Polkupyörää hankkimassa

  • 141 216
  • 368
En nyt noihin osiin ota mitään kantaa kun en niistä maastopyöräilyä harrastavana mitään tiedä. Mutta ihan mukavuussyistä ottaisin ennemmin teräsrunkoisen kuin alumiinirunkoisen. Alumiinisessa tulee turhan hyvin kaikki tien epätasaisuudet läpi. Itsellä on kauppakassina täysjäykkä alumiinirunkoinen ja huolimatta paksuista kahden tuuman renkaista matalilla rengaspaineilla niin ajaminen tuntuu kyllä kropassa.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Alumiinirunkoisia löytyy myös jousilla, jos epätasaisuuksia pelkää. Toimii ainakin mulla.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos on ihan kauppakassiksi tarkoitettu tuo pyörä niin sillä painolla ei muutenkaan ole niin isoa merkitystä, ja teräsrunkoinen tosiaan on kyllä ajettavuudeltaan mukavampi. Alurunko on ilman jousitusta melkoinen täristäjä vaikka ajelisikin pääasiassa asfaltilla. Muuten minullakaan ei kyllä mitään kokemuksia noista yksivaihteisista kun itselläkin aina ollut maastopyöriä vain, joten ei osaa noista osista sanoa mitään. Jos mahdollista niin kannattaa käydä kokeilemassa kumpi tuntuu oman persauksen alla paremmalta, noissa rungoissa ja mitoituksissa kun on monesti yllättävänkin paljon eroja.
 

Lelu26

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Sinkula ainoana pyörällä kyllä toimii mutta sitten pitää alkaa panostaan oheistarvikkeisiin. Ostoskassejahan sen kapeeseen tankoon ei pysty ripustaan niin pitää hommata isoja laukkuja eri tarkoituksiin. Esimerkiksi minulla on kätevä mutta joidenkin mielestä ruma lähettilaukku johon menee kivasti tavaraa lukko, valot, vaihtovatteita jne. ja sitten ostoskassiksi tarvit ison repun tms. jolla ruokatarvikkeet (kaljat)saa kotiin. CrMo-runkoinen pyörä on hiukan mukavampi kuin Alu-runkoinen pyörä mutta mukulakivillä tuoki pyörä alkaa käydä epämukavaksi. Mieti vielä se aiotko talvella ajella pyörällä ja mahtuuko haarukkaan minkäänlainen talviregas jos pyörä on kerta ainoa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kauppa hoituu isoimpien ostosten osalta autolla, pienempiin sitten reppu. Vaimo tosin epäilee sinkulaa, joten voi olla, että pitää alkaa katsella kuitenkin jotain toista vaihtoehtoa.
 

Fordél

Jäsen
Kauppa hoituu isoimpien ostosten osalta autolla, pienempiin sitten reppu. Vaimo tosin epäilee sinkulaa, joten voi olla, että pitää alkaa katsella kuitenkin jotain toista vaihtoehtoa.

No eikai se vaimo sillä pyörällä aja?

Jos haluat sinkulan, ja se sopii sun tarpeisiin, osta ihmeessä sinkula. Itse kuitenkin liputtaisin cyclocrossin perään, koska on niin monipuolinen pyörä. Menee hyvin kaikenlaisessa arkipäiväisessä käytössä, pidemmillä lenkillä kuin maantiepyörä konsanaan ja voi käyttää läpi vuoden.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Tosin vaikkei maantiepyörä ole läpi vuoden ajamiseen viisas valinta, kun ei siihen saa leveämpiä nappula-/nastarenkaita niin jos ajo on pääasiassa asvaltilla ja ei ole tarkoitus polkea läpi lumen ja tuiskun (ei Antin) niin silloin maantiepyörä voi myös tulla harkintaan, satunnaiset hiekkatietkin menee kyllä maantiepyörällä vaikkei se niillä kotonaan olekaan mutta asvaltille päästyään meno kyllä maittaa.

Tuon sinkulan osiin en osaa valitettavasti ottaa kantaa.

Maantiepyörällä saat parhaan ajonautinnon ja se on nopein asvaltilla ajaessa, mutta sillä ei aja läpi vuoden ja satunnaisia hiekkateitä lukuunottamatta kannattaa tosiaan pysyä asvaltilla. Cyclo on monikäyttöisempi ja sillä voi ajaa läpi vuoden kun hankkii vain oikean rengastuksen ja riittävän lämpimät ajovaatteet, erityisesti kengät ja hanskat. Itse olen liian mukavuudenhaluinen pyöräilijä ja ajan kyllä pitkälle syksyyn ulkona mutta lopulta keli houkuttelee sisälle ja ajot (treenit) menee trainerilla ajaen. Multa siis löytyy sekä maantiepyörä että cyclo, enemmistön omista pyöräilykilometreistä (reilu 10 000km/vuosi) kerää maantiepyörä, loppusyksy/alkutalvi on cyclon ulkoilu aikaa, samoin kevät siihen asti kunnes tappajasepeli saadaan pois teiltä renkaita rikkomasta. Talvi ja satunnaiset tosi paskat ulkoilukelit muulloinkin menee siis trainerilla ajaen, tällä hetkellä siinä on kiinni cyclo.
 
Olen yrittänyt kaivaa jotain erityisen epäsopivaa noista yksivaihteisista, jollainen tuo em. Colokin on, mutten ole löytänyt. Vaikuttaisi simppeliltä ylläpitää. Hintaa on puolitoistasataa enemmän kuin esim. tällä, mutta osista ei ole mitään käsitystä. Kumpaa kannattaisi edes harkita?

Itselleni ostin keväällä tuon floaterin race versiona. Hintaansa nähden se on ollut hyvä hankinta. Pisin lenkki n.50km ja työmatka 40km/päivä ja hyvin menee asfaltilla. Kevyt polkea ainakin vakio välityksellä, kunhan tottuu, että ei tarvitsekkaan vaihtaa vaihdetta.

Runko ei niksu ja naksu ainakaan omassa ajossa. Mutta tosiaan kaikki tien epätasaisuudet tuntuu aika hyvin käsissä ja perseessä, että sillä tavalla epämukava ajaa. Oma perse jo tottunut, joten en valita siitä.

Ja itse hankin uudet polkimet, kun alkuperäiset on muoviset ja laakerit ei kovin hyvät. Uudet ulkokumit hankin myös, ne tehtaan omat on ihan sliksit.

Olen n.178cm pitkä ja minulle sopi 55.5 kokoinen runko.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minusta sinkula on kyllä varmasti ihan pätevä peli yleis-/kaupunkipyöräksi kun vaan välitys on kohdallaan. Aika vähän tuollaisessa kaupunkiliikenteessä vaihteita tarvitsee. Itsellä 29-maastopyörä jolla tulee ajettua sekä lenkkiä että ihan perus-kauppareissut ym. ajelut niin eipä noita vaihteita tule käytännössä käytettyä kauppareissuilla/työmatkaa ajellessa ollenkaan vaan yhdellä-kahdella vaihteella pärjäilee ihan hyvin suurimman osan aikaa.
 

Dustwallow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Skellefteå AIK, PoPa und Red Wings
Vanhalla kunnon mummopyörällä ollaan menty ja mennään jatkossakin. Paras pyöräilyasento ja aina jää hifistelijät trikoissaan puremaan pölyä kun mummomankelilla pöräytetään ohi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
No eikai se vaimo sillä pyörällä aja?
Itseasiassa tilanne on kääntynyt tässä alkuperäiseen vuoden takaiseen asetelmaan, jossa taidan itse kävellä tai autoilla ja vaimo sitten mankeloida töihin. Tätä prosessia kun olen työstänyt, on tullut tännekin ehkä kirjoiteltua hiukan epäselvästi asiasta.

Kiitokset, @Jotain muuta
 

jokerit67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onkohan realistista löytää max. 400e sinkulaa, joka ei olisi täysi romu? Olen katsellut bikester.fi:n Fixie Inc-pyöriä, mutta noista pyörii vähän ristiriitaisia kommentteja... Tulisi suht kevyeen käyttöön muutaman kerran viikossa, ei esim. päivittäisiin työmatkoihin. Tässä esimerkiksi kaksi Fixie Inc-mallia:

FIXIE Inc. Floater sinkula/fiksi , musta - Bikester - uskomattomaan hintaan
FIXIE Inc. Backspin sinkula/fiksi , harmaa - Bikester - uskomattomaan hintaan

EDIT. Jaahas, tulipa taas luettua tarkkasti edeltävät viestit... Jottei tämä olisi nyt aivan turha postaus, niin sanoisitteko kyllä/ei esim. tuolle Floaterille yllä mainittuun käyttöön?
 
Viimeksi muokattu:

Lelu26

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Onkohan realistista löytää max. 400e sinkulaa, joka ei olisi täysi romu? Olen katsellut bikester.fi:n Fixie Inc-pyöriä, mutta noista pyörii vähän ristiriitaisia kommentteja... Tulisi suht kevyeen käyttöön muutaman kerran viikossa, ei esim. päivittäisiin työmatkoihin. Tässä esimerkiksi kaksi Fixie Inc-mallia:

FIXIE Inc. Floater sinkula/fiksi , musta - Bikester - uskomattomaan hintaan
FIXIE Inc. Backspin sinkula/fiksi , harmaa - Bikester - uskomattomaan hintaan

EDIT. Jaahas, tulipa taas luettua tarkkasti edeltävät viestit... Jottei tämä olisi nyt aivan turha postaus, niin sanoisitteko kyllä/ei esim. tuolle Floaterille yllä mainittuun käyttöön?

Minulla on kolmatta vuotta käytössä tuommonen Backspin. Olen vaihtanut pyörään satulan koska se jostainsyystä(100kg) ei tahtonut kestää, ohjaintangon leveämpään malliin mukavuuden takia ja tietysti jarrupaloja renkaita jne. kulumisen takia. Pyörä kyllä muuten kestää sillä minulla se on päivittäisessä käytössä enkä juuri jaksa huolehtia pyörästä muuten kuin joskus vähän pesasen ja rasvaa ketinkiin. Tuonhintasta pyörää kun laittaa niin pitää etukäteen jo sisäistää se että osia joutuu vaihteleen parempiin haplisten sijalle. Mutta pyörään olen tyytyväinen rullaa kivasti ja pidempiäkin lenkkejä viittii ajella, ja se on helppo ylläpitää. Niin joo , mainitaan se että tuommonen halpa sieluton kiinalaiskopiohan se on alkuperäisestä hienosta mutta jos se ei haittaa niin miksei.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Vanhalla kunnon mummopyörällä ollaan menty ja mennään jatkossakin. Paras pyöräilyasento ja aina jää hifistelijät trikoissaan puremaan pölyä kun mummomankelilla pöräytetään ohi.
Tämä on pyöräilyunelmani, mummomankelia mullekin. Missä parhaat tarjoukset klassikoista? Entäpä ootteko törmänneet hyviin käytettyihin? Teräsrunko, ehkä muutama vaihde, ehdottomasti pysty ajoasento, voi olla mummo tai pappamalli, rullaavuus olisi plussaa mutta ruutia riittää polkea millä tahansa tsygällä. Myin juuri 22v vanhan hifistelymaasturin, tästä lähtien mennään nautiskellen ja kiire ei ole kuin junteilla trikoissa.

Perinteiset ja tyylikkäät polkupyörät

Saako tuota halvemmalla kelpo klassikkoa mistään?

Suomalaiset Tunturit maksaa yli 500 euroa.

linkki: Stålhästen

_
 
Viimeksi muokattu:

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Tämä on pyöräilyunelmani, mummomankelia mullekin. Missä parhaat tarjoukset klassikoista? Entäpä ootteko törmänneet hyviin käytettyihin? _

Eikös tuollaisia saa mistä tahansa kirpputorilta tai helppoheikiltä muutamalla kympillä?
 
Minulla on nyt pidemmän aikaa ollut kohtalaisen kova hinku hankkia uusi polkupyörä ihan oikeasti harrastustoimintaan tähdäten, siis muuksikin kuin kauppareissujen mankeliksi. No, pitkällisen pohdinnan ja fillarifoorumin lueskelun jälkeen pyörä on kuin onkin tilauksessa.

Oikeastaan tulin vain sanomaan, että tässä ketjussa nähtävä keskustelu polkupyöristä on kohtuullisen paljon maanläheisempää ja käytännöllisempää kuin mainitulla fillarifoorumilla. Siellä polkupyörä ei ole mitään ilman hiilikuituhaarukoita ja ovaalikiekkoja, tai jos sen renkaassa on sisäkumi. Ihan hauska kontrasti peruskäyttäjien ja hifistelijöiden välillä, kahdella eri aihepiiriin erikoistuneella foorumilla.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Eikös tuollaisia saa mistä tahansa kirpputorilta tai helppoheikiltä muutamalla kympillä?
Ei ole poissuljettu täysin huollettu vanhakaan, pitäisi olla luottoa tällä 100kg ruholla sitten ajella ilman suurempia harmeja ainakin nyt aluksi ja harvoin ne irtoaa alle satasella. Toki parilla kympillä voi saada aihion mistä itse alkaa rakentamaan mutta ajattelin nyt laiskuuksissani hankkia valmiin ajopelin. Tarve on kuitenkin ajella helposti se 100-150km viikossa ja en haluaisi heti alkaa ropaamaan sitä kesken duunimatkojen.
Uusi on aina uusi, takuu ja vaikuttaisi laadukkaaltakin tuo Stålhästen, joten saattaapi tässä tapauksessa olla muutaman sadan sijoituksen arvoinen.

_
 

jokerit67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minulla on kolmatta vuotta käytössä tuommonen Backspin. Olen vaihtanut pyörään satulan koska se jostainsyystä(100kg) ei tahtonut kestää, ohjaintangon leveämpään malliin mukavuuden takia ja tietysti jarrupaloja renkaita jne. kulumisen takia. Pyörä kyllä muuten kestää sillä minulla se on päivittäisessä käytössä enkä juuri jaksa huolehtia pyörästä muuten kuin joskus vähän pesasen ja rasvaa ketinkiin. Tuonhintasta pyörää kun laittaa niin pitää etukäteen jo sisäistää se että osia joutuu vaihteleen parempiin haplisten sijalle. Mutta pyörään olen tyytyväinen rullaa kivasti ja pidempiäkin lenkkejä viittii ajella, ja se on helppo ylläpitää. Niin joo , mainitaan se että tuommonen halpa sieluton kiinalaiskopiohan se on alkuperäisestä hienosta mutta jos se ei haittaa niin miksei.
Kiitos kommenteista! Tuli tilattua tuo Floater, pitäisi saapua ensi viikolla. Tuskin siinä on mitään spesiaalia, mutta kunhan pysyy kasassa, vie määränpäähän ja on suht helppo huoltaa.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tekisi mieli ostaa ensimmäistä kertaa elämässä kunnon polkupyörä. Tätä nykyä kilometrejä tulee noin 300-400 kuukaudessa, mutta tarkoitus olisi nostaa tuota määrää ja pyöräillä ympäri vuoden, tähtäimenä ensi kesälle joku usemamman viikon pyöräreissu.

Joku retkipyörä on varmaan järkevin vaihtoehto omaan käyttöön. Minkälainen fillari pitäisi olla, että se jaksaisi ilman isompia huoltotöitä kantaa meikäläisen massan (n. 100 kg) ja siihen vielä useamman kymmenen kilon varusteet pitempää reissua ajatellen?

Halvalla tässä tuskin pääsee.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Itsellä myös munamankeli hakusessa ja tarkoituksena olisi hankkia ihan tavallinen polkupyörä. Hintana siis saisi olla enintään 300,00 euroa, koska pyörän pääasiallisena tarkoituksena olisi kuljettaa meikäläistä lyhyitä Helsingin sisällä tehtäviä matkoja, yleensä asfaltilla matkustaen. Täysin vaihteeton pyörä ei mielellään saisi kyllä olla.

Olen nyt katsellut muutamia mahdollisia pyöriä ja omiin silmiin on löytynyt tällaisia:
Serious Rockville etujousitettu maastopyörä 26 , vaaleanpunainen/musta - Bikester - uskomattomaan hintaan
26' Oxygen S Capriolo polkupyörä Maastopyörät tyyppi Unisex hinta 299.90 euro Velomanian verkkokaupassa Suomessa, Helsingissä
INSERA Forcia 28" miesten 21-v - Pyörät

Olisi mukava kuulla kommentteja ja mietteitä näihin ja muiden mahdollisten polkupyörien hankinnan osalta, ostopäätöksen helpottamiseksi.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Pyörästä alkoi luultavasti takavanteesta kuulumaan suht epäsäännöllistä (mutta tiheää) naksumista aamulla, ei ollut väliä polkiko vai ei. Nostin takarenkaan ilmaan ja pyörittelin, niin ääni hävisi, mutta rungossa tuntui renkaan pyörimisen tahdissa napautuksia. Jos nojasin eteenpäin tuntui, että ääni pieneni. Oliskohan tuossa laakerit menossa vai voiko kyse olla vain löystyneistä pinnoista? Pyörä on ostettu käytettynä, olen itse ajanut sillä 3700 km ja pinnoille/takavanteelle ei ole tehty muuta kuin takarataspakan ja ketjujen uusiminen 1500 km takaperin.

Jos kyseessä on takalaakeri, lienee varmaankin helpointa ostaa uusi takavanne, miten valita oikea? Pyörä on Nishiki bigfoot tr-29 eli 28" vanne. Vaihteistot, takarataspakka (8-vaihteinen) ja ketjut on shimanon.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen nyt katsellut muutamia mahdollisia pyöriä ja omiin silmiin on löytynyt tällaisia:
Serious Rockville etujousitettu maastopyörä 26 , vaaleanpunainen/musta - Bikester - uskomattomaan hintaan
26' Oxygen S Capriolo polkupyörä Maastopyörät tyyppi Unisex hinta 299.90 euro Velomanian verkkokaupassa Suomessa, Helsingissä
INSERA Forcia 28" miesten 21-v - Pyörät

Olisi mukava kuulla kommentteja ja mietteitä näihin ja muiden mahdollisten polkupyörien hankinnan osalta, ostopäätöksen helpottamiseksi.

En tiedä lienetkö jo hankkinut pyörän, kun nyt vasta osui silmään tämä viesti. Mutta kun vilkaisin nuo pyörät läpi niin erityisen lämpimästi ei pysty kyllä yhtäkään suosittelemaan. Noissa maastureissa näyttää molemmissa olevan Tourney vaihtajat jotka on halpiksista halpiksimmat eli aika kurjan laatuista tavaraa. Ja sanoisin että tuon hintaluokan pyörissä tuo joustokeulakin on aika lailla turha koska nuo halvat joustokeulat on melkoisia hyppykeppejä joista ei ole mitään käytännön hyötyä, lisäävät vaan turhaan painoa. Varsinkin jos ajelee enimmäkseen asfaltilla.

Jos tuollaista max. 300€ pyörää halajaa niin tuota Polkupyörätukun sivuilta esim. tällainen olisi minusta astetta parempi vaihtoehto:
Insera Reflex

Ei nyt mistään huippuosista tehty tuokaan mutta kyllä nuo Altus/Acera osat nyt kuitenkin astetta parempia ovat kuin nuo Tourneyt. Ja on noihin muihin vaihtoehtoihin verrattuna kevyempikin, ja noihin maastureihin verrattuna on vielä levyjarruilla varustettu.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
En tiedä lienetkö jo hankkinut pyörän, kun nyt vasta osui silmään tämä viesti. Mutta kun vilkaisin nuo pyörät läpi niin erityisen lämpimästi ei pysty kyllä yhtäkään suosittelemaan. Noissa maastureissa näyttää molemmissa olevan Tourney vaihtajat jotka on halpiksista halpiksimmat eli aika kurjan laatuista tavaraa. Ja sanoisin että tuon hintaluokan pyörissä tuo joustokeulakin on aika lailla turha koska nuo halvat joustokeulat on melkoisia hyppykeppejä joista ei ole mitään käytännön hyötyä, lisäävät vaan turhaan painoa. Varsinkin jos ajelee enimmäkseen asfaltilla.

Jos tuollaista max. 300€ pyörää halajaa niin tuota Polkupyörätukun sivuilta esim. tällainen olisi minusta astetta parempi vaihtoehto:
Insera Reflex

Ei nyt mistään huippuosista tehty tuokaan mutta kyllä nuo Altus/Acera osat nyt kuitenkin astetta parempia ovat kuin nuo Tourneyt. Ja on noihin muihin vaihtoehtoihin verrattuna kevyempikin, ja noihin maastureihin verrattuna on vielä levyjarruilla varustettu.

En itse asiassa ole vielä ehtinyt hankkia, joten otan tämän viestin ilolla vastaan. Pitäisikö tuollainen sitten hankkia, edullinen on ainakin.

Onko polkupyörät erityisen halpoja talvisin vai tartunko tuohon nyt? Voiko talvella tehdä löytöjä pilkkahintaan?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En itse asiassa ole vielä ehtinyt hankkia, joten otan tämän viestin ilolla vastaan. Pitäisikö tuollainen sitten hankkia, edullinen on ainakin.

Onko polkupyörät erityisen halpoja talvisin vai tartunko tuohon nyt? Voiko talvella tehdä löytöjä pilkkahintaan?

Tämä loppusyksy/alkutalvi on melkeinpä paras aika hankkia pyörä, kun pyöräliikkeet hankkiutuvat eroon tämän kesän malleista uusien tieltä. Ylivuotisten joukosta tekee välillä aika mahtavia löytöjä ihan naurettavan halvalla. Kannattaa ehdottomasti katsella vielä, tuo Insera oli vaan yksi minkä nopeasti vilkaisin tuolta Polkupyörätukun sivulta. Noihin voimansiirron osiin kannattaa kiinnittää huomiota että mitä osaa siellä on käytetty. Tuossa hintaluokassa se käytännössä on melkein aina luokka Tourney-Acera-Altus (paremmuusjärjestyksessä huonoimmasta parhaaseen) jotka on noita Shimanon halpissarjoja, mutta noista kannattaa tosiaan tuota Tourneyta välttää viimeiseen asti. Hyvällä tuurilla saattaa jo tuossakin hintaluokassa löytyä joku pyörä jossa olisi Alivion osia, ja se on jo normikäyttöön ihan hyvän tasoinen jos ei ole tarkoitus mitään rankempaa maastoajoa/pidempää lenkkiä harrastaa.

Ja minä kyllä aina kiinnittäisin huomiota pyörän painoon, koska se on sellainen käyttömukavuuteen vaikuttava tekijä jota on hankala jälkikäteen korjata (noita muita osiahan saa aina vaihdeltua parempiin jos tarvis). Ja tosiaan noita halpis-joustokeuloja kannattaa välttää koska ne ovat vaan turha painonlisä mutta mitään käytännön hyötyä niistä ei saa. Ja jos vaan mahdollista niin ota mieluummin levyjarruilla, ne on vaan niin paljon paremmat kuin nuo v-jarrut, varsinkin jos sattuisi löytymään vielä mekaanisten sijasta hydrauliset levyjarrut jostakin pyörästä.

Mutta kyllä nuo Inseran pyörät on minusta hinta-laatusuhteeltaan varsin OK kamppeita joten ei tuo Reflex nyt varmaan peruskäytössä mikään huono vaihtoehto ole, ja välttämättä ainakaan kovin paljon parempia täkyjäkään ei löydy jos ei nyt jotain ihan järjettömän kovaa tarjousta löydy jostakin (esim. XXL:n avajaisissa on välillä ollut melko hyvälaatuisiakin pyöriä ihan pilkkahinnalla).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös