Petteri Sihvonen – kiekkomedian virallinen totuus

  • 2 776 957
  • 12 994

Fordél

Jäsen
Siksi, koska Suomen Jääkiekkoliitto on voimallisesti vienyt kentälle sen kaikilla tasoilla Meidän Peliä.

Eli vertaat aina jatkossakin kaikkien joukkueiden peliä siihen peliin, jota Suomen Jääkiekkoliitto suosii. Jos Jääkiekkoliitto alkaisi voimallisesti viedä nopeaa pystysuunnan kiekkoa kentälle, seuraisit joukkueiden pelaamista suhteessa siihen.

Ihmettelen sitä, kun jatkuvasti ihmettelet minun suhtautumistani Meidän Peliin, vaikka olen siitä kirjoittanut jo vaikka kuinka paljon.

Meidän peli on sinulle jonkinlainen dogmi. Ei tosin läheskään yhtä paha kuin mediapersoona Sihvoselle, joka on myynyt itsensä tälel dogmille eikä kykene sen takia puolueettomaan pelin analysointiin.

Minä ihmettelen teitä, jotka ette jostain syystä hyväksy Jukka Jalosen ja Timo Lehkosen työtä Meidän Pelin kehittämiseksi.

Missähän olen kritisoinut Jukka Jalosen ja Timo Lehkosen työtä Meidän Pelin kehittämiseksi? Ans laittaa vaan ne lukuisat viestini tänne.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
MM-kulta hiljensi Jukka Jalosen arvostelijat totaalisesti täällä Jatkoajassa, mutta tiedän kokemuksesta, että puukot on opposition toimesta teroitettu valmiiksi sitä tilannetta varten, jos Jukka Jalosen MM-kisajoukkue ei pärjäisikään odotusten mukaisesti.

Taas olet pihalla kuin lumiukko, siffa. Ei menestyksen vaatiminen Suomen päävalmentajalta ole muuta kuin realismia elämässä. Ei ole mitään oppositiota Jukka Jaloselle, muuten kuin siffan mielikuvitusmaailmassa. Kyllä MM-kulta 2011 ja vähän vaatimattomampi saavutus, Vancouverin 2010 olympiapronssi, takaa Jukka Jaloselle työrauhan kevääseen 2013 saakka päävalmentajana ja olisi taannut vielä kevääseen 2014, mutta Jalonen ei kai sitten halua sinne saakka jatkaa Leijonien päävalmentajana. Jukka Jalonen on jo todistanut olevansa jatkumo menestyviä Suomen päävalmentajia vuodesta 1988 alkaen, jolloin Pentti Matikaisen valmennusryhmä johti Suomen Calgaryn Olympiakisojen hopeamitalien voittajamaaksi. Miksi joku vaatisi nyt Jukka Jalosen eroa, vaikka Suomi jäisi ilman mitalia Helsingissä 2012. Suomi ei ole koskaan ennenkään voittanut kotikisoissa mitalia ja se ei voi olla aina vaatimus sille, että työ saisi jatkua päävalmentajana, jos on jo menestystä takana, todisteena osaamisesta.

Jos tulee uusi päävalmentaja Suomelle vähän yli vuoden päästä, niin kaudella 2013-14 on parempi voittaa ainakin yksi mitali, Sotshin Olympiakisoista tai Minskin MM-kisoista . Muuten potkut sille uudelle tekijälle, heti yhden kauden jälkeen. Ei luuseri-päävalmentajia tarvitse katsella pidempään kuin kahdet isot kisat peräkkäin.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Silloin kun Jääkiekkoliitto puhuu Meidän pelistä ja vie sitä kentälle, ei ole kyse yhdestä pelitavasta tai pelikirjasta, vaan kokonaisvaltaisesti jääkiekosta. Jukka Jalosen Meidän peli on taas pelikirja tai pelitapa, josta tietysti eri tasoilla valmentajat ovat ottaneet paljonkin vaikutteita siihen miten heidän joukkueensa pelaavat. Rautakorpi kävi puhumassa Meidän pelistä syksyllä n. 20 minuutin ajan Radio 957:n lähetyksessä, alla linkki

Jukka Rautakorpi 957:n Pukukoppi-ohjelmassa
 

Fordél

Jäsen
Silloin kun Jääkiekkoliitto puhuu Meidän pelistä ja vie sitä kentälle, ei ole kyse yhdestä pelitavasta tai pelikirjasta, vaan kokonaisvaltaisesti jääkiekosta. Jukka Jalosen Meidän peli on taas pelikirja tai pelitapa, josta tietysti eri tasoilla valmentajat ovat ottaneet paljonkin vaikutteita siihen miten heidän joukkueensa pelaavat. Rautakorpi kävi puhumassa Meidän pelistä syksyllä n. 20 minuutin ajan Radio 957:n lähetyksessä, alla linkki

Jukka Rautakorpi 957:n Pukukoppi-ohjelmassa

Juuri näin. Tämän vuoksi ihmettelen, miksi esimerkiksi Sihvonen on niin pahasti jumahtanut vain siihen yhteen pelitapaan ja samalla pelin yhdenmukaistamiseen. Siitähän tässä ei ole kyse vaan laajemmesta kokonaisuudesta, rakenteista. Taas kerran Sihvosen näkemys on aivan liian suppea.
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jokerit
Taas olet pihalla kuin lumiukko, siffa. Ei menestyksen vaatiminen Suomen päävalmentajalta ole muuta kuin realismia elämässä. Ei ole mitään oppositiota Jukka Jaloselle, muuten kuin siffan mielikuvitusmaailmassa. Kyllä MM-kulta 2011 ja vähän vaatimattomampi saavutus, Vancouverin 2010 olympiapronssi, takaa Jukka Jaloselle työrauhan kevääseen 2013 saakka päävalmentajana...

Näin on. Kritiikkiä annetaan silloin, kun on sen aika (olympiakevät), kuten myös kehuja (viime kevät). Jos esim. kotikisoista ei tule mitalia, niin kehuako silloin pitäisi? Potkuja Jalonen ei enää tule saamaan, kritiikkiä varmasti.

Jos aiheesta risuja antavat tahot ärsyttävät, niin se on kunkin omalla vastuulla. Turha lähteä räksyttämään kuvitteellisille oppositioille.

*******

Itse ketjun päähenkilö on jo luonut oman oppositionsa, eli kaikki joukkueet, jotka pelaavat muuta kuin kiekkokontrollia, "raiskaavat" Meidän Peliä tai pyllistävät sille. No, nyt kun harvinaisen laajalta rintamalta on todistettu, että Meidän Peli ei ole pelkkää robottimaista kiekkokontrollia, huomaa selvästi, että ei Sihvonen aja edes Suomen tai jääkiekkoliiton etua. Hän fanittaa puhdasta kiekkokontrollia ja ajaa omia mieltymyksiään lehdessään, käyttäen Meidän Peliä ja "yhteistä hyvää" härskisti keppihevosenaan.

Paras esimerkki on se taannoinen rahankeruuartikkeli, jossa todetaan, että MM-kulta voitettiin väärin, koska Jalonen nopeutti peliä Ruotsia vastaan. Tämä nopeuttaminen oli tilanteeseen, vastustajaan reagoimista, eli Meidän Pelin ydintä, vaikka se tarkoittikin, että ei pelattu puhdasta kiekkokontrollia. Voitto tuli juuri oikein.
 
Viimeksi muokattu:

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Juuri näin. Tämän vuoksi ihmettelen, miksi esimerkiksi Sihvonen on niin pahasti jumahtanut vain siihen yhteen pelitapaan ja samalla pelin yhdenmukaistamiseen. Siitähän tässä ei ole kyse vaan laajemmesta kokonaisuudesta, rakenteista. Taas kerran Sihvosen näkemys on aivan liian suppea.

Kaikella kunnioituksella, Fordél, se olet sinä, joka olet jumahtanut Meidän Pelin yhteen osa-alueeseen eli pelikirjaan. Petteri Sihvonen on Urheilulehdessä kirjoittanut laajasti Erkka Westerlundin Vierumäen jääkiekon kehityspäivistä, ns. pelastustalkoiden avauksesta, aina Jukka Jalosen ja Jukka Rautakorven työkalujen kehittämiseen ja niiden vientiin kentälle. Kannattaisi lukea niitä UL:n juttuja paperiversioista ja netistä. Petteri Sihvonen on toiminut HPK:n juniorien valmennuksessa jo vuosikausia ja on ollut aitiopaikalla näkemässä Meidän Pelin filosofian viemistä junioritoimintaan, ja on siitäkin kirjoittanut useasti. Tuossa radio-ohjelmassa Jukka Rautakorpi avaa hieman vaikeaselkoisesti Meidän Peliä, minkä Jääkiekkolehden toimituspäällikkö JP. Mikola myös toteaa ohjelman jälkiosassa. Kannattaa kuunnella myös JP Mikolan kannanotot ohjelman loppupuolella. JP Mikola on aivän kärkipään jääkiekkojournalisteja Suomessa ja hän puhuu painavaa tekstiä sen jälkeen, kun Rautakorven osuus on ohi.

Itse esim. seuraan Meidän Pelin koko filosofian aikaansaanoksia, lähtien junioritoiminnasta aina seurojen ykkösjoukkueisiin, sen perusteella, miten joukkueet kaikilla tasoilla käytännössä toteuttavat Meidän Pelin pelikirjaa, jonka Jukka Jalonen on kirjoittanut ja jonka olen avannut täällä varsin seikkaperäisesti. Minulle on ollut tärkeää nähdä HVP-lähtöjen tilastoinnin avulla se, miten joukkueet rytmittävät hyökkäyksiään ja aion sitä jatkaa edelleen. HVP-tilastointi ei kerro siitä laajasta taustatyöstä, mitä seuroissa tehdään Meidän Pelin merkeissä. Se on yksi tulos kaikesta siitä muutostyöstä, mihin Jääkiekkoliitto on ryhtynyt suomalaisen jääkiekon identiteetin aikaansaamiseksi.
 

Fordél

Jäsen
Petteri Sihvonen on Urheilulehdessä kirjoittanut laajasti Erkka Westerlundin Vierumäen jääkiekon kehityspäivistä, ns. pelastustalkoiden avauksesta, aina Jukka Jalosen ja Jukka Rautakorven työkalujen kehittämiseen ja niiden vientiin kentälle. Kannattaisi lukea niitä UL:n juttuja paperiversioista ja netistä.

Olen lukenut molempia. Sihvosen analyysoi peliä silti vain yhden pelitavan (Jukka Jalosen pelitavan) mukaan ja toitottaa sitä suurena totuutena, josta syntyy tämä kapea-alaisuus. Johtavan analyytikon pitäisi analysoida peliä ilman mitään dogmeja, mutta tähän hän ei kykene, koska on hirttäytynyt Jaloseen.

Tuossa radio-ohjelmassa Jukka Rautakorpi avaa hieman vaikeaselkoisesti Meidän Peliä, minkä Jääkiekkolehden toimituspäällikkö JP. Mikola myös toteaa ohjelman jälkiosassa. Kannattaa kuunnella myös JP Mikolan kannanotot ohjelman loppupuolella. JP Mikola on aivän kärkipään jääkiekkojournalisteja Suomessa ja hän puhuu painavaa tekstiä sen jälkeen, kun Rautakorven osuus on ohi.

Kyllä, olen kuunnellut tuon useita kertoja alusta loppuun. Kyse ei ole tosiaan yhdestä pelitavasta eikä Meidän Peliä pidä lähteä katsomaan yhdestä pelitavasta, mikä tarkoittaa pelin yhdenmukaistamisesta, aivan kuten JP Mikkola ja Rautakorpi toteavat. Tähän Sihvonen juuri syyllistyy.

Itse esim. seuraan Meidän Pelin koko filosofian aikaansaanoksia, lähtien junioritoiminnasta aina seurojen ykkösjoukkueisiin, sen perusteella, miten joukkueet kaikilla tasoilla käytännössä toteuttavat Meidän Pelin pelikirjaa, jonka Jukka Jalonen on kirjoittanut ja jonka olen avannut täällä varsin seikkaperäisesti.

Niin seuraat miten seurat toteuttavat Jalosen Meidän Pelin pelitapaa, mutta siinä työssä, jota Rautakorpi kumppaneineen ovat tehneet, ei ole kyse yhdestä pelitavasta tai pelikirjasta.
 
Viimeksi muokattu:

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kannattaisi lukea niitä UL:n juttuja paperiversioista ja netistä.

Aha. Ok. Hyvä vinkki vai sanoisinko, että kaupallinen mainos. Voisitko ennemmin kirjoittaa esiin tietolähteesi ja siteerata sieltä lehtien tiettyjä numeroita, joihin kirjoituksillasi osoitat ja kirjoittaa esim, että juttu on UL:n numerossa, joka ilmestyi 2.2.2012 ja sivuilla 17-20 tai laittaa kunnon linkit UL:n nettisivuille. Kiitos jo etukäteen.
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jokerit
Kaikella kunnioituksella, Fordél, se olet sinä, joka olet jumahtanut Meidän Pelin yhteen osa-alueeseen eli pelikirjaan.

Muistaakseni Sihvonen on tämän kauden aikana haukkunut paljon väkeä sen takia, että he eivät ymmärrä kiekkokontrollia. Haukut ovat saaneet mm. Westerlund, Helminen, Selänne, Pitkänen, Tamminen, pappa-Koivu, Mertaranta ja koko maikkarin studiotiimi. Muutamia, joille hän on vaatinut potkuja: Jyrki Aho, Juha Pajuoja, Petri Matikainen, Lauri Marjamäki, Rauli Urama.

Kaikki tuo ja varmasti moni muukin sen takia, että he eivät ymmärrä kiekkokontrollia. Miten niin Sihvonen ei ole jumissa? Kannattaisi lukea niitä Urheilulehden artikkeleita.

Edit. Niin ja kuten edellisessä viestissäni todettu, niin jopa Jalonen on tehnyt "räikeän virkavirheen" (lainaus ulkomuistista) kun peluuttaa Ruotsia vastaan puhdasta kiekkokontrollia nopeampaa jääkiekkoa.
 
Viimeksi muokattu:

George Parros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks 06-07
Onko muuten Petteri Sihvonen tähän mennessä kritisoinut yhtäkään valmentajaa/joukkuetta siitä, että se pelaisi LIIKAA hitaillla viivelähdöillä, vaikka vastustajan peli "kutsuisi" jossain ottelussa säännöllisestikin nopeampaan tilan voittamiseen eli pystysuunnan pelaamiseen?

Tuntuu erikoiselta, että tälläisiä esimerkkejä ei muka löytyisi, jos niitä vaan haluttaisiin etsiä ja tuoda esiin.

Mutta ehkä se toisi liikaa uutta ulottuvuutta ja uskottavuutta Sihvosen pelitapavertailuihin.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Niin seuraat miten seurat toteuttavat Jalosen Meidän Pelin pelitapaa, mutta siinä työssä, jota Rautakorpi kumppaneineen ovat tehneet, ei ole kyse yhdestä pelitavasta tai pelikirjasta.

Minähän olen juuri kirjoittanut siitä työstä, mihin Jääkiekkoliitto on ryhtynyt suomalaisen peli-identiteetin (Meidän Pelin) aikaansaamiseksi. Kyse on massiivisesta valmennuskoulutuksesta, juniorijärjestelmän muutoksesta ja eri sarjatasojen pelin kehittämisestä Jääkiekkoliiton linjaamiin suuntiin. Minä seuraan tuon työn tuloksia pelejä katsomalla ja määrättyjä asioita tilastoimalla. Siinä minulla on apuna Jukka Jalosen Meidän Pelin pelikirja, jonka hyökkäyspelin rytmittämistä olen tilastoinut jo pitkään ja aion jatkaa sitä. HVP-tilastointi kertoo minulle helpoimmin sen, pelaako joukkue Meidän Peliä. Mikäli H+V+P=0 tai lähes nolla, niin joukkue pelaa jatkuvasti nopeaa pystysuunnan jääkiekkoa, mikä ei ole Meidän Pelin pelitapa. Se ei tarkoita sitä, etteikö nopealla pystysuunnan jääkiekolla voitaisi pärjätä se hyvin toteutettuna (vrt. Tamminen/Sport, Boucher/Tampa Bay, Dufva/JYP).
 

George Parros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks 06-07
. Mikäli H+V+P=0 tai lähes nolla, niin joukkue pelaa jatkuvasti nopeaa pystysuunnan jääkiekkoa, mikä ei ole Meidän Pelin pelitapa.

Jukka Jalosen mukaan myös Meidän Pelissä YKKÖSvaihtoehto on aina voittaa tilaa eli pelata mahdollisimman nopeasti pystyyn, jos vastustaja antaa siihen tilaisuuden.
Eli periaatteessa ottelun voi pelatan hyvinkin pienillä HVP-määrilla ja silti se on Meidän Peliä, jos muut pelitavalliset ehdot täyttyvät.
 

Päätykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vakavasti otettavat organisaatiot.
Minua henkilökohtaisesti on alkanut todellakin ärsyttämään tämä Petteri Sihvonen ja varsinkin tämä meidän pelistä mesoaminen. Varmasti Petteri tietää minua enemmän jääkiekosta ja taktiikoista, se on aivan selvä asia. Sekin on hyvä, että kritisoidaan joukkueiden pelaamista, muttta välillä tämäkin menee enemmän tai vähemmän yli. Itse haluaisin oikeasti nähdä Petterin joskus vielä valmentamassa sm-liigassa. Näitä Petterin puheita kuuntelee, niin olisi ainakin ihan varmasti pelikirja kunnossa. Sitä odotellessa!
 

Fordél

Jäsen
Siinä minulla on apuna Jukka Jalosen Meidän Pelin pelikirja, jonka hyökkäyspelin rytmittämistä olen tilastoinut jo pitkään ja aion jatkaa sitä. HVP-tilastointi kertoo minulle helpoimmin sen, pelaako joukkue Meidän Peliä.

Kyllä, seuraat pelaako joukkue Jukka Jalosen pelitavalla. Meidän Peli taas ei ole yksittäinen pelitapa vaan laajempi käsite.

Tämä on se aivan keskeinen pointti tässä keskustelussa, jonka myös Jukka Rautakorpi toi haastattelussa esille.
 

Sambody

Jäsen
Kyllä, seuraat pelaako joukkue Jukka Jalosen pelitavalla.

Eihän se tilastointi paljasta edes sitä. En ihan heti sellaista tilastoa keksi, mikä kertoisi pelaako joukkue Jukka Jalosen pelitavalla. Muiden valmentajien pelitavasta en lähde sanomaan mitään, koska minä en yksinkertaisesti tiedä miten he haluavat joukkueensa pelaavan, mutta jokainen voi käydä kuuntelemassa Urheilulehden sivuilta miten Jukka Jalonen haluaa joukkueensa pelaavan.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Jukka Jalosen mukaan myös Meidän Pelissä YKKÖSvaihtoehto on aina voittaa tilaa eli pelata mahdollisimman nopeasti pystyyn, jos vastustaja antaa siihen tilaisuuden.

Tätä olen korostanut aina. Olen siitä myös raportoinut tilastointini perusteella. Korkeimmillaankin H+V+P määrät ovat ovat aina pienempiä kuin nopeat ja puolinopeat hyökkäykset. Ideaaalitilanne olisi päästä hyökkäämään aina vastaiskuilla organisoimatonta puolustusta vastaan, koska se on maalinteon kannalta tehokkain tapa pelata. Suomen heikkous on ollut osata hyökätä organisoitua puolustusta vastaan ja siihen Jukka Jalonen kehitti myöhemmin Meidän Pelin pelikirjan, jossa alettiin hyökätä myös kontrolloidusti organisoitua puolustusta vastaan.

Eli periaatteessa ottelun voi pelatan hyvinkin pienillä HVP-määrilla ja silti se on Meidän Peliä, jos muut pelitavalliset ehdot täyttyvät.

Joukkue voi pelata välillä pienillä H+V+P määrillä, mutta pääsääntöisesti Meidän Pelin pelikirjalla pelaava joukkue rytmittää hyökkäyksiään HVP-hyökkäyksiinlähdöillä. Teen HVP-tilastoinnin vain 5vs5 pelistä, joten suuret jäähymäärät pienentävät luonnollisesti pelin HVP-lukuja. HVP-seurantani osoitti mm. Jukka Rautakorven HPK:n ja Petri Matikaisen Bluesin siirtymiset nopeasta pystysuunnan kiekosta kiekkokontrollijoukkueiksi niiden hopeakausina. Pudotuspeleissä ja finaalisarjassa molemmat joukkueet pelasivat huomattavan paljon HVP-hyökkäyksiinlähtöjä verrattuna molempien joukkueiden syyskauden peleihin.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Kyllä, seuraat pelaako joukkue Jukka Jalosen pelitavalla. Meidän Peli taas ei ole yksittäinen pelitapa vaan laajempi käsite.
Tämä on se aivan keskeinen pointti tässä keskustelussa, jonka myös Jukka Rautakorpi toi haastattelussa esille.

Tätä keskeistä pointtia olen avannut nyt jo useissa viesteissäni. Käy nyt lukemassa ne ensin ja palataan sitten asiaan, jos tässä on jotain epäselvää. Meidän Peli on kaiken kattava yläkäsite, mikä sisältää myös Meidän Pelin pelikirjan, jonka Jukka Jalonen on otsikonut "PELITAVAN RAKENTAMINEN JA KEHITTÄMINEN". Jukka Jalosen Meidän Pelin pelikirja päättyy otsikkoon "Pelitavan jatkuva päivittäminen!!!"-hienosäädä,älä muuta koko pakettia!, -olet askeleen muita edellä! Tämä tarkoittaa sitä, että jotain uusia pelitavallisia juttuja Jukka Jalonen on taas kehitellyt. Meidän tehtävä on havaita ne peleistä, sillä pelit näyttävät kaiken. Itse jatkan HVP-hyökkäyäksiinlähtöjen seuraamista ja tilastointia ja teen siltä osin johtopäätelmäni siitä, onko muutoksia tehty tuohon pelin yhteen osa-alueeseen.
 

Fordél

Jäsen
Tätä keskeistä pointtia olen avannut nyt jo useissa viesteissäni. Käy nyt lukemassa ne ensin ja palataan sitten asiaan, jos tässä on jotain epäselvää. Meidän Peli on kaiken kattava yläkäsite, mikä sisältää myös Meidän Pelin pelikirjan, jonka Jukka Jalonen on otsikonut "PELITAVAN RAKENTAMINEN JA KEHITTÄMINEN".

Rautakorpi toteaa määritellessään Meidän Peliä, että pitää sulkea heti pois ajatus pelitavasta tai pelikirjasta ja tämän tyyppiset yhdenmukaistamiset. Siitä Rautakorven mukaan Meidän Pelissä ei missään nimessä ole kysymys.

Miten siis Meidän Peli voisi sisältää yhden tietyn pelitavan?
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Millaista "meidän peliä" Rauli Urama opettaa, kun jatkaa Rautakorven työtä liitossa keväästä 2012 alkaen. Mitä luulette. Onko Uraman Lukon pelitapa se, jota liitto vie kentälle jatkossa, "meidän pelinä".
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Millaista "meidän peliä" Rauli Urama opettaa, kun jatkaa Rautakorven työtä liitossa keväästä 2012 alkaen. Mitä luulette. Onko Uraman Lukon pelitapa se, jota liitto vie kentälle jatkossa, "meidän pelinä".

Vakavasti puhuen.. tää on hyvä kysymys. siis se, että ketkä siellä liitossa näistä rekrytoinneista päättävät? Piiri pieni pyörii, kyllä, totta kai, ei tekijöitä ole paljoa, mutta Liiton touhu Kalen johdolla näyttää lähes "ilvesmäiseltä" ammattitaidottomuudelta. On valittu strategia, ja sen ylimmäksi kouluttajaksi... Rauli Urama?

onnistunutta rekrytointia?
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Rautakorpi toteaa määritellessään Meidän Peliä, että pitää sulkea heti pois ajatus pelitavasta tai pelikirjasta ja tämän tyyppiset yhdenmukaistamiset. Siitä Rautakorven mukaan Meidän Pelissä ei missään nimessä ole kysymys.

Miten siis Meidän Peli voisi sisältää yhden tietyn pelitavan?

Niin ja jos ja kun Uraman pestin edellinen hoitaja on tätä mieltä, niin mitä väliä on sillä millaisella pelikirjalla Rauli on liigavalmentajana valmentanut?
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Niin ja jos ja kun Uraman pestin edellinen hoitaja on tätä mieltä, niin mitä väliä on sillä millaisella pelikirjalla Rauli on liigavalmentajana valmentanut?

No, voiko Urama näyttää uskottavalta opettaessaan muille sellaista asiaa kuin "meidän peli", jos ei itse kyennyt tai halunnut "jaloslaista" pelitapaa Lukossa peluuttaa tai toteutus meni vähän sinnepäin. Meneekö myös opetus "vähän sinnepäin". Eikö tällaiseen tehtävään pitäisi palkata sellainen henkilö, joka on voimakkaasti sitoutunut oppimateriaalin sisältöön vai mitä. En vastusta Uraman palkkaamista liiton leipiin, mutta ihmettelen tehtävää mihin Urama on palkattu.

Haluaako liitto viedä Jalosen pelitapaa kentälle enää Rautakorven työn loputtua vai ei. Se lienee peruskysymys, johon olisi mukava saada vastaus, myös muilta kuin papaukaijan tavoin Jalosen teesejä toistavilta henkilöiltä.
 

Fordél

Jäsen
Haluaako liitto viedä Jalosen pelitapaa kentälle enää Rautakorven työn loputtua vai ei. Se lienee peruskysymys, johon olisi mukava saada vastaus, myös muilta kuin papaukaijan tavoin Jalosen teesejä toistavilta henkilöiltä.

Jos uskomme Jukka Rautakorpea, ja miksi emme uskoisi, liitto ei suoranaisesti vie mitään yksittäistä pelitapaa kentälle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös