Petteri Sihvonen – kiekkomedian virallinen totuus

  • 2 776 864
  • 12 994

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Juu juu dana77, olet oikeassa. Älä nyt kirjoita enää mitään vielä hassumpaa vastaukseksi kuin edeliinen viestisi. Ihan kiva, että sait minulle todistettua jotain...
Pysyn kyllä edellen mielipiteeni takana siitä, että Jukka Jalosen on voitettava ainakin yksi mitali päävalmentajana 2008-12 tai on epäonnistunut surkeasti työssään.
 

settingsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes
Tykkäsin hurjasti tuosta Sihvosen ja Hollon väittelystä. Kaksi aivan erilaista näkökulmaa oli tuotu keskustelemaan aiheesta saman pöydän ääreen. Suuremmassa mittakaavassa tuolla tuskin on sen suurempaa merkitystä. Keskustelu jääkiekkoväkivallasta tulee pysymään, vaikka minä ja varmasti moni muukin pitää sitä turhana. Itse olen yhtä Sihvosen mietteiden kanssa jääkiekkoilussa aina olleista tietyistä koodistoista ja mieskunniasta, ja siitä että Melart saattoi monella tapaa pelastaa muita miehiä loukkaantumisilta ja saada liigaan puhtaammin ja paremmin pelaavan Tuukka Mäntylän, sen joka aikoinaan pelasi maajoukkueessa. Eli kärjistettynä Melart saattoi parantaa sm-liigan tasoa tuolla läpsyttelyllä. Hollo oli keskustelijana aivan eri luokkaa kuin Ikonen, jolla ei ollut kykyä argumentoida Sihvoselle uskottavasti. Hollo osasi perustella asiansa hyvin ja antaa vastakommenttia Petterin mielipideille. Aivan erilainen käsitys itselläni miehestä oli joidenkin hänen blogikirjoitustensa perusteella maikkarilta. Lopun huumoriosuus kevensi hyvin tiukan asiallista keskustelua. Petterille kukkahattu ja Hollolle hieman nyrkkiä. Monet ovat tuon ottaneet turhan vakavasti. Ei siinä kenelläkään ollut mitään hampaankolossa kellekkään kuten UL:n sivuston kommenteissa kovasti narskutaan. Kuten Sihvonen on itsekin monesti sanonut: Miehet eivät riitele vaan asiat. Nyt käytiin asiallinen keskustelu riitelevistä aiheista, jonka lopuksi Sihvonen ja Hollo voivat onnitella itseään nappisuorituksesta.
 

julle-jr

Jäsen
Minustakin nimerkki Johannes käyttää sanaa todennäköisyys hieman väärin. Ei historiadataan voi luottaa todennäköisyyksiä laskettaessa, mikäli muuttujia on näin paljon kuin nyt tässä tapauksessa on. Historiadata on ihan käyttökelpoista silloin kun maailma ympärillä pysyy ainakin suurin piirtein samankaltaisena.

Olen minäkin esimerkiksi ollut käymättä kaupassa kaikkina elämäni edellisinä tapaninpäivinä, mutta eihän siitä voi laskea, että todennäköisyys sille, että en mene tänään kauppaan on 100%. Aion mennä tänään kauppaan, joten luultavasti vedonlyöjä menettäisi rahansa jos löisi vetoa sen puolesta, että en mene tänään kauppaan. Silloinhan on pakko olla niin, että historiadataan luottaminen johtaa väärään tulokseen laskettaessa todennäköisyyttä kauppaanmenolleni. Tai muuten kenen tahansa kannattaisi panostaa kaikki rahansa sen puolesta, että en mene kauppaan.

Todennäköisyys sille, että en mene tänään kauppaan riippuu ihan muista asioista kuin siitä, että olenko mennyt edellisinä tapaninpäivinä kauppaan. Se riippuu esimerkiksi siitä, että kuinka väsynyt olen ja kuinka paljon minulla on ruokaa ja juomaa kaapissa. Ei sillä ole merkitystä kuinka paljon minulla oli viime tai sitä edellisenä tapaninpäivänä ruokaa ja juomaa kaapissa. Ne vaikuttivat kaupassa käymättömyyteeni silloin, eivät tänä vuonna.

Toisaalta voihan todennäköisyyksiä aina arvioda millä vain perusteella, mutta silloin on minusta väärin sanoa, että "Suomi saa mitalin 65 % todennäköisyydellä". Eihän tämä ole mikään todennäköisyyden arviointi, vaan se on väite, että näin on ja piste. Arvionnin luonteeseen minusta kuuluu, että arvioitavaa asiaa, tässä tapauksessa tuota prosenttilukua, ei tiedetä varmaksi. Mitalin todennäköisyyteen vaikuttaa kuitenkin kaikesta huolimatta eniten se, että kuinka hyvän joukkueen ja valmennuksen Suomi saa kisoihin suhteessa muihin joukkueisiin ja valmennuksiin. Tämä kannattaisi minusta ottaa huomioon myös puhtaita todennäköisyysarviointeja tehtäessä.

Ja dana77 oli myös tietysti oikeassa esittäessään, että menneisyyden tapahtumat eivät kolikonheitossa vaikuta tulevaisuuden tapahtumiin. Tietenkään kolikossa ei ole mitään muistiominaisuutta, jonka perusteella se voisi tietää, että nyt on tullut klaavoja neljä peräkkäin, joten seuraavaksi on jo korkea aika tulla kruuna. Tämänhän olemme oppineet varmaankin jo lukiossa, ellei jo peruskoulussa. Toisaalta jääkiekossa menneisyyden tapahtumat jopa voivat vaikuttaa, koska niiden kautta mahdollisesti saa henkistä yliotetta ja uskoa omaan voittoon yms.

Kiitos ja anteeksi.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Juu juu dana77, olet oikeassa. Älä nyt kirjoita enää mitään vielä hassumpaa vastaukseksi kuin edeliinen viestisi. Ihan kiva, että sait minulle todistettua jotain...
Pysyn kyllä edellen mielipiteeni takana siitä, että Jukka Jalosen on voitettava ainakin yksi mitali päävalmentajana 2008-12 tai on epäonnistunut surkeasti työssään.
Jos pidit vastaustani hauskana, niin pitää sanoa että ilo oli molemminpuoleinen. Mielipiteesi saat pitää, siihen en ole puuttunutkaan vaan ainoastaan perusteluun että historiadatasta voisi laskea todennäköisyyksiä tuleville tapahtumille. Ihan kiva jos omasta mielestäin itse sait jotain todistettua.
 

Viljuri

Jäsen
Kysymys on siitä, että maailmassa on kuudesta kahdeksaan vakavasti otettavaa maajoukkuetta (turnauksesta riippuen, kiekkokarnevaaleissa enemmän kuin olympiaturnauksessa), ja näistäkin maista vain kahdessa jääkiekko on ehdottoman ykköslajin asemassa.

Aika surkeata Jukka Jalosen ja hänen valitsijoidensa osalta on se, jos Jalosen valmentajakaudesta lähinnä jää käteen hymyilyt vaihtoaitiossa Risto Dufvan kanssa.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Jos pidit vastaustani hauskana, niin pitää sanoa että ilo oli molemminpuoleinen. Mielipiteesi saat pitää, siihen en ole puuttunutkaan vaan ainoastaan perusteluun että historiadatasta voisi laskea todennäköisyyksiä tuleville tapahtumille. Ihan kiva jos omasta mielestäin itse sait jotain todistettua.

Pidit siis omaa viestäisi hassuna, kuten minäkin, kun ilo siitä on molemminpuoleinen. No, se on hauska tietää, että osaat nauraa itsellesi. Pidetään nyt omat mielipiteemme ja sinulle ainakaan en kykene mitään todistamaan todennäköisyyslaskennalla, vika lienee minussa. : )

Pitänee katsoa se Sihvonen vs Hollo uudestaan, kun minusta Petteri vei sen ihan selkeästi kotiin ja täällä näkee moni Hollon pärjänneen väittelyssä ihan hyvin.
 

settingsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes
Pitänee katsoa se Sihvonen vs Hollo uudestaan, kun minusta Petteri vei sen ihan selkeästi kotiin ja täällä näkee moni Hollon pärjänneen väittelyssä ihan hyvin.
Itsekin siis katsoin Petterin olevan niskan päällä. Mieshän on ehta lätkäjätkä ja hänellä on aivan erilainen asiantuntemus jääkiekosta vuosien työn jälkeen kyseisen lajin parissa.

Hollon suhteen olin lähinnä yllättynyt kuinka hyvin ja asiallisesti mies pystyi artikuloimaan ja antamaan vastakommenttia Petterin mielipiteille. Toisaalta tässähän törmäsi niin kovasti kaksi eri maailmaa ja näkökulmaa, että itse toivon Hollon pysyvän näistä lätkäkeskusteluista pois jo senkin takia, että hänellä ei ole minkäänlaista kosketusta näin yleisesti lätkään. Näitä kiekkoon liittyviä yleisiä koodistoja ei pysty satunnainen taavi käsittämään, vaan täytyy olla paljon nähnyt ja vuosien duunin lajin eteen tehnyt henkilö. Itsekään en ole kuin viitisen vuotta lajia aktiivisesti seurannut, osin nuoren ikänikin takia, mutta voin sanoa että nimenomaan Petteri Sihvonen on iskoistanut jääkiekon perusasiat, taktiikkapuolta ja koko lajin aivan omanlaisen maailman sisääni.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Sihvonen vs Hollo keskustelu oli mielenkiintoista katseltavaa ja molemmilla oli pointtinsa. Ihmettelen kuitenkin Hollon ja hänen hengenheimolaistensa tarvetta tulla alkuunkaan tarkastelemaan jääkiekkoa 'suuremmasta avaimenreiästä' kuin mihin lätkäjätkät kykenevät. Tarvitaanko tällaisia suuria ajattelijoita muillakin aloilta? Olisin itse hyvin kykenevä kirjoittelemaan 'suuremman avaimenreiän' mielipiteitä blogeihin esimerkiksi maalaustaiteesta tai oopperasta. Toisinsanottuna en ymmärrä näistä käytännössä mitään ja näin ollen mielipiteitäni ei rasittaisi taidejätkien pienen avainreiän rajoittuneet näkemykset.
 
Viimeksi muokattu:

Lead Fossil

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo

lindros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
"Mielestäni on epä-älyllistä kannattaa jotain joukkuetta. On kannatettava vain itse lajia ja peliä."
(Lähde: www.urheilulehti.fi)
http://www.urheilulehti.fi/jaakiekko/sihvonen-hifk-ja-jokerit-tulessa-samana-iltana

Aika provosoiva kommentti. Provosoin takaisin: tuo Sihvosen kommentti kyseenalaistaa koko kannattajakulttuurin riippumatta lajista. Eli logot pois ja käydään vain katsomossa otteluita. Ei enää fanipaitoja. Ei kannustusta.

Aika käsittämätön kommentti.

Tätä samaa Petteri on jauhanut aiemminkin ja itsellä menee kyllä jo sulavasti suodattimen läpi nämä tämän sortin jutut. Oppinu ja lukenut mies ei tuollaista vakavissaan sano, joten myyntipuheeksi menee tämäkin juttu.

Tässäkin ketjussa on ollut linkki joskus muinoin haastatteluun, jossa Sihvonen kertoilee melko seikkaperäisesti mistä tässä UL:n kirjoittelussa on kyse. Tämän kuunneltuaan oppii varmasti ymmärtämään mistä nämä provoilut ja sensaatio-otsikot juontavat juurensa.

http://www.filefactory.com/file/a17fc9a/n/sihvosen_haast.wma Lataus sivun alareunasta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
"Mielestäni on epä-älyllistä kannattaa jotain joukkuetta. On kannatettava vain itse lajia ja peliä."
(Lähde: www.urheilulehti.fi)
http://www.urheilulehti.fi/jaakiekko/sihvonen-hifk-ja-jokerit-tulessa-samana-iltana

Aika provosoiva kommentti. Provosoin takaisin: tuo Sihvosen kommentti kyseenalaistaa koko kannattajakulttuurin riippumatta lajista. Eli logot pois ja käydään vain katsomossa otteluita. Ei enää fanipaitoja. Ei kannustusta.

Aika käsittämätön kommentti.

On vedetty kommentti kyllä "hiukan" yli, mutta onhan tuossa mukana myös totuuden siementäkin.

Se, että lähtee heittämään tällaisesta aiheesta edes provoa on arveluttavaa, sillä nämä fanit ja kannattajathan muodostaa suurimman osan yleisömääristä. Ilman faneja ja kannattajia tuskin olisi edes jääkiekkoa ja Petterillä töitä.

Totuuden siementä tässä kommentissa oli sen verran, etten minäkään täysin ymmärrä ihmisiä, jotka fanittavat vain tiettyä seuraa ja eivätkä ole muuten itse lajista kovinkaan paljoa kiinnostuneita. Näitäkin ihmisiä on kuitenkin paljon. Ei osata nähdä, että se oma fanijoukkuekin on vain osa sitä kokonaisuutta. Joskus puhuessani joillekin henkilöille jääkiekosta niin loppuu heiltä melko nopeasti tietämys kun siirrytään asioita, mitkä eivät käsittelekään omaa suosikkijoukkuetta. Ja ns. Karjala-lippis seuraamista minun on vielä vaikeampi ymmärtää.

Petteri Sihvonen tuolla sivulla jatkaa oman tekstinsä kommentoimista sillä, että hänen mukaansa itse lajin ja pelin seuraaminen vaatii älyä mutta fanittaminen ei. Tämä on mielestäni osittain tottakin. Faneista kun suurin osa on esimerkiksi tällaisia Karjala-lippispäisiä, jotka fanittavat sitä omaa joukkuettaan, mutta eivät juurikaan mitään tiedä eivätkä ole edes kiinnostuneita lajista kokonaisuutena. Ja ovatkin lähinnä kiinnostuneita vain suosikkipelaajiensa pelipaidoista tai muusta tällaisista sivuseikoista.

Että on tällä kommentilla puolensa ja puolensa.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Faneista kun suurin osa on esimerkiksi tällaisia Karjala-lippispäisiä, jotka fanittavat sitä omaa joukkuettaan, mutta eivät juurikaan mitään tiedä eivätkä ole edes kiinnostuneita lajista kokonaisuutena. Ja ovatkin lähinnä kiinnostuneita vain suosikkipelaajiensa pelipaidoista tai muusta tällaisista sivuseikoista.

Toisaalta... jos ihminen hakee elämyksiä, on kai lopulta sama, miten hän nämä elämyksensä esimerkiksi jääkiekosta saa? Joku fanittaa tiettyä joukkuetta, joku tiettyä pelaajaa, joku pelipaitoja, joku viivelähtöjä. Jos jääkiekosta on noinkin moneksi, niin hyvä.
 

Kaivanto

Jäsen
Kukakohan tässä oikeen haastattelee ja mihin mediaan tämä on mennyt?

Haastattelun pohjalta kirjoitettu juttu julkaistiin jossain pohjanmaalaisessa pikkulehdessä. Vastaus löytyy tätä ketjua penkomalla.

Täytyy kummastella, miksi Sihvonen on päätynyt kertomaan julkisesti, että hänen juttunsa ovat provoja. Mitä Rönkä lienee tykännyt.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Toisaalta... jos ihminen hakee elämyksiä, on kai lopulta sama, miten hän nämä elämyksensä esimerkiksi jääkiekosta saa? Joku fanittaa tiettyä joukkuetta, joku tiettyä pelaajaa, joku pelipaitoja, joku viivelähtöjä. Jos jääkiekosta on noinkin moneksi, niin hyvä.

Täsmälleen. Ja ainakaan itse en pidä lajin ja peli seuraamista yhtään sen älyllisempänä kuin karjala-lippis touhuakaan. Isossa kuvassa jääkiekkokin on vain pieni osa kokonaisuutta, jolloin älyllisten resurssien keskittyminen näin pienelle alueelle voi näyttää jopa tyhmältä touhulta. Mutta kuten Maple Leafs tuossa viestissään toteaa, niin tästä hienosta lajista löytyy varmasti jokaiselle tarpeen mukaan ja hyvä niin. Jos P.Sihvonen ei oikeasti tätä asiaa ymmärrä, niin se kertonee vain hänen omasta kyvyttömyydestään nähdä kokonaisuus.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Täytyy kummastella, miksi Sihvonen on päätynyt kertomaan julkisesti, että hänen juttunsa ovat provoja. Mitä Rönkä lienee tykännyt.

Enemmän kummastelen sitä, että tästä tunnustuksesta huolimatta löytyy monia lukijoita, jotka eivät usko UL:n Sihvosta pitkälti Röngän luomukseksi.

Kuten Petteri itse kesäkuussa 2007 tässä ketjussa lausui:

Palaan Jatkoaikaan syksyllä - jos se on edelleen strategiamme mukaista.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Petteri lähettää hamekangasta koko Erholzin perheelle:

http://www.urheilulehti.fi/jaakiekko/sm-liiga/sihvonen-tamminen-huippuvalmentaja-erholtz-lapanen

Miksi Johtava Analyytikko, jolle peli näyttää kaiken ja jota ulkojääkiekkoilulliset asiat eivät kuulemma kiinnosta pätkän vertaa, haluaa repiä tuossa videossa mukaan myös Erholzin perheen ja erityisesti vaimon?

Kun Sihvonen ei tiedä taustoja, pitäisi hänen olla hiljaa. Taustat tuntien, hamekangas kuuluu ihan toiseen suuntaan.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Petteri lähettää hamekangasta koko Erholzin perheelle:

Mielestäni olisi jonkin sorttisen tutkintapyynnön paikka...

Vaikka E-holle onkin se "puolijulkisuudenhenkilö" niin lähettämällä hamekangasta koko perheelle syyllistyy Petteri myös Markun lasten mukaan vetämiseen! Se on vaan mennyt tuo Tamin perseen nuoleminen nyt jo sellaisiin sfääreihin ettei sitä tällainen tavallinen lätkäjätkä edes tajua... Ja vielä vetää prkl veljensä (tuo Spåran pukukopin salamyhkäinen TS, alan ihmiset kyllä tietää...) tähän soosiin mukaan, prkleen populisti!

Sorry nyt vaan Petteri, mutta lätkäjätkä antaa ja ottaa ne iskut siellä kaukalossa itse eikä piiloudu veljen selän taakse ja huutele sieltä törkeyksiä naisille ja lapsille! Oikeata lätkäjätkää tuollainen käytös lähinnä hävettää...
 
K

kiwipilot

Hyi vittu, eipä tuohon oikein voi muuta sanoa. Todella ala-arvoinen temppu The Analyytikolta ja lätkäjätkältä (ja tähän sellainen perhepizzan kokoinen ivallinen hymiö). Rönkä vetelee naruista ja Sihvonen tanssii, mutta eipä hätää: saadaan ainakin katsojia amistason videoklipeille.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Myötähäpeän määrä oli niin suuri, ettei jaksanut enää edes naurattaa. Alkaa kyllä olla viimeiset oljenkorret käytössä, kun nyt vedetään jo veli tietolähteenä mukaan. Aiemminhan PS on sitkeästi väittänyt, että Toni on niin kova ammattilainen, ettei vuoda mitään Sportin asioita edes hänelle.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Tekee höpöeetvarttia Toni Sihvosen markkina-arvolle, että hän vuotaa lehdistölle mitä pukukopissa tapahtuu. No, T.Sihvonen alkaa olla sen ikäinen että tuo ei taida enää häiritä. Tuskin enää pelaa ensi kaudella missään ammatikseen. Toisaalta joku voisi argumentoida, että saako pelaaja varastaa työnantajaltaan jos työnantaja ei maksa palkkoja? Rahaksi vaihdettavia hyödykkeitä pukukoppihuhut kuitenkin ovat - aivan kuten varastetut Sport-logoiset kiekkovarusteet.

P.Sihvosen on pakko tehdä tuon kaltaisia rimanalituksia, sillä kaverihan on ollut jo monta vuotta one-trick pony, jonka julkisuusarvo saavutti huippunsa joskus vuoden 2007 alussa. Siitä huolimatta Jatkoajassa jaksetaan päivitellä "Sihvosen uusinta" viikko toisensa jälkeen. Sille pitää nostaa hattua. Eräänlainen lätkän martinaaittolehto, joka onnistuu pitää itsensä otsikoissa vaikka väkisin.
 
Mistäköhän Sihvonen on keksinyt tuon, että väkivalta on ennalta odottamatonta? Ja koska kaukalossa voit olettaa saavasi turpaan, se ei ole väkivaltaa. Tämän logiikan mukaan kun mies pieksää vaimonsa kolmena jouluna peräkkäin, se ei enää neljäntenä jouluna täytä väkivallan merkkejä. Koska onhan se odotettavissa, että jos olet saanut kolmena edellisenä jouluna turpaan kunnolla, niin saat myös neljäntenä.

Muutenhan Sihvonen on kyllä mielenkiintoinen persoona ja noita sen U-studioita on kiva katella. Useimmiten olen hänen kanssaan täysin erimieltä, mutta hyvä kun jaksaa olla noin lätkäurpo.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Petteri lähettää hamekangasta koko Erholzin perheelle:

http://www.urheilulehti.fi/jaakiekko/sm-liiga/sihvonen-tamminen-huippuvalmentaja-erholtz-lapanen

Miksi Johtava Analyytikko, jolle peli näyttää kaiken ja jota ulkojääkiekkoilulliset asiat eivät kuulemma kiinnosta pätkän vertaa, haluaa repiä tuossa videossa mukaan myös Erholzin perheen ja erityisesti vaimon?

Sihvoselta todella vasten- ja matalamielinen kommentti. Noin tosi lätkäjätkä kyykyttää miehekkäästi pelaajan lapsia.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Tämä jos mikään, on hyvä esimerkki siitä nolla-journalismista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös