Kuulostaa vain epäonnelta varsinkin tuo AAA tilanne. Epäilen, että aika moni olisi maksanut kuitenkin QQ:lla ennen floppiakin all-innin ja varsinkin, kun sai sitten turnissa kolmannen Q:n. Kukaan ei olisi kipannut.
Kolmen väri ässällä on ihan ok maksu, varsinkin jos vastustaja harrastaa uhkapeliä ja hän näkee potin olevan iso mutta all-inin halpana maksuna. All-in on sitten todennäköistä, jos ja kun on neljän väri flopissa ässällä. Eikä pöydässä ole pareja.
Siis minä ymmärrän miksi QQ:lla katsotaan floppi, mutta kyllä mulla ois lentänyt kortit pakkaan jos flopissa tulisi ässä, ja jo agressiivisesti korottanut kaveri löisi kaikki keskelle. Ja siis tuossa kädessä mentiin all-in flopin jälkeen. Eli tuossa vaiheessa oli AAA vastaan QQ.
Minusta et tehnyt virheitä noissa jaoissa. Eka jako button paisti. Tokassa olisi ehkä voinut pistää potillisen floppiin (jätit stäkit kertomatta), viimeistään turnilla allarit. Jos pistät kaiken flopilla, indikoit settiä. Olet silti vahvoilla ihan ketä vastaan vaan, joten rattaat tiputat tuolla pois, ellet ole bluffarin imagolla liikkeellä.
EDIT. tokassa jaossa pf-maksajalla tuskin A6/A2, joten pari siellä lienee vastassa.
Joo, tavallaan tiesin että pelasin oikein, mutta kun peli menee sekaisin, niin sitä kyseenalaistaa kaiken tekemisen. Näistä pitää oppia, ja kuitenkin hyväksyä myös se, että joskus vastustaja pelaa niin ihmeellisesti ettei noita voi kirjoista/pelaamalla oppia.
Ja parin tiesin tulevan vastaan. Nostin kädet pystyyn kun kortit aukesi, enemmän pelkäsin vastustajan settiä, mitä pelkkää taskuparista tulevaa nelosta.
Tämän olisin todennäköisesti pelannut varovaisemmin flopilla. On ehkä totaalisen kulunutta checkata flopatut kolmoset, mutta varsinkin sen hetkisillä saletilla se tulisi tehtyä. Jos olisi checkannut flopin, turnilla tullut Q on mitä parhain kortti. Saa mahdollisesti kaverille hyvän käden, mutta oma on vielä edellä. Nimenomaan vielä. AA:lla voittaa muistaakseni 70-prosenttisesti, mutta sitten mennään lähemmäs promillea, kun pitäisi hävitä flopatuilla kolmosilla.
Varsinkin pre-floppiin 6xBB se on hyvinkin aggressiivinen AA:lla. Ehkä juontaa taas juttua siitä, että "seiffaan" herkästi hyvää kättä. Olen hieman kaavoihin kangistunut, mutta 3,5xBB on hyvin yleinen korotus pre-flopilla. QKs:llä 4xBB menee taas ihan omaan haarukkaani. Jäisi itseltäkin maksamatta QQ:lla, jos pöydässä on ässä.
Agressiivisuus on nimenomaan se juttu. Haluan pudottaa pois roskat ja toivotaantoivotaan-kortit heti kärkeen. Jos nauloilla ei uskalla olla agressiivinen pre-flopissa, niin millä kädellä sitten? Ja varsinkaan kun kukaan ei antanut mitään merkkejä siitä, että vastaan tulisi mitään kummoista kättä (toki QQ slouvasi kättään).
Minä jarruttelen ihan saakelin harvoin. Liian useasti tulee turpaan, kun antaa vastustajalle "ilmaisia" kortteja pöytään. Tietty saletit on erikseen, mutta muuten hyvinhyvin harvoin.
Olen ihan tietoisesti muuttanut pre-flop peliä agressiivisemmaksi. Ennemmin otan blindit itelle, kuin passailen ja katselen kuinka joku menee flopin jälkeen 7s3d korteilla edelle. Noh, jos tässä pitäisi pari päivää taukoa ja kokeilisi uudelleen.