2) Kuinka moni on kuullut kannabiksen vaikutuksen alaisuudessa suoritetusta väkivallanteosta? Kyllä näitäkin tapahtuu, mutta jos vertaa suhdelukua ihan peruskännissä tehtyihin...
Itse kuulun näihin satunnaiskäyttäjiin, joten kovinkaan tarkkaa faktaa ei ole asiasta.
Tuttavapiirissäni on pari henkilöä jotka onnistuvat pilaamaan porukan illan auttamatta melkein joka kerta kun ollaan oltu viihteellä normaaliin suomalaiseen tapaan. Mustasukkaisuutta.. kateellisuutta.. kaikesta se riita syntyy illan aikana ja loppuyöstä jo ollaan vihamiehiä.
Samalla porukalla aloiteltiin joskus pajauttelu, ja voin sanoa että väkivaltaisuudesta ei ole ollut tietoa kertaakaan.
Omalla kohdalla alkoholin nauttiminen on laskenut todella paljon sen jälkeen kun löysin yrtin. Nykyään juon 2-3 kertaa vuodessa humalahakuisesti, mutta olutta juon ihan maun vuoksi esim. kesäisin terassilla sen 1-2 illassa jos kutsu käy.
Kannabis on toiminut minulla myös lääkkeenä. Sairastin 11 vuotta masennusta ja paniikkihäiriötä, ja koko samaisen ajan söin monia lääkkeitä että pystyi elämään suht normaalia elämää.
Yrtin löytämisen jälkeen lääkkeet jäivät pikkuhiljaa takaalalle ja nyt olen ollut terveenä vuodesta 2006.
Kuten sanottua, olen satunnaiskäyttäjä ( 1-2 kertaa kk ) että voin sanoa vaan omasta kokemuksesta että Viina on se X pahempi päihde kuin Kannabis.
Edit: Tuohon asiaan vielä kommentti että kaikki suurin osa hampuuseista on jonkin asteen sosiaalipummeja tai muuten vaan "reppanoita" niin ei todellakaan pidä paikkaansa. Omasta piiristäni voin sen verran sanoa että jokainen on työssäkäyvä vastuullinen aikuinen, jopa perheellisiä. Itse työskentelen asiakaspalvelu alalla, ja mukana on porukassa on normi duunareista ihan johtoportaaseen asti. Kaikilla vaan on järki päässä että kannabis on päihde siinä missä alkoholikin, joten niistä pidätäydytään työaikana.
Jos Kannabis löydettäisiin vasta nyt jostain sademetsistä..
Olisiko se kansakunnan pelastus lääketieteellisesti vaiko aikamme kirous joksi se miellettään vuosien valheelisesti syötetyn huumevalistuksen ansiosta?