Jaahas. Sama numero oli soittanut mutsille 5.39 eli kyse ei ollut edes mistään vahingosta. Mitähän vittua? Pitääkö tässä alkaa pommittamaan seuraavat pari yötä tuolle mulkulle, että ikkunat kiinnostavat niin vitusti. Kai se kauppaa käy viikonloppunakin yöllä.
Lämpöikkunakauppiaan saatanat soittavat minullekin, noin 3-4 kertaa vuodessa. Aloitus on aina suunnilleen "oletteko osoitteessa Kääpiöntie 1 sijaitsevan omakotitalon asukas". Välillä lopetin puhellut saman tien ja sanoin että kiitos en osta mitään enkä tarvitsee ikkunoita. Viimeksi sanoin avausrepliikkiin, että "olen aiemminkin pyytänyt teitä poistamaan nimeni ja osoitteeni markkinointirekistereistänne, ja nyt vaadin että tämä tehdään välittömästi, muussa tapauksessa Suomen Lämpöikkunasta lähtee poliisille tutkintapyyntö". Huvittavinta oli, että ämmä (mulle soittaa aina nainen) kuitenkin jatkoi jutustelua ja kysyi seuraavaksi "mutta eikös tämä teidän talonne olekin rakennettu vuonna xxxx, voisi olla hyvä miettiä jo näitä ikkuna-asioita ja energiankulutusta". Kerroin että olen tosissani, ja yhteystietoni pitää ottaa rekkarista pois välittömästi. Teen ihan oikeasti sen tutkintapyynnön, jos tulee samasta firmasta vielä yksikin soitto.
Onneksi nuo eivät ole vielä toistaiseksi soittaneet minulle aamuyöstä. Mahtaa tulla ihan saakelisti kauppaa iloisilta asiakkailta, jos soittorumba tärähtää aamuviideltä käyntiin.
Jehovan todistajat saapuivat joskus opiskelijavuosinani ovelle sunnuntaina aamuvarhaisella. Olin viettänyt kosteaa iltaa valomerkkiin saakka, joten en ollut kovin vastaanottavaisella mielellä. En muista paljonko kello oli, mutta ei se ollut paljon paskaakaan. Päivää ja näkemiin olivat ainoat vuorosanat jotka ulko-ovella lausuttiin.