Sinun mielestäsi kannabista pitäisi verrata kahviin, se ei ilmeisesti ole epärehellisyyttä.
Miäli tämä tehdään
faktoja vertailemalla, ei siinä ole mitään epärehellistä.
Ihan vastaavasti täällä vähätellään kannabiksen haittavaikutuksia kasvaville nuorille.
Ja sinä ilmeisesti rinnastat keskustelupalstalla anonyymisti esitetyt väitteet ja poliisin omalla nimellään ja ammattinsa tuomalla auktoriteetilla lehdessä esittämät väitteet samanarvoisiksi? Älä nyt viitsi, kummallakohan on Pertti Peruskansalaisen mielestä enemmän painoarvoa ja näin ollen kumpi on pidemmän päälle vastuussa omista sanomisistaan? Sitähän minäkin.
Toivottavasti olet kaikessa yhtä kirkas otsainen kuin tässä viestissä esität,
kerrot mm. työnantajalle, että pössyttelet ennen töihin tuloa.
En nyt näitäkään aivan suoraan lähtisi vertaamaan, vaikka ymmärrän kyllä sen palvelevan agendaasi. Mikäli minä jätän tietoisesti kertomatta työnantajalle polttamisestani, on aivan selvää, että minä ja vain minä kannan valehtelustani vastuun ja otan mukisematta vastaan siitä koituneet seuraukset. Jos sinun valikoitujen totuuksiesi takia nuori kasvaa "kaikki huumeet on sama" -malliin kiinni ja tämän takia tekee elämässään huonoja, peruuttamattomia ja ehkä kohtalokkaitakin virheitä, niin sinäkö siitä kannat silloin vastuun?
*edit*
Tahdon korostaa, että ei mulla (kuten ei ilmeisesti kenelläkään) ole antaa valmiita vastauksia siihen kysymykseen, että miten päihteistä teinille kertominen olisi vähiten vahingollista suorittaa. Siitä olen kuitenkin aivan varma, että jos se hoidetaan samalla lailla kuin meille aikanaan, eli juurikin TosiFanin tyylillä osaa asioista vähättelemällä, osaa korostamalla ja vaikka sitten tarvittaessa suoraan valehtelemalla (koska tarkoitus pyhittää keinot), niin metsään mennään ja lujaa. Kusettamisesta jää ennemmin tai myöhemmin nalkkiin ja sillä hetkellä pyyhkiytyy kaikki asiallinenkin valistus pois sen valistetun päästä.