Pitäisikö itkeä vai nauraa?

  • 3 003 322
  • 12 943

Nick Neim

Jäsen
Soittaako joku muuten oikeasti takaisin johonkin tuntemattomiin numeroihin? Kaikkea sitä kuulee ja oppii.
Satunnaisten tiedustelujen jälkeen joo. Mulla ei ole lähellekään kaikkien tuttujen numeroita tässä luurissa, joita saattaisin tarvita. Aika usein kyse on jostain tutusta, jonka numeroa ei ole tallessa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Soittaako joku muuten oikeasti takaisin johonkin tuntemattomiin numeroihin? Kaikkea sitä kuulee ja oppii.
Mä oon kuullut että jotkut tekee noin. Hieman ihmeellinen tapa kyllä. Luulisi että kaverit pistäisi viestiä.

Mulla tosin suurin osa puheluista on puhelinmyyjiltä kun netissä yhteystietoja jakelen. Vasta kyllä taisin missata yhden nettikilpailuvoiton kun krapulassa en jaksanut vastailla.
 

Balrog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Erilliset saarekkeet
Osalla meistä vain on parempi kyky heittäytyä ja keskittyä asioihin, paneutuminen tapahtuu myöhemmin?

Toivottavasti tuolla laivalla paneutumisessa molemmat osapuolet ovat yhtä kännissä ettei sitten laivan satamaan tullessa poliisimiesten pidä tarkastuttaa kaikkia laivan miesmatkustajia naisten mennessä satamaan..
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Soittaako joku muuten oikeasti takaisin johonkin tuntemattomiin numeroihin? Kaikkea sitä kuulee ja oppii.
Välillä on töiden puolesta tilanne, että pitää arpoa soitanko takaisin vai ei, kun on paljon yhteistyökumppaneiden ja alihankkijoiden kanssa tekemisissä ja aina joku saattaa soittaa numerosta jota minulta ei löydy tallennettuna.

En toki silti suoriltaan soita takaisin, käytännössä aina googlaan numeron tai katson Fonectan kautta, ja todella harvoin se töihin liittyvää on ollut vaan hyvillä mielin on voinut olla vastaamatta jääneestä puhelusta kun viime aikoina kaikki tuntemattomat soitot on näyttänyt olevan joltain myyjältä tai markkinoijalta.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On tämä suomen lainsäädäntö aivan karmea. Tässä seinäjoen tapauksessa tyttö tappaa toisen samanikäisen likan iskemällä tätä 16 kertaa veitsellä selkään ja rintaan. Noo, saat yhdeksän vuotta ja istut siitä 3 vuotta, josta otetaan vielä tutkintavankeus aika pois, niin sun tuomio on semmonen 2 vuotta.

Ei jumalauta, ei tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa.
 

Nick Neim

Jäsen
5.51 mulle soitettiin numerosta, jota ei oltu puhelimeen tallennettu. Huomasin vasta äskettäin, ja mietin, että taitaa olla tärkeää asiaa jollain. Fonectasta ei löytynyt mitään, joten päätin googlata numeron ennen kuin soittelen takaisin. Lämpöikkunakauppias. Perjantaina, vittu vaille kuusi aamulla. Ei jumalauta oikeasti, miten joku edes kehtaa?

Jaahas. Sama numero oli soittanut mutsille 5.39 eli kyse ei ollut edes mistään vahingosta. Mitähän vittua? Pitääkö tässä alkaa pommittamaan seuraavat pari yötä tuolle mulkulle, että ikkunat kiinnostavat niin vitusti. Kai se kauppaa käy viikonloppunakin yöllä.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
On tämä suomen lainsäädäntö aivan karmea. Tässä seinäjoen tapauksessa tyttö tappaa toisen samanikäisen likan iskemällä tätä 16 kertaa veitsellä selkään ja rintaan. Noo, saat yhdeksän vuotta ja istut siitä 3 vuotta, josta otetaan vielä tutkintavankeus aika pois, niin sun tuomio on semmonen 2 vuotta.

Ei jumalauta, ei tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa.
Ei löytynyt äkkiseltään tuomiolauselmaa. Oikeus voi määrätä tuomitun suorittamaan vankeusrangaistuksen kokonaan, jos hän syyllistynyt mm. henkirikokseen. Tuomiohan ei ole vielä edes lainvoimainen ja melko varmasti siitä valitetaan hoviin.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Jaahas. Sama numero oli soittanut mutsille 5.39 eli kyse ei ollut edes mistään vahingosta. Mitähän vittua? Pitääkö tässä alkaa pommittamaan seuraavat pari yötä tuolle mulkulle, että ikkunat kiinnostavat niin vitusti. Kai se kauppaa käy viikonloppunakin yöllä.
Lämpöikkunakauppiaan saatanat soittavat minullekin, noin 3-4 kertaa vuodessa. Aloitus on aina suunnilleen "oletteko osoitteessa Kääpiöntie 1 sijaitsevan omakotitalon asukas". Välillä lopetin puhellut saman tien ja sanoin että kiitos en osta mitään enkä tarvitsee ikkunoita. Viimeksi sanoin avausrepliikkiin, että "olen aiemminkin pyytänyt teitä poistamaan nimeni ja osoitteeni markkinointirekistereistänne, ja nyt vaadin että tämä tehdään välittömästi, muussa tapauksessa Suomen Lämpöikkunasta lähtee poliisille tutkintapyyntö". Huvittavinta oli, että ämmä (mulle soittaa aina nainen) kuitenkin jatkoi jutustelua ja kysyi seuraavaksi "mutta eikös tämä teidän talonne olekin rakennettu vuonna xxxx, voisi olla hyvä miettiä jo näitä ikkuna-asioita ja energiankulutusta". Kerroin että olen tosissani, ja yhteystietoni pitää ottaa rekkarista pois välittömästi. Teen ihan oikeasti sen tutkintapyynnön, jos tulee samasta firmasta vielä yksikin soitto.

Onneksi nuo eivät ole vielä toistaiseksi soittaneet minulle aamuyöstä. Mahtaa tulla ihan saakelisti kauppaa iloisilta asiakkailta, jos soittorumba tärähtää aamuviideltä käyntiin.

Jehovan todistajat saapuivat joskus opiskelijavuosinani ovelle sunnuntaina aamuvarhaisella. Olin viettänyt kosteaa iltaa valomerkkiin saakka, joten en ollut kovin vastaanottavaisella mielellä. En muista paljonko kello oli, mutta ei se ollut paljon paskaakaan. Päivää ja näkemiin olivat ainoat vuorosanat jotka ulko-ovella lausuttiin.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
On tämä suomen lainsäädäntö aivan karmea. Tässä seinäjoen tapauksessa tyttö tappaa toisen samanikäisen likan iskemällä tätä 16 kertaa veitsellä selkään ja rintaan. Noo, saat yhdeksän vuotta ja istut siitä 3 vuotta, josta otetaan vielä tutkintavankeus aika pois, niin sun tuomio on semmonen 2 vuotta.

Miksi lasket tutkintavankeuden pois? Vankeus sekin on, joten ilman muuta se pitää laskea mukaan. Erikoinen logiikka. Vähän sama kuin toteasi yhdeksän vuoden jälkeen, että hö, nyt se istuu enää vuoden, vaikka sai kymmenen vuotta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Pinching on nimenomaan katkon/riiston hakemista. Jos pakki nousee syvään kiekon ollessa hänen oman joukkueensa hallussa, se ei ole pinchingiä.

Tässä yksi aika hyvä tiivistelmä:
Defenseman's Role in the Offensive Zone

When the puck is turned over to the other team, the defensemen must make a judgment call as to whether or not they should hold their position at the blue line and try to prevent the opposition from breaking out or drop back to take a safer defensive position. Stepping up to prevent the opposition from breaking out is called pinching. Great defensemen know when it's appropriate to pinch and when it's better to drop back and allow the opposition to carry the puck out so they don't get burned at the blue line.

Esim. tämä Joni Pitkäsen nousu ei ole pinchaamista, koska kiekko on Flyersilla:
Joni Pitkanen picks up his first goal of the season - YouTube

Ok, olen itse käsittänyt sen väärin tässä tapauksessa. Noh joka tapauksessa kyseessä pakin nousu ns. normipaikaltaan. Väittäisin myös että aika usein sitä termiä on käytetty kuvaamassani tapauksessa eli vähän laajemminkin.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Mitäs hommia oikein painat? Eihän tuo taida olla laillistakaan enää millään alalla?
Eikös se ole ihan laillista jos esimerkiksi arkisin ma-pe on vuorolistan mukaisia työpäiviä ja viikonloput painetaan ylitöitä asianmukaisilla korvauksilla, mukaanlukien viikkolepokorvaukset. Siltä tuo omaan korvaan kuulostaisi, työputki selvästi aloitettu maanantaina 25.11. viikonloppuvapaiden jälkeen ja nyt siis edessä tämän viikonlopun ylityöt ja ensi viikon arkivuorot. On minullakin tuollaisia putkia joskus rahanahneena parikymppisenä tullut, taisi ennätys olla 33 päivää.
 
Jehovan todistajat saapuivat joskus opiskelijavuosinani ovelle sunnuntaina aamuvarhaisella. Olin viettänyt kosteaa iltaa valomerkkiin saakka, joten en ollut kovin vastaanottavaisella mielellä. En muista paljonko kello oli, mutta ei se ollut paljon paskaakaan. Päivää ja näkemiin olivat ainoat vuorosanat jotka ulko-ovella lausuttiin.
Vain kerran nämä perkeleet ovat minun ovelleni eksyneet. Soittelivat naapurin ovikelloa kun tulin kotiin, arvasin että seuraavaksi hyökkäävät meille. Jäin oven taakse kytikselle, ja silmänräpäyksessä ovikellon soidessa olinkin jo avannut oven, ja kysynyt korrektisti, mutta jäätävän vihaisesti sarkastisen ystävällisellä äänellä: "millähän asialla rouvat ovat?". Näyttivät siltä että juuri ja juuri uskalsivat ojentaa jotain läpyskää jossa huomasin puhuttavan pelastuksesta. Tiuskaisin heti perään, että "kaupustelu kielletty, häipykää tai soitan poliisit", nappasin pelastuslapun ja suljin oven. Ovi oli yhteensä auki ehkä neljä sekuntia. Ottivat hissin alas.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ok, olen itse käsittänyt sen väärin tässä tapauksessa. Noh joka tapauksessa kyseessä pakin nousu ns. normipaikaltaan. Väittäisin myös että aika usein sitä termiä on käytetty kuvaamassani tapauksessa eli vähän laajemminkin.

Ennen vanhaan sanottiin, että pakki ajaa sisään eli pakki nousee antamaan painetta kiekolliselle hyökkäyspäässä.
 
Ennen vanhaan sanottiin, että pakki ajaa sisään

Otetaan tällainen tilanne: kiekko on sentterillä vastustajan maalin takana "toimistossa". Hänen joukkueensa puolustaja nousee siniviivalta maalin läheisyyteen hakemaan vetopaikkaa. Oliko silloin ennen vanhaan mahdollista käyttää tällaisesta tilanteesta ilmausta "pakki ajaa sisään"?
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikös se ole ihan laillista jos esimerkiksi arkisin ma-pe on vuorolistan mukaisia työpäiviä ja viikonloput painetaan ylitöitä asianmukaisilla korvauksilla, mukaanlukien viikkolepokorvaukset.
Työsuojelu laki muistaakseni kieltää tuon. Olisko niin että 13 päivää putkeen töitä olisi maksimi, sitten pitäisi olla pidempi tauko... Tietysti jos on yrittäjä niin silloin voi tehdä vaikka jokapäivä...
 

Balrog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Erilliset saarekkeet
Siis miksi kahdelta päivällä ei saisi olla kännissä laivan baarissa?

Toki saa olla, en sitä ole kieltämässä. Mietin vain että paljon myöhempäänkin vuorokaudenaikaan voisi olla kännissä, no, nää on näitä mun juttuja vai miten eräs lätkäselostaja sen sanoikaan.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Työsuojelu laki muistaakseni kieltää tuon. Olisko niin että 13 päivää putkeen töitä olisi maksimi, sitten pitäisi olla pidempi tauko... Tietysti jos on yrittäjä niin silloin voi tehdä vaikka jokapäivä...

Eikös työsuojelulaissa ole laki nimenomaan säännölliselle työajalle? Tätä on ihan liitosta kysytty pari vuotta sitten työnantajan toimesta kun parilla tyypillä riitti työhaluja painaa yli 40 päivän putkia. Olisihan se aivan järjetöntä jos ei saisi vapaapäivinään käydä ansaitsemassa lisätienestiä hyvällä prosentilla jos työtä on tarjolla. Viikon seitsemänneltä työpäivältähän maksetaan viikkolepokorvaus siitä, että sitä työputkea nyt vähän tulee ja lepoaika jää lyhyemmäksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös