Old TJ kirjoitti:
Mutta sitten siirrytään varsinaiseen kysymykseen. En ole jaksanut roikkua katselemassa pelejä noissa isompien panosten pöydissä, mutta kai siellä porukka pelaa "enemmän oikein"?
Emmä nyt tiedä mikä noissa on vikana? Pelasin eilen NL25 FullTiltillä ja pyödässä oli ihan käsimättämöntä porukkaa.
Tapaus 1:
Mulla 65s buttonista raise 3 x bb ja kaverilla BBsta maksaa KJo:lla, muut kippaa. Floppi 56T kaikki pataa (mulla ja vihulla ei siis yhtäkään pataa). Vihu check, löyn 2/3 pottia. vihu maksaa. Turn 6, vihu check, löyn taas potin, river K, joku gay minraise ja mä pusken ja kaveri maksaa ja näyttää sen huikean kalle parinsa. Hyvin ne vetää...
Tapaus 2:
Toinen vastaava taas jossa mulla taas 65s ja vihulla K4o, ja pyötään 478, turn A, river J. Löyn joka streetillä ja ja lopuksi vielä pusken kaikki sisään. Ja tää makselee nelosparillaan. Hyvin ne vetää taas..
Tapaus 3:
UTG mulla AK ja vedän joku 3,5 x BB, muut foldaa paitsi button joka maksaa. Flop A73r, löyn potin ja kaveri vetää all-in. Noh, maksan ja kaveri näyttää A5o.
Onhan toi rasittavaa, kun joskus nuo osuus ihme kortteihinsa, mutta oikeasti jos vaan malttaa olla blufaamatta ja muuvailematta ja löydä kovasti valueta, kun itsellä on käsi, niin väkisin tuossa jää voitolle.
Tosin jotenkin ainakin itse huomannut, että liiallinen pokerin pelaaminen ei kyllä sovi mulle. Jotenkin pelistä tulee pelkkää mekaanista ja ohivedot yms. vain alkavat vituttaa ja pilata mielialaa liiaksi. Lisäksi tekeekö se oikeasti kovin hyvää pääkopalla istua koneen edessä putkeen 8h-10h ja kirota paskoja vihuja. Mutta joku 1-2h vaikka joka toinen päivä on mielestäni ihan kivaa tai jotenkin pelaaminen pysyy mielekkäänä. Toki tolla vauhdilla ei ikinä mihinkään fulltiltin NL40000 pöytään päästä, mutta pääsisikö sinne muutenkaan?
Jotenkin kun lueskellut noita foruumeja missä porukka grindaa ihan tosissaan ammatikseen, niin aika harvalla se kiinnostuu ihan loputtomasti säilyy tai se pokeri alkaa jossakin vaihessa maistua vähän paskalta.