Pitäisikö kannabis laillistaa Suomessa?

  • 532 464
  • 4 791

fewe0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Senators
Katsokaa tämä! ..Varsinkin EI -vastanneet

Run from the Cure - Pakoon parannusta (osa 1/6) ..
Run from the Cure - Pakoon parannusta (osa 2/6). Näissä Youtube -videoissa kerrotaan Hampusta lääkkeenä.

"Oikein menetelmin kerätty ja käsitelty (hamppu)öljy on parannus, tai ainakin helpotus lähes kaikkiin tunnettuihin tauteihin, jopa syöpään"

Miettikääpä jos joku sukulaisenne, jopa perheenjäsen sairastuisi syöpään. Lääkärit antavat vain heppoisiksi todettuja hoitoja, vaikka vaihtoehtona voisi olla erinomainen parannuskeino.

Mihin Hamppuöljy auttaa?

- Iho-ongelmat
- Syöpä
- Diabetes
- Infektiot
- Viherkaihi
- Niveltulehdus
- Krooniset kivut
- Palovammat
- Haavaumat
- Syylät
- Luomet
- Eliminoi mutatoutuvia soluja (!)
- Migreenipäänsäryt
- Astma
- Unettomuus
- Ahdistus
- Masennus
- Auttaa painonhallinnassa
- Parantaa arpia
- Nuorentaa tärkeitä elimiä

Vakuuttavan toimiva lääke! Toivottavasti video avasi edes jokusen silmäparin.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mihin Hamppuöljy auttaa?
Hehe. Nilsiän öljysheikin Man-Oil "valmisti" myös öljytuotetta joka tehosi noihin kaikkiin mainitsemiisi vaivoihin, ynnä ainakin kuppaan, aidsiin ja veriripuliin. Ei mitään uutta auringon alla.

Sen sijaan pilvenpoltto samentaa mielenliikket sekä altistaa vieroksumaan työtä, maanpuolustusta ja muita asiallisia asioita. Hoitoon joutaisi koko prkl pilvijengi.
 

Cube

Jäsen
"Oikein menetelmin kerätty ja käsitelty (hamppu)öljy on parannus, tai ainakin helpotus lähes kaikkiin tunnettuihin tauteihin, jopa syöpään"
Syöpään ehkä myös, mutta erityisesti sen hoitoon käytettävän kemoterapian vaikutuksia kannabis helpottaa melko kiistämättömästi ja paljon.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Sen sijaan pilvenpoltto samentaa mielenliikket sekä altistaa vieroksumaan työtä, maanpuolustusta ja muita asiallisia asioita. Hoitoon joutaisi koko prkl pilvijengi.

Huomaa, että suomalaisen perusjuntin mieli on samennettu jo vuosia sitten valheellisella ja vääristetyllä päihdekoulutuksella. Viinaa vaan naamaan ja akkaa turpaan. Mitä sitä miettimäänkään terveellisempää ja vaarattomampaa päihtymistä, koska näin on ollut ja tulee aina olemaan. Hoitoon pilvijengi, homot, neekerit ja muut ali-ihmiset.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Niin no, esim. Lester Grinspoonin krendentiaalit ovat kuitenkin hieman eri tasolla, etkö sanoisi?
Öljysheikin selätykseen ei tietysti paljoa tarvita.

Hamppuöljyn mahdollisten positiivisten terveysvaikutusten spekuloiminen leveästi tyyliin "auttaa syöpään ja melkein kaikkeen muuhunkin" on omiaan nakertamaan väitteiden uskottavuutta. Tyylilaji muistuttaa historiasta tuttua puoskareiden retoriikkaa jossain määrin.

Jos hamppuöljystä on jonkin lääkkeen raaka-aineeksi, niin hyvä näin. Aistien harhauttamiseen tarkoitettu pilvenpoltto on tietenkin eri ihan asia.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Huomaa, että suomalaisen perusjuntin mieli on samennettu jo vuosia sitten valheellisella ja vääristetyllä päihdekoulutuksella. Viinaa vaan naamaan ja akkaa turpaan. Mitä sitä miettimäänkään terveellisempää ja vaarattomampaa päihtymistä, koska näin on ollut ja tulee aina olemaan. Hoitoon pilvijengi, homot, neekerit ja muut ali-ihmiset.
Tuon sinä sanoit ihan itse, en minä.

Pilvisakki kai kuvittelee itsensä muita fiksummalle tasolle, etenkin mitä tulee muihin päihteen väärinkäyttäjiin. Alkoholisoituneiden sijaan pilvenpolttajien terveydentilaa ja edesottamuksia kannattaisi mieluummin verrata väestöön keskimäärin, tai vaikkapa päihteitä kokonaan käyttämättömiin.

Jos kyetään todistamaan että kannabista pössyttelevien terveydentila, sosioekonominen asema tai mikä tahansa vastaava kova indikaattori on paremmalla tolalla kuin väestössä keskimäärin tai päihteettömien keskuudessa, niin varmaan siinä vaiheessa kannattaa itse kunkin harkita pilviporukkaan liittymistä. Näin ei kuitenkaan ole. Sikäli kun tunnen pilviveikkoja niin aika reppanaa sakkia ovat keskimäärin, ottamatta kantaa siihen onko pilvi kulloinkin syy, seuraus vai jotain muuta. Satunnaisia pilvenpössyttelijöitä voi tietysti löytyä miltä tahansa yhteiskunnan portaalta, mutta se ei pyhitä millään tavalla kannabista, kuin ei pyhitä alkoholiakaan se että viinaa ovat kiskoneet monetkin suurmiehet.

Kerta kaikkiaan kummallista puhetta tuo mihin törmää vähän väliä, että kritiikki kannabista kohtaan olisi jotenkin puolustuspuheenvuoro alkoholin puolesta. Alkoholin liikakäytön aiheuttamista lieveilmiöistä kuten perheväkivallasta puhumattakaan. Pilvessä unelmoiva pössyttelijä ei kai juurikaan tapaa hajottaa pää punaisena kaljabaarin kalustoja paskaksi hampun voimalla, mutta tekeekö se sitten pilvenpoltolla tapahtuvasta pään pehmittämisestä erityisen fiksua ja tavoiteltavaa?
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Jos kyetään todistamaan että kannabista pössyttelevien terveydentila, sosioekonominen asema tai mikä tahansa vastaava kova indikaattori on paremmalla tolalla kuin väestössä keskimäärin tai päihteettömien keskuudessa, niin varmaan siinä vaiheessa kannattaa itse kunkin harkita pilviporukkaan liittymistä. Näin ei kuitenkaan ole. Sikäli kun tunnen pilviveikkoja niin aika reppanaa sakkia ovat keskimäärin, ottamatta kantaa siihen onko pilvi kulloinkin syy, seuraus vai jotain muuta.

Kerrotko vielä lisää tästä sosioekonomisesta asemasta ja siitä, miksi se juuri määrittää ihmisten keskinäisen "paremmuuden" tai "onnistumisen" elämässä. Luuletko, että kaikille ihmisille ura, menestys & palkkakuitin suuruus on ne tärkeimmät asiat elämässä?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kerrotko vielä lisää tästä sosioekonomisesta asemasta ja siitä, miksi se juuri määrittää ihmisten keskinäisen "paremmuuden" tai "onnistumisen" elämässä. Luuletko, että kaikille ihmisille ura, menestys & palkkakuitin suuruus on ne tärkeimmät asiat elämässä?
Ei relevanttia. Mitkä tahansa indikaattorit käyvät jotka osoittavat että pilvijengillä menee muita ihmisiä paremmin, tai ei ainakaan merkitsevästi huonommin. Esimerkiksi terveydentilaa koskevat mittarit käyvät mainiosti kuten jo viittasin. Sairauspoissaolojen määrä, tehtyjen työpäivien/tuntien määrä per vuosi, työn laadun mittarit, asiakastyytyväisyys jnejnejne, onhan noita. Tietysti jos pilvipertti ei tee töitä niin eipä noita viimeksi mainittuja juttuja kannata silloin mitatakaan.

Se että ihminen pystyy tekemään työtä ja sen kautta menestymäänkin jonkin verran, on melko absoluuttisesti tarkoituksenmukainen asia sekä yksilön että yhteiskunnan kannalta. Pilveä imevä kukkakeijo elää aika usein muiden siivellä eikä maksa pennin latia veroja. Uraihmisiä tarvitaan jotta repuusien lorvehdinta voidaan kustantaa. On kätevää hypätä oravanpyörästä turvaverkkoihin ganjaa savuttamaan kun tietää että sossusta saa aina normaalit toimeentulotuet plus itkemällä vähän harkinnanvaraista päälle. Kelpaa siinä sitten hakea vauhtia Intiasta ja julistaa että henkinen valaistuminen on maallista menestystä tärkeämpää.

Henkilökohtaisesti vituttaa ihan yhtä paljon kustantaa minkä tahansa aineen käytöstä seonneiden ja työelämästä sivuun jääneiden tyhjätakkien loisintaa, mutta ihmisiä me olemme kaikki eikä ketään pidä jättää heitteillekään. Sen vuoksi on parempi ehkäistä ennalta kaikkinaista päihteiden käytön leviämistä ja yleistymistä, kuin joutua satsaamaan enenevässä määrin elämänsä pilanneiden ihmisten elättämiseen ja jälkiensä paikkailuun. On täysin edesvastuutonta paskapuhetta että muun muassa kannabis pitäisi hyväksyä asiaankuuluvana juttuna koska se on yhteiskunnassa jäädäkseen ja sen kanssa pitää muka vaan tulla toimeen. Toki alkoholin yhteiskunnalliset ja inhimilliset vaikutukset ovat järkyttävyydessään vielä omaa luokkaansa, ja siinäkin on töitä ihan riittävästi lääkäreille, sosiaalityöntekijöille ja päihdetyön eksperteille.
 
Viimeksi muokattu:

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Pilveä imevä kukkakeijo elää aika usein muiden siivellä eikä maksa pennin latia veroja. Uraihmisiä tarvitaan jotta repuusien lorvehdinta voidaan kustantaa. On kätevää hypätä oravanpyörästä turvaverkkoihin ganjaa savuttamaan kun tietää että sossusta saa aina normaalit toimeentulotuet plus itkemällä vähän harkinnanvaraista päälle. Kelpaa siinä sitten hakea vauhtia Intiasta ja julistaa että henkinen valaistuminen on maallista menestystä tärkeämpää.

Itse mittaisin elämässä onnistumista parhaiten niinkin yksinkertaisella asialla kuin onnellisuus. Ei tullut mieleen (anteeksi tässä kohtaa hiukan hyökkäävä tyylini, mutta oma kommentoisi on varsin ehdotonta), että joku saattaa olla täysin tyytyväinen perusduunarina, tienaten sen 1500€/kk tjsp. käteen, eikä millään hamua sosioekonomisesti ylemmille statuksille. Poltti pilveä tai ei.

Lainaamani kappaleen viimeisessä lauseesta löytyy muuten totuuden siemen.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Pilvisakki kai kuvittelee itsensä muita fiksummalle tasolle, etenkin mitä tulee muihin päihteen väärinkäyttäjiin.

Tämä on täysin luonnollista ihmiselle. Suurin osa ihmisistä on omasta mielestään keskimääräistä viisaampia. Sinunkin kirjoituksistasi saa sellaisen kuvan, että Sinä tiedät oikean tavan käyttää päihteitä ja meidän muiden pitäisi kuunnella Sinua. Jos olet absolutisti, etkä käytä mitään päihteitä, asia saattaa ollakin näin. Oletko?

Sikäli kun tunnen pilviveikkoja niin aika reppanaa sakkia ovat keskimäärin, ottamatta kantaa siihen onko pilvi kulloinkin syy, seuraus vai jotain muuta. Satunnaisia pilvenpössyttelijöitä voi tietysti löytyä miltä tahansa yhteiskunnan portaalta, mutta se ei pyhitä millään tavalla kannabista, kuin ei pyhitä alkoholiakaan se että viinaa ovat kiskoneet monetkin suurmiehet.

Pilveä imevä kukkakeijo elää aika usein muiden siivellä eikä maksa pennin latia veroja.

"Aika usein" on melko kova väite. 600 000 reppanaa sveitsiläistä ei maksa veroja lainkaan? Uskallan väittää, että kaupungilla kulkiessasi sinulta jää 95% pilviveikoista huomaamatta. Useimmat eivät tee pössyttelystään numeroa ja jotkut ovat käyneet jopa armeijan. Olen myös kuullut villin huhun myös työssäkäyvästä "kukkakeijosta", jonka vaatekaapista kajastaa öisin outo valo. Se, että silmääsi osuvat vain kaikista kovimmat käyttäjät, jotka kuvauksen perusteella käyttävät muitakin aineita, ei tee keskivertopössyttelijästä yhteiskunnan siivellä eläjää sen enempää kuin alkoholin kohtuukäyttö kenestäkään rantojen miestä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Itse mittaisin elämässä onnistumista parhaiten niinkin yksinkertaisella asialla kuin onnellisuus. Ei tullut mieleen (anteeksi tässä kohtaa hiukan hyökkäävä tyylini, mutta oma kommentoisi on varsin ehdotonta), että joku saattaa olla täysin tyytyväinen perusduunarina, tienaten sen 1500€/kk tjsp. käteen, eikä millään hamua sosioekonomisesti ylemmille statuksille. Poltti pilveä tai ei.
Tuo on ihan eri asia. Tottakai mitä tahansa hommaa tekevä voi olla onnellinen ja tyytyväinen, ja varmasti voi olla vaikkei mitään työtä tekisikään. Onnellisuus ei kerry siitä mitä voi kaupasta rahalla ostaa, vaikka ylimääräinen fyrkka tekee useimmille meistä onnellisuuden tavoittelun helpommaksi. Lisäksi onnellisuutta voi saada aikaan paitsi itselleen niin myös lähimmäisille, ilman rahaa.

Toki onnellinen voi olla myös silloin, kun muut maksavat tämän onnessa piehtaroivan ihmisen elämisen. Jos onnellisuus rakentuu pilvenpolton tai juopottelun varaan, niin voi voi.

En ole oikein vakuuttunut siitä että pilvenpoltto lisää keskimäärin ihmisten onnellisuutta, sen enempää kuin alkoholi tai muutkaan päihteet. Lyhyellä tähtäimellä ja osaavissa käsissä niinkin voi olla. Yhteiskunnalle ja kansanterveydelle päihteiden hyötysaldo on valitettavasti pakkasella ja pahasti.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
"Aika usein" on melko kova väite. 600 000 reppanaa sveitsiläistä ei maksa veroja lainkaan? Uskallan väittää, että kaupungilla kulkiessasi sinulta jää 95% pilviveikoista huomaamatta. Useimmat eivät tee pössyttelystään numeroa ja jotkut ovat käyneet jopa armeijan. Olen myös kuullut villin huhun myös työssäkäyvästä "kukkakeijosta", jonka vaatekaapista kajastaa öisin outo valo. Se, että silmääsi osuvat vain kaikista kovimmat käyttäjät, jotka kuvauksen perusteella käyttävät muitakin aineita, ei tee keskivertopössyttelijästä yhteiskunnan siivellä eläjää sen enempää kuin alkoholin kohtuukäyttö kenestäkään rantojen miestä.
Meitä on joka junaan. On ihan totta etten välttämättä helpolla tunnista eri aineiden käyttäjiä kun en minä mikään huumekoira ole.

Minun puolestani jokainen saakoon valita itse millä päihteillä haluaa elämäänsä sulostuttaa tai sen romuttaa. En osaa määritellä mitään oikeaa tapaa käyttää päihteitä, enkä tiedä onko absoluuttinen päihteettömyys välttämättä edes mikään optimitila. En silti usko että pilvenpolton sallimisella ja yleistymisellä on yhteiskunnallisessa tai kansanterveydellisessä mielessä mitään hyvää annettavaa. Makrotasolla oletan, että reppanoita ja perässä raahattavaa sakkia olisi lopulta vain enemmän, ja normiporukka maksaisi laskun.

Jään kuitenkin edelleen odottamaan sellaisia luotettavia indikaattoreita, jotka osoittavat että marin imuttelijoilla menee paremmin tai edes suunnilleen yhtä hyvin kuin valtaväestöllä tai päihteettömillä keskimäärin. Puhutaan nyt sitten vaikka pääasiassa terveydentilaan ja henkiseen suorituskykyyn liittyvistä arvoista, eikä esimerkiksi sosioekonomisista tekijöistä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tämä on täysin luonnollista ihmiselle. Suurin osa ihmisistä on omasta mielestään keskimääräistä viisaampia. Sinunkin kirjoituksistasi saa sellaisen kuvan, että Sinä tiedät oikean tavan käyttää päihteitä ja meidän muiden pitäisi kuunnella Sinua. Jos olet absolutisti, etkä käytä mitään päihteitä, asia saattaa ollakin näin. Oletko?
Kuten totesin niin oikeaa päihteiden käyttötapaa en osaa määritellä, ja tuskin osaa moni muukaan. Olen elämäni aikana nähnyt aivan riittävän määrän viinan ja eri sortin huumausaineiden aiheuttamia terveydellisiä, sosiaalisia sekä taloudellisia ongelmia ja erinäisiä ihmiskohtaloita. Tapausten joukossa on läheisiä ja etäisiä sukulaisia, muita tuttuja sun muita kylänmiehiä ynnä naisia. Kun tätä touhua olen aikani katsellut niin yhä hölmömmäksi näyttää homma menneen vuosien myötä. Enpä usko että mikään siitä ainakaan kohenisi jos pilvi päästetään myyntiin apteekkeihin tai R-kioskeihin.

Oikeus kulkea pää pöllyssä jostakin aineesta tuntuu olevan läheinen asia monille täälläkin. Ihan sama minulle kunhan maksatte laskunne itse ja hoidatte asialliset hommat ajallaan, mikäli vaan ette pyri töihin samaan työpaikkaan kanssani. Kun olen palkannut ihmisiä töihin, niin en ole tähän päivään mennessä teettänyt kenelläkään huumetestejä. Taitaa olla jatkossa parasta harkita sitäkin, kun näitä nappimaakareita ynnä muita ei kuulemma erota päällepäin. En todellakaan halua työmaalle tätä remmiä, olipa kyseessä sitten viaton vaatehuoneviljelijä, muotihuumeiden viihdekäyttäjä tai totisempi nisti. Uskon että valtaosa työnantajista on samaa mieltä kanssani. Miettikää sitä.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Olen elämäni aikana nähnyt aivan riittävän määrän viinan ja eri sortin huumausaineiden aiheuttamia terveydellisiä, sosiaalisia sekä taloudellisia ongelmia ja erinäisiä ihmiskohtaloita.

Tässä ketjussa keskustellaan kannabiksesta. Muille huumeille ja niiden aiheuttamille ongelmille voi perustaa omat ketjunsa.

Kannabiksen terveydellisistä haitoista on tässäkin ketjussa linkkejä moneen tutkimukseen, mutta mistä luulet näiden sosiaalisten ja taloudellisten ongelmien kumpuavan? Vihje alla:

Ihan sama minulle kunhan maksatte laskunne itse ja hoidatte asialliset hommat ajallaan, mikäli vaan ette pyri töihin samaan työpaikkaan kanssani. Kun olen palkannut ihmisiä töihin, niin en ole tähän päivään mennessä teettänyt kenelläkään huumetestejä. Taitaa olla jatkossa parasta harkita sitäkin, kun näitä nappimaakareita ynnä muita ei kuulemma erota päällepäin. En todellakaan halua työmaalle tätä remmiä, olipa kyseessä sitten viaton vaatehuoneviljelijä, muotihuumeiden viihdekäyttäjä tai totisempi nisti. Uskon että valtaosa työnantajista on samaa mieltä kanssani. Miettikää sitä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tässä ketjussa keskustellaan kannabiksesta. Muille huumeille ja niiden aiheuttamille ongelmille voi perustaa omat ketjunsa.
Kiitän valistuksesta. Kun kerran otit itse puheeksi päihteet kannabista yleisemmällä tasolla niin kirjoitin siinä kontekstissa, myös kannabista osin sivuten. Hampun puolestapuhujat ovat tuoneet täälläkin useasti esille alkoholin aiheuttamat sosiaaliset ja terveydelliset ongelmat, kun halutaan perustella pilven erinomaisuutta milloin päihteenä, milloin lääkkeenä.

Mitä tulee näihin sosiaalisiin ja taloudellisiin ongelmiin, niin mielestäni työnantajan tehtävä ei ole ymmärtää minkäänlaisten huumausaineiden käyttäjiä työhönottotilanteessa, jos nyt ymmärsin oikein mitä halusit lainauksellasi osoittaa. Työsuhteessa jo olevan henkilön päihteiden väärinkäytön havaitsemisesta seuraa yleensä ainakin hoitoonohjaus, jos pykälien mukaan mennään. Päihteiden käytöstä työaikana - siis muiden muassa kannabiksen - saa lain mukaan antaa kenkää laakista, mutta työpaikasta ja tehtävien luonteesta riippuen näin ei useinkaan tehdä. Mutta palkkaaminen on tietysti eri asia. Yksityinen työnantaja voi käytännössä soveltaa mitä tahansa kriteerejä, ja yksi omista lähtökohdistani on etteivät työpaikassani työskentelevät ihmiset käytä huumausaineiksi luokiteltuja kemikaaleja tai kasvinosia, kannabis mukaan lukien. Jos aineista on hakuprosessin aikana mitään epäilyksiä niin sivuun vaan sellainen hakija, tervepäisiä kandidaatteja löytyy kyllä tilalle.
 

Raatelurakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Liverpool, Jokerit.
clips

Mitä tulee näihin sosiaalisiin ja taloudellisiin ongelmiin, niin mielestäni työnantajan tehtävä ei ole ymmärtää minkäänlaisten huumausaineiden käyttäjiä työhönottotilanteessa, jos nyt ymmärsin oikein mitä halusit lainauksellasi osoittaa. Työsuhteessa jo olevan henkilön päihteiden väärinkäytön havaitsemisesta seuraa yleensä ainakin hoitoonohjaus, jos pykälien mukaan mennään. Päihteiden käytöstä työaikana - siis muiden muassa kannabiksen - saa lain mukaan antaa kenkää laakista, mutta työpaikasta ja tehtävien luonteesta riippuen näin ei useinkaan tehdä. Mutta palkkaaminen on tietysti eri asia. Yksityinen työnantaja voi käytännössä soveltaa mitä tahansa kriteerejä, ja yksi omista lähtökohdistani on etteivät työpaikassani työskentelevät ihmiset käytä huumausaineiksi luokiteltuja kemikaaleja tai kasvinosia, kannabis mukaan lukien. Jos aineista on hakuprosessin aikana mitään epäilyksiä niin sivuun vaan sellainen hakija, tervepäisiä kandidaatteja löytyy kyllä tilalle.

Onkos tässä ketjussa yksikään K:n laillistamisen puolestapuhuja vaatinut myös sitä että kannabista saisi käyttää työssäolon aikana? Itse olen käyttänyt ja tulen myöskin käyttämään kannabista silloin tällöin vapaa-ajalla, mutta koskaan en jumalauta tule ennen töihin menoa käyttämään ainetta. Itse katson että jos K olisi laillista, siihen tulisi soveltaa samaa menettelyä kuin alkoholinkin nauttimiseen ennen työpäivää, eli muutaman kaljan voit ottaa mutta darrassa töihin meno on jo vastuutonta niin työntekijän kuin työnantajankin puolesta.

Niin ja tähän esittämääsi väitteeseen että kaikki K:n käyttäjät olisivat retalesakkia, niin itse olen vuosien varrella opiskeluni käynyt ja nykyisin vakituisessa työsuhteessa josta teen +2000 euroa kk tiliä riippuen töiden määrästä. Eli maksan veroni kuten kuuluukin, mutta ainut mitä karsastan on se että jos haluan rentoutua jonkinlaisen päihteen avulla, niin vaihtoehtoja on vain alkoholi laillisena aineena minkä koen helvetin vaarallisena aineena.
 

Cube

Jäsen
Jään kuitenkin edelleen odottamaan sellaisia luotettavia indikaattoreita, jotka osoittavat että marin imuttelijoilla menee paremmin tai edes suunnilleen yhtä hyvin kuin valtaväestöllä tai päihteettömillä keskimäärin.
Voisit toki ensin itse osoittaa, että heillä menee selvästi huonommin. Suomi ei kuitenkaan ehkä ole paras esimerkki johtuen kannabiksen laittomasta asemasta, joten esim. Hollanti toimisi paremmin.

En todellakaan halua työmaalle tätä remmiä, olipa kyseessä sitten viaton vaatehuoneviljelijä, muotihuumeiden viihdekäyttäjä tai totisempi nisti. Uskon että valtaosa työnantajista on samaa mieltä kanssani. Miettikää sitä.
Toisaalta esim. Steve Jobsin huhutaan suorastaan toivoneen hänen kanssaan suoraan tekemisissä olevilta työntekijöiltä löytyvän LSD-kokemuksia. Tätäkin voi miettiä.
 
Suosikkijoukkue
Ilves

Olemme samaa mieltä ainakin seuraavista asioista:

1. Työnantajalla on täysi oikeus valita kenet palkkaa.

2. Jos käyttää päihteitä työaikana tai päihteidenkäytöstä on haittaa työtehtävän suorittamiselle, -> monoa.

Ihmettelin vain sitä, että olet valmis antamaan monoa myös "hyvälle" työntekijälle, jos saat selville tämän käyttäneen vapaa-ajallaan kannabistuotteita. Uskon näkemyseromme johtuvan siitä, että sinä miellät kannabiksen kuuluvan samaan koriin kaikkien huumeiden kanssa. Sinulle kannabiksen käyttäjä on yhtä kuin nisti, kun taas minä käsitän polttelun jopa juopottelua harmittomammaksi. Jos olisin työnantaja, minua ei niinkään kiinnostaisi polttaako alaiseni viikonloppuna sätkän vai juoko pullon viiniä. Tämä siis niin kauan, kun päihteiden käyttö ei häiritse hänen työntekoaan.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
koskaan en jumalauta tule ennen töihin menoa käyttämään ainetta. Itse katson että jos K olisi laillista, siihen tulisi soveltaa samaa menettelyä kuin alkoholinkin nauttimiseen ennen työpäivää, eli muutaman kaljan voit ottaa mutta darrassa töihin meno on jo vastuutonta niin työntekijän kuin työnantajankin puolesta.
Samaa mieltä. Ei ole kovin hyvä idea mennä töihin tai käydä auton rattiin, jos olet pikku pilvessä tai proosallisesti maha täynnä kepukaljaa.

Niin ja tähän esittämääsi väitteeseen että kaikki K:n käyttäjät olisivat retalesakkia
Missä olen näin väittänyt? Tuntemani pilvenpolttajat ovat keskimäärin aika reppanaa sakkia kyllä, kuten ilmaisin. En tosin tunne kovin suurta joukkoa heitä, lieneekö sitten otanta kovin vinoutunut suhteessa populaatioon. En myöskään pysty sanomaan mikä osuus pilvellä on loppujen lopuksi näiden ihmisten reppanuuteen, tai onko mahdollisesti niin ettei sellaista yhteyttä edes ole.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Oma kommenttini tähän viestiin vaikka ei oltu minulle osoitettukaan.

Jos olisin työnantaja, minua ei niinkään kiinnostaisi polttaako alaiseni viikonloppuna sätkän vai juoko pullon viiniä. Tämä siis niin kauan, kun päihteiden käyttö ei häiritse hänen työntekoaan.

Vaikka en ole (vieläkään) muodostanut suoranaisesti kantaani kannabiksen laillisuuteen niin jos olisin työnantaja niin en suinkaan olisi antamassa potkuja työntekijälle joka vapaa-ajallaan käyttäisi kannabista. Tämä siis niin kauan kuin tämä käyttö ei häiritse millään muotoa työntekoa, enkä usko, että kohtuullinen kannabiksen käyttö häiritsee työntekoa sen enempää kuin pullollisen viiniä nauttiminen (johon itse taasen syyllistyn silloin tällöin) viikoloppuisin.

Tässä suhteessa en enää ole niin ehdoton kuin joskus aiemmin (vuosia sitten), jolloin leimasin kannabiksen käytön huomattavasti viinipullon nauttimista pahemmaksi asiaksi, ja kannabiksen käyttäjän henkilöksi joka olisi ei-toivottu henkilö työpaikalle jos siis olisin työnantaja (hyvin epätodennäköinen skenaario, että koskaan tulisin olemaan yrittäjä - jollei sitten siten, että työllistän vain ja ainoastaan itseni).

vlad.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Olemme samaa mieltä ainakin seuraavista asioista:

1. Työnantajalla on täysi oikeus valita kenet palkkaa.

2. Jos käyttää päihteitä työaikana tai päihteidenkäytöstä on haittaa työtehtävän suorittamiselle, -> monoa.
Pääsääntöisesti näin. Kakkoskohtaan lisäisin sen verran, että monon antaminen ei välttämättä ole ensimmäinen ja ainoa ratkaisu. On mahdollista edetä myös hoitoon ohjaamisen kautta, ja joissakin tapauksissa tätä edellytetäänkin ensisijaisena toimenpiteenä. Työmaalla tapahtuvan juopottelun tai aineidenkäytön kohdalla kenkää saa antaa heti, mutta kuten totesin, sitä ei ole useimmilla aloilla pakko tehdä vaan tässäkin on mahdollisuus ottaa pehmeämmät keinot käyttöön.

Ihmettelin vain sitä, että olet valmis antamaan monoa myös "hyvälle" työntekijälle, jos saat selville tämän käyttäneen vapaa-ajallaan kannabistuotteita.
Ihan noin en mielestäni sanonut, tai jos sellainen käsitys välittyi, niin en tätä tarkoittanut. Palkkaamisen kohdalla en voi kylläkään puoltaa vakipössyttelijän rekrytoimista. Työsuhteessa jo olevan kohdalla on tietysti eri asia: en voi lain mukaan edes irtisanoa henkilöä, jonka olen saanut tietää käyttävän kannabistuotteita työn ulkopuolella. Sitten jos tällainen tapaus tulee joskus vastaan, niin siinäpä sitten näen onko kyseiseen henkilöön syytä muuttaa suhtautumista.

Uskon näkemyseromme johtuvan siitä, että sinä miellät kannabiksen kuuluvan samaan koriin kaikkien huumeiden kanssa. Sinulle kannabiksen käyttäjä on yhtä kuin nisti, kun taas minä käsitän polttelun jopa juopottelua harmittomammaksi. Jos olisin työnantaja, minua ei niinkään kiinnostaisi polttaako alaiseni viikonloppuna sätkän vai juoko pullon viiniä. Tämä siis niin kauan, kun päihteiden käyttö ei häiritse hänen työntekoaan.
Voi olla että näkemykseni ovat hieman kapea-alaiset, mutta näen kyllä ihan vissin eron pilvisätkällä ja vaikkapa suoneen tykitettävällä heroiinilla... Tietysti työn ja päihteiden vapaa-ajalla tapahtuvan käytön yhteensopivuus ja tästä seuraava töiden sujuminen on ratkaiseva asia. Jos sätkänpoltto ei näy työmaalle eikä vaikuta työn tuloksiin millään tavalla, eikä asia varsinkaan tule esimiesten tietoon työpaikalla, niin mitäs valittamista kenelläkään on. Mutta: Kokonaan toinen asia on, kannattaako minun kiinnittää asiakkaalle tehtävään bisneskriittiseen projektiin henkilöä, jonka tiedän pilvenpössyttelijäksi ja asiakaskin saattaa päästä hajulle asiasta vaikka sattumalta. Tässä on kyse myös asiakassuhteista ja luottamusasioista yritysten välillä. Vaikka pilvenkäyttö ei tosiasiallisesti näkyisi eikä vaikuttaisi millään tavalla työntekijän työsuorituksiin, niin katson ettei minulla ole välttämättä varaa laittaa pilvenpolttajaa asiakkaan duuniin etulinjan hommiin, jos tietäisin henkilön kannabisharrasteesta.

OT: Joidenkin työpaikkojen edellyttämät huumetestit tuovat esiin suuren joukon erityyppisiä huumaus- ja lääkeaineita. Palkkauspäätöksessä ei tehdä eroa kovien aineiden ja kannabiksen välillä. Palkkaus jää yhtä lailla tekemättä jos seulassa löytyy merkkejä aineista, ei väliä löytyikö jotain kannabikseen viittaavaa vaiko jotain järeämpää tavaraa. Tämä kannattaa vapaa-ajalla satunnaisestikin kannabista käyttävien muistaa, mutta he tietänevät minua paremmin kuinka kauan nuo aineet säilyvät kehossa mahdollista testiä silmälläpitäen.
 

Raatelurakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Liverpool, Jokerit.
Missä olen näin väittänyt? Tuntemani pilvenpolttajat ovat keskimäärin aika reppanaa sakkia kyllä, kuten ilmaisin. En tosin tunne kovin suurta joukkoa heitä, lieneekö sitten otanta kovin vinoutunut suhteessa populaatioon. En myöskään pysty sanomaan mikä osuus pilvellä on loppujen lopuksi näiden ihmisten reppanuuteen, tai onko mahdollisesti niin ettei sellaista yhteyttä edes ole.

Sain tämän reppanavaikutelman tekstistäsi, joten arvelin kertoa hiukkasen eriävän mielipiteen asiaan, sillä suurin osa pilviveikoista joita minä tunnen on taasen töissä/opiskelemassa. Kuten itsekin olen töissä kokopäiväisesti, joten koen suorastaan loukkaavaksi jos esitetään tälläistä (vaikkakin omien kokemusten pohjalta) "Kaikki kannabista käyttävät ovat reppanoita." Sillä pienellä vaivalla voi löytää sellaisiakin ihmisiä jotka ovat vastuullisia ihmisiä, mutta silti käyttävät silloin tällöin kannabista. Voihan olla että sinullakin on omassa lähipiirissäkin K:n käyttäjiä, mutta he eivät vain uskalla tunnustaa sitä, koska he pelkäävät reaktiotasi heidän tunnustukseen.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Huumeet

Tässä ketjussa puhutaan huumeista.

Miksi nikotiini ja alkoholi on sallittua kun kannabis ei? Miten luokitellaan huumausaine ja kenelle oikeus tähän luokitteluun pitäisi mielestäsi kuulua ja millä ehdoin? Tulisiko markkinat vapauttaa täysin vai tiukentaa entisestään? Onko kyseessä yksilön oikeus omaan elämäänsä ja kehoonsa vai yhteiskunnan vastuu valvoa, sillä tekojen aiheuttamat sairaudet kustannetaan lopulta valtion varoista?

Aiheuttaako nykyinen järjestelmä enemmän sivuoireita rikollisuuden muodossa kuin tuo hyötyä? Mitä tämä hyöty lopulta edes on?

Sana on vapaa, huumausaineet ei.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös