Petteri Sihvonen – kiekkomedian virallinen totuus

  • 2 759 228
  • 12 920
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Johtava varmaankin kertoo, kuinka Ruotsi voitti väärin ja Suomi oli parempi. Vaikka kaikki tilastot kertovatkin pelistä aivan toista, esim Canal+:n studiotiimi avasi hyvin maalipaikat, ruotsi voitti 23-14. Ja kyllähän tuossa ihan pelin katsomalla näki, kumpi joukkue laittoi ottelulle tahdit. Suomi pystyi paineistamaan Ruotsia n. 15 min. ottelussa, kun Ruotsi hoiti loppuosan. Suomi ei saanut oikeastaan kertaakaan tasakentällisin pitkiä hyökkäyksiä Ruotsin päätyyn. Huomattavasti parempi joukkue voitti. Eilinen Tsekki-peli oli joku tilastoihme jääkiekossa, koska Tsekki oli tänään Venäjää vastaan aivan eri joukkue. Jääkiekko on siitä hauska laji, että näitä eilisen kaltaisia otteluita mahtuu myös maajoukkue-peleihin, välillä onnistuu kaikki ja toisella ei mikään. Aika paljon pitää tapahtua, jotta Suomi olisi mestarisuosikki kevään MM-kisoihin.

Cobolilta yllä hyvää pohdintaa, joka pitää kyllä paikkansa.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pohjoisamerikkalainen koulupoikalätkä?

Niin, sitähän Tre Kronor nykyään kiskoo. Se on hassu juttu se. Hiiteläkin häpeää tätä lätkää. Kyse on lähes yhtä suuresta epäpelaamisesta kuin aikoinaan Hardy Nilssonin Torpedo-jääkiekossa. Tre Kronorin touhu on sukulaisuussuhteessa ja lähes yhtä kamalaa ja kuin Doug Sheddenin Havumetsien Fiasko-jääkiekko oli HIFK:ssa.



Seuraavaksi vastassa koulupoikalätkää - "Ilveksen Hiitelä häpeää" | Jääkiekko | Urheilulehti.fi

Miksei mies pääse irti vanhoista kaunoistaan? Shedden on jo monta vuotta valmentanut muualla, mutta vieläkin jurnii?
 
Miksei mies pääse irti vanhoista kaunoistaan? Shedden on jo monta vuotta valmentanut muualla, mutta vieläkin jurnii?

Sehän on julkisestikin myönnetty että on tarkoituksella haettu arkkivihollisia. Ei kai niitä ruveta vaihtamaan ennen kuin Rönkä niin päättää.

On kyllä melko uskomattomaan asemaan Sihvonen päässyt. En muista että kenenkään muun toimittajan näkemyksiä odotetaan etukäteen. Mitähän se sanoo Lehkosesta ja nyt vain odottamaan analyysia Ruotsi-Suomi pelistä. Huikeeta.
 

Fordél

Jäsen
On kyllä melko uskomattomaan asemaan Sihvonen päässyt. En muista että kenenkään muun toimittajan näkemyksiä odotetaan etukäteen. Mitähän se sanoo Lehkosesta ja nyt vain odottamaan analyysia Ruotsi-Suomi pelistä. Huikeeta.

Itse en ymmärrä miten joku jaksaa odottaa Sihvosen näkemyksiä. Kaikkihan sen tietää mitä sieltä on tulossa, koska Sihvosella on vain yksi dogmi, johon hän on hirttäytynyt.

Jos Sihvonen olisi aidosti johtava analyytikko, hän analysoisi kattavasti miltä peli näytti ja jättäisi kaiken arvottamisen lukijan tehtäväksi. Nyt tulee muutama pääpointti ja siihen päälle taas kaamea määrä arvottamista, jossa sivalletaan taas ties mihin suuntaan. Ne sivalluksetkin ovat valitettavasti sitä samaa vanhaa tuubaa.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
On joo, jos väittää jonkun median kertoneen jotain, niin siihen on pakko kyetä kertomaan tietolähde itse. Se ei ole muiden asia etsiä ns. todisteita puolestasi, menisi sellaiseen kaikki oma aika.
Opettele googlen tai jonkun muun hakukoneen käyttämistä, jos et löydä muuten tietoja.

Minä luulin, että googlen käytön mestarina olisit ensin tarkistanut väitteesi siitä, että Sihvonen ei ole ottanut kantaa MM-kisojen kovista lipunhinnoista. Itse muistelin lukeneeni Urheilulehden kannan tähän kysymykseen. Muistin väärin, koska olinkin kuullut tuon kannanoton. Onneksi ei tarvinnut mennä UL:n tekemissä videoissa kuin viimeistä edelliseen, niin sieltähän se Sihvosen kannanoto löytyi suullisena. Jos sinulle riittää polku, miten löydät tuon videon, niin se on tässä: Urheilulehti-videot-kaikki videot-Leijonat väärässä paikassa olympiastadionilla. Videon kohdassa 1.05 alkaa ryöpytys Jääkiekkoliiton rahastusta kohtaan ja siinä Sihvonen mainitsee n. kohdasta 1.09 alkaen mm., että MM-kisojen lippujen hinnat ovat hirvittävät.

Harmittaa tälläinen epäoleellisen asian tutkiminen väärän väitteen johdosta, kun samanaikaisesti käy keskustelu jääkiekon ytimestä eli Jalosen, Mårtsin ja Biljaletdinovin pelikirjoista, cobolin ansiokasta NHL-tietoiskua unohtamatta. Tamikin heräsi entiseen loistoonsa studiossa, kun oli vanhaan malliinsa valmistautunut erinomaisesti esittelemään meille katsojille Mårtsin 60 minuutin painepelin filosofiaa. Jalosen Meidän Pelin pelifilosofian esittely yhtä suurella tunteenpalolla on jäänyt Tamilta tekemättä. Tästä tulee mielenkiintoinen pelikirjakevät, sanokaa minun sanoneen.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Itse en ymmärrä miten joku jaksaa odottaa Sihvosen näkemyksiä. Kaikkihan sen tietää mitä sieltä on tulossa, koska Sihvosella on vain yksi dogmi, johon hän on hirttäytynyt.

Ehkä olisi parempi, ettei kukaan enää lukisi urheilulehteä tai kommentoisi millään tavalla tämän kyseisen herran sanomisia. Ehkä voisi ääni kellossa muuttua, kun kukaan ei olisi kiinnostunut hänen sanomisistaan. Sehän on hänelle ihan sama, onko kommentointi positiivista vai negatiivista, klikkaukset sivustolla ja eri artikkeleissa lasketaan (todennäköisesti?). Harvassa ovat ne jutut, missä oikeasti kirjoitettaisiin mitään järkevää tekstiä.
 

Viltsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tästä tulee mielenkiintoinen pelikirjakevät, sanokaa minun sanoneen.

Varmasti tulee eikä vähiten sen vuoksi, että on olemassa erilaisia pelikirjoja eikä vain yhtä oikeaa.

Odotellaan nyt sitäkin, josko Tami avaa Meidän peliä. Vaikka onhan se avattu jo moneen kertaan muiden toimesta.
 

Fordél

Jäsen
Ehkä olisi parempi, ettei kukaan enää lukisi urheilulehteä tai kommentoisi millään tavalla tämän kyseisen herran sanomisia. Ehkä voisi ääni kellossa muuttua, kun kukaan ei olisi kiinnostunut hänen sanomisistaan. Sehän on hänelle ihan sama, onko kommentointi positiivista vai negatiivista, klikkaukset sivustolla ja eri artikkeleissa lasketaan (todennäköisesti?). Harvassa ovat ne jutut, missä oikeasti kirjoitettaisiin mitään järkevää tekstiä.

En näe, että tämäkään on oikea tie. Mielestäni asioista tulisi pystyä keskustelemaan, varsinkin näinkin mielenkiintoisesta asiasta. Valitettavasti useita keskusteluja nähneena mediapersoona Sihvonen ei tähän kykene. Hänen keskustelutyylinsä on hyvin provosoiva ja hän näkee jääkiekossa asiat aika bushmaisesti eli joko olet meidän pelin puolella tai meidän peliä vastaan. Tällainen mustavalkoinen ja jaotteleva ajattelu yhdistettynä provosoivaan tyyliin tekee mediapersoona Sihvosesta hyvin vaikean keskustelukumppanin. Se on mielestäni surullista ja vie entisestään häneltä pois aidon johtavan analyytikon titteliä.
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jokerit
Itse en ymmärrä miten joku jaksaa odottaa Sihvosen näkemyksiä. Kaikkihan sen tietää mitä sieltä on tulossa, koska Sihvosella on vain yksi dogmi, johon hän on hirttäytynyt.

Jääkiekkoaiheisissa äänestyksissä on sellainen avaamani ketju kuin "Epäonnistuneimmat otsikot jääkiekkomediassa". Sihvonen on aika jäätävää settiä vetänyt kahdesta ekasta EHT-pelistä ja josko tulisi hattutemppu? Seuraavaa äänestystä suunnittelen.

No kyllähän sitä muutenkin tulee seurattua kiekkomediaa ja paria toimittajaa paljon. Sihvonen kuuluu kiekkomediaan, joten joskus sitä odottaa hänenkin mielipiteitään. En silti ole koskaan maksanut senttiäkään Urheilulehdestä tai omistanut sellaista.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Harmittaa tälläinen epäoleellisen asian tutkiminen väärän väitteen johdosta, kun samanaikaisesti käy keskustelu jääkiekon ytimestä eli Jalosen, Mårtsin ja Biljaletdinovin pelikirjoista, cobolin ansiokasta NHL-tietoiskua unohtamatta. Tamikin heräsi entiseen loistoonsa studiossa, kun oli vanhaan malliinsa valmistautunut erinomaisesti esittelemään meille katsojille Mårtsin 60 minuutin painepelin filosofiaa. Jalosen Meidän Pelin pelifilosofian esittely yhtä suurella tunteenpalolla on jäänyt Tamilta tekemättä. Tästä tulee mielenkiintoinen pelikirjakevät, sanokaa minun sanoneen.

Sinua harmittaa, että sinulla on samat säännöt kuin muilla, sen uskon. Tietolähteet jatkossakin esiin, kiitos. Olet kyllä epeli, kun vaadit muita todistamaan sitä, että väitteesi on tosi ja motkotat siitä, kun joudut itse etsimään väitteesi tietolähteen esiin. Tuttua siffaa, ei siinä mitään.
 

Jone29

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, sympatiat KalPalle
Mielenkiintoisesti Don Tami ylisti Ruotsin pelikirjaa Hockey Nightissa kun Sihvonen suorastaan irvaili sille ennen ottelua. Kaksi pelin rautaista ammattilaista ovat täysin eri linjoilla.
 

Viltsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mielenkiintoisesti Don Tami ylisti Ruotsin pelikirjaa Hockey Nightissa kun Sihvonen suorastaan irvaili sille ennen ottelua. Kaksi pelin rautaista ammattilaista ovat täysin eri linjoilla.

Sillä erotuksella, että Tami ei irvaillut Jalosen pelikirjalle, vaan antoi tunnustusta Jaloselle, kun tämä seisoo oman pelikirjansa takana.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
UL ei myös ole kommentoinut MM-lippujen hinnoittelua eli kannattajien näkökulma ei kiinnosta Urheilulehteä ilmeisesti ollenkaan. Kun itse pääsee lehdistökatsomoon ilamiseksi sisään, niin mitä väliä sillä mitä MM-liput maksavat tavalliselle rahvaalle vai mitä Petteri Sihvonen ja Urheilulehti. Miksi ette arvostele Kummolaa MM-lippujen hinnasta, vaan toistatte vanhaa virttänne siitä, että vain Kummolan perseennuolijat pääsevät liiton leipiin. Kun se asia on jo tiedossa, niin ei viitsisi lukea samaa asiaa aina uudestaan Urhelulehdestä.

Pakko on Johannes muistuttaa vielä kerran sinua siitä, mitä olet täällä kirjoittanut. Sinä olet kertonut perättömiä asioita tässä viestissäsi. Vastasin sinulle, että Urheilulehti on ottanut kantaa MM-lippujen hinnoitteluun. Miksi et tarkistanut minun tietoani, kun ilmeisesti googlen käytön osaat? Sitten kerroin sen selvän asian, että tv:stä otteluiden seuraaminen ja niistä raportoiminen onnistuu paremmin kuin lehdistökatsomosta saman asian tekeminen. Minulla on omakohtaista kokemusta siitä, kun olen tehnyt mm. syöttöketjujen pituus-, rintamahyökkäys-, keskustan kautta pelaamis-, kaistoilla pelaamis- ja nyt jo jonkin aikaa vain yksinkertasta HVP-seurantaa, että kotona tv:stä se on helpompaa kuin paikan päältä jäähallilla tehtynä. Minä en menisi lehdistökatsomoon, jos on tarkoitus kirjoittaa itse pelistä ja valmentajien pelikirjoista. Sen sijaan paikan päällä jäähalleilla voi keskittyä pelin ympärillä oleviin ilmiöihin ja niistä kirjoittamiseen. Saa nähdä, mikä on Röngän ratkaisu, mutta minä katsoisin pelit tv:stä ja kirjoittaisin siitä, mitä peli kertoo, koska peli näyttää pelistä aina kaiken.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Pakko on Johannes muistuttaa vielä kerran sinua siitä, mitä olet täällä kirjoittanut. Sinä olet kertonut perättömiä asioita tässä viestissäsi. Vastasin sinulle, että Urheilulehti on ottanut kantaa MM-lippujen hinnoitteluun..

Etsi itse linkkisi tarkemmin kuin mainostamalla "lue Urheilulehdestä" ja jatkossakin tee niin. Haluat erivapauden siinä, että väität jotain ilman kunnollista tietolähdettä ja sitten se olisi muiden asia etsiä sinulle tietolähteesi. Et kai edes ymmärrä kuinka pihalla olet, joten hakkaa siellä pihalla, kun valmiiksi olet passissa, muutama halko ja lopetetaan turha lässytys tähän. Tee juttusi käyttäen tietolähteitä, joissa on sellainen linkki, joka on edes sillä tarkkuudella, että missä median osassa se on. UL ilmestyy paperilla, netissä ja tekee videoita. Pelkkä UL on kelvoton tietolähde, ilman tarkennusta, että missä siellä.

Sihvonen saa sitten lopettaa kaunaiset purkauksensa Kummolan työpaikkasuojatteihin, UL, 9.2.2012 ja Timo Lehkosen nuoleskelun, UL, 2.2.2012 tai irtsanon lehden. Olet tarkkiksella Petteri Sihvonen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... Minä en menisi lehdistökatsomoon, jos on tarkoitus kirjoittaa itse pelistä ja valmentajien pelikirjoista. Sen sijaan paikan päällä jäähalleilla voi keskittyä pelin ympärillä oleviin ilmiöihin ja niistä kirjoittamiseen. Saa nähdä, mikä on Röngän ratkaisu, mutta minä katsoisin pelit tv:stä ja kirjoittaisin siitä, mitä peli kertoo, koska peli näyttää pelistä aina kaiken.

Sinä jääkiekkofanina voit toimia näin, mutta mikäli tekee urheilutoimittajan työtä tosissaan, pitää olla siellä missä näkee eniten eli katsomossa. Televisiosta voi jälkikäteen tarkistaa asioita, mutta ei se ole paras vaihtoehto jääkiekko-ottelun seuraamiseen.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
No, sellaista. No hard feelings.

Juu, ei kovia fiiliksiä täältäkään. Luit vain sen kirjoitukseni, jossa kommentoin ihan pelkkää tulosta ja olen täällä mm. siffasta kaivanut esille sitä, että pelikirjakeskustelun rinnalla täytyy pitää myös pelaaminen voitosta elementti. Mutta on aika kornia kutsua itseään intohimoiseksi kiekkofaniksi, jos pelkkä tuloksien kirjaaminen riittää. Jostain ne tulokset muodostuvat. Olen itse asiassa varsinkin fudiksessa enemmän pelikirjafani kuin tulosten kirjaaja. Olen kuunnellut viimeiset 20v vittuilua siitä, että olen Italian catenaggio-systeemin fani ja pystyn iloitsemaan Italian 1-0 -voitosta siinä, missä muut vinkuvat peliä tylsäksi. Mun silmiini Italia on kuin viisas metsästäjä, joka odottaa rauhallisesti yhdessä paikassa, koska tietää saaliin kulkevan kerran siitä ohitse vuorenvarmasti. Muut metsästävät pikavoittoja, Italia kaataa yhdestä varmasta paikasta. Tässä vaiheessa kauttahan jokaisen pitää tajuta, että tulokset ovat toissijaisia. Keväällä vasta pelataan tosissaan voitoista. Mutta ei se estä minua ihailemasta Venäjän nöyryyttä Suomea vastaan. Nöyryys oli viisautta. Luultavasti pahimmankin "vain tulos ratkaisee" -tyypin pää on kääntynyt väkisinkin muutaman viime kauden aikana. Jokaisen on pakko hyväksyä, että esimerkiksi Kalpa pärjää pienemmällä pelaajabudjetilla ja syy löytyy penkin takaa. On koko Suomen jääkiekon etu, että tekstitv -scouttauksella enää ei edes teoriassa taistella mestaruuksista.

Suomi pelasi eilen hyvin Ruotsia vastaan. Tällä kertaa kiekot pomppivat näin ja Ruotsi itse on meille opettanut, että tärkeät pelit pitää voittaa. Muu on kosmetiikkaa. En kuitenkaan löydä mitään yhteyttä Seppo Hiitelän ja Suomen EHT-joukkueen välillä. Outoa journalismia.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Etsi itse linkkisi tarkemmin kuin mainostamalla "lue Urheilulehdestä" ja jatkossakin tee niin. Haluat erivapauden siinä, että väität jotain ilman kunnollista tietolähdettä ja sitten se olisi muiden asia etsiä sinulle tietolähteesi. Et kai edes ymmärrä kuinka pihalla olet, joten hakkaa siellä pihalla, kun valmiiksi olet passissa, muutama halko ja lopetetaan turha lässytys tähän. Tee juttusi käyttäen tietolähteitä, joissa on sellainen linkki, joka on edes sillä tarkkuudella, että missä median osassa se on. UL ilmestyy paperilla, netissä ja tekee videoita. Pelkkä UL on kelvoton tietolähde, ilman tarkennusta, että missä siellä.

Sinä tämän kaiken aloitit väärällä väitteelläsi, että Urheilulehti ei ole kommentoinut mitenkään MM-kisojen lippujen hintoja. Kehoitan sinua tarkistamaan seuraavalla kerralla väitteesi paperiversiosta tai googlettamalla. Ennen väärää väittämääsi olisit voinut tarkistaa sen, jolloin väärä väittämäsi olisi jäänyt tekemättä. Minä sitten kirjoitin, että UL on kommentoinut MM-kisojen lippujen hintoja. Pyysit minulta lähteitä, vaikka sinun olisi pitänyt tunnetusti nohevana (sitä sinä todella olet) nettietsijänä löytää helposti totuus ja todeta olleesi tällä kertaa väärässä väittämäsi kanssa. Ei ole mikään häpeä tunnustaa virhettään. Päinvastoin, se osoittaa oikenlaista nöyryyttä ja saa arvostusta kanssakeskustelijoilta. Jokainenhan me teemme virheitä.

Puut on pilkottu täksi talveksikin jo syksyllä 2010, joten tämän päivän asiana on käydä hakemassa peräkärryllinen hyvin palavaa sekapuuta maalta tänne kasvukeskukseen. Samalla on kuunneltava viimeiset uutiset Väyrysen Paavon erinomaisuudesta. Kylällä ihmetellään tämän viestiketjun päähenkilön olemista Pekka Haaviston tukijoukoissa, kun on kuulemma ollut aina kova Paavo Väyrysen kannattaja.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Cobolilta hyvin kiinnostava näkemys Selänteestä tässä pari sivua sitten, huomasitteko? Ainoa viesti, jossa nostetaan vähintään keskustelunaiheeksi se, pitääkö Selänne valita kisoihin. Anaheimissa Selänteellä on vapaus sooloilla. Mainittakoon, että minun joukkueeseeni Selänne mahtuisi, mutta hienoa, että jokerifani cobol on se, joka esittää isoimmat Teemu-kritiikit.

Mitä tulee Urheilulehden omituisiin henkilöihin kohdistuviin missioihin, niin olihan tuo viime viikkoinen "anti -Saku Koivu" -lehtikin melkoista tykitystä. Kannessa Saku Koivu ja otsikossa kerrotaan, että Sakun aika maajoukkueessa on ohi. Sitten iso juttu aiheesta ja käteen jäi perusteluksi se yksinkertainen asia, että 37-vuotias Koivu ei ole enää yhtä nopea kuin ennen. Wau mikä uutinen!! Lisäksi hän on kuulemma ollut kapteenina ikävä ihminen eli hieman tirkistelyjournalismia ilman mitään faktoja. Tämän jälkeen käsitellään aivan eri artikkelissa Suomen tulevat sentterit (4 ehdokasta) ja muistaakseni jokaisen pelaajan analyysissa mainitaan myös erikseen, että tämäkin pelaaja on parempi kuin Saku Koivu. Olisiko kannattanut laittaa vielä takakanteen "Saku Koivu ei mahdu MM-kisoihin" -lööppi? Jos joku katsoo vain kannet. En edes ole suuri Saku Koivu -fani, mutta ryöpytys oli täysin kohtuutonta ja lapsellista.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Sinä tämän kaiken aloitit väärällä väitteelläsi, että Urheilulehti ei ole kommentoinut mitenkään MM-kisojen lippujen hintoja. Kehoitan sinua tarkistamaan seuraavalla kerralla väitteesi paperiversiosta tai googlettamalla. Ennen väärää väittämääsi olisit voinut tarkistaa sen, jolloin väärä väittämäsi olisi jäänyt tekemättä. Minä sitten kirjoitin, että UL on kommentoinut MM-kisojen lippujen hintoja. Pyysit minulta lähteitä, vaikka sinun olisi pitänyt tunnetusti nohevana (sitä sinä todella olet) nettietsijänä löytää helposti totuus ja todeta olleesi tällä kertaa väärässä väittämäsi kanssa. Ei ole mikään häpeä tunnustaa virhettään. Päinvastoin, se osoittaa oikenlaista nöyryyttä ja saa arvostusta kanssakeskustelijoilta. Jokainenhan me teemme virheitä.

Puut on pilkottu täksi talveksikin jo syksyllä 2010, joten tämän päivän asiana on käydä hakemassa peräkärryllinen hyvin palavaa sekapuuta maalta tänne kasvukeskukseen. Samalla on kuunneltava viimeiset uutiset Väyrysen Paavon erinomaisuudesta. Kylällä ihmetellään tämän viestiketjun päähenkilön olemista Pekka Haaviston tukijoukoissa, kun on kuulemma ollut aina kova Paavo Väyrysen kannattaja.
Ok, laitan itse jatkossa tietolähteeksi, että löytyy The Hockey News-julkaisusta. Etsi sinä, että mistä. En ollut väärässä, kun kyselin, että onko MM-lippujen sikamaiset hinnat keskusteltu läpi UL:ssa. Oli, hyvä niin. Olisit heti kertonut tarkemmin, että missä ja milloin, niin olisi vältytty tältä turhalta viestien vaihtamiselta, mutta sinulta tuo tyhjän lässytys ohi aiheen sujuu, joten jatketaan jos haluat.

Sihvonen, palaa kirjoittamaan oikeasta lätkästä, äläkä kehu kavereitasi UL:ssa tai pura sinne kaunaisuuttasi Kummolaan, kuten teit 2.2. Ja 9.2.2012 lehdissä.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Mitä tulee Urheilulehden omituisiin henkilöihin kohdistuviin missioihin, niin olihan tuo viime viikkoinen "anti -Saku Koivu" -lehtikin melkoista tykitystä. Kannessa Saku Koivu ja otsikossa kerrotaan, että Sakun aika maajoukkueessa on ohi. Sitten iso juttu aiheesta ja käteen jäi perusteluksi se yksinkertainen asia, että 37-vuotias Koivu ei ole enää yhtä nopea kuin ennen. Wau mikä uutinen!! Lisäksi hän on kuulemma ollut kapteenina ikävä ihminen eli hieman tirkistelyjournalismia ilman mitään faktoja. Tämän jälkeen käsitellään aivan eri artikkelissa Suomen tulevat sentterit (4 ehdokasta) ja muistaakseni jokaisen pelaajan analyysissa mainitaan myös erikseen, että tämäkin pelaaja on parempi kuin Saku Koivu. Olisiko kannattanut laittaa vielä takakanteen "Saku Koivu ei mahdu MM-kisoihin" -lööppi? Jos joku katsoo vain kannet. En edes ole suuri Saku Koivu -fani, mutta ryöpytys oli täysin kohtuutonta ja lapsellista.

Eiköhän tuo ryöpytys ja ajojahti jossainmäärin kulmioidu Vancouverin tapahtumiin jolloin Koivu ja Selänne kehtasivat kyseenalaistaa Urheilulehden jumala-statukseen kohottaman Jukka Jalosen metodeja, minkä jälkeen he ovat olleet Röngälle ja Sihvoselle eräänlaisia epä-lätkäjätkiä. Selänteen kritisioiminen vain kovien nykysuoritusten valossa on hiukan liian riskialtista jopa UL:n höpöhöpöprovo-linjalle(saattaisi ajaa loputkin lukijat pois), joten Koivu on helpompi kohde jonka niskaan kaataa paskaa.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Ok, laitan itse jatkossa tietolähteeksi, että löytyy The Hockey News-julkaisusta. Etsi sinä, että mistä. En ollut väärässä, kun kyselin, että onko MM-lippujen sikamaiset hinnat keskusteltu läpi UL:ssa. Oli, hyvä niin. Olisit heti kertonut tarkemmin, että missä ja milloin, niin olisi vältytty tältä turhalta viestien vaihtamiselta, mutta sinulta tuo tyhjän lässytys ohi aiheen sujuu, joten jatketaan jos haluat.

Olen huomioinut, että olet hyvä hakemaan tietolähteitä ja linkittämään niitä tänne. Siitä en sinua moittinutkaan. Moitin siitä, kun et tällä kertaa tutkinut lähdeaineistoa vaan teit väärän väitteen, jonka minä sitten korjasin. Sinä et kysellyt mitään, vaan väitit, että Urheilulehti ei ole kommentoinut mitenkään MM-kisojen lippujen hintoja. Eli olit väärässä tällä kertaa, mutta niinhän me olemme jokainen aina silloin tällöin. Eihän tämä ole ohi aiheen lässytystä, vaan viestiketjun päähenkilö on sanonut noista MM-kisojen lippujenhinnoista UL:n videolla, että ne ovat hirvittävät. Oletko itse asiasta samaa mieltä Petteri Sihvosen kanssa?
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Mahtaakohan johtavaksi itseään kutsuva aikoa mitenkään kommentoida eilistä ottelua, jossa siis ilmeisesti tuli tukkaan niin maaleissa kuin pelitavassakin? Uusin video näyttäisi olevan paluuta liigan asioihin. Jotenkin vain matsia edeltävän purkauksen jälkeen odottaisi johtavaksi itseään kutsuvalta jonkinlaista kommenttia myös matsin jälkeen.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Nyt oli UL:n nettisivuilla mielenkiintoinen video, jossa Sihvonen ja Kaukoranta keskustelevat aktiivisesta ja passiivisesta karvauksesta. Tähän keskusteluun liittyen sopii hyvin myös eilinen Ruotsi-Suomi -ottelu, jossa Ruotsi käytti juuri tuota Kaukorannan esille tuomaa aktiivista karvausta, jossa välillä mennään jopa vastustajan maalin taakse ja Suomen pelinavaus oli monesti täyttä tervanjuontia. Toisaalta Venäjä käytti taas tätä passiivista tapaa ja siihenkään Suomi ei kunnolla löytänyt avaimia, vaikka paremman pelin siinäkin pelasi.

Joka tapauksessa selvästi Suomen avauspeliin ja pelitapaan yleensä ollaan kiinnitetty huomiota ja kehitelty erilaisia puolustuspelitapoja sen purkamiseen. Vaikuttaa siltä, että aktiivisella karvauksella Suomi saadaan yllättäviin vaikeuksiin ja pelitavan toteuttaminen on jo erittäin vaativaa, jos kiekollinen taito ja nopeus ei ole pelaajilla erinomaisella tasolla. Mielenkiintoista nähdä kuinka Jalonen tulee tähän reagoimaan.

Tällaista asiallista Sihvosta kuuntelisi ja lukisi ihan mielellään, mutta harmi että se ei oikein istu Röngän likajournalismiin. Ja toki Sihvonen itsekin on vastuussa tuotoksistaan ja varsinkin nuo lehden artikkelit ovat olleet jo pidemmän aikaa todella puisevia samojen asioiden toistoa, henkilöjahtia ja kielellä kikkailua. Teknistä ilmaisua käyttääkseni: paskoja.
 

Nwoke

Jäsen
Suosikkijoukkue
SAINTS salibandy, Spiral-liiga, Tampere
Aivan loistava tuo uusin video ja näitä katselisi kyllä mielellään lisää. Itseäni miellytti kovasti mailalla ohjaamisen tärkeys ja suuri painotus Kaukorannan karvaustilanteissa. Todella harvoin muistan puhuttaneen karvaajan mailapelin tärkeydestä missään medioissa.

Esimerkki jossa Ässät tukkii karvauksellaan olikohan nyt Pelsujen hyökkäykseen lähdön, oli kerrassaan loistava. Jokainen viisikossa tiesi, kuinka tilanne täytyy pelata ja etenkin kärkikarvaajan luistelurata/mailanasento oli aivan täydellinen. Teko ei todellakaan ollut liian haastava puolustavalle joukkueelle, mutta kyllä aika moni joukkue/valmentaja saisi ottaa mallia kuinka pelin paremmalla ymmärtämisellä pystytään tukkimaan vastustajan aikeita tehokkaammin.

Joku Sakari Pietiläkin aina hehkuttaa kommenteissaan ohjauspeliä, mutta itse en muista kertaakaan että hän olisi avannut tätä mailalla ohjaamisen tärkeyttä karvaustilanteessa. Eikö mies halua paljastaa sitä vai eikö Sakke täysin ymmärrä sen tärkeyttä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös