Petteri Sihvonen – kiekkomedian virallinen totuus

  • 2 775 600
  • 12 994

P.Sihvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei ole. Antaa urheilun näyttää, kuka kulloinkin on
Nimimerkin oikea identiteetti on suojassa, ja hyvä niin

Olen kyllä lätkäjätkä, kuten sinäkin vai pitäisikö minun nimitellä sinua esim. kirjatoukaksi sinun kirjallisuustaustan takia?
'Kirjatoukkahan' olisi liki suurin mahdollinen kohteliaisuus lätkäjätkä-epiteetin kylkeen! Kai sinäkin olet ylpeä, kun sinusta sanotaan, että 'Nuori-Suomi -hevosmies', ei siinä mitään hävettävää ole? Omia tekemisiään kannattaa arvostaa!

Sinä uhkailit mm. paljastavasi kaikki yv-viestit meidän välillä ja uhkailit tekeväsi Urheilulehteen pienen artikkelin tämän palstan muutamien nimimerkkien tyhjänjauhannasta.
Kaikille tiedoksi se, että kirjoitan tästä Jatkoaika-seikkailustani varmasti joko Urheilulehteen ennemmin tai myöhemmin tai sitten erääseen suunnitteilla olevaan urheilu-pamflettiin. Ja sitten toki mainitsen, ansion mukaan (jääkiekkotietämyksen mukaan), eri nimimerkkejä nimeltä, siis nimimerkkinimeltä. Nimimerkkihän on siitä hyvä, että sen suojissa sattuu ja tapahtuu ilman, että oikeasti oleva identiteetti kokee kolauksen. Siis jos ei oman nimimerkkinsä kautta ota itseensä, mutta sehän olisi jo hassua se.

Sen olen huomannut, että mitä enemmän Nimimerkki uhoaa, sitä pienemmät ovat oikeat teot taustalla. (Tämä lätkä-Suomi on niin pieni piiri, että jopa nämä nimimerkit täällä Jatkoajassa ovat monien tiedossa, vaikka niin ei pitäisi olla. Suusta suuhun leviää, että se ja se on se ja se. Ja sama pätee omaan nimimerkkiini, helppo minun on uhota, vaikka teot taustalla eivät ole ihan niin suuret kuin nimimerkkini antaa ymmärtää.

Johtava, alias, P. Sihvonen, alias...
 
Viimeksi muokattu:
"Jos minulta, yhdeltä Suomen parhaimmasta jääkiekkoilun juniorivalmentajista..."

"Ja sama pätee omaan nimimerkkiini, helppo minun on uhota, vaikka teot taustalla eivät ole ihan niin suuret kuin nimimerkkini antaa ymmärtää."


...eli sehän siinä typerältä kuulostaakin, kun kaikki tietävät meriittisi ja silti olet peilissäsi (ja nyt toki pistät kaiken nimimerkin piikkiin) jotain ihan muuta.

Mutta kysyn tätä sinulta nyt tässäkin ketjussa, että miten tuo paras juniorivalmentaja (tai edes yksi niistä) määritellään?
Onko se automaattisesti aina hän, joka saa vyölleen B-nuorten SM-hopean?

Vähän tyhmempi jääkiekon seuraaja voisi luulla, että käytte Juhani Tammisen kanssa samassa peilikaupassa. Sillä erotuksella, että sinä tiedät oikeasti jääkiekosta ja Juhani Tamminen peittää sen hassuihin vaateparsiin sekä totaaliseen uudistumattomuuteen jutuissaan. Ja valmennuksessa.

Ai niin, monenko prosentin kirjoitustesi seuraajista luulet erottavan toisistaan lukuisat aliaksesi?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Kaikille tiedoksi se, että kirjoitan tästä Jatkoaika-seikkailustani varmasti joko Urheilulehteen ennemmin tai myöhemmin tai sitten erääseen suunnitteilla olevaan urheilu-pamflettiin...

Nämä yv-viestit antavat ihan erillaisen kuvan sinun tarkoitusperistäsi artikkelisi suhteen. Tuosta viestistä tulee sellainen kuva, että halusit vain kostaa ja nolata ne nimimerkit, jotka olivat kanssasi erimieltä. Yv-viesteistäsi huokui selkeä kiukku ja uhka, ehkä se on sitten jonkun sinun aliaksesi pelikirjan mukaista.
 

P.Sihvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei ole. Antaa urheilun näyttää, kuka kulloinkin on
Ensimmäisen ja toisen kategorian koutsit

Mutta kysyn tätä sinulta nyt tässäkin ketjussa, että miten tuo paras juniorivalmentaja (tai edes yksi niistä) määritellään?

Olen seurannut erittäin läheltä ja jopa sisältä suomalaista juniorijääkiekkoilua kuudesta seitsemään vuoteen. Sen nojalla sanon: Parhaat juniorivalmentajamme - puhun noin kourallisesta henkilöitä - osaavat valmentaa joukkueelleen sekä modernin, kiekkokontrolliin perustuvan pelitavan että samalla kehittävät yksilöä. Toisen kategorian valmentajia, jotka osaavat joko pelitavan tai yksilön, on jo sitten todella suuri joukko. Ja tätä suurta joukkoa on kiittäminen, että suomalainen jääkiekkoilu on yhä pinnalla, vaikka oli se kamala Nuori Suomi -vaihe, ja vaikka koutsattiin liikaa puolustusta, vastahyökkäämistä ja hyökkäyspelaamisen riskittömyyttä pitkään 90-luvun henkeen. Nämä toisen kategorian koutsit ovat karistaneet harteiltaan hienosti sen 90-lukulaisuuden, joka oli meillä Meidän Peliä edeltävä doktriini.

Johtava, yksi parhaista, kiistatta
 
Viimeksi muokattu:

Katto

Jäsen
Kyllä tämä ketju on aivan huikeaa luettavaa. Viihdettä parhaimmillaan ja osittain tahatonta sellaista. Ehdoton suosikkini futisforumin Miiga Juntus-ketjun ja jatkoajan Tami-ketjujen ohella.
Minusta on hienoa että jollain on jatkoajassa nimikkoketju, jossa pitää käydä kehumassa itseä ja aliarvioimassa muiden mielipiteitä siten että muistaa nostaa aina itsensä jalustalle.
Hauskimpia sivistyneen maisterin kommentteja ovat ne missä muita keskustelijoita pyydetään poistumaan jatkoajasta kun heidän "tasonsa" ei riitä. -"millä kompetenssilla sä olet tästä asiasta mun kanssa täällä väittelemässä". Tai jos joku nimimerkki on jostain asiasta johtavan kanssa eri mieltä niin sille voi sanoa "kuinka monta ohjauspeliä oot poika itse korjannut kuntoon". Lisää tätä.

Muut jääkiekkotoimittajat, -analyytikot ja -asiantuntijat raatelisitte elävältä. Itse ole koittanut kykyni mukaan pärjätä.

Vai onko niin että muilla ei ole asiantuntijoilla ei ole tarvetta tuoda vastaavanlaisissa ketjuissa itseään esiin. Todelliset asiantuntijat kuitenkin yleensä itse tietävät olevansa asiantuntijoita ilman että heidän pitäisi siitä muita kokoajan muistuttaa.
 

P.Sihvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei ole. Antaa urheilun näyttää, kuka kulloinkin on
Tätä ketjua ei voi ottaa todesta...

Kyllä tämä ketju on aivan huikeaa luettavaa. Viihdettä parhaimmillaan ja osittain tahatonta sellaista.

Totta!

Tietyllä tapaahan tämä on silkka parodia-ketju, koska sen päähenkilökin esiintyy täällä. :)

Joku Pelitapaketju on sitten jo ihan muuta. Sitä dominoi nimimerkki siffa. Siffan tilastointejahan on mennyt aina Jukka Jaloselle ja alan lehtiin asti.

Mutta tämä juuri nyt lukeilla oleva ketju, no, sitä ei voi kai kukaan ottaa ihan todesta.

Tämän ketjun perusta on kai siinä, että näin postmodernina aikana niin sanotulle pelkästään vakavalle asiantuntijuudelle ei ole kunnolla tilaa ja kysyntää mediajulkisuudessa.

Sen tähden on otettava rooleja ja pidettävä erilaisia (media)pelejä - että sitten edes jonkun verran syntyy huomiota itse asialle, eli tämän ketjun päähenkilön tapauksessa, niin asiaa luonnehtisin, pelitavoille.

Oletteko huomanneet, muuten, mikä nyt on vallalla: yltiöpositiivisuus! :)

Lukekaa jonkun Sarasvuon Twitteriä tai katsokaa hänen tuleva televisio-ohjelmansa. Ja sama pätee esimerkiksi Esa Saariseen. Ovat tällä hetkellä joka suuntaan niin mielin kielin, että tyyppeihin pätee Jouko Turkan legendaariset sanat: Oksennettua suklaata!

Kaikki on nyt niin ihanaa, ja kaikki ovat ihania. Se on vallitseva trendi. Ovat kai hoksanneet, että se myy parhaiten.

Johtava, yhä ja alati äksy lätkäjätkä ;)
 
Viimeksi muokattu:

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Ja tätä suurta joukkoa on kiittäminen, että suomalainen jääkiekkoilu on yhä pinnalla, vaikka oli se kamala Nuori Suomi -vaihe, ja vaikka koutsattiin liikaa puolustusta, vastahyökkäämistä ja hyökkäyspelaamisen riskittömyyttä pitkään 90-luvun henkeen.

Jatkoaika.com taitaa olla Suomen suosituin jääkiekkokeskustelupalsta, jota lukevat lukuisat juniorit että heidän perheensä. Olet itse kertonut, että toimit ensi kaudella HPK 01-joukkueen juniorivalmentajana ja olet toistuvasti - jo monen vuoden ajan -tuonut eslle, miten Nuori Suomi-aate on pahinta mitä koskaan on tapahtunut suomalaisessa junioriurheilussa.

