Pokerikeskustelu

  • 901 091
  • 6 377

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Voisiko joku kertoa hyvän pokerisivuston, jossa voisi pelata ilman rahaa...

Kun itse en ole noihin perehtynyt, niin se on vähän vaikea arpomalla valita.

Kiitos!


Täällä ei saa varmaan linkittää suoraan, mutta PokerStarsilla lienee paras tarjonta play money pelaamiseen.
 

Seti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voisiko joku kertoa hyvän pokerisivuston, jossa voisi pelata ilman rahaa...

Kun itse en ole noihin perehtynyt, niin se on vähän vaikea arpomalla valita.

Kiitos!

Kaikilla voi pelata leikkirahalla. Miettimättä tulee mieleen.
Unibet.com, heillä on melko paljon freerolleja, joista voi voittaa rahaa.

Tili kannattaa, varmuuden vuoksi, avata rakeback sopimuksen kera. Vaikkei sitä tarvitsisikaan. Eihän sitä koskaan tiedä...

Tuollaisen saa esim. pokerisivut.com tai pokeritieto.fi kautta.
 

Da Silva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, NHL:n suomalaiset
Voisiko joku kertoa hyvän pokerisivuston, jossa voisi pelata ilman rahaa...
Itse pelailen Betssonilla leikkirahapokeria. Jos joku törmää siellä nimimerkkiin daSilva66, niin se olen minä. Ja minä en koskaan bluffaa, minulla on aina iso pari hoolissa...

EDIT: Kerrottakoon nyt vielä, että syy siihen, miksi pelaan Betssonilla on se, että siellä saa pelata suoraan selaimella, eikä tarvitse asennella mitään client-softia.
 
Viimeksi muokattu:

efektimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Pakko postata yks tilanne tänne, sen verran on mietityttänyt tämä peli.

Kyseessä 22$ NL sittari. 5 pelaajaa jäljellä, blindit 100/200, oma stakki 3850.Itse BigBlindilla JJ taskussa. Kaikki muut limppaa joten mukavan kokoinen potti tulossa. Itse lyön to1000 ja ajattelen että otan potin pois sillä.

Kaikki muut kippaa, mutta Sb, jolla stakkia 3900 ja risat, lyö kaikki keskelle. Mietin hetken, mutta ajattelen että olen edellä, koska Sb olisi luultavasti lyönyt esim AA/KK jo aiemmin, sillä tuskin haluaa kaikkia mukaa pottiin.

Maksan ja kaveri kääntää A5pataa. Flopilta yks 5 ja riverillä toinen ja meikäläinen pihalle.

Se mikä tässä mietityttää, että olisiko itse kannattanut lyödä suoraan AllIn, jolloin SB tuskin olisi maksanut. Nyt annoin turhaan mahdollisuuden yrittää lyödä itseäni ulos, koska tuossa olisi periaatteessa voinut vielä kipata ja silti stakkia olisi jäänyt vielä kohtuullisesti.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Itse kyllä paiskoisin tuosta all-in aika laajalla skaalalla, esim. kaikki taskuparit, Ax -kädet ym. mukavaa. En tosin ole kovinkaan kummoinen sittaripelaaja.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Pakko postata yks tilanne tänne, sen verran on mietityttänyt tämä peli.

Kyseessä 22$ NL sittari. 5 pelaajaa jäljellä, blindit 100/200, oma stakki 3850.Itse BigBlindilla JJ taskussa. Kaikki muut limppaa joten mukavan kokoinen potti tulossa. Itse lyön to1000 ja ajattelen että otan potin pois sillä.

Kaikki muut kippaa, mutta Sb, jolla stakkia 3900 ja risat, lyö kaikki keskelle. Mietin hetken, mutta ajattelen että olen edellä, koska Sb olisi luultavasti lyönyt esim AA/KK jo aiemmin, sillä tuskin haluaa kaikkia mukaa pottiin.

Maksan ja kaveri kääntää A5pataa. Flopilta yks 5 ja riverillä toinen ja meikäläinen pihalle.

Se mikä tässä mietityttää, että olisiko itse kannattanut lyödä suoraan AllIn, jolloin SB tuskin olisi maksanut. Nyt annoin turhaan mahdollisuuden yrittää lyödä itseäni ulos, koska tuossa olisi periaatteessa voinut vielä kipata ja silti stakkia olisi jäänyt vielä kohtuullisesti.

No jos kaveri pistää allin sun reissun jälkeen (selviö on, että sulla on iso hanska) A5 suittareilla, voi se tehdä sen aivan hyvin myöskin preflop. Paistikas kaveri, mutta sulla kävi huono tuuri.
(Vaikea sanoa tuollaista arvaamatonta kaveria vastaan, mutta uskoisin, että tukkaan olis tullut myös menemällä allin preflop.)
 

ajmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Talletus Betssonille IBAN ja Bic/Swift

Tervehdys,

Eli olisi tarkoitus tallettaa Betssonin pelitilille rahaa pankkisiirtona Sampo pankin tililtä. Ohjeissa kerrotaan:

Askel 2 - TEE PANKKISIIRTO PANKKITILILTÄSI ALLA OLEVALLE TILILLE
Tee siirto tälle tilille (jos useampia tilejä on listattu, valitse sinulle parhaiten sopiva)
Muista AINA kirjoittaa henkilökohtainen viitenumerosi viestikenttään (viitenumerosi on on "************")

Pankki SEB Helsinki
Tilinomistaja Betsson Malta Ltd.
Valuutta EUR
Tilinumero 330100-01323708
IBAN-numero FI3333010001323708
Bic/Swift ESSEFIHX

Laitanko vastaanottajaksi normaalisti tilinomistajan ja normaalin tilinumeron, sekä viestikenttään viitenumeron?

Mikä rooli tuolla IBAN-numerolla ja Bic/Swift koodilla on ja mihin kenttään niitä nettipankissa maksaessa voi edes laittaa?
 

Nicke50

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Laitanko vastaanottajaksi normaalisti tilinomistajan ja normaalin tilinumeron, sekä viestikenttään viitenumeron?

Mikä rooli tuolla IBAN-numerolla ja Bic/Swift koodilla on ja mihin kenttään niitä nettipankissa maksaessa voi edes laittaa?

Moro.
Juu normaalisti saajaksi vain se Betsson Malta ltd ja sille tilille..

Itseltäni kysyttiin oman tilin IBAN numeroa kun kotiutin rahaa Moneybookerssin kautta.

Sitä en tiedä mitä teet betssonin iban, sun muilla numeroilla...


edit. Sampo pankin sivuilla lukee näin:
"Jos olet maksamassa maksua ulkomaille, selivtä maksun saajalta hänen pankkinsa BIC/SWIFT-koodi sekä tilinumero IBAN-muodossa."

Itse en kuitenkaan ole noita koskaan tarvinnut...
 
Viimeksi muokattu:

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Pakko postata yks tilanne tänne, sen verran on mietityttänyt tämä peli.

Kyseessä 22$ NL sittari. 5 pelaajaa jäljellä, blindit 100/200, oma stakki 3850.Itse BigBlindilla JJ taskussa. Kaikki muut limppaa joten mukavan kokoinen potti tulossa. Itse lyön to1000 ja ajattelen että otan potin pois sillä.

Kaikki muut kippaa, mutta Sb, jolla stakkia 3900 ja risat, lyö kaikki keskelle. Mietin hetken, mutta ajattelen että olen edellä, koska Sb olisi luultavasti lyönyt esim AA/KK jo aiemmin, sillä tuskin haluaa kaikkia mukaa pottiin.

Maksan ja kaveri kääntää A5pataa. Flopilta yks 5 ja riverillä toinen ja meikäläinen pihalle.

Se mikä tässä mietityttää, että olisiko itse kannattanut lyödä suoraan AllIn, jolloin SB tuskin olisi maksanut. Nyt annoin turhaan mahdollisuuden yrittää lyödä itseäni ulos, koska tuossa olisi periaatteessa voinut vielä kipata ja silti stakkia olisi jäänyt vielä kohtuullisesti.

1. Stäkit alkaa olemaan rajoilla, että voiko enää hirveesti muuvailla.
2. Sittari ei ole mikään micro, joten vihuille pitää laskea jotain arvoa
3. limp-raise all/in on joko AA/KK/AK tai sitten steal-bluffi hyvältä vihulta,
4. Jos kolme parasta rahoille, niin bubblessa ollaan ja peli tiukkaa
5. Potissa reissusi jälkeen 1800 ja maksaminen 800, tarjoat liian hyvää kerrointa
6. Positio huono ja tulossa multipotti
7. Jos muut foldaa, saat 1000 merkkiä lisää

Omasta mielestäni tuossa on monta syytä painaa kalkut suoraan keskelle. Pienellä reissulla avaat mahdollisuuden jollekin varastaa, ja luultavasti kädellä, jota et dominoi täydellisesti elikkä Ax, Kx. Ison pelin slouvaus on aika epätodennäköistä, varsinkin SB:n paikalta. Lisäksi pienen reissun saattaa joku maksaa kädellä, jonka kanssa olet huonolla flopilla pulassa tai tasoissa, mutta ko. käsi ei maksaisi pf allareita, esim. ässä-pieni samaa maata.

Itse pitäisin ilmaista chekkiäkin pikku reissua parempana pelinä, voit osua siihen AJx/KJx floppiin, ja potissa kun on suhteessa paljon stäkkeihin, saat useinkin Ax/Kx-kädeltä koko stäkin. Ja jos menee ohi, maksoi koko käsi vain big blindin verran.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
V*ttu mä en lähe enää ikinä korotteleen QQ:lla.. Tänään oon pelannu kolme freerollia ja kahesta mä tipuin QQ:lla.. Molemmissa oli tosi vähän chippejä jäljellä ja oli pakko päästä tuplaamaan stackki ja ajattelin, että toihan on hyvä mahdollisuus.. Ja vitut...
 

Huilumestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tänään muuten tulee subilta mielenkiintoinen pokerikattaus. Mukana ainakin Gus Hansen, Ron Rose, Howard Lederer ja Juha Helppi. Tosin tämäkin varmaan jo useamman vuoden takaa, onneksi ei allekirjoittaneella ole pokertube tms. ollut tehokäytössä.

Nyt samaan syssyyn kun tuli tänne kirjoiteltua niin uskaltaudun kysymään missä Gus Hansen lienee tänä päivänä? Vähentänyt pokerin peluuta ainakin TV peleissä.

edit. Perkele alkaa vasta 2.20, kuuden sinkkuelämää jakson jälkeen.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt samaan syssyyn kun tuli tänne kirjoiteltua niin uskaltaudun kysymään missä Gus Hansen lienee tänä päivänä? Vähentänyt pokerin peluuta ainakin TV peleissä.

Livenä ainakin vetänyt näitä isompia turnauksia sekä ftp:lla pelaa melko säännöllisesti.
 

Mapleton

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago
Onko joku tulossa tohon 300$ freerolliin, nordicbetillä. klo 21.00 Veikkausforum league nimellä. Googlella löytyy infoa passusta ;)

Siellä vaan 25 tällä hetkellä.
 

Morgoth

Jäsen
Old TJ kirjoitti:
Mutta sitten siirrytään varsinaiseen kysymykseen. En ole jaksanut roikkua katselemassa pelejä noissa isompien panosten pöydissä, mutta kai siellä porukka pelaa "enemmän oikein"?

Emmä nyt tiedä mikä noissa on vikana? Pelasin eilen NL25 FullTiltillä ja pyödässä oli ihan käsimättämöntä porukkaa.

Tapaus 1:

Mulla 65s buttonista raise 3 x bb ja kaverilla BBsta maksaa KJo:lla, muut kippaa. Floppi 56T kaikki pataa (mulla ja vihulla ei siis yhtäkään pataa). Vihu check, löyn 2/3 pottia. vihu maksaa. Turn 6, vihu check, löyn taas potin, river K, joku gay minraise ja mä pusken ja kaveri maksaa ja näyttää sen huikean kalle parinsa. Hyvin ne vetää...

Tapaus 2:

Toinen vastaava taas jossa mulla taas 65s ja vihulla K4o, ja pyötään 478, turn A, river J. Löyn joka streetillä ja ja lopuksi vielä pusken kaikki sisään. Ja tää makselee nelosparillaan. Hyvin ne vetää taas..

Tapaus 3:

UTG mulla AK ja vedän joku 3,5 x BB, muut foldaa paitsi button joka maksaa. Flop A73r, löyn potin ja kaveri vetää all-in. Noh, maksan ja kaveri näyttää A5o.

Onhan toi rasittavaa, kun joskus nuo osuus ihme kortteihinsa, mutta oikeasti jos vaan malttaa olla blufaamatta ja muuvailematta ja löydä kovasti valueta, kun itsellä on käsi, niin väkisin tuossa jää voitolle.

Tosin jotenkin ainakin itse huomannut, että liiallinen pokerin pelaaminen ei kyllä sovi mulle. Jotenkin pelistä tulee pelkkää mekaanista ja ohivedot yms. vain alkavat vituttaa ja pilata mielialaa liiaksi. Lisäksi tekeekö se oikeasti kovin hyvää pääkopalla istua koneen edessä putkeen 8h-10h ja kirota paskoja vihuja. Mutta joku 1-2h vaikka joka toinen päivä on mielestäni ihan kivaa tai jotenkin pelaaminen pysyy mielekkäänä. Toki tolla vauhdilla ei ikinä mihinkään fulltiltin NL40000 pöytään päästä, mutta pääsisikö sinne muutenkaan?

Jotenkin kun lueskellut noita foruumeja missä porukka grindaa ihan tosissaan ammatikseen, niin aika harvalla se kiinnostuu ihan loputtomasti säilyy tai se pokeri alkaa jossakin vaihessa maistua vähän paskalta.
 
Viimeksi muokattu:

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saattaa kuulostaa naurettavalta, mutta välillä tuntuu, että pelaan Full Tilt Pokerilla tietokoneita vastaan, jotka yksinkertaisesti tietävät mitä kortteja vastustajilla on ja mitä kortteja kone antaa ja välillä taas siltä, että jaot on käsikirjoitettu etukäteen.

Niin uskomattomilla käsillä kyseisellä sivustolla välillä häviää, ettei ole tosikaan. Tottakai välillä niin käy jokaiselle, mutta kun se tapahtuu 5-10 kertaa putkeen, niin ei voi olla ajattelematta sitäkään mahdollisuutta.
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Itse pelailen lähinnä huvikseni, 40-50 euroa kuukaudessa.
Omaha ja omaha hi/lo pelimuotona ja 10/20snt. blindit. Pelaamiseni tuntuu noudattavan tiettyä kaavaa, eli jos vaikka 10 euroa siirrän, niin sinne 5-6 euroon laskee, josta saan yleensä yhdellä onnistuneella jaolla tuplattua tienestit. Normaalisti tunnin jälkeen on saldona 25-35 euroa. Sitten iskeekin usein välivaihe, ja yhden 15-20 euroa nielleen tappiojaon jälkeen menee kaikki. Maltti ei oikein tunnu riittävän.

Ennätys on vajaan tunnin aikana 2 euroa (freeroll-voitto) hold em ja omaha hi- pöydissä 145 euroon. Tuokin summa meni kokonaan sitten yhdessä jaossa, josta olisi tuohta irronnut jo yli 600 euroa, ja itsellä kuitenkin oli parhaat kortit flopin jälkeen. Olisi ollut jo jonkinlainen saavutus, ainakin itselleni, jos 2 euroa saa tunnissa yli 600 nostettua. Olisin tosin tod. näköisesti hävinnyt sen yhtä nopeasti takaisin.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Tuokin summa meni kokonaan sitten yhdessä jaossa, josta olisi tuohta irronnut jo yli 600 euroa, ja itsellä kuitenkin oli parhaat kortit flopin jälkeen. Olisi ollut jo jonkinlainen saavutus, ainakin itselleni, jos 2 euroa saa tunnissa yli 600 nostettua. Olisin tosin tod. näköisesti hävinnyt sen yhtä nopeasti takaisin.

Jos huviksesi pelailet ja gambool-asenteella, niin tuossa ei ole mitään ihmeellistä. Alussa sanot pelaavasi 0.10/0.20-pelejä ja sitten lopulta isket reilu satasen voitot kaikki sisään johonkin NL200 pöytään? Eihän tossa ole mitään ihmettelemistä, ja vaikka saisit joka ikinen kerta rahat sisään suosikkina, niin voin luvata että joskus se aina napsahtaa. Jos tosissasi aiot rahaa pokerilla tehdä, niin pidä se rolli kunnossa pelin kokoon nähden.

Kokeile seuraavalla kerralla avata useampi pieni pöytä yhden suuren sijaan, niin ei mene koko rollia kerralla. Itse pelaan n.20-30 kertaisella rollilla sisäänostoon nähden.
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Jos huviksesi pelailet ja gambool-asenteella, niin tuossa ei ole mitään ihmeellistä. Alussa sanot pelaavasi 0.10/0.20-pelejä ja sitten lopulta isket reilu satasen voitot kaikki sisään johonkin NL200 pöytään? Eihän tossa ole mitään ihmettelemistä, ja vaikka saisit joka ikinen kerta rahat sisään suosikkina, niin voin luvata että joskus se aina napsahtaa. Jos tosissasi aiot rahaa pokerilla tehdä, niin pidä se rolli kunnossa pelin kokoon nähden.

Näinhän tämä suurinpiirtein meni. Eikä varmasti sinänsä ihmeellistä tuo, lähinnä tälläiselle sunnuntaipelaajalle kiinnostava tilanne.
On kyllä veri alkanut yhä useammin vetää pelipöytien ääreen, joten tuo seuraava vinkki voisi olla kokeilunarvoinen ensi kerralla:

peno kirjoitti:
Kokeile seuraavalla kerralla avata useampi pieni pöytä yhden suuren sijaan, niin ei mene koko rollia kerralla. Itse pelaan n.20-30 kertaisella rollilla sisäänostoon nähden.

Myös yksi vinkki itselleni on, että ainakun aloitussumma on saatu vaikkapa kolminkertaistettua, pidän 30 minuutin tauon. Jos vähentyisi nämä höntsäilyt.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ja taas yksi kaveri, joka on niin koukussa tohon hemmetin nettipokeriin, ettei veri enää kierrä.

Kieltoon vaan koko paska. Surkeaa katsoa, kun ihmiset pilaavat taloutensa, sosiaaliset suhteensa ja koko elämänsä käpertymällä tohon hommaan.

Surkeaa, mutta totta!
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ja taas yksi kaveri, joka on niin koukussa tohon hemmetin nettipokeriin, ettei veri enää kierrä.

Kieltoon vaan koko paska. Surkeaa katsoa, kun ihmiset pilaavat taloutensa, sosiaaliset suhteensa ja koko elämänsä käpertymällä tohon hommaan.

Surkeaa, mutta totta!
Eikö olisi hedelmällisempää auttaa sitä kaveria kuin aukoa päätään täällä, missä on keskimääräistä nettipokerimyönteisempää porukkaa? Kieltämällähän kaikki maailman ongelmat ratkeavat.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eikö olisi hedelmällisempää auttaa sitä kaveria kuin aukoa päätään täällä, missä on keskimääräistä nettipokerimyönteisempää porukkaa?

Olisi varmasti, ja sitä minäkin suosittelen. Toisaalta jos ihminen ei halua altistua avulle, niin vaikea ihmistä on tuolloin auttaa. Minä kyllä voisin välittää muutaman sanan hänellekin, jos saisin tilaisuuden. Toki anonyymisti, jonkun palstan kautta. Kannattaa vierailla päihdelinkissä.

Kieltämällähän kaikki maailman ongelmat ratkeavat.

Kaikki ongelmat eivät todellakaan ratkea kieltämällä. Nettipokerin aiheuttamiin ongelmiin kielto tai rajoittaminen lienee tosin ainoa tepsivä keino. Pokerissa on se erityinen puoli, että ongelmia ei voi kiertää idealistisella haihattelulla. Viinaa voivat periaatteessa kaikki käyttää siten, että maailmassa ei olisi yhtään alkoholiongelmaista. Täten varoja ja viinasta saatavia verotuloja voi suunnata ennaltaehkäisevään työhön. Sen sijaan pokerissa tuska on auttamatta sisäänrakennettua, kun häviäviä pelaajia tarvitaan.

Näin muuten nettipokeri tuskin on vielä niin syvällä ihmisessä kuin viinanjuonti. Sitä ei myöskään kovin helposti voine kotipolttaa, joten pelejä tuskin alettaisiin järjestämään samassa mittakaavassa kotikuntoisesti. Tällä hetkellä tarjonta luo kysyntää. Jos tarjonta loppuu tai tie virtuaalipöytien ääreen ainakin mutkistuu, niin ongelmat pienenevät.

Viesti on se, että tässä asiassa ongelmia ei voi pelin luonteen takia estää muulla kuin rajoittamalla pelaamista. En keskustele nyt siitä, mikä on oikein ja mikä väärin. On minulla toki siitäkin mielipide.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Eikö olisi hedelmällisempää auttaa sitä kaveria kuin aukoa päätään täällä, missä on keskimääräistä nettipokerimyönteisempää porukkaa? Kieltämällähän kaikki maailman ongelmat ratkeavat.

Ollaanhan tästä asiasta väännetty ennenkin, kuten varmaan muistat. Ota ihan iisisti vaan :)

Viestini olisi sopinut ehkä vitutusketjuun, mutta katsoin aiheellisemmaksi kirjoittaa sellaiseen ketjuun, jossa puhutaan ongelmanlähteestä... Eli Pokerista. Jos en olisi joutunut seuraamaan asiaa näin läheltä useita vuosia, niin en todellakaan aukoisi päätä täällä. Nyt on kuitenkin heittää aika paljon faktaa pöytään, joten mielestäni olen edelleen oikeassa ketjussa.

Pokerissa tuska on auttamatta sisäänrakennettua, kun häviäviä pelaajia tarvitaan.

Tällä hetkellä tarjonta luo kysyntää. Jos tarjonta loppuu tai tie virtuaalipöytien ääreen ainakin mutkistuu, niin ongelmat pienenevät.

Todella järkevää ja totuudenmukaista tekstiä Solomon. Ilo huomata, että joku muukin on ymmärtänyt homman juonen.

Yes!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös