Polkupyörää hankkimassa

  • 141 352
  • 368

LannyMc

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Iso kiitos neuvoista -OO-! Pitääpä käydä vilkaisemassa valikoimaa tuolla Leosportilla.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Morjens!

Uutta fillaria olen hankkimassa varastetun tilalle ja tulisi lähinnä stadissa pörräämiseen, miksei duunimatkoihinkin. Hinta pitäisi pysyä alle 800€, mielellään reilusti allekin. Tällaisia olen vähän katsellut, osaisiko joku asioista paremmin perillä oleva antaa mielipiteitä ja neuvoja:

FELT QX 85 M BLACK (2014) - Polkupyöräkauppa

Fillarikellari - Polkupy 304 MATTAORANSSI ALIVIO DISC CRESCENT

Felt QX75 | 22-Miesten hybridi-pyörät | 42-Miesten pyörät | 1-Pyörät | Suomen Pyöräkeskus Oy Y-tunnus 2330378-4

Kona Dew DL - Bikeshop.fi

Milläs näistä on paras hinta/laatusuhde? Aion hankkia fillariin ehdottomasti myös lokarit.
Ajoa tulisi siis lähinnä asvaltilla ja vähän sorateillä, mutta mihinkään metsiin en aio lähteä telomaan itseäni. Pyörää ei myöskään käytetä talvella.
Ongelmallisen valinnassa tekee myös koko, olen vain 168cm pitkä.

Jos on vastaavia tiedossa myös, niin vinkatkaa toki!
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko kokemuksia noista co2 pumpuista. Monta kertaa yhdellä pullolla täyttää tommosen 32mm renkaan ja saako sillä painetta kuinka paljon? Melko paljon mukavampi olisi pitää mukana kun pumppua.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko kokemuksia noista co2 pumpuista. Monta kertaa yhdellä pullolla täyttää tommosen 32mm renkaan ja saako sillä painetta kuinka paljon? Melko paljon mukavampi olisi pitää mukana kun pumppua.
Mulla on käytössä Genuinen hiilidioksidipumppu ja olen ollut siihen tyytyväinen, vaikka käyttökerrat ovat onneksi olleet todella vähissä. Jos maastopyörän renkaan vaihto tavallisella pumpulla kisatilanteessa menee reiluun viiteen minuuttiin, niin co2-pumpulla säästää äkkiä pari minuuttia. Paine riippuu patruunan koosta, mutta jo 16 g patruunalla pitäisi saada ihan ok paine 32 mm renkaaseen. Ainakin taulukoiden mukaan 26" maastopyörän renkaaseen saisi 2,7 baria ja 28" maantiepyörän renkaaseen (oletettavasti 23 mm) 9 baria. Patruunat ovat kertakäyttöisiä, eli kun sen ruuvaa pumppuun, tulee paineet pikkuhiljaa pois, vaikka olisikin ns. kiinni. Isompien patruunoiden hankkiminen ei siis ole perusteltua, jos em. paineet riittävät.

Suosittelen hankkimaan ja uhraamaan ainakin yhden patruunan harjoitteluun ennen kuin jossain tienposkessa pitää rengasta vaihtaa. Patruuna mm. kylmenee paineen laskiessa todella paljon ja ilman hanskoja saattaa palelluttaa kätensä.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Itselläni lähti joku aika sitten Trekin hybridi jonkun toisen haltuun (prkl pyörävarkaat...), joten nyt tarvittaisiin uutta pyörää. Tällä kertaa ajatuksena olisi cyclocrossari ja tällainen löytyi alennusmyynnistä:

Larunpyora.com

Aika vähän löytyi mitään arvosteluja tuosta mallista, mutta olen ymmärtänyt että Focuksen fillarit on ihan hyviä(?). Onko tuosta jotain hyvää/pahaa sanottavaa hintaansa nähden?

Olen itse ihan noviisi pyöräilyssä ja käyräsarvista ei ole ikinä ollut. Joten uskoisin tuon ainakin riittävän näin ensikertalaisen pyöräksi. Tarkoitus olisi alkaa ajelemaan työmatkoja (10km suuntaan) sekä satunnaisia 25-40km lenkkejä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itselläni lähti joku aika sitten Trekin hybridi jonkun toisen haltuun (prkl pyörävarkaat...), joten nyt tarvittaisiin uutta pyörää. Tällä kertaa ajatuksena olisi cyclocrossari ja tällainen löytyi alennusmyynnistä:

Larunpyora.com

Aika vähän löytyi mitään arvosteluja tuosta mallista, mutta olen ymmärtänyt että Focuksen fillarit on ihan hyviä(?). Onko tuosta jotain hyvää/pahaa sanottavaa hintaansa nähden?

Olen itse ihan noviisi pyöräilyssä ja käyräsarvista ei ole ikinä ollut. Joten uskoisin tuon ainakin riittävän näin ensikertalaisen pyöräksi. Tarkoitus olisi alkaa ajelemaan työmatkoja (10km suuntaan) sekä satunnaisia 25-40km lenkkejä.

Minulla samasta pyörästä 2012-vuoden malli. Alla mitä kirjoittelin aikaisemmin:

Itsellä on 9 kilometrin työmatka, josta 2/3 asfaltilla ja 1/3 hiekalla. Ostin viime kesänä Focuksen n. 1000 euron cyclocrossarin lukkopolkimilla sekä ajokengillä ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Välillä alla on ollut kapeat (25mm) maantierenkaat ja näillä on erittäin mukavaa ajella asfaltilla ja hiekkatietkin menevät kivasti. Viime kesänä työmatkani oli 22 kilometriä lähes pelkästään asfaltilla, jolloin maantierenkaat toimivat loistavasti.

Nykyisellä lyhyemmällä työmatkalla pyörän mukana tulleet paksummat CC-renkaat ovat kuitenkin käytännössä paremmat, sillä joudun hidastelemaan matkalla sekä ajamaan liikenteen seassa, niin paremmasta rullaavuudesta ei ole hirveästi hyötyä. Hiekalla ajettaessa näin on myös parempi tuntuma.

Lukkopolkimia ja pyöräilykenkiä suosittelen vahvasti.

Suosittelen kyseistä fillaria siis.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Nyt on sellanen tilanne, että pitäis fillari hankkia. Intoa olisi taas lähteä lenkeille. Mun entinen pyörä oli maastopyörä Kona Caldera, mutta huomasin pääasiassa kuitenkin ajavani maantiellä. Kilometrejä tuli 3-4 tkm/vuosi, kunnes pyörä varastettiin pari vuotta sitten.

Budjetin yläraja on 800€ ja nyt on harkinnassa Kona Splice DL eli 29-tuumainen hybridi. Kommentteja kyseisestä pyörästä tai vaihtoehtoja kyseiselle fillarille?
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Nyt on sellanen tilanne, että pitäis fillari hankkia. Intoa olisi taas lähteä lenkeille. Mun entinen pyörä oli maastopyörä Kona Caldera, mutta huomasin pääasiassa kuitenkin ajavani maantiellä. Kilometrejä tuli 3-4 tkm/vuosi, kunnes pyörä varastettiin pari vuotta sitten.

Budjetin yläraja on 800€ ja nyt on harkinnassa Kona Splice DL eli 29-tuumainen hybridi. Kommentteja kyseisestä pyörästä tai vaihtoehtoja kyseiselle fillarille?
Sanotaanko näin, että hybridi on hyvä siirtymäpyörä "oikeaan" asfalttipyörään eli cycloon/maantiepyörään. Ostin ekaksi kunnon pyöräksi saman hintaluokan Trekin hybridin, ja viime kesänä matkanteko oli mukavaa ja kilometrejä tuli pari tuhatta. Loppukesästä alkoi kuitenkin vähän harmittaa, miksen suoraan uskaltautunut ostamaan käppyräsarvista cyclocrossia. Kona on hyvä kampe varmasti omassa kategoriassaan, ei siinä mitään. Mieti kuitenkin kaksi kertaa, kannattaako ostaa maasto- ja maantiepyörän semiok-kompromissia, kun samalla rahalla saa jo cycloja jotka nielevät kilometrejä ihan eri lailla. Laitan aivan saletisti ensi syksyllä omaan hybridiin piikkipyörät alle ja teen siitä talvikulkineen ja katselen talven aikana tilalle hyvän cyclon. Täksi kesäksi ei ole vielä moiseen varaa ja sekös harmittaa.
 

Sirkkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo LFC
Onko kellään kokemuksia maasto-/hybridipyörästä ja turvaistumesta yhdessä? Kesällä vuoden ikään tuleva muksu olisi saatava turvallisesti kyytiin. Tänään kävin paikallisessa Prismassa tutkimassa tarjontaa, mikä oli kyllä surkea ja myyjiä ei näkynyt missään. Silmiin osui kuitenkin Mongoosen maasturi. Onko tästä merkistä jollain kokemuksia, en nopealla googlella paljoa löytänyt.

Otetaan ehdotuksia vastaan turvaistuin/maasturi yhdistelmistä mitkä todettu toimiviksi.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt on käynyt niin, että on iskenyt kipinä päästä maanteiltä maastoon. Rahaa ei juuri ole, joten olen iskenyt silmäni Cuben halpismalliin http://www.bike-discount.de/en/buy/cube-aim-sl-29-green-n-blue-230712
Ongelmaksi on vaan muodostunut koko. Olen 176 cm pitkä ja jalan sisämitaksi sain 81 cm. Pitäisi päättää jotain 17 ja 19 tuumaisen väliltä. Joitain maastopyöriä olen kokeillut, mutten tullut siitä hullua hurskaammaksi. Tuntuisi väärältä lähteä kivijalkaliikkeeseen kyselemään, kun meinaa kuitenkin netistä pyörän tilata, joten kyselenkin täältä neuvoa. Kumpi koko nyt sitten olisi sopivampi minulle?
 

Mairouh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça
Bongasin xxl:stä tälläisen Meridan maantiepyörän. Haluaisin hommata hyvän tasoisen maantiepyörän, jota voisi haalia pitkät ajat ja tehdä pitkiä lenkkejä. Mitä mietteitä? Onko toimiva peli vai kannattaako muualta katsella? Mietin kanssa, että missä vaiheessa hinnalla alkaa olemaan väliä näissä hiilikuiturungoissa.

Tuntuva alennuskin olisi...

(Linkki vie xxl.fi sivustolle)
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Nyt on käynyt niin, että on iskenyt kipinä päästä maanteiltä maastoon...Ongelmaksi on vaan muodostunut koko. Olen 176 cm pitkä ja jalan sisämitaksi sain 81 cm. Pitäisi päättää jotain 17 ja 19 tuumaisen väliltä...

Kyllä sun kokoiselle kaverille lähtökohtaisesti 17 on, uskaltaisin sanoa, oikeampi rungon tuumakoko, varsinkin kun maastoajoa suunnittelet. Netistä löytyy googlettamalla aika hyviä taulikoita, mistä voi haarukoida rungon kokoa. Kandee myös huomata, ettei pelkästään rungon korkeus, vaan myös muut mitat itsesi ja pyöräsi lisäksi vaikuttavat huomattavastikin pyörän oikean koon valintaan. Valitettavasti se vain on niin, että oikealta tuntuva runko selviää kunnolla testaamalla, ei siis millään 5 minuutin pyrähdyksellä pyöräliikkeen korttelin ympäri. Tähän vaan on harvalla mahdollisuutta.

Itse pyörän ostoon, varsinkin kun suunnittelet oikeaa maastoajoa, suosittelen katsomaan myös fillari-foorumin käytettyjen tarjonnan. Sieltä saa usein parempaa vastinetta rahalle. Monet harrastajat kuitenkin parantavat pyöriään paremmilla osilla. Tietyt komponentit ja osasarjat tuossa linkittämässäsi pyörässä ovat kyllä siellä rajoilla, kestääkö ne kuinka hyvin maastoajoa pidemmän päälle. Hyvällä tsägällä saat myös paremmin testattua pyörän.

Maastopyöräily on kyllä todella hauskaa puuhaa hyvässä maastossa ja hyvillä välineillä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Bongasin xxl:stä tälläisen Meridan maantiepyörän. Haluaisin hommata hyvän tasoisen maantiepyörän, jota voisi haalia pitkät ajat ja tehdä pitkiä lenkkejä. Mitä mietteitä? Onko toimiva peli vai kannattaako muualta katsella? Mietin kanssa, että missä vaiheessa hinnalla alkaa olemaan väliä näissä hiilikuiturungoissa.

Hintahan ei ole hiilaripyörälle paha se on myönnettävä, mutta osien osalta tuo on pikkasen sekasikiö, eli mukana on niin Ultegran osia, kuin halvempien Tigran ja 105 osia, sekä Meridan omat jarrut, jotka pitäisi olla kyllä toimivat. Kiekot on hintaluokkaan ihan hyvät, vaikka luonnollisesti kevyempikin kiekkoja löytyy. Ei tuo varmaan huono hankinta olisi ja kyllä sillä matka taittuu.

Jos vaihtoehtoja haluat katsoa niin esimerksi saman hintaluokan saksalaiselta Canyonilta (jolla on siis kotimainen asiakastuki) löytyy tuon kanssa hyvin kilpaileva malli, ja heidän Endurance mallisto on siis tarkoitettu pidemmille matkoille ja on mukavuuspainotteinen. Tässä linkki Canyon Endurance CF 7.0, tuon mallin alu versio voitti hetki sitten Tekniikan Maailman alle 1300 euron maantiepyörä vertailun. Linkin takaa löytyvä pyörä on siis Shimanon 105 osilla varustettu hiilaripyörä ja painossa se lyö tuon XXL:n Meridan 700 grammalla (7.65 kg vs 8.35 kg). Itsellä ei tosin ole kokemusta Canyonista mutta noin yleisesti olen kuullut siitä hyvää, omat pyörät kun on hankittu toiselta saksalaiselta merkiltä (Rose). Tietenkin netistä ostaessa on se ongelma että et pääse kokeilemaan sitä pyörää ennen ostoa, joten oikea runkokoko pitäisi olla siis selvillä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kannattaa myös huomata, että noi XXL:n ovh-hinnat on 99-prosenttisesti täysin kusetusta, jotta saadaan näyttävät alennusprosentit.

Shimanon 105-osathan ovat ihan laadukkaita ja yleensä niitä löytyy vain yli tonnin maksavista pyöristä. Tiagrahan tosiaan on halvempi. Itselläni on pyörässä Tiagran vaihtajat, ja ne on ihan pätevät, mutta toisaalta kaverilla on vastaavassa cyclocrossarissa 105:set ja kyllä sen laatueron huomaa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Yllä olevaan totean että kyllä sen hinnan tosiaan noissa vaihteissa huomaa. Cyclossani on siis 105set ja kun maantiepyörässäni on Ultegra Di2set niin kyllä se vaihtaminen vain sujuvammaksi ja äänettömämmäksi muuttuu hinnan mukana. Tosin mikään reilu vertailuhan tuo ei ole kun tuon maantiepyöräni vaihteet on sähköiset ja 105set on siis mekaaniset.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Yllä olevaan totean että kyllä sen hinnan tosiaan noissa vaihteissa huomaa. Cyclossani on siis 105set ja kun maantiepyörässäni on Ultegra Di2set niin kyllä se vaihtaminen vain sujuvammaksi ja äänettömämmäksi muuttuu hinnan mukana. Tosin mikään reilu vertailuhan tuo ei ole kun tuon maantiepyöräni vaihteet on sähköiset ja 105set on siis mekaaniset.
Jep. :) Itseäni harmittaa etten silloin pyörää hankkiessa sijoittanut 200 - 300 euroa lisää...
 

Vatso

Jäsen
Onko kellään kokemuksia maasto-/hybridipyörästä ja turvaistumesta yhdessä?
Otetaan ehdotuksia vastaan turvaistuin/maasturi yhdistelmistä mitkä todettu toimiviksi.

Itsellä kokemusta yhdestä hybridistä ja yhdestä maasturista Hamaxin Kiss-istuimen kanssa. Hybridin kanssa tuo toimi ihan nätisti, mutta maasturiin sitä ei saa, koska rungossa ei ole kiinnityspaikkaa tarpeeksi korkealla ja sen vuoksi istuin jää liian lähelle rengasta ja ottaa jokaisessa töyssyssä kiinni renkaaseen.

Mitään yleispätevää neuvoa tähän ei varmaan ole kenelläkään antaa, koska esim. tuon oman yhdistelmän uskoisin toimivan yhden runkokoon isommassa mallissa ihan nätisti. Paras neuvo on selvittää asia kokeilemalla ostohetkellä, se on melkein ainoa varma keino varmistaa tuo toimivuus, mutta toki esim. oman lähipiirin kokemuksien perusteella istuin sopii hyvin moneen pyörään ja varmasti harvemmassa ovat nämä mallit, joissa se ei toimi.
 

salama#8

Jäsen
Nyt on käynyt niin, että on iskenyt kipinä päästä maanteiltä maastoon. Rahaa ei juuri ole, joten olen iskenyt silmäni Cuben halpismalliin http://www.bike-discount.de/en/buy/cube-aim-sl-29-green-n-blue-230712
Ongelmaksi on vaan muodostunut koko. Olen 176 cm pitkä ja jalan sisämitaksi sain 81 cm. Pitäisi päättää jotain 17 ja 19 tuumaisen väliltä. Joitain maastopyöriä olen kokeillut, mutten tullut siitä hullua hurskaammaksi. Tuntuisi väärältä lähteä kivijalkaliikkeeseen kyselemään, kun meinaa kuitenkin netistä pyörän tilata, joten kyselenkin täältä neuvoa. Kumpi koko nyt sitten olisi sopivampi minulle?

Olemme lähes saman kokoisia (175/79). Minulla myös Cube ja tuumakoko 17. Mielestäni sopivan kokoinen. 19 tuumainen olisi turhan iso varsinkin maastossa ajettaessa.

Oman pyöräni tilasin viime keväänä tuolta: Fun-Corner | Dein Bikeshop | Fun-Corner *Bikes & Parts* Sähköpostilla sain ruinattua vielä listahinnoista pikkuisen pois. Pyörä tuli viikossa Saksasta kotiovelle.

Linkki vie saksalaiselle polkupyöriä myyvälle nettisivulle.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joskus kun ostin cyclocrossia niin myyjä sanoi, että oikean kokoinen fillari tuntuu yleensä liian pieneltä aluksi ja kannattaa ostaa mielummin pienempi kuin isompi. Jos ostaisin parin tonnin maantiepyörän, kävisin ehdottomasti mittauttamassa ammattilaisella oikean runkokoon, stemmin ja satulan paikan, ynnä muuta mitä siinä pitää säätää.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse pyörän ostoon, varsinkin kun suunnittelet oikeaa maastoajoa, suosittelen katsomaan myös fillari-foorumin käytettyjen tarjonnan. Sieltä saa usein parempaa vastinetta rahalle. Monet harrastajat kuitenkin parantavat pyöriään paremmilla osilla. Tietyt komponentit ja osasarjat tuossa linkittämässäsi pyörässä ovat kyllä siellä rajoilla, kestääkö ne kuinka hyvin maastoajoa pidemmän päälle. Hyvällä tsägällä saat myös paremmin testattua pyörän.
Mitkä osat sitten eivät kestä? Jos oikein puristaisin, niin voisin saada ehkä rahat riittämään tähän http://www.bike-discount.de/en/buy/cube-analog-29-grey-n-black-n-green-230698
Olisko tuossa sitten jo merkittävästi parempaa tarjolla? Ainaskin parempi haarukka.

Olemme lähes saman kokoisia (175/79). Minulla myös Cube ja tuumakoko 17. Mielestäni sopivan kokoinen. 19 tuumainen olisi turhan iso varsinkin maastossa ajettaessa.
No aika hyvin osuu kyllä mitat kohdalleen Kiitos vastauksesta!
 

Mairouh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça
Kiitos vastauksista!

Tuo flintstonen vinkkaama linkki Canyonin sivulle Canyon Endurance CF 7.0 herätti kyllä kovan mielenkiinnon, mutta mitä sitten tutkiskelin fillarifoorumilta, niin toimitusaika taitaa kestää luvattoman kauan ja tällä hetkellä ovat loppuunmyyty. Ei vaan malta odottaa.

Oon itsekin epäillyt tuota xxl:n hintaruljanssia ja nuo alennukset ovat aikamoisia. Olisiko kellään tiedossa muuta paikkaa kuin xxl, josta voisi tilata mahdollisimman nopeasti ja paras olisi tietenkin jos voisi paikanpäällä ostaa, mutta ei mikään välttämättömyys.

Hieman varovainen olo on ensimmäistä maantiepyörää ostaessa kun tosiaan olen aika noviisitasolla vielä näistä hommista, mutta silti haluan panostaa heti ensimmäiseen sillä se on pitkän tähtäimen sijoitus. Saman homman tein aikoinaan kitarani kanssa ja vieläkin soitellaan samalla.

Anyway, tuo Miredan pyörä on nyt lähimpänä ostoa ellen löydä nyt parempaa tuohon hintaluokkaan. Kyllä tässä aikaa saa menemään kun opiskelee noita osia.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Larun pyörästä löytyy Focuksen pyöriä, jotka ovat hintalaatu-suhteessa hyviä (itselläni on Focus, ei pahaa sanottavaa). Sellon pyörässä on Spessun pyöriä, jotka ovat hieman kalliimpia, mutta toki merkkikin on tunnettu ja hyvä. Kannattaa nämä ainakin katsastaa, jos vaikka löytyisi halvemmalla jokin viime vuoden malli.

Edit: Oma tietämykseni on kuitenkin aika pitkälti mutupohjaista, mutta tällaiseen käsitykseen jäin kun joskus muutama vuosi sitten cyclocrossarin hankin ja selvitin eri liikkeitä ja merkkejä. Joku paremmin pyörät tunteva voi vahvistaa olenko oikeassa.

Näissä liikkeissä todennäköisesti saat toki myös ainakin kohtuullista palvelua.
 
Viimeksi muokattu:

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Mitkä osat sitten eivät kestä? Jos oikein puristaisin, niin voisin saada ehkä rahat riittämään tähän http://www.bike-discount.de/en/buy/cube-analog-29-grey-n-black-n-green-230698
Olisko tuossa sitten jo merkittävästi parempaa tarjolla? Ainaskin parempi haarukka...

Kyllä tämä uusi linkittämäsi on osiltaan hiukan parempi ja siten mielestäni lisärahasatsauksen arvoinen. Shimanolta Deore osasarja on se ns. alin osasarja, jolla itse lähtisin liikkeelle vakavampaa maastoajoa harrastettaessa, mutta kyllä tuolla Alivio-Deore kombolla nyt alkuun pärjää. Myöhemmin noita Alivio osia voi rahan salliessa päivittää hiukan parempaan. Niitä saa usein hyvällä alennuksella tai vähän käytetynä puoli-ilmaiseksi kaverilta, joka on päivittänyt omaan pyöräänsä parempaa kamaa. Jos pyörän runko on laadukas, niin muita osiahan siihen saa parannettua sitä mukaa, kun rahaa ja mielenkiintoa löytyy.

Yksi asia mihin kannattaa kiinnittää huomiota on tuo rengaskoko... Tuossa linkittämässäsi pyörässä tuumakoko on 29, joka on minun mielestäni loistojuttu ja syy yksin valita kyseisen pyörä, mutta siinä tullaan sitten siihen kysymykseen, että toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä. Riippuu pitkälti omista teknisistä taidoistasi ajajana ja erityisesti, minkä tyyppistä ajoa haluat. Tekniseen kannonkiertoon pienemmällä tuumakoolla olevat renkaat ovat ketterrämmät, mutta jos tykkäät hiukan vauhdikkaammasta tykityksestä teknisesti hiukan helpommilla poluilla, niin sitten taas 29 tuumakoko on parempi valinta. 29 tuumainen myös lipuu pienemmällä kulmalla esteiden yli ja ajo on siten hiukan tasaisempaa. Mielestäni tällä on merkitystä erityisesti jäykkäperäisessä (hard-tail) pyörässä. Samoin jos meinaat harrastaa samalla pyörällä esim työmatkapyöräilyä, niin onhan 29 tuumainen ihan selvästi mukavampi kuljettaa asfaltilla.
 

Ville27

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
Kiitos vastauksista!

Tuo flintstonen vinkkaama linkki Canyonin sivulle Canyon Endurance CF 7.0 herätti kyllä kovan mielenkiinnon, mutta mitä sitten tutkiskelin fillarifoorumilta, niin toimitusaika taitaa kestää luvattoman kauan ja tällä hetkellä ovat loppuunmyyty. Ei vaan malta odottaa.

Oon itsekin epäillyt tuota xxl:n hintaruljanssia ja nuo alennukset ovat aikamoisia. Olisiko kellään tiedossa muuta paikkaa kuin xxl, josta voisi tilata mahdollisimman nopeasti ja paras olisi tietenkin jos voisi paikanpäällä ostaa, mutta ei mikään välttämättömyys.

Hieman varovainen olo on ensimmäistä maantiepyörää ostaessa kun tosiaan olen aika noviisitasolla vielä näistä hommista, mutta silti haluan panostaa heti ensimmäiseen sillä se on pitkän tähtäimen sijoitus. Saman homman tein aikoinaan kitarani kanssa ja vieläkin soitellaan samalla.

Anyway, tuo Miredan pyörä on nyt lähimpänä ostoa ellen löydä nyt parempaa tuohon hintaluokkaan. Kyllä tässä aikaa saa menemään kun opiskelee noita osia.

Kannattaa myös tutkia fillaritorin tarjonta, jos käytetty pyörä on mahdollinen vaihtoehto. Itse ostin muutama kuukausi sitten Wilierin hiilikuitupyörän tuota kautta ja sain kyllä todella edullisesti laadukkaan, vähän ajetun pelin alle.
 

Mairouh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça
Noniin, häiritsen vielä kerran teitä arvon palstalaiset. Oston hetki olisi nyt hyvin pian ja xxl:n tarjonnasta tulen ostamaan pyörän, mutta nyt vain pitäisi päättää kahdesta pyörästä kumpi. Alla siis kaksi linkkiä xxl:n sivustolle:

Ridley Fenix C20 Ultegra

Merida Racer 904 Ultegra Carbon

Jälkimmäisestä on puitu jo, mutta kuinkas tuo Ridleyn härpäke? Koko Shimanon setti ja taitaa olla parempi runko? Verkkokaupan asiakaspalvelu suositteli tätä pyörää. Painoa en löytänyt tästä pyörästä valitettavasti.

Arvostaisin paljon nopeista vastauksista, sillä toiveissa olisi että viikonloppuna olisin jo tien päällä kovassa vauhdissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös