Jos nyt sitten ei verrata tätä harmitonta luonnon yrttiä viinamyrkkyyn...
Molemmat ovat harmittomia luonnon tuotteita, jos näin ajatellaan.
Jos nyt sitten ei verrata tätä harmitonta luonnon yrttiä viinamyrkkyyn...
Molemmat ovat harmittomia luonnon tuotteita, jos näin ajatellaan.
Kannabiksen puolustaminen alkoholiin vetoamalla on huvittavaa, paha pitää hyväksyä, koska pahempi on hyväksyttyä...
...riippuvuutta tai muutakaan haittaa.
Jo se, että vaikka 5% alkoholinkäyttäjistä siirtyisi pelkästään kannabikseen, toisi nykyisen tutkimustiedon (terveydelliset haitat kyseisissä aineissa) mukaan selvää säästöä yhteiskunnalle järjestyshäiriöiden vähenemisenä (käytös pilvessä vs. käytös kännissä) ja ennen kaikkea terveydenhoitokustannusten alenemisena.
Nykyisellään kuitenkin työikäisen väestön yleisin kuolinsyy lienee suoraan tai välillisesti alkoholi
Riippuvuudesta en tiedä, mutta keholle kannabis aiheuttaa haittaa edelleen.
En edelleenkään ymmärrä tätä kannabis/alkoholi-vertailua, voiko joku oikeasti olla sitä mieltä että sauna-kaljakulttuuri, olut-pubit, viinit ruoan kanssa jne olisi jotenkin verrattavissa/vaihdettavissa kannabiksen käyttöön, mun mielestä ei pätkääkään. Kuten en vertaa tupakkaa ja alkoholiakaan.
Käsittääkeseni näiden kahden nautintoaineen vertailu on tehty täällä ainoastaan niiden haittavaikutuksien vuoksi. Ei sen tähden, että toinen korvaa toisen.
Nämä mainitsemasi alkoholin käyttöön viittaavat asiat ovatkin juurtuneet meihin mitä parhaimmin. Juuri tällainen hyväksyttävä ja harmiton sauna, bub ja ruokaviini- käyttö ovat hyväksyttäviä muotoja tuolle alkoholimyrkylle jota me kaikki iloisesti käytämme. Varjopuoli puhuu toista kieltä.
Kohtuukäyttö siis ratkaisee kuten ymmärsin viestistäsi. Kannabis ei aiheuta riippuvuutta kuten alkoholi. Olisi hienoa jos saisimme valita sen keinon, jolla päämme sekoitamme.
Miten itse koet ajatukset siitä että mitä Kannabis teettäisi ongelmakäyttäjillä?
Siis nimenomaan tupakan ja alkoholin lisäksi, etkö itse näe että näitä mahdollisesti käytettäisiin hyvinkin paljon kaikkia kolmea tai ainakin kahta tästä kolmikosta.
Vai oletko puhtaasti sitä mieltä että Kannabis yleistyisi laillistumisen myötä ainoastaan sellaisenaan käytettynä ja entiset tupakoitsijat/alkoholistit alkaisivat tervehtyä?
Jos nyt sitten ei verrata tätä harmitonta luonnon yrttiä viinamyrkkyyn niin mielestäni kannabis tulisi laillistaa koska se on yksinkertaisesti erittäin miellyttävä nautintoaine, jolla on erittäin pieniä haittavaikutuksia.
Minua eniten ärsyttää se, että ihmiset kuvittelevat tietävänsä eri aineista kaiken ilman minkäänlaista vakavaa perehtymistä. Muutama vuosi kirjoitin tälle palstalle viestin, jossa mainitsin, että puhtaat heroiinin yliannostuskuolemat ovat ymmärtääkseni melko harvinaisia, jonka joku tietysti kiisti, koska eihän se niin mene poliisisarjoissakaan. No ok, tuo ei ollut perusteena, mutta mainitsemani asia kyseenalaistettiin kuitenkin. Eikä siinä mitään, lähteiden pyytäminen on ymmärrettävää ja seuraavassa viestissä niitä tarjosinkin. Tämän jälkeen asiassa vastaan väittänyt nimimerkki katosi kuitenkin johonkin. Ei tänne kirjoittelu kovin vakavaa puuhaa tietenkään ole, mutta kyllähän se vähän turhauttaa, jos suht pitkään kirjoittaa viestiä, joka osoittaa oman mielipiteen oikeellisuuden ja sen jälkeen "vastaväittelijä" katoaa kiven alle. Sen vuoksi en nytkään jaksa tähän keskusteluun enää osallistua. Pitäkööt juntit mielipiteensä. Niitä ihan oikeita faktoja ("kaverille kävi näin" -juttujen sijaan siis) löytyy kyllä tästä ketjusta ja muualta netistä aivan riittävästi kaikille sellaisille, jotka haluavat pohjata mielipiteensä todellisuuteen.Eniten näissä kannabis-keskusteluissa ärsyttää joidenkin uppiniskaisuus "kaikki huumeet on pahasta, mutta viina on viisasten juoma" -tyyppiset kommentit.
Ei tänne kirjoittelu kovin vakavaa puuhaa tietenkään ole, mutta kyllähän se vähän turhauttaa, jos suht pitkään kirjoittaa viestiä, joka osoittaa oman mielipiteen oikeellisuuden ja sen jälkeen "vastaväittelijä" katoaa kiven alle.
EDIT. Niin mitä haittoja kannabis aiheuttaa kohtuukäyttäjälle?
Tämä on kysymys, johon minäkin haluaisin vastauksen. Älkääkä nyt ainakaan vedotko keuhkosyöpään tms., kannabista voi käyttää muutenkin kuin polttamalla.
Todennäköisesti Kannabis tulisi alkoholin rinnalle usealla ongelmakäyttäjällä.
_
Kannabinolit varastoituvat öljyliukoisina aivojen välittäjäaineisiin ja aiheuttavat niiden muutoksia, josta seuraa kognitiivisten toimintojen heikkenemistä eli pitkäaikaisen käytön seurauksena käyttäjästä tulee ns. "hidas".
Kannabinolit varastoituvat öljyliukoisina aivojen välittäjäaineisiin ja aiheuttavat niiden muutoksia, josta seuraa kognitiivisten toimintojen heikkenemistä eli pitkäaikaisen käytön seurauksena käyttäjästä tulee ns. "hidas".
Tupakkatuotteet on taas ihan eri asia. Niistä ei ole muille kuin käyttäjälle itsellen haittaa.
Kannattaa lukea kirjoitus kokonaan, niin saattaa tajuta pointin paremmin. Hommahan on niin, että kun pää on sekaisin, niin kyllä siitä vaan on muillekkin kun itse käyttäjän fyysiselle terveydelle haittaa. Hyvänä esimerkkinä itse herra alkoholi.Näinkö tosiaan on? Miten kannabiksesta on röökiä enemmän haittaa muille kuin käyttäjälle itselleen?
Sanoisin, että siitäkin on muille vähän haittaa, kun perheen isukki kuolee pari vuosikymmentä etuajassa keuhkosyöpään.Kannattaa lukea kirjoitus kokonaan, niin saattaa tajuta pointin paremmin. Hommahan on niin, että kun pää on sekaisin, niin kyllä siitä vaan on muillekkin kun itse käyttäjän fyysiselle terveydelle haittaa. Hyvänä esimerkkinä itse herra alkoholi.
Hommahan on niin, että kun pää on sekaisin, niin kyllä siitä vaan on muillekkin kun itse käyttäjän fyysiselle terveydelle haittaa.
Kannattaisi kuitenkin mainita, että pitkäaikaisista kognitiivisista häiriöistä ei ole minkäänlaista tieteellistä näyttöä. Tutkimuksissa ei ole kyetty löytämään merkittäviä vaikutuksia edes runsaassa pitkäaikaiskäytössä...
Tämä keskustelu päättyy omalta osaltani taas tähän, koska se pyörii samaa kehää. Kannabisuskovaiset vetoavat aina alkoholin laillisuuteen ja vakuuttelevat kannabiksen vaarattomuutta. Kaikki vihjaukset huumeen haittavaikutuksista tyrmätään "luonnonyrtti" tai viina perusteluilla. Kun jotain jankkaa tarpeeksi pitkään, se muuttuu todeksi.
Ja ei, päihteiden käytön haittoja ei merkittävästi vähennetä laillistamalla lisää päihteitä. Tämän luulisi olevan selvää jokaiselle itsenäiseen ajatteluun kykenevälle.