Kevään ensimmäiset pyöräilylenkit tuli tämän viikonlopun aikana fillaroitua, perjantaina 46km ja tänään 43km. Viime kesänä kävin pyörätukusta tuollaisen Insera Reflex hybridin, joka tuntui silloin riittävän ihan mainiosti. Eikä siinä mitään, alkuinnostuksen puuskassa tuli viime keväänä joku reilu 700 km poljettuakin, tosin elokuussa tuo into jo vähän hiipui, ja sen, sekä muutaman muun syyn takia jäi sitten pyöräilykausi kesken.
No nyt on sitten tosiaan kaksi lenkkiä menty ja mukavaahan tuo on, vaikka kelit eivät vielä ole ihan optimaaliset. Samalla tosin alkoi kytemään ajatus siitä, että voisi se maisema vaihtua hieman nopeammin, eli maantiepyörää tässä on alettu harkitsemaan. Sen lisäksi että hieman kovemmat nopeudet kiinnostaisivat, niin olishan se mukavaa vaihdella ajoasentoa ettei paikat puutuis.
Polkupyörätukussa näköjään tonnilla tai hieman alle saisi KTM:n maantiepyöriä, näillä jo varmaan kelpaisi rullailla ihan mukavasti? Vai miten olis tuo cyclocrossari? Minkälaista sillä on rullata ihan maantiellä? Täällä kun lähiseudun maantiet ovat paikottain niin roudan ja liikenteen kurmuuttamia, että maantiepyörällä saisi jo katsella tarkemmin, missä ajaa (en tiedä kun ei kokemusta näistä pyöristä ole)?
Ja jos tuon maantiepyörän nyt innostuu ostamaan, niin olen miettinyt että vaihtaisi tähän nykyiseen hybridiin jonkin sortin maastorenkaat, niin voisi sillä käydä vaihtelun vuoksi sorateillä ja metsäautoteillä vaikka kesämökiltä käsin. Tietysti tähän olisi varmaan maastopyörä se paras vaihtoehto, mutta luulisin hybridin riittävän, jos siihen vaan saa tarkoitukseen paremmin sopivat renkaat alle.
Mukava harrastus tämä pyöräily kyllä on, ei ole vielä aiheuttanut sellaista tuskaa, mitä esim. juokseminen mulle turhan usein on. Viime kesä niin sanotusti avasi silmät tuon hybridin myötä, kun sitä ennenkin tuli jollain vanhalla, huoltamattomalla cityruoskalla poljettua, ja se oli muka mukavaa. Nyt tosin kaivataan taas uutta.. no, vaihtelu virkistää.