Miten ihmeessä voit kuitenkin toimia juniorivalmentajana:
- seurassa, joka on ylpeä Nuori Suomi/sineettiseura-statuksestaan
- seurassa joka tosiaan on Nuori Suomi-seura ja jonka pääperiaatteita olet vastustanut henkeen ja vereen (tai kirjoituksissasi näin annat ymmärtää lukijoille johon kuuluvat myös juniorisi ja heidän perheensä),
- jossa toimit sineettivalmentajan lupaen ja sitoutuen (kirjallisesti), että tulet noudattamaan näitä (seuralle ja joillekin perheille tärkeitä) Nuori Suomi-arvoja valmentajana?

Mielipiteet ovat aina mielipiteitä, mutta minkälaisen kuvan luulet antavasi oman organisaatiosi edustajana? Mitä mieltä seurasi on näistä kirjoituksistasi?
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Sinä uhkailit mm. paljastavasi kaikki yv-viestit meidän välillä ja uhkailit tekeväsi Urheilulehteen pienen artikkelin tämän palstan muutamien nimimerkkien tyhjänjauhannasta.
Buhuu, mitä uhkailua. Ihan tulee vanhat kummelit mieleen näistä uhkailusyytöksistä:
http://www.youtube.com/watch?v=wxjqeOtJag8

Yleensä aikuisten kesken kun puhutaan uhkailusta sillä tarkoitetaan ns. laitonta uhkausta:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Laiton_uhkaus

yv-viestien julkaisemisessa ei ole mitään laitonta, tosin anonymiteetin rikkominen on palstan sääntöjen vastaista ja muutenkin not cool. Siitä kuitenkaan ketjussa luetun perusteella ei ollut kyse.

Tuollaista "uhkailua" ämmämäisempää on uhkailusta syyttäminen. Hamekankaita sellaisesta (mutta vain täysi-ikäiselle henkilölle itselleen!)
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Tuollaista "uhkailua" ämmämäisempää on uhkailusta syyttäminen. Hamekankaita sellaisesta (mutta vain täysi-ikäiselle henkilölle itselleen!)

Nuo uhkailut ovat tapahtuneet yli vuosi sitten, eivät ne minun elämääni mitenkään liikuttaneet. Kysymys onkin P. Sihvosen väitteestä, että hänellä monta erilaista roolia, joista ainakin yksi toimii seuraavasti:

Uuden diskurssin tähden olen (tietoisesti) joutunut sitten myös ylilyönteihin. Huomiotalouden synnyttämiseksi - ja sitä mukaa diskurssin läpimurtoon - on tarvinnut henkilöidä monia asetelmia.

Lainaus P. Sihvosen viestistä.

Minua ihmetyttää minkälaista huomotaloutta solvaavien ja jopa uhkaavien sekä varsin sekavien yv-viestien lähettely on. P. Sihvosen kirjoittelun ja hänen yv-viestien perusteella epäilen tätä huomiotalous-puolustusta. P. Sihvoselta vaan mopo lähtee joskus käsistä, hermo palaa. Minusta P. Sihvosen väitteet monista aliaksista on puuta heinää.
 

P.Sihvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei ole. Antaa urheilun näyttää, kuka kulloinkin on
Timppa ja Ika, nuo kaksi veijaria...

Mielipiteet ovat aina mielipiteitä, mutta minkälaisen kuvan luulet antavasi oman organisaatiosi edustajana? Mitä mieltä seurasi on näistä kirjoituksistasi?

No, hei come on! Mieti nyt puupää vähän! Missä on jääkiekkoymmärryksesi!? A) Valmennan joukkuetta, joka siirtynyt kilpapuolelle HPK:ssa. B) Esimieheni on TIMO LEHKONEN. Ymmärrätkö: Lehkonen! Mitä luulet, että Lehkosen maineikkaassa jääkiekkoperheessä ajatellaan Nuori Suomi -periaatteesta...?

Timpan veli, tämä kaikkien tuntemamme Ismo, hänhän on oikea guru ja veijari siinä hommassa, jossa Nuori Suomi -periaatetta kierrettiin oikealta ja vasemmalta ja nupiksi piinattiin Jääkiekkoliiton Länsirannikon aluetta oikein olan takaa.

Toki Mussukoiden (vol.3) vanhemmat lukevat näitä keskusteluja. Samat asiat tulen ilmaisemaan joukkueemme sisäisessä blogissa. Ei siinä mitään. Jos joku vanhemmista vetää sen takia poikansa pois joukkueesta, niin sehän on vain palvelus joukkueelle, sen muille pelaajille, valmentajille ja suomalaiselle ja hämeenlinnalaiselle jääkiekkoilulle. - Fakta on, ettei kukaan vedä poikaansa pois.

Voin kertoa, että tästä kaikesta tietoisena vanhemmat suorastaan rakastavat antaa poikansa valmennettavakseni. Palaute on toistaiseksi ollut ylitsevuotavan hyvä.

Mieti nyt. Miten onnellinen olin, kun sain esikoiseni leirille soittamaan siinä orkesterissa, jota johti itse Atso Almila! Se ei ollut "kaikki soittaa", vaan tyttäreni alkoi vasta orkesterin viulistien toisesta rivistä. Mutta hällä väliä. Lopputulos ratkaisee.

Josko Mussukoista (vol.3) joku voisi saada jääkiekkoilusta jopa ammatin? Ja jokaiselle se on joka tapauksessa hieno harrastus. Oikeudenmukainen harrastus, sitä saa, mitä tilaa, niin makaa kuin petaa. You know.

Johtava, joka elää niin kuin opettaa
 
Viimeksi muokattu:

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Ymmärrätkö: Lehkonen! Mitä luulet, että Lehkosen maineikkaassa jääkiekkoperheessä ajatellaan Nuori Suomi -periaatteesta...?

Anteeksi, kysyin nimenomaan HPK Juniorijääkiekko ry:n mielipidettä. Siitä mielipiteestä mihin sinäkin olet sitoutunut ensi kaudella.
 

P.Sihvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei ole. Antaa urheilun näyttää, kuka kulloinkin on
Mene muualle parkumaan!

Anteeksi, kysyin nimenomaan HPK Juniorijääkiekko ry:n mielipidettä. Siitä mielipiteestä mihin sinäkin olet sitoutunut ensi kaudella.

Ei, minä sitoudun vain ja ainostaan omaan linjaani - ja tarvitsen sille ainoastaan Lehkosen tuen.

Ja mitä taas sitten tulee HPK:n Juniorijääkko ry:n tukeen, jonka Lehkonen tarvitsee, sieltä muljahtanee vaikkapa varapuheenjohta Jarkko Savijoen (kamala määrä liigapelejä vyöllä) tuki leikiten. Savijoki tuntee minut ja toimintatapani kuin omat taskunsa. Ynnä hallituksen jääkiekkovastaava "Kami" Järveläisen tuki on ilmankin voimassa Lehkoselle. "Kami" oli Lehkosen ja Jukka Jalosen joukkueenjohtaja ja tilastomies maineikkaina liigavuosina. Lisäksi "Kamin" poika Viltsuhan on näitä legendaarisia Mussukoitani (vol. 1), joka pelasi viime kaudella liigaa ja Nuorten MM-kisat.

Mieti puupäänimimerkki: lätkäjätkät Lehkonen - Savijoki - Järveläinen - Sihvonen. :)

Huuda se paha olosi mieluummin ulos lähimmältä parvekkeelta sen sijaan, että itket elämäsi kovuutta meille, lätkäjätkille. Me kyllä hoidamme hommamme täällä. Rakkaudesta lajiin ja Mussukoihin (vol.3).

Johtava
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Ei, minä sitoudun vain ja ainostaan omaan linjaani - ja tarvitsen sille ainoastaan Lehkosen tuen.

Kiitos vastauksestasi tämä selvensi paljon.

Ja mitä taas sitten tulee HPK:n Juniorijääkko ry:n tukeen, jonka Lehkonen tarvitsee, sieltä muljahtanee vaikkapa varapuheenjohta Jarkko Savijoen (kamala määrä liigapelejä vyöllä) tuki leikiten

Nyt kun kerta otit nimeä esiin, niin entäs sitten varsinainen puheenjohtaja Sari Rautio? Ja tosiaan en kysynyt "tuesta" vaan edustamasi organisaation - minkä toimintaan sinä olet sitoutunut - mielipidettä Nuori Suomesta - mitä olet monen vuoden ajan toitottanut suomalaisen junioriurheilun tuhona.

Mutta tiedän, että reaalimaailmassa et tule kyseenalaistamaan Nuori Suomi-teesejä ja tulet uskollisesti noudattamaan sineettiseuran arvomaailmaa.

Huuda se paha olosi mieluummin ulos lähimmältä parvekkeelta sen sijaan, että itket elämäsi kovuutta meille, lätkäjätkille. Me kyllä hoidamme hommamme täällä.

Kiva, että olet antanut minulle oman puupää-hellittelynimen. Se antaakin hyvän kuvan missä mennään sinun suhteen ei niinkään kompetenssimielessä, vaan lähinnä ihmisinä ja persoonana. Älä kuitenkaan huoli, en tule menettämään yöuniani tämän johdosta ja "minun pojat" tulevat edelleen nauttimaan hyvästä valmennuksestani oli sitten Johtava mitä mieltä hyvänsä.

Tosiaan kukin tyylillään ja vilpittömästi onnea tulevalle kaudelle - jopa nk lätkäjätkät tarvitsevat sitä pelikirjasta huolimatta.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Arsenal
Sitä en tiedä, että onko sillä mitään arvoa, että olen lyönyt kroppani likoon myös täällä, Jatkoajan keskustelupalstalla?

Täytyy nostaa pitkästä aikaa hattua herra Sihvoselle. Viimeisen parin päivän viestit varsinkin tässä ketjussa ansaitsevat sen.

En edelleenkään ole kovin monessa asiassa samaa mieltä, mutta arvostan sitä, että lyöt täällä, julkisuuden henkilönä, kroppasi likoon. Teet sen toki valikoidusti, kommentoit vain keskusteluita joissa koet pystyväsi olemaan niskan päällä ja vaihdat ketjua kun tulee lunta tupaan, mutta ei täällä muita toimittajia omilla nimillä näy. Twitterissä näkyy, kun kommentti voi olla vain 140 merkkiä pitkä.

Olen lukenut arviolta 95 % kaikista Urheilulehden numeroista noin vuodesta 1985 - vain inttiaikana jäi useita väliin ja noin vuosi sitten katkaisin tilaukseni kirjoitustesi takia. Tilasin kuitenkin nopeasti uudestaan, kun minulle luvattiin, että kirjoitustyyliisi on puututtu. No, ehkä jotain oli muuttunut, mutta kyllä siellä edelleen ne syyt ovat olemassa, miksi tilaukseni katkaisin. Tällä hetkellä Urheilusanomat vie teitä sisällössä, ei nyt ihan 6-0, mutta 6-2. Kesäisin olette aiemmin pystyneet pesiksen kautta hallitsemaan peliä, mutta nyt Tokkarikin ottaa kuonoon Urheilusanomien Arfmannilta ja Linnalta ihan joka numerossa. Saa nähdä, pystytkö yksin, ilman Seppäsen taustatukea, kääntämään talvella kelkkaa. Urheilusanomille (tai siis Veikkaajalle) en ole ollut kovin uskollinen lukija, joten voi olla, että lukuajanpuutteen takia huonompi lehti tippuu jatkossa pois. Kun ilmestytte peräkkäisinä päivinä, kaikki eivät ehdi molempia lukea ja pitää valita parempi. Sinäkin joudut ottamaan hatun käteen ja palvelemaan lukijoita etkä toistamaan henkilökohtaisia mantrojasi. Varsinkin, kun Seppänen ei ole tuottamassa sitä muuta aineistoa, täyttämään lehteä meitä kiinnostavilla jutuilla sinun keskittyessä räksyttämiseen.

Jatkoaikanimimerkkinä arvostan, että kirjoitat täällä nimelläsi. Toivoisin kuitenkin petraamista noissa muissa ketjuissa. Tässä ketjussa mennään Petteri Sihvoseen toimittajana, analyytikkona, valmentajana, jopa ihmisenä, mutta muissa ketjuissa pitäisi keskustella aiheena olevasta asiasta. Jos et täällä vastaa sinua parjaaviin kommentteihin, se on täysin ok. Eikä tarvitse vastata muissakaan ketjuissa esim. niihin Erholz-juttuihin tai valmentamiisi junnuihin koskettaviin löpinöihin. Mutta niin NS- kuin pelitapaketjussakin ohitat toistuvasti sinun kommentista alkaneen keskustelun ja kysymykset, joilla sinua yritetään saada perustelemaan kantaasi. Nyt kerrot, että aiot kirjoittaa niin Jatkoajan keskustelupalstasta kuin NS-aikakaudesta ison jutun. Kieltämättä ärsyttää näin kanssakirjoittelijana, että sinulle on esitetty NS:stä faktoja eri alueilta, eri lajeista, eri nimimerkeiltä, joita et ota kuuleviin korviisi ollenkaan. Pariin päivään sinua ei keskustelussa näy, mutta sitten kun näkyy, vastaat vain siihen viestiin jonka pystyt tyrmäämään omilla faktoillasi. Kyllä sinä maisterina ja lukutaitoisena erotat, kenen faktat pystyt ohittamaan omillasi ja näköjään kiusaat mieluummin tätä heikompaa, kuin keskustelisit asiallisesti vertaistesi kanssa. Ja ei, minulla ei ole niin paljoa omakohtaista kokemusta NS-ajan juniorivalmentamisesta, varsinkaan jääkiekosta, jotta tarkoittaisin tällä itseäni. Varsin vähän olen siksi tuonne kirjoittanutkin.

En tiedä muistinko puoliakaan, mitä mielessä oli ennen tätä kirjoitusta. Mutta perskärpäsenä seuraan sinua varmaan seuraavaankin ketjuun kommentoimaan :)
 

P.Sihvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei ole. Antaa urheilun näyttää, kuka kulloinkin on
Anteeksi

Kiva, että olet antanut minulle oman puupää-hellittelynimen. Se antaakin hyvän kuvan missä mennään sinun suhteen ei niinkään kompetenssimielessä, vaan lähinnä ihmisinä ja persoonana. Älä kuitenkaan huoli, en tule menettämään yöuniani tämän johdosta ja "minun pojat" tulevat edelleen nauttimaan hyvästä valmennuksestani oli sitten Johtava mitä mieltä hyvänsä.

Pyydän anteeksi, Puupäänimimerkki oli liioittelua, anteeksi.

Mutta mikä perkeleen näkemys sinun nimimerkilläsi on kyseenalaistaa HPK:n Juniorijääkiekko ry:n hallituksen kompetenssi palkata Lehkonen!? Kyllä tuo ry. tietää, mitä se saa, kun se palkkaa Lehkosen. Ja ihan tasan tarkkaan Lehkonen tietää, mitä saa, kun palkkaa minut vetämään junnulätkää. Ei täällä hoopeekoossa hommia ihan arpomalla vedetä, saatko uskotuksi sen?

Eli vaikka sanoin Puupäänimimerkiksi, niin vedän sen takaisin. Mutta älä ihmeessä täällä vehtaa hukkaamassa aikaasi kyselemällä ja heittelemällä ihan tyhmiä! Menee hyvää elämänaikaasi hukkaan. Sori.

Johtava
 
Viimeksi muokattu:

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Pyydän anteeksi, Puupäänimimerkki oli liioittelua, anteeksi.

Emme ole ystäviä, joten se on Herra Puupäänimimerkki sinulle.

Tosiaan kuten yllä jo totesin, niin täällä voit esittää lätkäjätkää ja hyppiä tasajalkaa mutta tiedän, että reaalimaailmassa et tule kyseenalaistamaan Nuori Suomi-teesejä ja tulet uskollisesti noudattamaan HPK Juniorijääkiekon ry:n sineettiseuran arvomaailmaa esimerkillisesti ja tulet kohtaamaan lasten vanhemmat asiallisesti "asiakassuhteena".

Eli toisinsanoen tulet toimimaan sineettivalmentajana täydellisen nuorisuomimaisesti. Ja tälle asialle annan Sinulle - ja kaikille junioritoiminnassa mukana oleville - suuren arvostuksen ja virtuaaliaploodit.

EDIT: Pakko taas mainita, mutta jälleen kerran loistava kirjoitus toveri-Alvajärven Urho:lta.
 
Viimeksi muokattu:

P.Sihvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei ole. Antaa urheilun näyttää, kuka kulloinkin on
Oletko huumeessa!?

Tosiaan kuten yllä jo totesin, niin täällä voit esittää lätkäjätkää ja hyppiä tasajalkaa mutta tiedän, että reaalimaailmassa et tule kyseenalaistamaan Nuori Suomi-teesejä ja tulet uskollisesti noudattamaan HPK Juniorijääkiekon ry:n sineettiseuran arvomaailmaa ja tulet kohtaamaan lasten vanhemmat asiallisesti "asiakassuhteena".

Nyt ollaan siinä pisteessä, että prioriteettini ja aikani eivät riitä kohta enää jauhaa nimimerkkisi kanssa.

Miten ihmeessä nimimerkkisi tietää, miten minä valmennan!? Vedät ihan hatusta.

Enhän minäkään voi tietää, miten sinä siellä jossain elät.

Ja mistä perkeleen Nuori Suomi -teeseistä sinä siellä hourit!? Olen jo kuukausia valmistautunut pestiini ja hieman jo koutsannutkin, mutta ainoaankaan Nuori Suomi -teesiin en ole seuran puolelta törmännyt. Lehkosen kanssa on käyty kausisuunnitelmat ja filosofiat ja muut läpi, mutta sanaakaan ei ole ollut Nuori Suomesta. On ollut ilmassa vain HPK:n arvoja, jotka ammattilainen Lehkonen on linjannut. Yksihän niistä taitaa olla seuran sivullakin: on pyrkimys valmennuksen suhteen olla maailman paras, ja siihen haasteeseen minä olen vastaamassa, osaltani.

On liki pakko palauttaa sinulle "arvonimi" Puupäänimimerkki. Sori.

Johtava

PS. Ja kaiken huippu on tuo väitteesi vanhempien kohtaamisesta "asiakassuhteena". Se on rajua pötyä! Minun ja vanhempien välissä on taitava joukkueenjohtaja Arto Saarinen. Eiväthän vanhemmat osaa tätä jääkiekkoasiaa. Minä osaan. Vanhemmilla on vanhempien rooli. (Ihan erilainen rooli, mikä oli aikoinaan Nuori Suomi -ohjeissa.)
 
Viimeksi muokattu:

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Miten ihmeessä nimimerkkisi tietää, miten minä valmennan!? Vedät ihan hatusta.

Olen pahoillani, olin kohtelias ja oletin että tulet noudattamaan edustamasi seuran arvomaailmaa.

Ja mistä perkeleen Nuori Suomi -teeseistä sinä siellä hourit!?

Tarkoitin Nuori Suomi-teesillä sineettiseurasi asettamaa arvomaailmaa ja sen pelisääntöjä. Eli toisin sanoen HPK Juniorijääkiekko ry:n pelikirja.
 

P.Sihvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei ole. Antaa urheilun näyttää, kuka kulloinkin on
Koita nyt ryhdistäytyä!

Tarkoitin Nuori Suomi-teesillä sineettiseurasi asettamaa arvomaailmaa ja sen pelisääntöjä. Eli toisin sanoen HPK Juniorijääkiekko ry:n pelikirja.

Oletko siellä enää yhtään täysissä sielusi voimissa!?

Kerro nyt täsmällisesti, mistä HPK:n Juniorijääkiekko ry:n pelikirjasta höpiset!?

Miten sinä joku Puupäähuuhaa -nimimerkki tiedät sellaisesta - ja minulle, seuran valmentajalle, ei ole hiiskahdettu sanaakaan sellaisesta, ei ainakaan missään Nuori Suomi -hengessä!?

Koita nyt ryhdistäytyä siellä.

Ei ole todellista, että joku (tolaltaan oleva?) nimimerkki tietää enemmän HPK:n junioreiden asioista kuin Sihvonen ja Lehkonen ynnä Savijoki ja Jäveläinen tietävät.

Johtava

PS. Ja siltä varalta, että kiusasit vain, ja naurat siellä partaasi, tämä loppui osaltani nimimerkkisi kanssa nyt tähän.
 
Viimeksi muokattu:

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Kerro nyt täsmällisesti, mistä HPK:n Juniorijääkiekko ry:n pelikirjasta höpiset!?.

Yleisellä tasolla tästä pelikirjasta:

SUOMEN JÄÄKIEKKOLIITON SINETTISEURAKRITEERIT
EETTISET JA KASVATUKSELLISET PERIAATTEET
1. Seura pitää huolta jokaisesta mukana olevasta lapsesta ja nuoresta
2. Seuran junioritoiminta on kasvatuksellista ja jäsenistö sitoutetaan seuran toimintalinjaan
SEURAN ORGANISOINTI JA TOTEUTUS
3. Seuran johto on informoitu ja sitoutunut Nuori Suomi -ohjelmaan ja lasten liikunnan periaatteisiin
4. Seurassa on nuorisotoiminnasta vastaava asiansa osaava valmennuspäällikkö ja/tai junioripäällikkö
5. Seuralla on kirjallinen urheilutoiminnan sekä hallinnon toimintalinja seuran toimintaperiaatteista ja -tavoista
6. Seurassa kiitetään kaikkia seuratyöntekijöitä heidän tekemästään arvokkaasta työstä
7.Seuralla on ongelmanratkaisutyöryhmä
HARJOITUKSEN LAATU
8. Seuran junioritoiminnassa aktivoidaan on monipuoliseen ja määrällisesti riittävään liikuntaan
9. Seuran valmentajat ovat käyneet lasten ja nuorten valmentamiseen tarkoitetun koulutuksen
10. Seurassa huolehditaan suunnitelmallisesti ohjaajien ja valmentajien osaamisen kehittämisestä
11. Seurassa on ajankohtaiset sekä päivitetyt koulutus- ja valmennusoppaat sekä muu urheilun tukimateriaali käytössä

Nuori Suomi - HPK-Juniorijääkiekko ry.

HPK-Juniorijääkiekko ry pyrkii noudattamaan toiminnassaan sinettiseuralle asetettuja odotuksia sekä kehittämään toimintaansa täyttäkseen ko. kriteerit.

Tietääkseni nämä säännöt ovat yhteiset ja arvomaailma tulee selvästi ilmi.

----

Tässä muuten pari muutakin linkkiä missä puhutaan tästä Nuori Suomi-teesistä/-arvomaailmasta:

HPK -juniorijääkiekko ry:n päihdeohjelma sitouttaa koko organisaation; valmentajat, ohjaajat ja pelaajat sekä heidän vanhempansa noudattamaan yhdessä sovittuja pelisääntöjä.

http://www.nuorisuomi.fi/paihteetonpelikentta/ppsuomi/Tietopankki/Lehtijutut/Jutut/terveys01.html

- Nuori Suomi on erinomainen kontrollijärjestelmä huippu-urheilun tukemiseen. HPK on jatkossakin kaikentasoisten harrastajien seura, joka tarjoaa liikuntaa sekä harrastajille että huipuille, lupaa valmennuspäällikkö Sauren.

HPK-Juniorijääkiekko jatkaa Suomen kärjessä | Hämeen Sanomat

HPK-Juniorijääkiekko ry on liikunnan malliseura, joka tuottaa lasten ja nuorten tarpeista lähtevää laadukasta Nuori Suomi- urheilutoimintapalvelua yhteiskunnallisen ja sosiaalisen vastuunsa puitteissa.


HPK-Juniorijääkiekko ry – Häme-Wiki

Kaiken puolin näyttäisi olevan hyvä ja esimerkillinen Nuori Suomi-organisaatio!
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nimimerkki TosiFani voisi kyllä nyt antaa luvan yksityisviestien julkaisemiseen. Sen verran mielenkiintoista tämä keskustelu on uhkailusyytöksineen.

Ei sieltä mitää ihmeellistä löydy, P. Sihvonen syyttää minua valevalmentajaksi, patologiseksi valehtelijaksi, uhkaa paljastaa yv-viestit ja uhkaa kirjoittaa nimimerkistäni Urheilulehteen. Kysymys ei ole viestien raflaavuus vaan se miksi yhden P. Sihvosen aliaksen pitää niitä kirjoittaa.
 

pertteli

Jäsen
Ei sieltä mitää ihmeellistä löydy, P. Sihvonen syyttää minua valevalmentajaksi, patologiseksi valehtelijaksi, uhkaa paljastaa yv-viestit ja uhkaa kirjoittaa nimimerkistäni Urheilulehteen. Kysymys ei ole viestien raflaavuus vaan se miksi yhden P. Sihvosen aliaksen pitää niitä kirjoittaa.

Asia ok! Uteliaisuus vaan heräsi.
 

Pekkis

Jäsen
Täytyy nostaa pitkästä aikaa hattua herra Sihvoselle. Viimeisen parin päivän viestit varsinkin tässä ketjussa ansaitsevat sen.

En edelleenkään ole kovin monessa asiassa samaa mieltä, mutta arvostan sitä, että lyöt täällä, julkisuuden henkilönä, kroppasi likoon. Teet sen toki valikoidusti, kommentoit vain keskusteluita joissa koet pystyväsi olemaan niskan päällä ja vaihdat ketjua kun tulee lunta tupaan, mutta ei täällä muita toimittajia omilla nimillä näy.

Täältä vahva sama! Sana on kyllä totisesti hallussa, ja "kaikki kirjoittaa"-tyylisille heitoille tulee kyllä repeiltyä:)

Olen kyllä Sihvosen kanssa täysin samaa mieltä siitä, että millään "kaikki pelaa"-pelleilyllä ei suomalaista palloilua saada nousuun. Ei millään muotoa. Vaatimustasoa, eritoten urheilullisuuden suhteen on kyllä rajusti nostettava. Ja minä olen täysin varma siitä, että sekä jalkapallo-/että jääkiekkopiireissä ei ihan oikeasti tajuta kuinka paljon, ja millä kurinalaisuudella joutuu monissa lajeissa tekemään töitä menestyksen eteen.

Pöyristyttävä ylimielisyys, ja siitä johtuva näennäistekeminen varsinkin treenauksen suhteen on vielä suurempi ongelma jääkiekossa kuin NS.

Pitkä on matka siihen, että minä alan jääkiekkoilijoita urheilijoina arvostamaan, mutta hyvää viihdettähän hoki toki on. Mulle ei juuri muuta.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen kyllä Sihvosen kanssa täysin samaa mieltä siitä, että millään "kaikki pelaa"-pelleilyllä ei suomalaista palloilua saada nousuun. Ei millään muotoa. Vaatimustasoa, eritoten urheilullisuuden suhteen on kyllä rajusti nostettava.

Tämä on asia, jonka aivan varmasti monet allekirjoittavat. Tässä nimenomaisessa asiassa koen pelkästään hyvänä että meiltä löytyy P.Sihvosen kaltainen agitaattori joka tätä agendaa puskee eteenpäin. NS-kirjoituksensa ovatkin ammattilaisurheilullisesta perspektiivistä tarkasteltuna suurimmilta osin melko rautaista asiaa ja se tärkein, eli agendan sanoma, välittyy kyllä tehokkaasti ihmisille.

Jos sitten palaa taas syihin, miksi miestä kyseenalaistetaan, niin kyllähän tuo korkealentoisuus, valikoivasti keskusteluun osallistuminen tai valikoivasti kiperiin kysymyksiin vastaaminen yms. ovat sellaisia asioita jotka saavat ainakin allekirjoittaneen kantapäilleni. Askaisten Visaa edellisellä sivulla kompaten, määritelmät olisi hyvä tuoda esiin ennen julistuksia, ja asioille olisi oikeasti löydyttävä jotain näyttöjä jos ne kuvaillaan kiistattomiksi. Myös tuo oma preesenssin liiallinen hehkuttaminen, edelleen vailla merkittäviä näyttöjä, on varsin kyseenalaista. Tosin, Tamminenkin on luonut vastaavalla toiminalla ihan jotain ilmiöntapaistakin välillä. Mitä tulee oikeisiin näyttöihin ja pelkkiin puheisiin, tarkasteltuina perspektiivistä nimeltä jääkiekko, niin kontrasti on sanoinkuvailemattoman suuri. Nimenomaan negatiiviseen suuntaan.

Ei siinä, pidän Petteriä ihan asiallisena jätkänä toisinaan kun miestä ruudussa näkee. Välillä sieltä tulee sellaista kommenttia että on todella hankala yhdistää miestä esimerkiksi näihin tässä threadissa kirjoitettuihin sekoiluihin. Esimerkiksi Maria-ohjelmassa mies alisti fossiili-Apea ihan komeasti pelkällä rationaalisella argumentoinnilla. Vaikka konteksti onkin tyystin eri, niin halusin tuonkin mainita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös