Pitäisikö itkeä vai nauraa?

  • 3 001 424
  • 12 943

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ei helv.
Televisiosta satuin joskus tällä vuosikymmenellä katsomaan jotain ohjelmaa, joka saattoi olla MOT. Siinä oli juttua kuopiolaisesta taloyhtiöstä, jonka touhut vaikuttivat juuri tuollaiselta. Vahva veikkaus, että tässä kohtaa jutun mummelin tarina on totta eikä taustalla ole mitään muita ns. häiriköintejä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Televisiosta satuin joskus tällä vuosikymmenellä katsomaan jotain ohjelmaa, joka saattoi olla MOT. Siinä oli juttua kuopiolaisesta taloyhtiöstä, jonka touhut vaikuttivat juuri tuollaiselta. Vahva veikkaus, että tässä kohtaa jutun mummelin tarina on totta eikä taustalla ole mitään muita ns. häiriköintejä.
Jutun taustoja en tietenkään tiedä, mutta vaikka mummeli olisikin hieman hankala, niin oudolta kuulostaa. Eiköhän jatkuva häiriökäyttäytyminen tms olisi parempi tie varoitukseen ja kenties häätöön. Oudolta kuulostaa jo se, että asuintalossa on hississä kamera.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Jutun taustoja en tietenkään tiedä, mutta vaikka mummeli olisikin hieman hankala, niin oudolta kuulostaa. Eiköhän jatkuva häiriökäyttäytyminen tms olisi parempi tie varoitukseen ja kenties häätöön. Oudolta kuulostaa jo se, että asuintalossa on hississä kamera.
Löysin sen jutun. Se oli Hesarissa. Huikea meno.

 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Löysin sen jutun. Se oli Hesarissa. Huikea meno.

Minna on syyllinen. Jos muuttaa kaupungin vuokra-asuntoihin niin syy on peilissä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Minna on syyllinen. Jos muuttaa kaupungin vuokra-asuntoihin niin syy on peilissä.

Jos muuttaa Kuopioon, niin syy on peilissä.
Asuin aikoinani yksin Oulussa kaupungin vuokra-asunnossa. Minulla oli iso moottoripyörä, jota pidin pyörätelineen vieressä ihan portaikon lähellä. Rakennuksessa asui muslimeja, alkoholisteja, romaneja, ym. sekalaista porukkaa, joista vain romaneista oli välillä häiriötä.
Kukaan ei koskaan tullut valittamaan minulle mistään, vaikka jouduin joskus lähtemään aamulla aikaisinkin liikkeelle pyörälläni - sen käynnistäminen aiheutti melkoisen jytinäresonanssin siinä talojen välissä.
Tosin, joskus oli ovella joku pelokas naishenkilö keräämässä nimiä jonkun toisen tekemisen takia - en osallistunut. Joskus taas joku tuli kysymään, oliko koirien/lasten/vieraiden aiheuttama meteli häirinnyt minua - ei häirinnyt, minkä toin julki selkeästi.

Yhteenveto: Kun olet iso yrmeä motoristi, saat olla rauhassa.
 
Viimeksi muokattu:

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Asuin aikoinani yksin Oulussa kaupungin vuokra-asunnossa. Minulla oli iso moottoripyörä, jota pidin pyörätelineen vieressä ihan portaikon lähellä. Rakennuksessa asui muslimeja, alkoholisteja, romaaneja, ym. sekalaista porukkaa, joista vain romaaneista oli välillä häiriötä.
Kukaan ei koskaan tullut valittamaan minulle mistään, vaikka jouduin joskus lähtemään aamulla aikaisinkin liikkeelle pyörälläni - sen käynnistäminen aiheutti melkoisen jytinäresonanssin siinä talojen välissä.
Tosin, joskus oli ovella joku pelokas naishenkilö keräämässä nimiä jonkun toisen tekemisen takia - en osallistunut. Joskus taas joku tuli kysymään, oliko koirien/lasten/vieraiden aiheuttama meteli häirinnyt minua - ei häirinnyt, minkä toin julki selkeästi.

Yhteenveto: Kun olet iso yrmeä motoristi, saat olla rauhassa.

Mulla Kangasalla asuessa oikaisin aina naapuritaloyhtiön pihan poikki kun se lyhensi matkaa noin 100m. Jotain se ei sitten miellyttänyt ja tuli parvekkeelta huuteleen ettei siitä saa kulkea. Huusin takasin että rakentakaa sitten aita. Kehtas vielä huutaa haistattelut mulle.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Iso saatat toki olla @Surukuku mutta sellainen nallekarhu kuitenkin, mutta et yrmeä. Tai sellaisen kuvan saa näppiksen välityksellä.
Äääh... busted! Enhän minä enää painakaan edes sataa kiloa, että se siitä isoudestakin...

NIin, itse asiassa mulla oli hyvät välit kaikkien lähinaapureiden kanssa, vaikkei heillä keskenään olisikaan ollut. Olin muslimiperheen (Kosovon albaaneja) esikoisen idoli moottoripyörineni ja hänen vanhempiensa kanssa tulin oikein hyvin juttuun. Ehkä se oli vain tiettyjen motoristien "synkkä maine", joka antoi ymmärtää...
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Ei tiedä enää pitäiskö itkeä vai nauraa, kun oon nyt kahden kuukauden sisällä saanut 240 euroa pysäköintivirhemaksuja, eikä voi edes lähettää haukkumakirjeitä mihinkään, kun ihan omia, vitun tyhmiä ja tarpeettomia huolimattomuusvirheitä ollut kaikki. Nyt viimeisenä esimerkiksi laitoin parkkisovelluksella väärän auton parkkiin meidän kahdesta autosta.

Jotain fiksumpaa ois noillakin rahoilla voinut tehdä
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei tiedä enää pitäiskö itkeä vai nauraa, kun oon nyt kahden kuukauden sisällä saanut 240 euroa pysäköintivirhemaksuja, eikä voi edes lähettää haukkumakirjeitä mihinkään, kun ihan omia, vitun tyhmiä ja tarpeettomia huolimattomuusvirheitä ollut kaikki. Nyt viimeisenä esimerkiksi laitoin parkkisovelluksella väärän auton parkkiin meidän kahdesta autosta.

Jotain fiksumpaa ois noillakin rahoilla voinut tehdä
Tämä on kyllä kova suoritus, varsinkin jos kyseessä ei ole Helsinki. Eli kahden viikon välein sakko.

Oman kokemukseni mukaan pysäköinninvalvonta on pienemmillä paikkakunnilla lepsumpaa, vaikka kuinka samat säännöt olisi.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Tämä on kyllä kova suoritus, varsinkin jos kyseessä ei ole Helsinki. Eli kahden viikon välein sakko.

Oman kokemukseni mukaan pysäköinninvalvonta on pienemmillä paikkakunnilla lepsumpaa, vaikka kuinka samat säännöt olisi.

Tampere tapahtumapaikkana ja virhemaksu on 80 euroa täällä, eli kolmas kerta tämä "vasta" oli nyt kahden kuukauden sisään.

Laitoin nyt tästä viimeisestä kokeeksi oikaisuvaatimuksen, koska maksoin kyllä oikeasti parkin, mutta väärästä autosta. En pidätä hengitystä vastausta odotellessa, mutta katotaan oisko siellä inhimillisyyttä ja ymmärrystä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tampere tapahtumapaikkana ja virhemaksu on 80 euroa täällä, eli kolmas kerta tämä "vasta" oli nyt kahden kuukauden sisään.

Laitoin nyt tästä viimeisestä kokeeksi oikaisuvaatimuksen, koska maksoin kyllä oikeasti parkin, mutta väärästä autosta. En pidätä hengitystä vastausta odotellessa, mutta katotaan oisko siellä inhimillisyyttä ja ymmärrystä.
Pieni vinkki tähän: jos mokailee noiden parkkien kanssa, niin kannattaa vedota esimerkiksi sairaskohtaukseen. Ei sillä maksua kokonaan pysty välttämään, mutta monilla yksityisillä firmoilla on niin sanottu kohtuullistamispykälä, jolloin maksu tippuu pariin kymppiin. Mitään todistuksia ei kysellä, menee yleensä helposti läpi. Kyllä siinä rahaa säästää. Silti halvemmaksi tulee tietenkin se, että pysäköi oikein.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Katsoin tänään Grand Design Suomi -ohjelmaa. Jakso 2.

Älytalo Lempäälän Kuljuun, luksusta ja näyttävyyttä, inspiraationa Dubai ja hotellit, n. 130m2(?), alustava budjetti 600K€.

Lopullinen budjetti > 900K€, pihatyöt tekemättä, rakennusvaiheessa IKEAn laatikoita lattialla.

Komea pytinki - ei siinä mitään, mutta palaan otsikkoon.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Katsoin tänään Grand Design Suomi -ohjelmaa. Jakso 2.

Älytalo Lempäälän Kuljuun, luksusta ja näyttävyyttä, inspiraationa Dubai ja hotellit, n. 130m2(?), alustava budjetti 600K€.

Lopullinen budjetti > 900K€, pihatyöt tekemättä, rakennusvaiheessa IKEAn laatikoita lattialla.

Komea pytinki - ei siinä mitään, mutta palaan otsikkoon.
Tuossa on kovasti samoja aihioita, kuin J-P Ristmeren projektissa "Sadan vuoden talo". Siinäkin lähdettiin liikkeelle reippaasti ja ylevin tarkoitusperin, mutta, mutta...
Valmistuihan se talo lopulta, mutta hinta suurin piirtein kaksinkertaistui kuten rakennusaikakin.
 

Cappe71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Thorengruppen IBK, CHL, Salibandy, Leki
Katsoin tänään Grand Design Suomi -ohjelmaa. Jakso 2.

Älytalo Lempäälän Kuljuun, luksusta ja näyttävyyttä, inspiraationa Dubai ja hotellit, n. 130m2(?), alustava budjetti 600K€.

Lopullinen budjetti > 900K€, pihatyöt tekemättä, rakennusvaiheessa IKEAn laatikoita lattialla.

Komea pytinki - ei siinä mitään, mutta palaan otsikkoon.
Itse asun nimenomaan Lempäälän Kuljussa mutta mihin helkkariin tuo lukaali mahtui?
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse asun nimenomaan Lempäälän Kuljussa mutta mihin helkkariin tuo lukaali mahtui?
Oli kuulema viimeinen vapaa tontti alueella. Minä en tunne aluetta, mutta tontti näytti ilmakuvissa pienehköltä kuten nykyään ovat.

Kerrottakoon sattumuksena, että muutama viikko sitten kävin ensimmäistä kertaa elämässän Kuljussa. Kävin ja kävin - ajoin läpi matkalla Tampereelle.

Edit: Kiimakallio oli alueen nimi.
 

Cappe71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Thorengruppen IBK, CHL, Salibandy, Leki
Oli kuulema viimeinen vapaa tontti alueella. Minä en tunne aluetta, mutta tontti näytti ilmakuvissa pienehköltä kuten nykyään ovat.

Kerrottakoon sattumuksena, että muutama viikko sitten kävin ensimmäistä kertaa elämässän Kuljussa. Kävin ja kävin - ajoin läpi matkalla Tampereelle.

Edit: Kiimakallio oli alueen nimi.
Joo nyt ne suunnittelee sieltä oikaisureittiä Pirkkalaan. Kiertää muutaman kilometrin. Että aika tärkeä.

Jo täällähän on koulu, k-supermarket, pizzeeria ja... noh kiimakallio. Ja Ideapark aika vieressä. Joten kyllä, Kuljusta ajetaan läpi
 

Cappe71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Thorengruppen IBK, CHL, Salibandy, Leki
Niin tein, mutta näkemäni perusteellahan se oli rauhaisan ja mukavan oloinen Tampereen lähiö. Ei huono vaihtoehto sinänsä, mutta ilmeisen arvokasta seutua.
Joo ehdottomasti rauhallinen, mutta tiheään asuttua. Koko ajan tuntuu nousevan uutta taloa milloin minnekkin. Ja kyllä, arvokas seutu kieltämättä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös