Pitäisikö kannabis laillistaa Suomessa?

  • 539 083
  • 4 830

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olit siinä mielessä, että mielestäni epärehellisyys ei saa olla lähtökohta yhtään millekään. Mitä kun se nuori myöhemmin ymmärtää opettajan vääristelleen totuutta tai suorastaan valehdelleen?...

Sinun mielestäsi kannabista pitäisi verrata kahviin, se ei ilmeisesti ole epärehellisyyttä.

Kyseessä olevassa kolumnissa poliisi ei valehdellut, voimakkailla väreillä vaan maalailtiin. Ihan vastaavasti täällä vähätellään kannabiksen haittavaikutuksia kasvaville nuorille.

Toivottavasti olet kaikessa yhtä kirkas otsainen kuin tässä viestissä esität, kerrot mm. työnantajalle, että pössyttelet ennen töihin tuloa.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Ilmeisesti välittäjäaineisiin on jäänyt hieman jäämiä, kun et ymmärtänyt perustelujani. Tytöt kiertävät kämpissä päihteiden perässä, ei pelkästään kannabiksen. Käsitääkseni kannabista ei olla laillistamassa alaikäisille.
Ah, hieno veto taas muuten kun heitän itseni ns. peliin, kaikki sanomani onkin sitten heti välittäjäaineiden toiminnan puutteesta kiinni. No, sulta en muuta odottanutkaan.

Mitenkäs mielestäsi on käynyt alkoholin salakaupalle sen laillistamisen jälkeen? Hakeeko nuoret alkoholia samalta diileriltä joka myy piriä vai hommaako lapset sen ensikokeilunsa vanhemmilta kaverilta? Laillistaminen romahduttaisi laittoman kaupan, siitä ei ole epäilystäkään.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ah, hieno veto taas muuten kun heitän itseni ns. peliin, kaikki sanomani onkin sitten heti välittäjäaineiden toiminnan puutteesta kiinni. No, sulta en muuta odottanutkaan.

Mitenkäs mielestäsi on käynyt alkoholin salakaupalle sen laillistamisen jälkeen? Hakeeko nuoret alkoholia samalta diileriltä joka myy piriä vai hommaako lapset sen ensikokeilunsa vanhemmilta kaverilta? Laillistaminen romahduttaisi laittoman kaupan, siitä ei ole epäilystäkään.

Osa nuorista hakee viikonlopun juomansa tutulta diileriltään, edelleen. Osalle vanhemmat kaverit hakee, edelleen. Jos nuoret tietävät hyvän keinon saada päihteitä, miksi he vaihtaisivat sen?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sinun mielestäsi kannabista pitäisi verrata kahviin, se ei ilmeisesti ole epärehellisyyttä.

Miäli tämä tehdään faktoja vertailemalla, ei siinä ole mitään epärehellistä.

Ihan vastaavasti täällä vähätellään kannabiksen haittavaikutuksia kasvaville nuorille.

Ja sinä ilmeisesti rinnastat keskustelupalstalla anonyymisti esitetyt väitteet ja poliisin omalla nimellään ja ammattinsa tuomalla auktoriteetilla lehdessä esittämät väitteet samanarvoisiksi? Älä nyt viitsi, kummallakohan on Pertti Peruskansalaisen mielestä enemmän painoarvoa ja näin ollen kumpi on pidemmän päälle vastuussa omista sanomisistaan? Sitähän minäkin.

Toivottavasti olet kaikessa yhtä kirkas otsainen kuin tässä viestissä esität,
kerrot mm. työnantajalle, että pössyttelet ennen töihin tuloa.

En nyt näitäkään aivan suoraan lähtisi vertaamaan, vaikka ymmärrän kyllä sen palvelevan agendaasi. Mikäli minä jätän tietoisesti kertomatta työnantajalle polttamisestani, on aivan selvää, että minä ja vain minä kannan valehtelustani vastuun ja otan mukisematta vastaan siitä koituneet seuraukset. Jos sinun valikoitujen totuuksiesi takia nuori kasvaa "kaikki huumeet on sama" -malliin kiinni ja tämän takia tekee elämässään huonoja, peruuttamattomia ja ehkä kohtalokkaitakin virheitä, niin sinäkö siitä kannat silloin vastuun?

*edit*

Tahdon korostaa, että ei mulla (kuten ei ilmeisesti kenelläkään) ole antaa valmiita vastauksia siihen kysymykseen, että miten päihteistä teinille kertominen olisi vähiten vahingollista suorittaa. Siitä olen kuitenkin aivan varma, että jos se hoidetaan samalla lailla kuin meille aikanaan, eli juurikin TosiFanin tyylillä osaa asioista vähättelemällä, osaa korostamalla ja vaikka sitten tarvittaessa suoraan valehtelemalla (koska tarkoitus pyhittää keinot), niin metsään mennään ja lujaa. Kusettamisesta jää ennemmin tai myöhemmin nalkkiin ja sillä hetkellä pyyhkiytyy kaikki asiallinenkin valistus pois sen valistetun päästä.
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...En nyt näitäkään aivan suoraan lähtisi vertaamaan, vaikka ymmärrän kyllä sen palvelevan agendaasi. Mikäli minä jätän tietoisesti kertomatta työnantajalle polttamisestani, on aivan selvää, että minä ja vain minä kannan valehtelustani vastuun ja otan mukisematta vastaan siitä koituneet seuraukset. Jos sinun valikoitujen totuuksiesi takia nuori kasvaa "kaikki huumeet on sama" -malliin kiinni ja tämän takia tekee elämässään huonoja, peruuttamattomia ja ehkä kohtalokkaitakin virheitä, niin sinäkö siitä kannat silloin vastuun?

Sinä lähdit moralisoimaan minua, minulle sinun polttamiset ei ole ongelma. Toivotavasti pystyt elämään valheidesi kanssa, muiden totuuden vääristelyt sinua tuntuu kovasti haittaavan.

Jos olet edes vähänkään lukenut viestejäni tästä ketjusta, ymmärrät viimeisen virkkeesi naurettavuuden.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sinä lähdit moralisoimaan minua, minulle sinun polttamiset ei ole ongelma. Toivotavasti pystyt elämään valheidesi kanssa, muiden totuuden vääristelyt sinua tuntuu kovasti haittaavan.

Totta kai pystyn, koska olen valehtelemalla tai jättämällä asioita kertomatta työnantajalle ottanut harkitun riskin ja kokenut sen valehtelun arvoiseksi. Samalla olen tiedostanut, että valehtelusta mahdollisesti koituvat seuraukset ovat minun ja ainoastaan minun vastuullani.

Kysyn edelleen, että kannatko vastuun siinä tilanteessa, kun nuori on vääristelysi takia ajautunut väärällä tielle ja kokee kaikki huumeet samanlaisina ja samanarvoisina? Minun valehteluni ja sen seuraukset vaikuttavat ainoastaan minuun, sinun valehtelusi vaikuttaa jokaiseen, jolle vääristelysi menee läpi. Etkö nyt oikeasti näe näissä kahdessa perustavaa laatua olevaa eroa?

Mikäli kertoisit totuuden, pesisit mielestäni kätesi noista mahdollisesti myöhemmin koittavista ongelmista. Huijaamalla ja vääristelemällä se veri on sinun käsissäsi, jos tällainen makaaberi vertauskuva sallitaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Kysyn edelleen, että kannatko vastuun siinä tilanteessa, kun nuori on vääristelysi takia ajautunut väärällä tielle ja kokee kaikki huumeet samanlaisina ja samanarvoisina?...

Täytyy sanoa, että tämän keskustelun perusteella taidan muuttaa mielipiteeni uudestaan. Jos pilvi aiheuttaa näin vaiketa kognitiivisia ongelmia, niin kasvi pitäisi hävittää tyystin maan päältä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Täytyy sanoa, että...

Täytyy sanoa, että sinulla on aika uskomaton tapa siirtyä henkilökohtaisuuksiin, kun alat jäämään argumentteinesi keskustelussa tappiolle. Vaan annetaanhan olla, ei ollut tarkoitus aiheuttaa sinulle pahaa mieltä. Sinun mielestäsi tässä tapauksessa tarkoitus pyhittää keinot, minun mielestäni ei pyhitä. Lisäksi olen huolissani siitä, mihin tuollainen tasapäistävä huumevalistus johtaa. Tai oikeastaan olen huolissani siksi, koska tiedän jo sen johtavan väistämättä ongelmiin. On mielestäni uskomatonta, mikäli et ole uhrannut ajatuksia siihen, että mitä tapahtuu, kun valikoiva valistuksesi paljastuu juuri sellaiseksi. Toisaalta voihan se olla, että olet asiaa pohtinutkin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Täytyy sanoa, että sinulla on aika uskomaton tapa siirtyä henkilökohtaisuuksiin, kun alat jäämään argumentteinesi keskustelussa tappiolle...

Niin, näinhän se keskustelu usein päättyy.

Minä en ole missään vaiheessa verranut kannabista muihin huumesiin, olet ihan itse luonut tämän käsityksen. Se, että en suostu käyttämään THL:n yksinkertaistavaa taulukkoa tai vertamaan kannabista kahviin murroikästen opetuksessa ei tee opetuksestani huumeita tasapäistävää.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minä en ole missään vaiheessa verranut kannabista muihin huumesiin, olet ihan itse luonut tämän käsityksen.

Eikö meidän perustavaa laatua oleva näkemysero ollut juuri siinä, että sinä et opetuksessa halua verrata kannabista muihin päihteisiin, kun taas minun mielestäni juuri niin tulisi toimia, jotta nuori oppisi ymmärtämään ja tunnistamaan erot eri huumausaineiden välillä. Ei kannabiksesta tuolloinkaan tarvitsisi maalata kuvaa vaarattomana päihteenä, ei tietenkään. Pitäisi kuitenkin selkeästi tuoda ilmi, että kannabis kaikkine todistettuina haittoineenkin on miedompaa tavaraa kuin kovat huumeet. Ei vaaratonta, mutta vähemmän vaarallista. Ei haitatonta, mutta vähemmän haitallista. Yksittäistapaukset toki erikseen, tarkoitan nyt siis keskimäärin ja isossa kuvassa.

Sinun mielestäsi tähän ei ole tarvetta, minun mielestäni juuri sille on huutava tarve. Sinun mielestäsi päihdevalistuksen ei tarvitse perustua rehellisyyteen, minun mielestäni tarvitsee. Sinun mielestäsi uhkailu, vittuilu, kiristys, lahjonta ja totuuden valikoiden kertominen ovat ihan hyväksyttäviä työkaluja päihdevalistuksessa, minun mielestäni eivät ole.
 
Suosikkijoukkue
KK
Vuoden kokeilujakso, kannabiksen myynti suoritetaan Alkossa. Grammahinta 15€.
Aivan liian kallista. Kotikasvattaja ei ikinä suostu maksamaan noin kallista hintaa ja kannabis pysyisi edelleen rikollisjengeillä ja kotikasvattajilla.
Eikö meidän perustavaa laatua oleva näkemysero ollut juuri siinä, että sinä et opetuksessa halua verrata kannabista muihin päihteisiin, kun taas minun mielestäni juuri niin tulisi toimia, jotta nuori oppisi ymmärtämään ja tunnistamaan erot eri huumausaineiden välillä. Ei kannabiksesta tuolloinkaan tarvitsisi maalata kuvaa vaarattomana päihteenä, ei tietenkään. Pitäisi kuitenkin selkeästi tuoda ilmi, että kannabis kaikkine todistettuina haittoineenkin on miedompaa tavaraa kuin kovat huumeet. Ei vaaratonta, mutta vähemmän vaarallista. Ei haitatonta, mutta vähemmän haitallista. Yksittäistapaukset toki erikseen, tarkoitan nyt siis keskimäärin ja isossa kuvassa.

Juurikin näin. Tämä sen takia, että kun se pilvi niin usein on se ensimmäinen "huume", ja kakara jolle on valehdeltu aineen vaaroista, menee ja kokeilee kannabista, tajuaa että hei, eihän tämä ollutkaan sitä mitä minulle valehdeltiin. No varmasti lapsi ajattelee, mitäs se piri, entäs koksu? No pari essoo ja lähtää nyt siintä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...Ei kannabiksesta tuolloinkaan tarvitsisi maalata kuvaa vaarattomana päihteenä, ei tietenkään. Pitäisi kuitenkin selkeästi tuoda ilmi, että kannabis kaikkine todistettuina haittoineenkin on miedompaa tavaraa kuin kovat huumeet. Ei vaaratonta, mutta vähemmän vaarallista. Ei haitatonta, mutta vähemmän haitallista. Yksittäistapaukset toki erikseen, tarkoitan nyt siis keskimäärin ja isossa kuvassa...

Ihan täsmälleen en jaksa selata läpi koko sinun ja TF:n ajatustenvaihtoa, mutta eikö juuri näin jo kouluissa toimitakin...minun opettajani ei ainakaan laittanut erilaisten huumeiden eteen mitään yhtäläisyysmerkkejä, vaan aineista puhuttiin kyllä erikseen.

Minä muistan vielä oman luokkani päihdevalistustunteja yläasteelta (ja lukiosta?), kyllä siellä jengi tietysti tiesti, että kannabis on miedompaa, kuin heroiini tai kokaiini.

Muistan myös nuorisoslangissa kiertäneen sanan kannabistuotteista "hyymeinä" vrs. kovat huumeet.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Osa nuorista hakee viikonlopun juomansa tutulta diileriltään, edelleen. Osalle vanhemmat kaverit hakee, edelleen. Jos nuoret tietävät hyvän keinon saada päihteitä, miksi he vaihtaisivat sen?
Kuulostaa kyllä todella oudolta. Onko nykyaikana olemassa siis viinatrokareita, jotka diilaavat pimeitä pulloja alaikäisille? Siis sellaisia, joilla on kotona varasto viinaa ja josta sitä käydään ostamassa? Kysyn, koska ainakaan omassa elämässäni tällaista ei ole tullut koskaan vastaan.

Jos meinaat, että hatsin diilaus teineille on niin kannattavaa, että sitä varten kannattaa pitää maahantuonti- ja myyntiverkostot kunnossa jos vaihtoehtona on ostaa sitä laillisesti kaupasta, niin olet melko väärässä.

Vastauksena kysymykseesi, "miksi he vaihtaisivat sen" on siis kysynnän ja tarjonna laki. Kysyntä romahtaa, koska teinien kohdalla ei voi puhua kuin pienestä asiakassegmentistä, jolla on myös rahaa käytettävissä ehdottomasti vähiten. Ja koska ei ole kysyntää, ei ole myöskään tarjontaa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kuulostaa kyllä todella oudolta. Onko nykyaikana olemassa siis viinatrokareita, jotka diilaavat pimeitä pulloja alaikäisille...

Tjaa, itse ainakin ymmärsin tuon "diilerin" siten, että joku nuorten (vanhempi) kaveri - joskus jopa isä tai äiti, valitettavasti - käy ne juomat hakemassa.

Ja eihän tuossa mitään kummallista ole, noin tuo homma on mennyt iät ajat.
 
Suosikkijoukkue
KK
Sen verran kotikasvattajia tunnen, että yksikään ei kellekkään kakaralle puskastaan poista. Kaverit on muutenkin varpaillaan, koska puskat kotona ja jos poliisit tulee kylään niin... Toinen asia sitten jotkut oikeat trokarit, jotka yleensä kyllä myyvät hassista, joka tavallaan on jo eri tuote. Nyt kun kävin miettimään omia ensimmäisiä testailuja ko aineeseen alaikäisenä niin kyllä sitä muilta alaikäisiltä sai maistaa. Ei kyllä mitään hajua mistä he olivat sen hommanneet. Mutta pointti on se, että omasta tuttavapiiristäni kukaan ei varmasti myisi alaikäisille yhtään mitään.

Ainiin, Piritorilla odottaessani tyttöystävääni toissapäivänä joku n. 15v tyttö tuli kysymään voisinko hakea tupakkaa hänen kaverilleen. En ehtinyt vaikka odotin 10 minuuttia. Siellä kyllä saattaa löytyä näitä pikkurahan pulassa olevia pikkudiilereitä. Ja niitä mustiamiehiä pyörii myös alueella, 20€/g.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miten määrittelet pään sekoamisen? "Kokaiini aiheuttaa hyvää oloa ja puheliaisuutta". Hohhoijaa, mitä sontaa.

Ehkä ei kannattaisi joka viestissä todeta idioottimaisuuttani tai millaista sontaa kirjoitan, jos itse on aivan saatanan pihalla. Et tiedä huumausaineista yhtään mitään.

Meinaatko, että muusikot, näyttelijät, poliitikot, yritysjohtajat jne. käyttäisivät "työaikana" kokaiinia, jos siitä menisi nuppi samaan kuntoon kuin viinasta? Joudun nyt shokeeraamaan sinua, mutta esim. monet huippumuusikot vetävät kokaviivat ennen esiintymisiään, niiden aikana ja niiden jälkeen. He haluavat energisen, itsevarman ja hyvän fiiliksen, mutta pää ei saa mennä pahasti sekaisin. Kokaiini auttaa asiaan.

Ei kannata nyt linkittää tähän kokaiinin haittoja, koska tiedän ne muutenkin. Se on vaarallista ja aiheuttaa helposti kaikenlaista paskaa. Päätä se ei kuitenkaan viinan lailla sekoita. Sinä et tätä halua ilmeisesti hyväksyä?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Tjaa, itse ainakin ymmärsin tuon "diilerin" siten, että joku nuorten (vanhempi) kaveri - joskus jopa isä tai äiti, valitettavasti - käy ne juomat hakemassa.

Ja eihän tuossa mitään kummallista ole, noin tuo homma on mennyt iät ajat.
Siis juurikin noin, jos kannabis olisi laillista sitä hakisi isoveljet, kaveri, vanhemmat sekä muut tutut. Ei tarvitsisi enää lähteä sinne oikealle, rikolliselle diilerille hakemaan ruohoa. Tuon kontaktin poistuminen on juurikin se pointti tässä.
 

PTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Meinaatko, että muusikot, näyttelijät, poliitikot, yritysjohtajat jne. käyttäisivät "työaikana" kokaiinia, jos siitä menisi nuppi samaan kuntoon kuin viinasta? Joudun nyt shokeeraamaan sinua, mutta esim. monet huippumuusikot vetävät kokaviivat ennen esiintymisiään, niiden aikana ja niiden jälkeen. He haluavat energisen, itsevarman ja hyvän fiiliksen, mutta pää ei saa mennä pahasti sekaisin. Kokaiini auttaa asiaan.

Voivoi, aiemmin ketjussa olit ilmeisesti verrannut kannabista lehtisalaattiin. Tämä vertauksesi on samaa tasoa. Jaa, ilmeisesti sitten myös kansanedustajat vetävät kokaiinia ennen istuntoja - siksi sieltä välillä niin käsittämättömiä juttuja kai tuleekin. Elopkin ajoi Nokiaa Microsoftin syliin huumepäissään. Vakavasti ottaen, sinulla on täydellisen naiivi, vastuuton ja harhaanjohtava käsitys huumausaineiden vaaroista.

Joidenkin muusikoiden suhteen teoriasi heidän huumeidenkäytöstään voikin pitää paikkaansa, se näkyy sitten heidän eliniässään. Heh, sinun mielestäsi kokaiinia vetäneen pää on ilmeisesti selvempi kuin vaikka pari olutta ennen keikkaa ottaneen? Olet vain totaalisen väärässä. Toki narkkari voi olla ulkoiselta toiminnaltaan toimintakykyisempi (mitä tulee koordinaatioon tms.) kuin viinaa kunnolla ottanut. Se pään sekaisin olo onkin sitten aivan toinen asia....Tällaista potaskaa en ole tältä palstalta ikinä lukenut.

Lätkä-Bongari Iso-E kirjoitti:
Ainiin, Piritorilla odottaessani tyttöystävääni toissapäivänä joku n. 15v tyttö tuli kysymään voisinko hakea tupakkaa hänen kaverilleen. En ehtinyt vaikka odotin 10 minuuttia.

Niin, eli olit menossa ostamaan tupakkaa alaikäiselle vai mitä ihmettä oikein tarkoitat? Missä on selkärankasi?
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voivoi, aiemmin ketjussa olit ilmeisesti verrannut kannabista lehtisalaattiin.

Ei pidä paikkaansa.

Jaa, ilmeisesti sitten myös kansanedustajat vetävät kokaiinia ennen istuntoja - siksi sieltä välillä niin käsittämättömiä juttuja kai tuleekin. Elopkin ajoi Nokiaa Microsoftin syliin huumepäissään.

Heh, hassua.

Eikö kukaan ole lukenut esim. muistaakseni HS:n taannoista juttua, jossa entinen rakennusliikkeen keskijohtoa edustanut henkilö kertoi käyttäneensä kokaiinia töiden lomassa pysyäkseen virkeänä kovien työmäärien parissa?

Tämä on realismia. Valitettavasti olit siitä totaalisen tietämätön. Ota tämä oppina ja yritä kehittyä. Se on meille kaikille niin helpompaa.

Heh, sinun mielestäsi kokaiinia vetäneen pää on ilmeisesti selvempi kuin vaikka pari olutta ennen keikkaa ottaneen? Olet vain totaalisen väärässä.

Voi sinua. Toivon todella, että tämä faktapläjäys toimii sinulle jonkinlaisena herättäjänä. Maailma on tällainen.

Missään en ole puhunut parista oluesta.

Helvetin ikävää, että vääristelet jatkuvasti kirjoituksiani omien tarkoitusperiesi mukaisesti. Lopeta nyt jumalauta jo!
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Hienoa keskustelua täällä ja ulkopuolisen vähän vaikeaa pysyä mukana. Kaverit polttelee ja itsekin toki olen jostain kuullut, mutta en sitä enää halua tehdä paitsi välillä. Sama kuin kahvi, jos joku tarjoaa, niin miksipäs ei.

Mitä jos tehtäisiin sveitsinmallinen kansanäänestys? Sillähän tämä selviäisi.

Se aika on kai onneksi ohi, että tuhannen viinapäissä olevalle kaverillekin voi myöntää, että joo kokeilin kerran ysärillä. Tai voiko edes, en halua tietää.
 

PTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Aiemmin ketjussa:

Lehtisalaattivertaus on kuitenkin täysin validi. ihan yhtä pätevä kuin sinun kirjoittamasi asia kannabiksestakin.


Näkkäri kirjoitti:
Eikö kukaan ole lukenut esim. muistaakseni HS:n taannoista juttua, jossa entinen rakennusliikkeen keskijohtoa edustanut henkilö kertoi käyttäneensä kokaiinia töiden lomassa pysyäkseen virkeänä kovien työmäärien parissa?

Niin, ei se ole yllättävää, että joku valitettavasti tällaiseen sortuu. Se on erittäin surullista. Ylivoimainen enemmistö ei kuitenkaan huumeisiin koske (OK, kannabista kokeilleiden osuus on kymmeniä prosentteja). Jos joku yrittää lääkitä työuupumustaan niinkin kovalla aineella kuin kokaiini (oikea keino selvitä uupumuksesta ei ole tietysti mikään päihde, ei alkoholikaan), niin hänen on kyllä nopeasti vaihdettava suuntaa. Muuten uhkaa murheellinen kierre.

Näkkäri kirjoitti:
Missään en ole puhunut parista oluesta.

Et olekaan, kun sinulle alkoholin käyttö on yhtä kuin Kossupullon juominen. Sama kuin lehtisalaatin syöminen tarkoittaa sitä sataa kiloa. Esimerkkien tarkoituksena on avittaa huumepropagandaasi.
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
(oikea keino selvitä uupumuksesta ei ole tietysti mikään päihde, ei alkoholikaan), niin hänen on kyllä nopeasti vaihdettava suuntaa. Muuten uhkaa murheellinen kierre.

Minä itse ja suurin osa suomalaisista mukaan lukien porskuttaa kyllä työelämässä melkolailla riippuvuutta aiheuttavan stimulantin, kofeiinin voimalla, ja en koskaan pääse irti. Ilman tätä piristettä olen aamulla tokkurainen ja väsynyt, päätä särkee ja hommat ei luista. Murheellinen kierre tai ei, mutta näin se vain on, minun sekä lähes kaikkien muidenkin suomalaisten kohdalla.
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Siis juurikin noin, jos kannabis olisi laillista sitä hakisi isoveljet, kaveri, vanhemmat sekä muut tutut. Ei tarvitsisi enää lähteä sinne oikealle, rikolliselle diilerille hakemaan ruohoa. Tuon kontaktin poistuminen on juurikin se pointti tässä.

Näissä ryhmissä, joihin poliisi viittasi, pyöritään pikkurikollisten porukoissa. Kannabiksen laillistamisella ei ole mitään merkitystä, edelleen tytöt antavat, koska heillä ei ole rahaa. Tässä ei kysymys kannabiksesta vaan syrjäytymisestä.

Porissakin tietyillä kerrostaloalueilla pyörii tämän useita tyyppisiä porukoita. Joukossa on aikuisia miehiä, jotka kuljettavat mukuloita autoillaan ja hommaavat päihteitä. Tytöt antavat pillua, pojat käyvät varastelemassa tavaraa. Jos tavaraa ei tule ja velkaa on, väkivalta astuu kuvioon.

Olen muutamille vanhemmille kertonut näistä porukoista, joissa heidän kullannuppunsa pyörivät ja vastaus on aina ollut yllättynyt ja kauhisteleva. Tämän jälkeen tulee perinteinen, ei se meidän Tiina-Liina. No eihän, ihan vaan kaveripohjalta pyörii aikuisten miesten kannassa. Kuule, se Tiina-Liina nyt vaan on narkkihuora...
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos joku yrittää lääkitä työuupumustaan niinkin kovalla aineella kuin kokaiini (oikea keino selvitä uupumuksesta ei ole tietysti mikään päihde, ei alkoholikaan), niin hänen on kyllä nopeasti vaihdettava suuntaa.

Niin, tottakai. Iso ongelma. Kyse oli kuitenkin siitä ettei kokkeli sekoita kuuppaa niin pahasti kuin esim. alkoholi. Jokohan alkaisi menemään perille? Kyllä mä jaksan tätä vielä hetken toistaa, mutta sitten alkaa jo riittelemään.

Et olekaan, kun sinulle alkoholin käyttö on yhtä kuin Kossupullon juominen. Sama kuin lehtisalaatin syöminen tarkoittaa sitä sataa kiloa..

Ei ole. Olen puhunut ainoastaan siitä, että alkoholilla SAA päänsä enemmän sekaisin kuin muilla huumeilla pl. ehkä heroiini. Etkö vieläkään oikeasti ymmärrä tätä? Varmaan aika raskasta luettavaa jo muille tässä ketjussa tämä jankkaaminen.

Lehtisalaattijutun voi lukea tästä ketjusta, mutta siinähän taas oli kyse siitä, että jonkun mielestä kannabis SAATTAA aiheutta jotain LIIKAA käytettynä, johon reagoin tällä, jo kuuluisalla lehtisalaattiteorialla. Täysin validi teoria sekin edelleen.

Voisiko joku muukin alkaa jankkaamaan totuutta nimimerkille PTS. Itse alan kokemaan tämän jatkuvan vääristelyn, ymmärtämättömyyden ja liioittelun jo vähän raskaana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös