Ei tulisi laillistaa minun mielestäni. Ne jotka haluavat polttaa saavat sitä kyllä jo nytkin halvalla katukaupasta. Jo pelkästään puliukoissa on tarpeeksi kestämistä katukuvassa niin siihen päälle kun vielä lisättäisiin nämä zombit niin ei hyvä juttu ollenkaan. Pirun hitaalla käy osa minunkin entisistä kavereistani, jotka tarvitsevat päivittäin sen aamutötsyn, että päivää lähtee käyntiin.
Ensinnäkin, onko katukauppa mielestäsi sitten parempi asia kuin kotona kasvattaminen? Onko se turvallinen asia, etenkin kun tosiaan asiaan liittyy sitten se muiden huumeiden kauppaaminen samojen rikollisten toimesta? Eikä kannabis ole suomalaisessa katukaupassa halpaa.
Toisekseen, kuinka zombit muka katukuvaan ilmestyisivät? Passivoituvat ihmisethän jäävät kotiin.
Kolmanneksi, jos kerran tarvitsee aamutötsyn, on samalla tavalla ongelmainen kuin aamuryypyn tarvitseva. Päihdeongelmainen. Ei taas liity pelkkään satunnaiseen viihdekäyttöön.
Toleranssikin kasvaa kannabiksessa melko nopeasti. Mitäs tämän jälkeen sitten? Osa pitää taukoa, jos siihen pystyvät ja veikkaisin, että vahvempien aineiden käyttäjiin tulisi vain enemmän tunkua. (Tätä en kyllä voi todistaa mutta oletan näin käyvän.)
Niin milä tavalla tämä eroaa alkoholinkäytöstä, paitsi että terveydelliset haitat eivät ole lähelläkään alkoholin vastaavia?
Nykyinen systeemi on hyvä. Kannabiksen polttajat pysyvät omissa oloissaan eivätkä häiritse muita.
Mistä lähtien kannabista käyttävä on yleensäkään häiritsemässä ketään? Hyökkäävätkö zombiet nakkikioskin jonossa kimppuun, tai rähisevätkö baareissa?
Vetäisimme luultavasti pilveä samalla mentaliteetilla kuin viinaa - pää sekaisin. Meiltä puuttuu tyystin sellainen easygoin´-leppoisa elämänmentaliteetti, johon kannabis kohtuudella käytettynä sopisi.
Kyllä, minä olen tästä ja ongelmakäytöstä aika lailla samaa mieltä. Olen jo ajat sitten sanonut että homma ei ainakaan lyhyellä aikavälillä pelittäisi Suomessa, eikä ainakaan nykyisellä lyhytkatseisella suhtautumisella päihteisiin jne., kuten kävi hinnanalennusten kanssa, päättäjät odottavat koko kulttuurin muuttuvan samantien parissa vuodessa muutaman euron hinnanmuutoksilla.
Se ei kuitenkaan estä minua tässäkään ketjussa tappelemasta kaikkia virheellisiä ennakkoluuloja ja väärinkäsityksiä vastaan.
EDIT: lisätty jupsterin quotaus.