TuleeEnnenaikaisesti kirjoitti:
Tupakointia rajoitetaan edelleen tulevana kesänä ja alkoholinkulutuksesta ollaan niin huolissaan, että hintaa aiotaan nostaa. Toisin sanoen: jos polttamista ja päihteidenkäyttöä yritetään vähentää, miksi laillistettaisiin poltettava päihde? Siinä se ristiriita.
Mutta kerros nyt vielä kerran, mitä mitä merkittävää hyötyä kannabiksen laillistamisesta mahdollisesti seuraisi, jos unohdetaan "tehdään laittomasta laillista, ettei se olisi laitonta" -kaneetti ja lääkekäyttö.
En minä ole täällä tai muualla ensimmäisenä ajamassa kannabiksen laillistamista. Asia on minulle oikeastaan aivan sama, jos oletetaan että haluaisin käyttää tai käyttäisin ainetta, käyttö olisi niin vähäistä ettei laittomuudella ole oikeastaan mitään merkitystä. Menen vaikka ulkomaille pössyttelemään, tai teen sen joskus kauniina kesäiltana keskellä korpea, jos teen. Olen ajamassa vähemmän ahdasmielisemmän, eurooppalaisemman, sallivamman ajattelutavan agendaa suomalaisiin ihmisiin kannabiksen suhteen, myös suhteessa alkoholiin ja tupakkaan. Sanotaan että kannatan kaikkien mietojen päihteiden mietoa käyttöä. Olut, viini, kannabis.
Kannabista kohtuudella tai hiukan enemmän käyttävillä ihmisillä nyt on enemmän pelko persiissä poliisin sijaan muista ihmisistä, tällä hetkellä voi saada kenkää töistä tai asunnostaan siksi että sattuu kerran pössyttelemään parit hatsit marihuanaa, tai vain kieltäydyttyään huumetestistä, puhumattakaan naurettavista riidoista samasta aiheesta, mahdollisesti jopa
humalaisten kaverien kanssa. Liikaa juova taas joutuu korkeintaan alkoholivieroitukseen tai pahimmassa tapauksessa saa sankarin maineen.
Ja kyllä minä uskon että se laillistaminen vähentäisi nuorten ajautumista koviin huumeisiin, sekä mahdollisesti vähentäisi alkoholinkulutustakin.
Nuoria tässä pitää suojella eikä minua, ja tämänhetkinen tilanne ei ainakaan pelasta niitä reunalla eläviä hylkiöitä jotka ajautuvat väärään porukkaan. Vielä vähemmän niitä joilla se on siinä hilkulla, pössytteletkö kamujen kanssa viikonloppuna kamun kämpillä vai uusien tuttujen kanssa jatkoilla. Silloin kannabis ei todellakaan ole se syy miksi hommat kusee, korkeintaan yksi sivuilmiö ja kokeilu siinä matkalla.
Tulppu kirjoitti:
Miltäköhän rikkihappo maistuu? Entäpä onko Näsinneulasta hyppääminen kivaa? Tahtoisin myös joskus syödä skorpionin ja vittuilla kaapin kokoiselle ex-vankilakunditutulleni.
Kaikkea pitää kokeilla...kahdesti!
Tulppu kirjoitti:
Kannattaa vähän ajatella mitä kirjoittaa ennenkuin esittää jotain modernia vapaa-ajattelijaa täällä jatkoajassa.
Eiköhän jokainen täysikasvuinen valveutunut kansalainen ymmärrä mitä huumeiden käyttö aiheuttaa.
Ilmeisesti ainakaan yksi heistä ei, vai liekö olet vielä alle 18.