteille rakennetaan vieläkin...

Luulikohan oikeasti, että olisi jo remontin tarvetta?

Muuten kyllä joskus tulee tartuttua näihin puhelinmyyjien tarjouksiin. Esim. Viasat ja NFL näkyi tänä vuonna kiitos loistavan tarjouksen.
 

Jindebyne

Jäsen
Ei sinäänsä mitään erikoista puhelinmyyjiä vastaan, pari hyvää kanavapakettitarjousta tullut otettua.

Itselläni on tappavantehokas tyyli jos tuote ei minua kiinnosta. Sanon joka kerta maneerin "On kyllä ihan mielenkiintoinen tarjous teillä, mutta nyt on semmonen homma, että muutan ensi viikolla pysyvästi *valitse maa* töiden takia, joten en valitettavasti pysty hyödyntämään tarjoustanne."

Tuon maneerin kun sanoo kohteliaasti, niin myyjä lopettaa myymisen kuin seinään ja toivottavaa oikein hyvää päivän jatkoja ja jotkut jopa innostuvat haaveilemaan ulkomaille muutosta.

Kyllä ne etevimmätkin puhelinmyyjät tuon mielikuvan ostavat.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Itselleni soitti yksi tyrkyttäen olikos nyt Tekniikan Maailmaa tai jotain sellaista.
Hyvin osasi pimittää hinnan kun eka oli mahtava tarjous vain jotain hiukan vajaa 30e vuositilaus, sitten se olikin yhtäkkiä kahdessa erässä, eli 2x30e ja lopuksi jo kehtasi käyttää hintana sitä kuuttakymppiä. Siihen loppuikin se keskustelu.

Puhelu alkoi hyvin kun herätti mut päiväunilta ja vastasin puolihiljaisena, niin ensimmäinen kysymys oli 'oletko täysi-ikäinen'. Olisipa tajunnut vastata siihen kieltävästi, heh.

Eniten noissa ärsyttää se minuutin alustuspuhe siihen hemmetin tarjoukseen. Antaisi tulla suoraan vaan: "Aku Ankka, 6kk 30 euroa, kiinnostaako?" Eikä mitään ihmeen jaaritteluja alkuun, siten olisi helpompi funtsiakin ja lopettaa heti jos ei ole aikomustakaan mitään tilata. Nyt lähinnä semmoinen puolikusetuksen maku jäi suuhun tuosta omasta soittajastanikin.
 

Kyynis

Jäsen
Minulta meni kuppi nurin, kun olin tekniikanmaailman kestotilaaja ja kolme kertaa viikossa tuli soitto, että tilaakko tekniikanmaailman.

Parivuotta sitten pyysin puhelinmyynnin kieltoa eikä ole tarvinnut katua. Ei soita lehtimyyjät ei. Suosittelen ellette oikeasti pohdi jokaista myyntikertaa kuunnellessa, että tilaisinko vai en. Toisaalta jos joku nauttii siitä, että vitutuskäyrä nousee valmiiksi ennen vastausta potentiaalisen lehtimyyjän soitosta niin älä avaa linkkiä.

http://www.ssml.fi/index.phtml?s=35
 

Carlos

Jäsen
Itseäni vituttaa eniten näissä lähestulkoon kaikissa puhelinmyyjissä se ainainen huijauksen maku. Ihan sama tosin pätee moniin suoramarkkinointikirjeisiin. Suurin elein kerrotaan että tilaamalla nyt ja vain nyt etuni on tsiljoona euroa normaaliin verrattuna ensimmäiset 3kk. Samalla yleensä jätetään kokonaan väliin se "mitä sen jälkeen". Kerran minulle kaupattiin laajakaistaa, ja se myyjä ei edes tiennyt mikä on ko. tuotteen "normaali" hinta, sitten 6kk:n päästä.

Paljon ärsyttää myöskin nämä jotka aloittavat puhelunsa "ensinnäkin en halua myydä mitään". Sitten kuuntelet 15min jaarittelua ja lopuksi ymmärrät että he eivät tosiaan halua MYYDÄ mitään, vaan he haluavat LAHJOITUKSEN. Fuck you vaan ja kiitos moi.

Suosittelen muuten kaikille jotka näitä eivät halua; suoramarkkinointikieltoa. Sen voi tehdä muistaakseni viideksi vuodeksi kerrallaan. Eipä tule paljon häiriöitä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viime kerralla soitti melko epätoivoisen kuuloinen nuori bokserikauppiaspoika, mutta sitä edellisellä kerralla Urheilulehteä kaupitteli aika kovaksi keitetty jannu. Äänestä päätellen jo hiukan varttuneemi tyyppi ja varmasti kova tiliä tekevä, koska siltä tuli myyntiargumentit varsin luontevasti ja itsevarmasti. Normaali kieltäytyminen tai nettiin vetoaminen ei riittänyt, vaan tyyppi alkoi inttää, ettei netissä ole kokonaisia versioita lehdistä. No ei ole, juu, mutta eri urheilupalstoja ja -sivustoja on. Kitisi vielä lopuksi, että "No, jos ei kerran hyvä tarjouksemme kelpaa" tsjp. Tuollaiset tyypit vetävät varmasti hyvät tilit mummoilta ja toisaalta juuri noiden vuoksi en itse jaksa vaivautua mihinkään soittokieltolistoille. Jollain sairaalla tapaa kiehtoo kuunnella erilaisia myyntityylejä ja kieltäytyä sitten kohteliaasti.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
On olemassa oikeasti hyviä puhelinmyyjiä joita jaksaa jopa kuunnella.
Eniten ahdistaa nämä myyjät, jotka soittavat jonkun yhden lehden asialla ja yrittävät puoliväkisillä myydä. Eräs päivä soitti lehtimyyjä joka sanoi eka firman mistä soitti ja lopulta kyseli ensin lehdistä, mitä mahdollisesti luen. Lehti löytyi lopulta eikä jäänyt mitään kusetuksen makua, sillä halvemmaksi se tulee kuin irtonumeroina ostaa ja ilman mitään "saat nyt vuoden lehdet ilmaiseksi, kunhan maksat 120 €" vaan myyjä sanoi summan mitä se tekee ja miten pitkästä tilauksesta on kyse. Eikä lukenut mistään paperista, siitä isot plussat hänelle.

Itse puhelinmyynti ... Minusta on parempi että ihmiset myyvät vaikka lehtiä jos siitä palkkansa saa. Jos ei ole muita töitä, eikä pääse oikeen mihinkään, on parempi että myy lehtiä/liittymiä yms, jos se todellakin pitää pois soskun luukulta. Rankka ja vaativa työ, jota juuri kukaan ei arvosta.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
09-25125701

Jumalauta että jaksaa yrittää. Periaatteessa mua ei häiritse kun jää äänettömäksi, mutta joku on ainakin sitkeä sissi. Tosta numerosta soitettiin ensimmäisen kerran jo muutama vuosi sitten.

Googletin numeron äsken, ja se johti muille keskustelupalstoille, joissa tiedettiin lehtimyyjien olevan kyseessä.
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
09-25125701

Jumalauta että jaksaa yrittää. Periaatteessa mua ei häiritse kun jää äänettömäksi, mutta joku on ainakin sitkeä sissi. Tosta numerosta soitettiin ensimmäisen kerran jo muutama vuosi sitten.

Googletin numeron äsken, ja se johti muille keskustelupalstoille, joissa tiedettiin lehtimyyjien olevan kyseessä.

Kannattaa kuitenkin vastata, mikäli haluaa eroon kaupustelijasta. Muuten tuo numero jää edelleen soittolistalle, ja uusia soittoja voi odottaa.
 

Kurt

Jäsen
09-25125701

Jumalauta että jaksaa yrittää. Periaatteessa mua ei häiritse kun jää äänettömäksi, mutta joku on ainakin sitkeä sissi. Tosta numerosta soitettiin ensimmäisen kerran jo muutama vuosi sitten.

Googletin numeron äsken, ja se johti muille keskustelupalstoille, joissa tiedettiin lehtimyyjien olevan kyseessä.

Sama numero soitti itsellenikin eilen kaksi kertaa. Toisella kerralla vastasin ja taisi kaupata Aku Ankkaa, sekä jotain uutta saksalaista tiedelehteä.
 

Idefix

Jäsen
Kannattaa kuitenkin vastata, mikäli haluaa eroon kaupustelijasta. Muuten tuo numero jää edelleen soittolistalle, ja uusia soittoja voi odottaa.

Eipähän auta. Jouduin ottamaan virkakännyn reilut 3 vuotta sitten, minkä jälkeen on ollut ilo keskustella liittymän edellistä haltijaa tavoittelevien myyjien kanssa tasaisin väliajoin. Alusta asti olen pyytänyt poistamaan numeron listoilta, mutta viimeksi eilen olisi ollut Suomen Kuvalehteä tarjolla.

Käytössä on nyt kuulemma viime kesänä päivitetty asiakasrekisteri ja seuraavasta päivityksestä numeroni on nyt vihdoin lopullisesti poistettu...

Suoramarkkinointikieltoakaan en taida päälle saada koska liittymä ei ole omissa nimissä?
 

Tsorro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wings
Meikäläinen ei varsinaisesti vihaa puhelinmyyjiä mutta ärsyttäviä ovat, varsinkin se osa kuka ei suostu lopettamaan puhelua vaikka sanoo että "emmä ny mitään kyllä osta" niin jatkavat tuputtamista vaan KELE.
Minulla oli salainen numero aiemmin mutta silti mulle soiteltiin kerran pari viikossa.
Nyttemmin olen vaihtanut liittymää ja numeroni edelleen salainen, ei ole tullut vielä yhtäkään soittoa.
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Eipähän auta. Jouduin ottamaan virkakännyn reilut 3 vuotta sitten, minkä jälkeen on ollut ilo keskustella liittymän edellistä haltijaa tavoittelevien myyjien kanssa tasaisin väliajoin. Alusta asti olen pyytänyt poistamaan numeron listoilta, mutta viimeksi eilen olisi ollut Suomen Kuvalehteä tarjolla.

Käytössä on nyt kuulemma viime kesänä päivitetty asiakasrekisteri ja seuraavasta päivityksestä numeroni on nyt vihdoin lopullisesti poistettu...

Suoramarkkinointikieltoakaan en taida päälle saada koska liittymä ei ole omissa nimissä?

Juuh, no siis.. soittoja samalta toimistolta.
Suomessa on iso liuta puhelinmyyntifirmoja, ja monenlaisia lehtitaloja ja kissanristijäisiä joihin on osallistunut, joiden kautta nimi listoille päätyy. Tietysti, jos lehtiä lukee, niin puhelimeen kannattaa vastata.
 

Jokru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hawks, sympatiat Sportille, S-Kiekko
Meikäläistä on myös innokkaasti joku puhelinmyyntifirma pommittanut...

25.2.2008 17.49 0456565022
26.2.2008 13.21 0456565034
26.2.2008 16.57 0456565030

En ole päässyt vastaamaan kertaakaan, mutta haitanneeko tuo...

Edit.
Em. numerot omistaa Pasamyynti Oulu.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Tänään oli kerrankin hyötyä puhelinmyyjästä. Olemme vaimoni kanssa jo pitkään harkinneet Tieteen Kuvalehden tilausta ja postista tuli juuri äskettäin joku sopiva tarjous, johon ajattelin tarttua. Säästyipä kuitenkin postin kautta / netistä tilaamisen vaiva kun tänään Bonnierin myyjä soitti ja tilasin häneltä.

Eilen illalla soitti joku 045 - 7731 3668 jonka oletan olevan Suoramarkkinointi Megan numero (ainakin googlaamalla 3601 löytyi heiltä). En vastannut. Jos täällä on puhelinmyyjiä niin vinkiksi, että minut tavoittaa työaikana, koska on lähes pakko vastailla kaikkiin puheluihin. Vapaa-ajalla vastaan minulle outoihin numeroihin äärettömän harvoin.

Tuo Jokrun mainitsema Pasamyynti on minuakin jokusen kerran tavoitellut. En muista olenko ikinä vastannut, joten en tiedä mitä kauppaavat.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Yleensä puhelinmyyjillä on suuntanumeron jälkeen 8 numeroa 7:n sijaan.. siitä tunnistaa helposti..

Älänyvviitti. Katso nyt esimerkiksi virkamiesten numeroita, niin suuressa osassa on kahdeksan numeroa. Ja alkaa olla yritysmaailmassakin. Mutta ihan rauhassa vaan jätät vastaamatta niihin +kahdeksan numeron puheluihin. Oikeastaan ei kannata hommata puhelinta ollenkaan, ties kuka sieltä soittelee. Vielä kun muuttaa metsään asumaan, välttyy kaikenlaisilta ihmiskontakteilta.
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Kyllähän nämä puhelinmyyjät ärsyttää yli kaiken, kun muutenkin on työpäivät puhelimessa (en tosin puhelinmyyjänä, don't get me wrong) ja sit vielä hoobot soittelee sen päälle parhaimmillaan jopa iltasin tarjotakseen jotain tosi hyvää diiliä...

Itse myyntityötä tekevänä tykkään kuitenkin joskus haastaa puhelinmyyjän puhelimessa, koska aina ei viitsi sanoa suoraan, että ei kiitos. Esimerkkinä tässä pari viikkoa sitten istuin lounaalla ja jostain syystä otti niin aivoon, kun kaveri esitteli itsensä puhelinmyyjäksi, että päätin vähän kysellä saisiko hänen tarjoamansa lehden lyhyemmissä maksuerissä, voiko tilauksen keskeyttää loma-ajaksi ja miten hän näkee lehden palvelevan meikäläisen tarpeita. Kyse oli ammattilehdestä, joten oletin kaverin tuntevan tuotteensa edes jollain tavalla hyvin ja kun kerroin, minkälaista duunia teen, olisin odottanut, että jotain argumentointia olisi tullut tuotteen sopimisesta meikäläiselle. Ainoa argumentti oli, että "tämä lehti näyttää tulleen sinulle aiemminkin"... Ihan jees.

Mutta yleensä näille on helpointa vaan sanoa, että ei kiinnosta, kiitti hei, tai tilaan tuotteen tarvittaessa muiden kanavien kautta, eli ei kannata soitella...
 

Nametuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Kyllähän nämä puhelinmyyjät ärsyttää yli kaiken, kun muutenkin on työpäivät puhelimessa (en tosin puhelinmyyjänä, don't get me wrong) ja sit vielä hoobot soittelee sen päälle parhaimmillaan jopa iltasin tarjotakseen jotain tosi hyvää diiliä...

Itse myyntityötä tekevänä tykkään kuitenkin joskus haastaa puhelinmyyjän puhelimessa, koska aina ei viitsi sanoa suoraan, että ei kiitos. Esimerkkinä tässä pari viikkoa sitten istuin lounaalla ja jostain syystä otti niin aivoon, kun kaveri esitteli itsensä puhelinmyyjäksi, että päätin vähän kysellä saisiko hänen tarjoamansa lehden lyhyemmissä maksuerissä, voiko tilauksen keskeyttää loma-ajaksi ja miten hän näkee lehden palvelevan meikäläisen tarpeita. Kyse oli ammattilehdestä, joten oletin kaverin tuntevan tuotteensa edes jollain tavalla hyvin ja kun kerroin, minkälaista duunia teen, olisin odottanut, että jotain argumentointia olisi tullut tuotteen sopimisesta meikäläiselle. Ainoa argumentti oli, että "tämä lehti näyttää tulleen sinulle aiemminkin"... Ihan jees.

Mutta yleensä näille on helpointa vaan sanoa, että ei kiinnosta, kiitti hei, tai tilaan tuotteen tarvittaessa muiden kanavien kautta, eli ei kannata soitella...

Joo, ite olin 8kk puhelinmyyjänä ja joskus sain kyllä sinun tyypiset heepot hiljaisiksi jotka väittävät että ovat mukamas ammattimiehiä. No, en myynyt lehtiä vaan kaikkea muuta ja hauskaa oli joskus pelleillä tuollaisten kaikki tietävien kanssa ja voin sen sanoa että hauskaa oli :) itseäni ei ärsytä oikeastaan puhelinmyyjät koska he tekevät vain työtänsä niin sinä tai joku toinen henkilö. Tästä lähtien täällä voitte ilmoittaa missä kaupassa/firmassa olette töissä niin voin tulla sinne aukomaan päätäni ja kertomaan kuinka ammattilainen olen. Kasvakaa ihmiset aikuisiksi! Puhelinmyyjätkin ovat ihmisiä.

Ps. Ja puhelinmyyjänä tienaa todella hyvin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös