Presidentinvaalit 2006

  • 306 100
  • 4 281
Tila
Viestiketju on suljettu.

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oli muuten Salen ja Tarjan taustajoukkojen nyökytys sen verran kornin näköistä, että ihan jo senkin vuoksi tuota väittelyä jaksoi katsoa. Niinistön mielipiteistä ei hirveästi päästy perille, kun tämä tyytyi peittelemään omaa tietämättömyyttään asioista tenttaamalla koko ajan Halosta.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Cube kirjoitti:
Siis miten kiertelee? Antaisitko nyt minulle tyhmälle vielä sen linkin, jossa suoraan todetaan, että kaikki ensimmäisellä kierroksella tippuneet presidenttiehdokkaat äänestävät toisella kierroksella Niinistöä? Mitään jossitteluita en kaipaa, vaan ihan faktaa siitä.

Älä turhaan odottele faktoja. Heidi Hautala on ainakin ilmoittanut äänestävänsä Halosta.
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Blackie kirjoitti:
Niinistön mielipiteistä ei hirveästi päästy perille, kun tämä tyytyi peittelemään omaa tietämättömyyttään asioista tenttaamalla koko ajan Halosta.
Hilppako se siellä punahuivi pusseissa näppäimistöä massuttaa? Menetkö lukemaan vaikka Tiedonantajaa ennemminkin kuin tulet tänne levittämään vasemmistopropagandaasi.
 

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
msg kirjoitti:
Onko tähän saatavissa jotain tilastoa? Onko eroja siinä työllistyykö YTK:n jäsen nopeammin kuin SAK:n jäsen?
Tiedän nopeasti työllistyneitä ja myös niitä, joille ansiosidonnainen 500 päivää tuntuu olevan palkallista loma-aikaa.
Tunnen minäkin korvauspinnareita. Tunnen myös huijariyrittäjiä. He yksilöinä kärsiköön kustakin petoksesta säädetyn rangaistuksen. Mutta ei kai täysjärkinen ihminen lähde yleistämään em. kohderyhmiä mätämunien perusteella. Kokeileppa Googleen hakusanaa "keskimääräinen työttömyysaika". Huomaat, että liitosta toiseen se useimmiten on päiviä ja viikkoja.


msg kirjoitti:
Osaatko kertoa meille, mikä on SAK/SDP/HALONEN-koalition vastaus tähän kysymykseen tai haluatko esitellä oman mallisi?

Olen toiminut pitkäaikaistyöttömien kuntoutuksessa, joten luulen jotain tietäväni tästä ongelmassa.

Työnantajalle suurin ongelma tuntuu olevan vuosien aukko työhistoriassa. Vaikka osa on ollut kolmannen sektorin vapaarhtoistyössä, sitä on minulle pidetty "puuhasteluna".

Ehkä Ilkka Taipaleen malli, jossa sairaimmat työttömät pannaan eläkkeelle ja lopuille etsitään yleishyöydyllistä työtä, josta maksetaan yleisitovuuden mukainen minimipalkka. Senkin panos/tuotos-suhde voisi yhteiskunnalle olla ihan siedettävä ja monia avustavia toitä on, kun olisi vaan tekijöitä. Mihinkään ns. temppukoulutukseen ei minun mielestäni kannata lähteä. Olen havainnut valtaosan pitkäaikaistyöttömistä aivan ajatteleviksi ja keskimäärin varsin masentuneiksi ihmisiksi, eikä miksikään pelleporukaksi, joiden pitäisi hyppiä kurssilta toiselle.
 

Mace

Jäsen
Blackie kirjoitti:
Niinistön mielipiteistä ei hirveästi päästy perille, kun tämä tyytyi peittelemään omaa tietämättömyyttään asioista tenttaamalla koko ajan Halosta.

Heh, mitkä Saulin mielipiteet sinulle jäivät epäselviksi? Jos noissa tenteissä joku on ylivarovainen ja kieltäytyy vastailemasta kysymyksiin, niin se on nimenomaan Halonen. Jatkuvasti hän vetoaa eduskuntaan ja presidentin toimenkuvaan eikä halua vastata aivan yksinkertaisiin kysymyksiin, joissa halutaan tietää hänen mielipiteensä jostakin asiasta. Kyllä oma näkemys pitää kysyttäessä pystyä sanomaan, kuului asia toimenkuvaan tai ei.
 

Viljuri

Jäsen
Blackie kirjoitti:
Älä turhaan odottele faktoja. Heidi Hautala on ainakin ilmoittanut äänestävänsä Halosta

Vaikka statement ei ollutkaan minulle osoitettu, niin olisin tiedustellut, että missä Hautala on näin tehnyt (=lähde)?
 
Viimeksi muokattu:

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
msg kirjoitti:
Onko tähän saatavissa jotain tilastoa? Onko eroja siinä työllistyykö YTK:n jäsen nopeammin kuin SAK:n jäsen?
Tiedän nopeasti työllistyneitä ja myös niitä, joille ansiosidonnainen 500 päivää tuntuu olevan palkallista loma-aikaa.
Tunnen minäkin korvauspinnareita. Tunnen myös huijariyrittäjiä. He yksilöinä kärsiköön kustakin petoksesta säädetyn rangaistuksen. Mutta ei kai täysjärkinen ihminen lähde yleistämään em. kohderyhmiä mätämunien perusteella. Kokeileppa Googleen hakusanaa "keskimääräinen työttömyysaika". Huomaat, että liitosta toiseen se useimmiten on päiviä ja viikkoja.


msg kirjoitti:
Osaatko kertoa meille, mikä on SAK/SDP/HALONEN-koalition vastaus tähän kysymykseen tai haluatko esitellä oman mallisi?

Olen toiminut pitkäaikaistyöttömien kuntoutuksessa, joten luulen jotain tietäväni tästä ongelmasta.

Työnantajalle suurin ongelma tuntuu olevan vuosien aukko työhistoriassa. Vaikka osa on ollut kolmannen sektorin vapaaehtoistyössä, sitä on minulle pidetty "puuhasteluna".

Ehkä Ilkka Taipaleen malli, jossa sairaimmat työttömät pannaan eläkkeelle ja lopuille etsitään yleishyöydyllistä työtä, josta maksetaan yleissitovuuden mukainen minimipalkka. Senkin panos/tuotos-suhde voisi yhteiskunnalle olla ihan siedettävä ja monia avustavia toitä on, kun olisi vaan tekijöitä. Mihinkään ns. temppukoulutukseen ei minun mielestäni kannata lähteä. Olen havainnut valtaosan pitkäaikaistyöttömistä aivan ajatteleviksi ja keskimäärin varsin masentuneiksi ihmisiksi, eikä miksikään pelleporukaksi, joiden pitäisi hyppiä kurssilta toiselle.
 

Alkiolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue ja Jokerit
Tuli tuossa katsottua eilinen A-talk. Melkoista sirkustahan tuo oli puolin ja toisin, mutta mieleeni jäi erityisesti yksi pointti Stilleriltä. Hän uskoi Niinistön voittavan mm. siksi, että suomalaiset haluavat yllättää. Arto Paasilinna oli kyllä turha mies tuossa keskustelussa. Yritti viisastelemalla selvitä joka kysymyksestä. Susanna Huovinen olisi voinut aivan hyvin hoitaa Halosen puolestapuhumisen yksinkin. Jos minä olisin ollut päättämässä, niin koko ohjelma oltaisiin aivan hyvin voitu rakentaa Stillerin ja Huovisen varaan - siksi vähäiseksi jäi myös Eija-Riitta Korholan rooli tuossa keskustelussa.

Se tuli selväksi - niin kuin on tullut jo kampanjan aikana - että Halosella on kokemusta presidenttiyden hoitamisesta. Tottakai, onhan hän istuva presidentti! Mutta miksi kukaan ei osaa selvästi sanoa, mitkä ovat hänen saavutuksensa PRESIDENTTINÄ?
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viljuri kirjoitti:
Vaikka statement ei ollutkaan minulle osoitettu, niin olisin tiedustellut, että missä Hautala on näin tehnyt (=lähde)?

Satakunnan Kansa maanantaina 16.1.2006. Siinä todettiin jotakuinkin näin: "Vihreiden presidenttiehdokas Heidi Hautala puolestaan ilmoitti asettuvansa toisella kierroksella Tarja Halosen taakse."
 

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Cube kirjoitti:
Siis miten kiertelee? Antaisitko nyt minulle tyhmälle vielä sen linkin, jossa suoraan todetaan, että kaikki ensimmäisellä kierroksella tippuneet presidenttiehdokkaat äänestävät toisella kierroksella Niinistöä? Mitään jossitteluita en kaipaa, vaan ihan faktaa siitä. Sitten voidaan jatkaa siitä vääntämistä.

Olen kokoajan sanonut, että kaikki TODENNÄKÖISESTI äänestävät Niinistöä. Hautala ja Soini eivät käsittääkseni ole sanoneet kantaansa, mutta kyllä heidänkin käyttäytymisestään on voinut päätellä, että kenen puolella ollaan.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Barnaby kirjoitti:
Hilppako se siellä punahuivi pusseissa näppäimistöä massuttaa? Menetkö lukemaan vaikka Tiedonantajaa ennemminkin kuin tulet tänne levittämään vasemmistopropagandaasi.

Hilppa-tammaltahan se vaikuttaa. Tai ainakin serkultaan.

Mutta ihan rehellinen kysymys Teille haloslaisille: eikö todellakaan koskaan Halosen täydellinen haluttomuus/kykenemättömyys ottaa konkreettista kosketuspintaa mihinkään asiaan häiritse? Ei sillä, harmiton hörhö, jonka mielestä demokratia on sitä, että aatetoverit nimetään virkoihin, pätevyydestä riippumatta.
 

Cube

Jäsen
JimmyMac kirjoitti:
Olen kokoajan sanonut, että kaikki TODENNÄKÖISESTI äänestävät Niinistöä. Hautala ja Soini eivät käsittääkseni ole sanoneet kantaansa, mutta kyllä heidänkin käyttäytymisestään on voinut päätellä, että kenen puolella ollaan.
Missä kohtaa ja miten heistä on voinut näin päätellä?

Haluan tarkan vastauksen tähän mutu-väittämään, koska muiden ehdokkaiden asettumista Niinistön taakse nyt en osaa kovin kummoisena asiana pitää. Eikä tämä johdu heidän asiantuntemuksestaan tai sen puutteesta minkään vertaa.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En ole Halosen puolesta, vaan Niinistöä vastaan. Näistä kahdesta ei niin kiehtovasta vaihtoehdosta on valittava jompikumpi ja tässä tapauksessa se on Halonen.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
MS kirjoitti:
Ennakkoäänestysprosentti on myös alhaisempi, kuin viime vaaleissa 2. kierroksella. Voi olla, että Halonen ei ole saanut äänestäjiä liikkeelle, kuin on halunnut. Voi olla, että vasemmisto jää kotiin eikä mene äänestämään.

Perinteisesti vasemmisto kärsii alhaisesta äänestysprosentista. Mutta kun nyt näyttää siltä, että keskustalaiset ovat melko yhtenäisinä menossa Niinistön taakse niin maaseudun vaalipiirien mahdollinen vaisuus äänestysinnossa olisi selkeästi negatiivinen uutinen Niinistön kampanjalle. Tänäänhän julkaistaan YLE:n gallup joka toivottavasti antaa jotain tietoja äänestysvarmuuden jakautumisesta - radikaalia olisi tietysti ajatella, että näille epätietoisille annettaisiin mahdollisuus sanoa mihin suuntaan ovat kallistumassa, mikä on aika yleinen mittari esim. USA:ssa.

Ketjun yleisen kokoomus-analyyttisen linjan mukaisesti sanoisin eilistä väittelyä näkemättä että Halonen oli siinä todella paljon parempi ja että Niinistö antoi erittäin huonon vaikutelman ylimielisellä tietämättömyydellään. Tämä varmasti ratkaisi kisan koko kansan Tavjan eduksi!
 

Cube

Jäsen
Blackie kirjoitti:
Satakunnan Kansa maanantaina 16.1.2006. Siinä todettiin jotakuinkin näin: "Vihreiden presidenttiehdokas Heidi Hautala puolestaan ilmoitti asettuvansa toisella kierroksella Tarja Halosen taakse."
Oletko nyt aivan varma? Sen verran merkittävä tukija kuitenkin olisi kyseessä, että eiköhän siitä Halosen virallisilla presidentinvaalisivullakin olisi jonkinlainen maininta, jos Hautala olisi virallisen ratkaisun tehnyt kumpaankaan suuntaan. Toistaiseksi on kuitenkin pelkkää jossittelua suuntaan jos toiseenkin.
 

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Cube kirjoitti:
Missä kohtaa ja miten heistä on voinut näin päätellä?

Haluan tarkan vastauksen tähän mutu-väittämään, koska muiden ehdokkaiden asettumista Niinistön taakse nyt en osaa kovin kummoisena asiana pitää. Eikä tämä johdu heidän asiantuntemuksestaan tai sen puutteesta minkään vertaa.

Kyllä esim. Hautala oli ensimmäisen kierroksen väittelyissä Niinistön linjoilla monessa asiassa - mm. Naton suhteen. Muutenkin jäi kuva, että Hautala oli enemmän Halosta vastaan kuin Niinistöä vastaan. Voi tietenkin olla, että se oli taktiikkaa, mutta sellainen kuva jäi.

Myös Soinilta tuli välillä aika karuja kommentteja Halosen suuntaan. Esim. nimitysten suhteen: "Ei niiden aina tarvitsisi olla sosialisteja!".

Hautalan ja Soinin kohdalla ei tietenkään voi varmasti sanoa, että kumpaa he äänestävät, mutta sellainen kuva minulle jäi ensimmäisen kierroksen väittelyistä, että he olivat enemmän Niinistön kannalla.
 

Cube

Jäsen
mjr kirjoitti:
Ketjun yleisen kokoomus-analyyttisen linjan mukaisesti sanoisin eilistä väittelyä näkemättä että Halonen oli siinä todella paljon parempi ja että Niinistö antoi erittäin huonon vaikutelman ylimielisellä tietämättömyydellään. Tämä varmasti ratkaisi kisan koko kansan Tavjan eduksi!
Kyllä, 100-0 Tarjalle!!1
 

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
mjr kirjoitti:
Perinteisesti vasemmisto kärsii alhaisesta äänestysprosentista.

Voisitko sinä fiksuja kaverina selittää meille kaikille, että mistä tuo asia johtuu? Minä kun yritin selittää sen sillä, että vasemmistolaisäänestäjiä ei yleisesti ottaen politiikka kiinnosta niin paljoa kuin oikeistolaisäänestäjiä. Mutta se oli joidenkin mielestä aivan väärä tulkinta - ja suoranaista rasismia. Nyt olisi mukava tietää, että mistä tuo sinunkin mainitsemasi asia sitten johtuu.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Blackie kirjoitti:
Oli muuten Salen ja Tarjan taustajoukkojen nyökytys sen verran kornin näköistä, että ihan jo senkin vuoksi tuota väittelyä jaksoi katsoa. Niinistön mielipiteistä ei hirveästi päästy perille, kun tämä tyytyi peittelemään omaa tietämättömyyttään asioista tenttaamalla koko ajan Halosta.

Pakkohan se on tentata, kun Haloselta ei tunnu saavan muuten selvää tai edes epäselvää vastausta siihen mitä on kysytty. Tenttaamallakin vastausten saaminen on ollut aika heikkoa.

Mutta eihän vastailu toimittajien tyhmiin kysymyksiin kuulu presidentin tehtäviin..
 

Viljuri

Jäsen
Hautalan tuesta:

Blackie sekoittaa Heidi Hautalan mitä ilmeisemmin Tarja Cronbergiin.

Hautalahan vertasi yhdessä lausunnossaan Halosta "suomettumisen ajan politiikoksi", erityisesti suhtautumisessaan ihmisoikeuskysymyksiin.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
mjr kirjoitti:
Ketjun yleisen kokoomus-analyyttisen linjan mukaisesti sanoisin eilistä väittelyä näkemättä että Halonen oli siinä todella paljon parempi ja että Niinistö antoi erittäin huonon vaikutelman ylimielisellä tietämättömyydellään. Tämä varmasti ratkaisi kisan koko kansan Tavjan eduksi!

Nyt täytyy kyllä lainata tuntemattoman sotilaan ja Hietasen traakisia sanoja "poja mä en nää mittä, olen sokki". Ei siis tullut nähtyä edellä olevaa, no vanha sanonta että asia on "toverin silmässä" pitää tässä tapauksessa ilmeisesti paikkansa. :)

veini
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Cube kirjoitti:
Oletko nyt aivan varma?

Kyllä siinä niin mainittiin. Mutta siinä vain todettiin Hautalan äänestävän seuraavalla kierroksella Halosta, ei ollut Heidin kommenttia. Tosin pitää muistaa, että Satakunnassa demarit on ylivoimainen ykköspuolue, joten voi tuo olla myös jonkin näköistä lukijoiden linssiin viilaamista.
 

Cube

Jäsen
JimmyMac kirjoitti:
Kyllä esim. Hautala oli ensimmäisen kierroksen väittelyissä Niinistön linjoilla monessa asiassa - mm. Naton suhteen. Muutenkin jäi kuva, että Hautala oli enemmän Halosta vastaan kuin Niinistöä vastaan. Voi tietenkin olla, että se oli taktiikkaa, mutta sellainen kuva jäi.
Aika erikoista sanoa, että Hautala oli samoilla linjoilla Niinistön kanssa Naton suhteen. Sanoi muistaakseni, että mikäli tällaista Eurooppalaista kehitystä tapahtuu voidaan asiaa harkita, mutta piti tätä kehitystä mielestäni kuitenkin varsin epätodennäköisenä.
 
Suosikkijoukkue
TuTo
Rosoh kirjoitti:
Paljastit oman naiviutesi jos tosiaan uskot että noin kokenut ammattipoliitikko hätkähtäisi tässä vaiheessa gallupeista. Niinistö on tottunut alhaisiin lukemiin ja kuten tiedämme takaa on hyvä tulla.

Ymmärrän että Turun TOVEREISSA ollaan hermostuneita gallup-luvuista kun oikeasti Suomalaisten asioista välittävä ehdokas pärjää kaikesta ay-liikkeen ja politiikan fossiilien loanheitoista ja takinkääntelyistä huolimatta.

TOVERI siellä kaukaolan laidalla ehkä on myös huomannut että epävarmojen äänestäjien määrä on kasvussa ja kepulaisiltakin on vielä runsaasti ääniä jakamatta.

Ei muutakuin lisää ay-mantraa ja taivaan rannan maalailua "100 % turvallisesta Euroopasta", jossa EU-veljet tulevat auttamaan hädän hetkellä.


Harvinaisen typerä kirjoitus. Ensinnäkin en tiedä mitä Turun Tovereissa ajatellaan vai ajatellaanko mitään, en sellaiseen yhdistykseen kuulu. Sen sijaan kannatan jääkiekossa TuTo Hockey:ta, mutta sillä on varsin vähän tekemistä presidentinvaalien kanssa.

Täällä halutaan jostakin syystä tulkita, että kantaansa eivät kerro kepulaiset, ja että he ovat pääosin Niinistön tulevia äänestäjiä. No, teoriansas kullakin, minäpä esitän tuolle vaihtoehtoisen: Kantaansa eivät kerro sellaiset kepulaiset, jotka aikovat äänestää puolueensa epävirallista kantaa vastaan. Toisin sanoen Halosen tukijat pysyvät visusti hiljaa kysyttäessä, ja raapustavat sitten 9 lapulle.

Minulla oli Niinistöstä paljon parempi kuva kampanjan alussa. Tosin kai mies kaikesta huolimatta kykenisi presidentin tehtävät hoitamaan, ovathan valtaoikeudet nykyään hyvin rajoitetut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös