Trenchtown
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- TPS
Kyse ei ole vain teoreettisesta maalailusta vaan aivan lääketieteen asiantuntijoiden mielipiteestä.
Kyllä. Vaan ihan samalla lailla kuin tuossa Petri1981:n linkittämässä jutussa tuo äiti on eri mieltä poikansa addiktiosta kuin ammattilaiset, olen minä jossain määrin eri mieltä noiden lääketieteen ammattilaisten kanssa. Aivan samalla lailla kuin olen eri mieltä siitä, kun taannoin uutisoitiin britanniassa jonkun naisen kuolleen kannabismyrkytykseen. Tämä johtopäätös siksi, että nainen oli ennen nukkumaan menoa polttanut puolikkaan jointin, eikä hänen sydänpysähdykselleen löydetty muutakaan syytä. Tässä oli kokonaan jätetty huomiotta se, että muutama muukin ihminen vuodessa nitkahtaa sänkyynsä pumpun pettäessä, vaikka ei olisi ikinä edes koskenut kannabikseen. Toki kannabis nostaa runsaasti käytettynä verenpainetta ja on saattanut olla osasyy sydänpysähdykseen, mutta silti noin raju asian yksinkertaistaminen on mielestäni yksiselitteisesti älyllisesti epärehellistä. Voin tämän jutun kohta kaivaa tännekin ihmeteltäväksi. Vaikka patologi ammattilaisena diagnosoi kuoleman syyksi kannabismyrkytyksen tjsp. on olemassa roppakaupalla ammattilaisia, joiden kanta on se, että kannabikseen on mahdotonta kuolla. Aivan samalla tavalla on olemassa ammattilaisia, joiden näkökulma tuohon kannabiksen vaarallisuuteen on jos ei nyt sallivampi, niin ainakin lievempi ja/tai moniselitteisempi.
Kyllähän minä ymmärrän nämä (minun nähdäkseni) suurimmalta osin teoriatason tiedosta johdetut mielipiteet, mutta en pidä niitä niin yksiselitteisinä. Aivan kuten en pidä omaakaan näkökantaani yksiselitteisenä, vaikka mulla 15 vuoden kokemuksella onkin nähdäkseni aivan riittävästi kompetenssia mielipiteen muodostamiseen.
*edit*
Mother thought to be first woman in Britain to die from cannabis poisoning - Telegraph
Viimeksi muokattu: