Eipä tuolla eilisessä keskustelussa tullut juurikaan mitään uutta esille. Kuten ei ole tullut missään noissa A2-teemailloissa, joita olen katsonut. Paikalle pyydetään aina niitä molempien näkökantojen ääripäitä, ja sitten huudetaan kilpaa. Olisi joskus kiva katsoa tuollainen teemailta, jossa olisi oikeasti asiantuntijoita paikalla se vajaa kymmenen ja saataisiin ihan oikeaa keskustelua aikaan. Vaikkapa päihdetyöntekijä, oikea alan lääkäri (ei Päivi Räsänen), vuosikausia viikoittain kannabista käyttänyt ihminen, nimenomaan päihdetyötä tekevä poliisi (jonka ei tarvitsisi kierrellä virkansa puolesta), lainsäätäjän näkökulmat puolesta ja vastaan, alkoholismin kannabiksen avulla selättänyt, kannabiksenkäytön johdosta kovempiin huumeisiin sotkeutunut jne.
Mitä tähän ketjuun tulee, niin arvon nimimerkit Kari Runk, Lätkä-Bongari Iso-E ja JypFabu: miten te voitte lukea kirjoittamani viestit noin päin vittuja? Ja sitten vielä väännellä niitä ihan miten sattuu. On erittäin vaikea keskustella yhtään mitenkään, kun kirjoittamani viestin jälkeen te väännätte sen ihan poskelleen ja väitätte mun kirjoittaneen jotain, mitä en todellakaan ole kirjoittanut. Miten mä siis voisin teidän väitteisiinne tai kysymyksiinne vastata yhtään mitään? Ehkei se edes ole teidän tarkoituksennekaan saada niihin vastauksia, vaan pelkästään vittuilla, mutta mikäs siinä.
Joten teen Trenchtownit, ja jätän tämän ketjun nyt rauhaan. Trenchtown muuten vaikuttaa sen verran fiksulta kaverilta, että hänelle voitaisiin antaa erityisoikeus kannabiksen käyttöön, häneltä se tuntuu onnistuvan ja perustelutkin pitää ja häntä tässä ketjussa käymän keskustelun pohjalta ihan vilpittömästi myös arvostan. Muut tässä ketjussa asiaa kovaan ääneen puolustelevat taasen vaikuttavat olevan niitä "minulla on oikeus" -tapauksia, ja se oikeus saavutetaan aukomalla päätä toisen mielipiteen omaaville ja haukkumalla kaikki argumentit, jotka eivät sovi omaan propagandaan.
Ihan loppuun sanon vielä, että Suomessa on käsittääkseni tavoite kieltää tupakanpoltto lailla vuoteen 2040 mennessä. Nyt ollaan vuodessa 2014, joten olisi aika mielenkiintoista jos tässä välissä kannabis laillistettaisiin ja varsinkin jos ja kun tupakka joskus kielletään kokonaan, niin kannabis säilyisi edelleen laillisena. Joo, sitä voidaan käyttää muillakin tavoin kuin polttamalla, mutta se polttelu taitaa olla reilusti yleisin tapa.