Petteri Sihvonen – kiekkomedian virallinen totuus

  • 2 767 103
  • 12 950

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Jokainen vähänkään lätkäpiireissä pyörinyt tietää, että Petteri on ollut lähes yhtä kova pyörimään liigajoukkueiden toimistojen tuulikaapeissa kuin Tami. Työt olisi kelvanneet, mutta ei ole ollut tarjolla. Tällä foorumilla Petteri löi aikoinaan vetoakin siitä, että valmentaa vielä ammatikseen. Vai meinasiko valmentaa talkoilla aikuisten sarjoissa?

Outoa vedonlyöntiä kaverilta, joka ei edes tähtää ammattivalmentajan uraan.

Tuo veto lyötiin muuten jo 2006. Saikohan Gordion koskaan sataa euroaan?
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mielenkiintoisia poimintoja palstalaisilta, pakko myöntää.

Jos ei lasketa tuota Pelicans-aikansa suorastaan kaameaa track recordia, niin mitkä ovat ne syyt joiden vuoksi liigaseurojen pomot karttelevat Petteriä kuin ruttoa?

Jos kerran kaikki on kondiksessa osaltaan ns. pelikirjaosaamisen suhteen ja jos osaa toimia ihmisten kanssa (osaako?) niin eikö tässä olisi aika unelmapaketti tarjolla?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mielenkiintoisia poimintoja palstalaisilta, pakko myöntää.

Jos ei lasketa tuota Pelicans-aikansa suorastaan kaameaa track recordia, niin mitkä ovat ne syyt joiden vuoksi liigaseurojen pomot karttelevat Petteriä kuin ruttoa?

Jos kerran kaikki on kondiksessa osaltaan ns. pelikirjaosaamisen suhteen ja jos osaa toimia ihmisten kanssa (osaako?) niin eikö tässä olisi aika unelmapaketti tarjolla?

Käsittääkseni Sihvosen kyky toimia aikuisten pelaajien kanssa epäilyttää liigajoukkueiden päättäjiä. Petteri on ampunut itseään jalkaan luodessaan "Johtavan" roolin, nyt hän on roolinsa vanki.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Käsittääkseni Sihvosen kyky toimia aikuisten pelaajien kanssa epäilyttää liigajoukkueiden päättäjiä. Petteri on ampunut itseään jalkaan luodessaan "Johtavan" roolin, nyt hän on roolinsa vanki.

Entä jos tätä kysyy Petteriltä itseltään? Tunnistaako moisen kohdan?

E: Itsellä puskee väkisin mieleen ajatus siitä miten pelaajat ei välttämättä osaa ottaa tällaista kaveria tosissaan. En ainakaan itse ole aikoihin osannut. Aika tärkeää tuokin, mitä tulee ihmisten kanssa toimimiseen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Entä jos tätä kysyy Petteriltä itseltään? Tunnistaako moisen kohdan?

E: Itsellä puskee väkisin mieleen ajatus siitä miten pelaajat ei välttämättä osaa ottaa tällaista kaveria tosissaan. En ainakaan itse ole aikoihin osannut. Aika tärkeää tuokin, mitä tulee ihmisten kanssa toimimiseen.

Tuskin Petteri tunnistaa, eiköhän pidä itseään hyvänä ihmisjohtajana. Minusta kuvaat Sihvosen suurimman ongelman aika hyvin jälkimmäisessä kappaleessa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jos ei lasketa tuota Pelicans-aikansa suorastaan kaameaa track recordia, niin mitkä ovat ne syyt joiden vuoksi liigaseurojen pomot karttelevat Petteriä kuin ruttoa?

Mä olen jutellut kahden liigapomon kanssa Sihvosesta. Todettakoon heti että kyseessä eivät olleet Hjallis ja Kurri.

Toinen liigapomo haukkui Sihvosen ihan pystyyn ja kun yritin kysellä vähän, jäljelle ei oikein jäänyt mitään järjellistä, yksittäistä syytä. Lasken tämän peloksi: Sihvosta pelätään koska hän ymmärtää pomoa enemmän kaikesta mitä kuuluu kiekkoon ja hän voi halutessaan julkistaa pomon osaamattomuuden.

Toinen liigapomo oli sitä mieltä, että hän ei voisi katsoa itseään peilistä jos palkkaisi Sihvosen. Syynä hänen mukaansa se, että Sihvonen ei suhtaudu valmentamiseen vakavasti vaan hakee ainoastaan julkisuutta itselleen ja sodalleen Kummolaa ja muita tahoja vastaan.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Eihän se ole mikään salaisuus, että monissa Liigaseuroissa tätä nykyä vältetään vahvan persoonan omaavien koutsien palkkaamista kuin ruttoa. Sihvonen, Tamminen, Suhonen, Jortikka, jossain määrin myös Summanen. Ennemmin sitten palkataan näitä mukavia lämsiä, pajuojia, laukkasia ja kumppaneita, joiden osaaminen ja/tai näytöt ovat vähäisiä. Näiden mukavien miesten kanssa seurapomojen on helpompi tehdä yhteistyötä, kun ei ole vahva persoona vaatimassa toimistoltakin kovaa duunia. Ongelma tässä strategiassa on, että nämä nicemanit harvoin tuovat huipputuloksia ja ovat sidosryhmien kannaltakin kovin mielenkiinnottomia tyyppejä.

Tämä ylläoleva on raaka yleistys, mutta mielestäni se pitää jossain määrin aika hyvin kutinsa. Nykyinen Liiga olisi paljon mielenkiintoisempi jos vaikkapa HPK:ta koutsaisi Arvosen sijasta Sihvonen, KalPaa Laukkasen sijasta Suhonen ja Jokereita Valtosen sijasta Tamminen. Ja voi hyvinkin olla, että nuo joukkueet vielä pärjäisivätkin paremmin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tuossa vaan on sellainen ongelma, että näiden Suhosten, Tammisten, Jortikoiden ja Sihvosten näytöt viime vuosina ovat olleet surkeat. Jääkiekko on kehittynyt niin paljon, että mainituilla herroille pl. toivottavasti Sihvonen ei ole enää mitään jakoa Liigatasolla. Summaseltakin meni vuosi - Tammiselle yms tuskin viisi riittäisi.

Minusta seurojen tulee satsata nimenomaan nuoriin, 110 lasissa eteenpäinpyrkiviin ja osaaviin valmentajiin kuten nyt vaikkapa Marjamäki, Törmänen ja kumppanit.
 
Petteri on ampunut itseään jalkaan luodessaan "Johtavan" roolin, nyt hän on roolinsa vanki.

Olen antanut itseni ymmärtää että lähtö Urheilulehdestä liittyi osittain tähän Röngän ja Sihvosen luoman fiktiohahmon nimeltä Johtava ylläpitämiseen. Koska kyse on toisen ellei kolmannen käden tiedosta en ota mitään vastuuta totuuspohjasta.

Jääkiekkoväellähän on tosiaan mennyt sekaisin kautta aikojen nämä eri roolit.
 
Niin, kuinka todenmukaista Sihvosen lähtö Urheilulehdestä nyt sitten onkaan?

Kyllähän siitä oli jo kuukausia sitten puhetta, en muista yhtään enää missä vai oliko se missään julkisella palstalla edes. Ei kai ne joka paikkaa muista päivitellä, kaiketi aika pieni porukka Urheilulehteäkin pyörittää.

Mutta tossa nyt videomatskua ajassa 3:15;

http://www.urheilulehti.fi/jaakiekko/muhiiko-liigassa-jattiyllatys-jarkevampaa

linkki vie urheilulehden sivuille
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Kyllähän siitä oli jo kuukausia sitten puhetta, en muista yhtään enää missä vai oliko se missään julkisella palstalla edes.
Juu, onhan P.Sihvonen itsekin vahvistanut asian tässä ketjussa, mutta minä tietenkin tulin ajatelleeksi sellaista asiaa, että kun Rönkä kehitti tämän mielikuvapersoonan vain ja ainoastaan menekinedistämistä varten, niin tässä nyt onkin otettu taktinen retriitti jos lukijamäärät ovat vähentyneet ja meitä itse asiassa toistamiseen kustaan silmään ja pahasti !
 
Juu, onhan P.Sihvonen itsekin vahvistanut asian tässä ketjussa, mutta minä tietenkin tulin ajatelleeksi sellaista asiaa, että kun Rönkä kehitti tämän mielikuvapersoonan vain ja ainoastaan menekinedistämistä varten, niin tässä nyt onkin otettu taktinen retriitti jos lukijamäärät ovat vähentyneet ja meitä itse asiassa toistamiseen kustaan silmään ja pahasti !

Ihan mielenkiinnosta, mikä oli se ensimmäinen asia missä kustiin silmään?
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Eihän se ole mikään salaisuus, että monissa Liigaseuroissa tätä nykyä vältetään vahvan persoonan omaavien koutsien palkkaamista kuin ruttoa. Sihvonen, Tamminen, Suhonen, Jortikka, jossain määrin myös Summanen. Ennemmin sitten palkataan näitä mukavia lämsiä, pajuojia, laukkasia ja kumppaneita, joiden osaaminen ja/tai näytöt ovat vähäisiä. Näiden mukavien miesten kanssa seurapomojen on helpompi tehdä yhteistyötä, kun ei ole vahva persoona vaatimassa toimistoltakin kovaa duunia. Ongelma tässä strategiassa on, että nämä nicemanit harvoin tuovat huipputuloksia ja ovat sidosryhmien kannaltakin kovin mielenkiinnottomia tyyppejä.

Tämä ylläoleva on raaka yleistys, mutta mielestäni se pitää jossain määrin aika hyvin kutinsa. Nykyinen Liiga olisi paljon mielenkiintoisempi jos vaikkapa HPK:ta koutsaisi Arvosen sijasta Sihvonen, KalPaa Laukkasen sijasta Suhonen ja Jokereita Valtosen sijasta Tamminen. Ja voi hyvinkin olla, että nuo joukkueet vielä pärjäisivätkin paremmin.

En nyt oikein tiedä miten Sihvonen voidaan rinnastaa "vahvaksi persoonaksi" tyyliin Tamminen ja Suhonen. Oikeastaanhan kahden viimeksimainitun kohdalla syy persoonan sijasta taitaa ennemmin liittyä myös ihan tuohon valmennukselliseen kompetenssiin nykykiekkoa koskien, tietysti Tamilla on vielä omat henkilökohtaiset heikkoutensa persoonaan liittyen. Jortikka ja Summanen ovat sitten asia erikseen, mutta hehän ovat saaneet ihan viime vuosinakin näyttää kynsiään merkittävissä eurooppalaisissa jääkiekkoseuroissa, toisin kuin Tami ja Ape. Ei liigaseuroissa pelätä mielestäni vahvoja persoonia, vaan sellaisia joilla ei enää ole eväitä pitkäjänteisen ja menestyksekkään projektin tekemiseen.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viimeksi muokattu:
No mä ainakin menin vipuun vuonna 2004:

Jatkoajan keskustelupalsta - Yksittäisen viestin lukeminen - Petteri Sihvonen – kiekkomedian virallinen totuus

Lisäys: uskomatonta miten aika rientää, tässä on kohta 10v matka kuljettu tämänkin teeman ohessa.

En minäkään kyllä 10 vuoden taakse muista, lähtikö se roolin luominen ihan alusta asti. Mutta Rönkähän sinne otsikoihin ja jopa tekstin sisään ne raflaavimmat kirjoitukset pisti ainakin Summasen potkuista asti. Kummolat, p.jaloset ja jotkut muut haettiin taas ihan tarkoituksella "arkkivihollisiksi".

Mutta ehkä se oli win-win, Rönkä sai Johtavan huomiolla lehtiä kaupaksi ja Sihvonen pelitapa-agendaansa eteenpäin. Kaikki varmaan on siitä yhtä mieltä että Sihvonen on aivan ylivoimaisesti seuratuin kiekkotoimittaja (vai analyytikoksiko haluaa itseään kutsuttavan) tässä maassa. Vaikka kuinka vihaat niin jutut osataan silti liki ulkoa. Tokkopa esim. Mr. Fiasko, tuttavallisemmin Doug Shedden käännätti kenenkään muun juttuja englanniksi.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mutta ehkä se oli win-win, Rönkä sai Johtavan huomiolla lehtiä kaupaksi ja Sihvonen pelitapa-agendaansa eteenpäin. Kaikki varmaan on siitä yhtä mieltä että Sihvonen on aivan ylivoimaisesti seuratuin kiekkotoimittaja (vai analyytikoksiko haluaa itseään kutsuttavan) tässä maassa. Vaikka kuinka vihaat niin jutut osataan silti liki ulkoa. Tokkopa esim. Mr. Fiasko, tuttavallisemmin Doug Shedden käännätti kenenkään muun juttuja englanniksi.

Ehdottoman totta. Tämä on tapa myydä ja saada jalansijaa, ja siinä Johtava on onnistunut erinomaisesti. Jokatapauksessa tästä on pitkä matka siihen että mies olisi vakavasti otettava tietäjä aihepiirissä nimeltä jääkiekko.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Jokatapauksessa tästä on pitkä matka siihen että mies olisi vakavasti otettava tietäjä aihepiirissä nimeltä jääkiekko.

Ja tämä perustuu mihin faktaan?

Kuka on vakavasti otettava tietäjä aihepiirissä nimeltä jääkiekko?
 

eläin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen Maajoukkue, DIF, HIFK, Väsby Hockey
Monet Sihvosen jutuista on todella hyviä. Esim juuri eilen luin miehen analyysin Ruotsi-Suomi U20 finaalista ja se oli todella hyvin kirjoitettu.

Sitten välillä tulee niitä outoja ylilyöntejä. Yksi himmeimistä oli kun P.Sihvonen useaan otteeseen väitti että Curt Lindström on puuhastelija, ja perusteli sen siihen että hänellä ei olisi muita meriittejä kuin opportunisti-maisesti hankitut Suomen maajoukkueen kanssa. En nyt itsekkään pidä Curren vikoja valmentajavuosia minään huippuina mutta olihan äijä voittanut Tre Kronorin kanssa MM-hopeaa sekä kultaa ennenkuin siirtyi Suomen päävelmantajaksi.......
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En nyt itsekkään pidä Curren vikoja valmentajavuosia minään huippuina mutta olihan äijä voittanut Tre Kronorin kanssa MM-hopeaa sekä kultaa ennenkuin siirtyi Suomen päävelmantajaksi.......

Hopeaa päävalmentajana ja kultaa apuvalmentajana, siis ruotsin kanssa. Ilmeisesti Johtava arvostaa vain päävalmentajia, varsinkin kun oma ura SM-liiga päävalmentajana on ollut ...... noh hiljaiseksi vetää.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Itse olen tykännyt paljon Petteri Sihvosen jutuista. Mies on tuonut kymmenessä vuodessa massiivisen määrän substanssia suomalaiseen jääkiekkojournalismiin. Sihvosen juttujen puuttuessa jää ammottava tyhjiö itse pelin sisällöstä käytävään keskusteluun, mitä siis tulee toimittaja- tai journalismijoukkoon. Täällä Jatkoajassahan pelitapaketju on mielestäni todella asiantuntevaa ja hyvää luettavaa. Pelolla odottaa kuinka nyt Sihvosen ollessa poissa Jalonen, Rantanen, Nyholm, Pärnänen, Lempinen ja muut "selkäydin" jätkät taas pääsevät kertomaan kaikkea muuta kuin itse peliä. Sihvonen oli alalla piikki lihassa näille liian helpolla pääseville jääkiekkojournalisteille.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse olen tykännyt paljon Petteri Sihvosen jutuista. Mies on tuonut kymmenessä vuodessa massiivisen määrän substanssia suomalaiseen jääkiekkojournalismiin. Sihvosen juttujen puuttuessa jää ammottava tyhjiö itse pelin sisällöstä käytävään keskusteluun, mitä siis tulee toimittaja- tai journalismijoukkoon...

Tuskin Sihvonen mediasta sivuun jää. Minä toivon, että poistuminen Urheilulehdestä tappaa Johtavan ja Sihvonen keskittyisi asiaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös