Pokerikeskustelu

  • 898 850
  • 6 377

Jokru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hawks, sympatiat Sportille, S-Kiekko
Riippuu varmaankin ihan kotiutustavasta, eli esim. Moneybookersilla luulisi rahojen ilmestyvän n. päivässä, kun taas pankkisiirrolla voi hyvinkin mennä se 2-3 pankkipäivää.
Sitä paria päivää itsekin veikkailin. Siirrän osan takas luottokortille ja loput pankkitilille...
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
niin

No tulipa taas pitkästä aikaa otettua kunnon kolaus turpaan käteispöydässä.

Buttonilta A8s ja raise 4,5 x bb. Ennen omaa vuoroa ekalla paikalla istunut kaveri call ja muut fold, tähän myös sb ja bb fold ja alkuun maksanut kaveri call.

flop 5 8 8.

Sitten alettiin miettiä miten saadaan mahdollisimman paljon rahaa ylös. Kaveri panosti vajaan potin verran alle ja maksoin.

turn J.

Nyt tulee check ja lyön itse varovaisen panostuksen johon haluan maksun. ja myös saan.

River 2. (ei värin saumaa pöydässä.)

kaveri panostaa tuntuvasti ja ensimmäisen kerran herätyskellot alkaa soimaan, että nyt taidetaan sittenkin olla maksamassa kaverille valuet vielä kaupan päälle. no pakkohan se on kuitenkin katsoa, vaikka jo päässäni tiedostankin, että vastassa on JJ, 55, tai 22.

No, kaverilla olikin sitten 85o joten se tuli kyllä puskista. päälle 4 x bb lyönti pre-flop ei sitten riittänyt karistamaan tätä kaveria ulos...
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No, kaverilla olikin sitten 85o joten se tuli kyllä puskista. päälle 4 x bb lyönti pre-flop ei sitten riittänyt karistamaan tätä kaveria ulos...

Implied pot odds. Laittoi teikäläisen AA/KK ja otti samalla nopeat pakkariidit. Nämä ovat oikeasti ihan uskomattomia kavereita ei voi muuta sanoa.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Muutama vuosi on melkein päivittäin tullut tahkottua sittareita ja rahapöytiä, ihan ok menestyksellä, muutama kymppi sieltä ja toinen täältä. Turnauksia kokeilin aikoinaan jonkin verran mutta niistä vaan ei tullut yhtään mitään. Toissapäivänä ajattelin että jokohan tuota tietotaitoa ja kokemusta olisi sen verran että turnauspelaaminen toimisi ja toisaalta alkoi tuo nyhjääminen kyllästyttää.

20+2 dollarin turnaukseen ja eka yrityksellä sijoitus 29/219 ja niukasti palkinnoilta ulos. Ajattelin että tämähän oli yllättävän helppoa ja pystyin pelaamaan juuri niinkuin olin ajatellutkin.

Eilen sitten toinen yritys ja sijoitus 3. josta palkintona 525 dollaria.

Tänään kokeilin ensimmäistä kertaa turnausta josta voi voittaa lipun isoon turnaukseen ja ihan hyvinhän se meni. Voitto tuli ja 320 dollarin arvoinen lippu sunnuntaina pelattavaan Big Dealiin jossa palkintopotti on vähintään 100 000 dollaria. Minkäs verran noissa Big Dealeissa on yleensä porukkaa?

Nyt saa jäädä nyhjääminen ja siirryn kokonaan turnauspelaajaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Pelasin eilen lämmöissä 11$:n sittareita Full Tiltillä. En ole nähnyt missään yhtä huonoja pelaajia. (Ilmeisesti kävi "tuuri") Reissasin buttonilta JJ:llä limppaajaa. Floppi T65 2 pataa. Vihu checkaa, lyön 80%, vihu maksaa. Turn 8, ei värin mahdollisuutta. Lyön taas 80% käytännössä committedina ja maksu tulee. River pataässä. Vihu checkaa, checkaan perässä ja näyttää saletit K8 pataa. Jäljellä 480/1500 chippiä. Lopulta tosin nousin tuurin avulla voittoon.

Voittamani sittarin viimeinen käsi oli uskomaton. 200/400 tilanteessa molemmilla about 6500 chippiä. Vihu minireissaa ja maksan QJ hertalla. Floppi T84, 2 herttaa. Vihu minibettaa, lyön all-in ja vihu maksaa AJo:lla "no pair no draw".

Muita ihmeellisyyksiä: Rereissaan AK:lla level 3:ssa overbet all-inin ja kaveri maksaa 22:lla. Sama kaveri myöhemmin rereissasi itsensä J9s:llä all-in CO:sta. Level2:ssa pari kaveria kikkaili A3o vs 77 pf all-in. Joku sankari maksoi all the way taskunelosillaan viittä ylikorttia vastaan. Kruununa pf reissattu floppi T42, johon AT löi potillisen ja J7 soooooooooted maksoi. Turn J.

Full Tiltiä pidetään yleisesti netin kivikkoisimpana paikkana pelata pokeria ja sitten osui tällainen tilanne eteen. Oli pakko heittää chattiin "is this play money or what?".
 

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
Pelasin eilen lämmöissä 11$:n sittareita Full Tiltillä. En ole nähnyt missään yhtä huonoja pelaajia. (Ilmeisesti kävi "tuuri") Reissasin buttonilta JJ:llä limppaajaa. Floppi T65 2 pataa. Vihu checkaa, lyön 80%, vihu maksaa. Turn 8, ei värin mahdollisuutta. Lyön taas 80% käytännössä committedina ja maksu tulee. River pataässä. Vihu checkaa, checkaan perässä ja näyttää saletit K8 pataa. Jäljellä 480/1500 chippiä. Lopulta tosin nousin tuurin avulla voittoon.

Voittamani sittarin viimeinen käsi oli uskomaton. 200/400 tilanteessa molemmilla about 6500 chippiä. Vihu minireissaa ja maksan QJ hertalla. Floppi T84, 2 herttaa. Vihu minibettaa, lyön all-in ja vihu maksaa AJo:lla "no pair no draw".

Muita ihmeellisyyksiä: Rereissaan AK:lla level 3:ssa overbet all-inin ja kaveri maksaa 22:lla. Sama kaveri myöhemmin rereissasi itsensä J9s:llä all-in CO:sta. Level2:ssa pari kaveria kikkaili A3o vs 77 pf all-in. Joku sankari maksoi all the way taskunelosillaan viittä ylikorttia vastaan. Kruununa pf reissattu floppi T42, johon AT löi potillisen ja J7 soooooooooted maksoi. Turn J.

Full Tiltiä pidetään yleisesti netin kivikkoisimpana paikkana pelata pokeria ja sitten osui tällainen tilanne eteen. Oli pakko heittää chattiin "is this play money or what?".


Yleensä noin pienissä sittareissa näkee vähän erilaista peliä, koska jengi ei varmaan jaksa keskittyä kunnolla tai pelaa kännissä. Itse pelaan Ftp:lla ja Paffilla ja mielestäni Ftp:lla on huomattavasti paremmat pelurit.

Näin siis minun mielestäni.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Tänään kokeilin ensimmäistä kertaa turnausta josta voi voittaa lipun isoon turnaukseen ja ihan hyvinhän se meni. Voitto tuli ja 320 dollarin arvoinen lippu sunnuntaina pelattavaan Big Dealiin jossa palkintopotti on vähintään 100 000 dollaria. Minkäs verran noissa Big Dealeissa on yleensä porukkaa?
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Tän kuun aiemmissa Big Dealeissa näyttää olleen pelaajia 439, 453, 464 ja 433.

PAF:illa siis pelailen, onhan tuolla Big Deal-nimikkeellä muitakin turnauksia. Mistäs nuo löytyy kun ei ainakaan PAF:in kalenterista? Entä miten suurin piirtein menee voitonjako, löytyykö esimerkkiä?
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
PAF:illa siis pelailen, onhan tuolla Big Deal-nimikkeellä muitakin turnauksia. Mistäs nuo löytyy kun ei ainakaan PAF:in kalenterista? Entä miten suurin piirtein menee voitonjako, löytyykö esimerkkiä?


Eiks toi Big Deal ole koko Ongame -verkon (PAF, Betsson, Pokerroom, jne.) yhteinen turnaus? Täältä löytyy paljon tietoa eri verkkojen turnauksista ja niissä pelanneista ihmisistä:

http://www.officialpokerrankings.com/
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Äsken Sportingbetilla kattoin kolme HU turnausta (kaksi 500$:n ja yhden 1000$:n). Joka kerta sama kaava samoilla kavereilla. Ensimmäinen korottaa ensin johonkin summaan, sitten toinen korottaa 1980 ja sitten alkuperäinen korottaja lyö all-in 2000 ja toinen foldaa, jättäen itselleen 20 merkkiä. Jos tuo oli tapa maksaa velka toiselle, niin kuinka sallittua tuo on kahden pelaajan kesken? Voiko siinä pelleillä miten lystää?

Edit: Ilmeisesti ei ole laillista, sillä raportoin live supporttiin ja yksi vastaus oli tämmöinen, kun kysyin kyseisen tavan laillisuudesta: "no that is called collusion and it is a fraudulent act".
 
Viimeksi muokattu:

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Äsken Sportingbetilla kattoin kolme HU turnausta (kaksi 500$:n ja yhden 1000$:n). Joka kerta sama kaava samoilla kavereilla. Ensimmäinen korottaa ensin johonkin summaan, sitten toinen korottaa 1980 ja sitten alkuperäinen korottaja lyö all-in 2000 ja toinen foldaa, jättäen itselleen 20 merkkiä. Jos tuo oli tapa maksaa velka toiselle, niin kuinka sallittua tuo on kahden pelaajan kesken? Voiko siinä pelleillä miten lystää?

Edit: Ilmeisesti ei ole laillista, sillä raportoin live supporttiin ja yksi vastaus oli tämmöinen, kun kysyin kyseisen tavan laillisuudesta: "no that is called collusion and it is a fraudulent act".

Todistit juuri tuossa, miksi tietoturvallisuudesta kannattaa pitää huolta.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Todistit juuri tuossa, miksi tietoturvallisuudesta kannattaa pitää huolta.

Jep, monet pitävät netin kaikkiin palveluihin samaa salasanaa. Tuossa ei tarvitse olla kuin yksi heikko lenkki mukana, niin joku lukee sähköpostisi ja sieltä pokeritunnukset ja sitten lähtee rahat. Toki tuossa voi olla kyse myös varastettujen luottokorttitietojen hyväksikäytöstä tai vastaavasta.
 

jihde

Jäsen
Päätin mennä ottamaan shottia astetta ylempään tasoon ja meni taas melkein suunnitelmien mukaan. Lähes putkeen hävityt kädet: AA vs. AK, KJs vs A2s(flopattu väri), QQ vs. KJ, KK vs. AK, täyskäsi vs. täyskäsi. Sentään vielä ollaan pari biniä plussalla kuukauden tilastoissa, mutta silti käsittämätöntä. Pakko mennä hakemaan vauhtia entiselle tasolle.

Oli mulla muutakin. Jos pelaan NL25 shorttia, niin mihinköhän kannattaisi tehdä talletusta? Jotain hyviä bonuksia liikkeellä?
 

TML

Jäsen
Lokakuu takana pokerin osalta ja tulipahan pelattua varmaan eniten elämäni aikana. Tai no ei välttämättä eniten mutta rake kiittää, sen verta paljon tuli pelattua. RB tulee olemaan all time high, samoin koko kuukauden tulos. Nousin vajaan 3 viikon sisällä kaksi tasoa ylöspäin johtuen hyvästä rushista.
Meno on ollut villiä eikä tappiopäiviä ollut lokakuussa kuin 2. Nekin aikalailla breakeven päiviä.
Toissapäivänä tuli voitettua isoin potti ikinä. Pelinä PLO tuttuun tapaan. Holdemia en kuukauden aikana pelannut kuin ehkä 8-10 sessiota. Kahdessa viimeisimmässä menin katki KK:lla AA:ta vastaan. Omaha on se oma peli ja siinä kulkee nyt helvetin lujaa. Monia ammattilaisia on kohdattu kuukauden aikana ja hyvin on heitä vastaan mennyt. Se tuo pelaamiseen uutta terävyyttä kun vieressä on kovia kavereita.

Suurempia tavotteita ei ole tähän loppuvuoteen, kunhan nyt täytyy selvittää onko tämä tämän hetkinen taso oikea minulle, vai onko päällä vain hurja upswing? Omahassa swingi heiluu ja meikeläisen osalta se on ollut jäätävän hyvä viime aikoina.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nostetaas tätä ketjua vähän ylöspäin. Olin eilen yöllä vähän pelaamassa, ja ajattelin lopettaa kun väsy iski. Suljin toisen pöytäni, ja samalla toiseen pöytään jakaja antoi pocket AA:n. Vihulla oli JJ, Ässät kuitenkin pitivät, joten tuplasin stäkkini. En sitten kehdannut lähteä heti pöydästä, vaan ajattelin pelata muodon vuoksi vielä muutaman jaon.

Seuraava jako käteen (Q-2o?) tyylistä roskaa, ja pf fold.
Seuraava jako: pocket KK ja taas lisää hilloa kotiin.
Seuraava jako: pocket AA ja taas lisää hilloa kotiin. (muut pelaajat olivat nähneet nämä showdownit, joten tiesivät mulla käyneen flaksin).

Seuraava jako: uskomattomasti taas KK käteen. Floppi 6-10-Q -reissaan, kaveri reraise ja mitä mä teen: epäammattimaisesti päivittelen tilannetta chattiin aa-kk-aa- ja TAAS kk- lyön sitten kaikki kilkut keskelle. Vihu miettii ja toteaa kädessään olevan AQ:n -lopulta kuitenkin uskoo mun chattipuheita ja foldaa. Jaon jälkeen vielä näytän, että mulla oli ne kallet. Toki hyvät mahkut oli saada lisää hilloa, mutta vähän kävi jo tilanteen epätodellisuus, sekä se, että kaveri oli jo pari kertaa törmännyt mun isoon taskupariin vaikuttamaan tilanteeseen. Lisäksi olin päättänyt lähteä nukkumaan. Heh. En ole tainnut nettipokerissa koskaan aiemmin sääliä ketään, mutta nyt tuli sitten kerrottua vihulle, ( joka suurelta osin oli vaikuttamassa stäkkini nelinkertaistamiseen) mitä mulla on hanskassa. Hyvillä mielin siitä sitten nukkumaan, (ja toivottavasti sillekin jäi viimeisestä jaosta hyvä mieli, kun säästin siltä ehkä muutaman lantin ja vielä näytin ne kallet jaon päätteeksi).

Ylim. huomiona vielä: en pelaa kovin usein, lähinnä harrastelen silloin tällöin. Peli oli 10-20c blindeillä shorttia (6 hlö pöytä), alussa mulla oli stäkkiä n. 10$ ja lopussa siis n. 45$. Ei todellakaan mitään isoa peliä siis. Mutta siis välillä hyviä/hauskoja postauksia tähän ketjuun, kun niitä "urpo veti musta ohi" -postauksiakin on jonkinverran.

Jaahas -mun pelifrekvenssillä seuraavat kallet tai ässät tulevatkin sitten jouluna, jos tulevat... Niin, ja kivasti myös nuo kortit pitivät, joka jaossa!!!
 

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Muistin että tällainen keskustelukin on olemassa ja hain sitä avainsanalla "pokeri". Reilusti suurin osa hakutuloksista viittasi vitutus- ja kalsarikänniketjuihin. Olisiko tällä mitään tekemistä sen väitteen kanssa että 90% pelaajista tekee tappiota.... Siinäpä jollekin syvällistä tutkimuksen aihetta.

Itse olen hyvin vähän pelaillut ja ainoastaan Betfairilla. Turnauksissa olen käynyt jonkin verran ottamassa turpiin, vaikka kerran rahoille pääsinkin. Rahapöydissä olen pelaillut pienten panosten ($0,05/0,10 ja $0.10/0,20) pöydissä varovaista peliä. Eli vähän paikasta riippuen olen lähtenyt mukaan jos kortit on olleet AQ tai paremmat. Niin tai pareja 99:sta parempiin. Ne olen sitten pelannut suhteellisen agressiivisesti. Ja pienellä voitolla tässä pinnistellään.

Tuollainen pelaaminen vaan vaatii vaan lehmän hermot kun pelattavia käsiä tulee niin harvoin kohdalle. Mutta se mikä on pistänyt silmään on se, että ainakin tuollaisten panosten pöydissä porukka pelaa kyllä aivan käsittämättömiä hasardikäsiä. Tottahan tuo pitäisi hyödyttää pelaajia tarkkailemalla, mutta en ole kovin syvästi jaksanut perehtyä kun noissa pöydissä vain muutamista euroista/taaloista kyse.

Mutta sitten siirrytään varsinaiseen kysymykseen. En ole jaksanut roikkua katselemassa pelejä noissa isompien panosten pöydissä, mutta kai siellä porukka pelaa "enemmän oikein"? Noissa pienten panosten pöydissä meno on aika tolkutonta. No freerolleista puhumattakaan.

Old TJ

EDIT: Tarkennuksena vielä tuohon että omat pelit noilla mainituilla reunaehdoilla siis yhdeksän hengen pöydässä. Kuuden ja puhumattakaan kahden hengen pöydistä ei itsellä kokemusta eikä uskallusta.
 
Viimeksi muokattu:

jonsson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Voisiko joku kertoa hyvän pokerisivuston, jossa voisi pelata ilman rahaa...

Kun itse en ole noihin perehtynyt, niin se on vähän vaikea arpomalla valita.

Kiitos!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös