Alvajärven Urho
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Arsenal
Sitä en tiedä, että onko sillä mitään arvoa, että olen lyönyt kroppani likoon myös täällä, Jatkoajan keskustelupalstalla?
Täytyy nostaa pitkästä aikaa hattua herra Sihvoselle. Viimeisen parin päivän viestit varsinkin tässä ketjussa ansaitsevat sen.
En edelleenkään ole kovin monessa asiassa samaa mieltä, mutta arvostan sitä, että lyöt täällä, julkisuuden henkilönä, kroppasi likoon. Teet sen toki valikoidusti, kommentoit vain keskusteluita joissa koet pystyväsi olemaan niskan päällä ja vaihdat ketjua kun tulee lunta tupaan, mutta ei täällä muita toimittajia omilla nimillä näy. Twitterissä näkyy, kun kommentti voi olla vain 140 merkkiä pitkä.
Olen lukenut arviolta 95 % kaikista Urheilulehden numeroista noin vuodesta 1985 - vain inttiaikana jäi useita väliin ja noin vuosi sitten katkaisin tilaukseni kirjoitustesi takia. Tilasin kuitenkin nopeasti uudestaan, kun minulle luvattiin, että kirjoitustyyliisi on puututtu. No, ehkä jotain oli muuttunut, mutta kyllä siellä edelleen ne syyt ovat olemassa, miksi tilaukseni katkaisin. Tällä hetkellä Urheilusanomat vie teitä sisällössä, ei nyt ihan 6-0, mutta 6-2. Kesäisin olette aiemmin pystyneet pesiksen kautta hallitsemaan peliä, mutta nyt Tokkarikin ottaa kuonoon Urheilusanomien Arfmannilta ja Linnalta ihan joka numerossa. Saa nähdä, pystytkö yksin, ilman Seppäsen taustatukea, kääntämään talvella kelkkaa. Urheilusanomille (tai siis Veikkaajalle) en ole ollut kovin uskollinen lukija, joten voi olla, että lukuajanpuutteen takia huonompi lehti tippuu jatkossa pois. Kun ilmestytte peräkkäisinä päivinä, kaikki eivät ehdi molempia lukea ja pitää valita parempi. Sinäkin joudut ottamaan hatun käteen ja palvelemaan lukijoita etkä toistamaan henkilökohtaisia mantrojasi. Varsinkin, kun Seppänen ei ole tuottamassa sitä muuta aineistoa, täyttämään lehteä meitä kiinnostavilla jutuilla sinun keskittyessä räksyttämiseen.
Jatkoaikanimimerkkinä arvostan, että kirjoitat täällä nimelläsi. Toivoisin kuitenkin petraamista noissa muissa ketjuissa. Tässä ketjussa mennään Petteri Sihvoseen toimittajana, analyytikkona, valmentajana, jopa ihmisenä, mutta muissa ketjuissa pitäisi keskustella aiheena olevasta asiasta. Jos et täällä vastaa sinua parjaaviin kommentteihin, se on täysin ok. Eikä tarvitse vastata muissakaan ketjuissa esim. niihin Erholz-juttuihin tai valmentamiisi junnuihin koskettaviin löpinöihin. Mutta niin NS- kuin pelitapaketjussakin ohitat toistuvasti sinun kommentista alkaneen keskustelun ja kysymykset, joilla sinua yritetään saada perustelemaan kantaasi. Nyt kerrot, että aiot kirjoittaa niin Jatkoajan keskustelupalstasta kuin NS-aikakaudesta ison jutun. Kieltämättä ärsyttää näin kanssakirjoittelijana, että sinulle on esitetty NS:stä faktoja eri alueilta, eri lajeista, eri nimimerkeiltä, joita et ota kuuleviin korviisi ollenkaan. Pariin päivään sinua ei keskustelussa näy, mutta sitten kun näkyy, vastaat vain siihen viestiin jonka pystyt tyrmäämään omilla faktoillasi. Kyllä sinä maisterina ja lukutaitoisena erotat, kenen faktat pystyt ohittamaan omillasi ja näköjään kiusaat mieluummin tätä heikompaa, kuin keskustelisit asiallisesti vertaistesi kanssa. Ja ei, minulla ei ole niin paljoa omakohtaista kokemusta NS-ajan juniorivalmentamisesta, varsinkaan jääkiekosta, jotta tarkoittaisin tällä itseäni. Varsin vähän olen siksi tuonne kirjoittanutkin.
En tiedä muistinko puoliakaan, mitä mielessä oli ennen tätä kirjoitusta. Mutta perskärpäsenä seuraan sinua varmaan seuraavaankin ketjuun kommentoimaan :)